Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1085
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1082

Følg bodybuilding.dk på

Skulder smerte ved military

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle

Jeg har den sidste tid begyndt at få ondt i højre skulder når jeg køre military Press. Jeg køre inden dB. Decline og incline bænk helt uden problemer. Det er kun military jeg får ondt i. Min første tanke er selvf. Det er teknikken der halter. Men har aldrig haft ondt ved øvelsen før nu. Køre heller ikke tungere end jeg plejer. Et problem er at det går ud over de efterfølgende øvelser som er lat raises og dips.

Men eftersom mine skuldre mangler lidt masse vil jeg ikke give op. Så tænkte dB Press siddende. Eller shoulder Press. Men kan forstå de øvelser går mindre i brystet og ryggen. Hvilket jo også er ærgerligt.

Hvad tænker i løsningen kunne være?

Køre den forresten helt ned til brystet.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Anger Mangement
Fitness World Rødovre

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Prøv at eksperimentere med andre øvelser til skulderen. Alternativt kan du prøve at sænke vægten. Jeg tænker umiddelbart at du blot må prøve dig frem, med forskellige metoder, indtil du finder noget som ingen smerte giver.

Jeg har selv døjet SINDSYGT meget med skulderen. Jeg gav op til sidst, og trænede dem ikke direkte i et par måneder. Jeg er dog begyndt igen, også med Military press, og smerten er bare væk. Det kan jo tænkes (som du selv siger, har du ekstra fokus på skulderen) at du måske går lidt for hårdt til den, og den trænger til hvile.

èn ting er i hvert fald sikkert. Du skal finde ud af hvordan du undgår smerten - også selvom det betyder at du må holde pause fra skulder-træning. Får du først en seriøs skulderskade, så er det noget problematisk at træne overkroppen i det hele taget.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

jeg har døjet med begge skuldre i mange år og haft skade i højre (grundet gymnastik igennem barndommen).
Jeg kan kun anbefale at du holder en lang pause fra vertikale præs øvelser og benytter dig af latteral raises, når skaden først er ude skal du forholde dig til den resten af alle dine træningspas. ellers benyt dig af øvelsen med yderst varsomhed, det nytter intet at presse igennem smerten.
det er umuligt at sige hvorfor du får problemer i øvelsen, der er rigtig mange faktorer som kan spille ind der. Jeg vil dog anbefale at finde ud af hvordan din skulder holdning er til daglig og hvis den er dårlig gør noget ved det, thi det i rigtig mange tilfælde er problemet.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Moose skrev:jeg har døjet med begge skuldre i mange år og haft skade i højre (grundet gymnastik igennem barndommen).
Jeg kan kun anbefale at du holder en lang pause fra vertikale præs øvelser og benytter dig af latteral raises, når skaden først er ude skal du forholde dig til den resten af alle dine træningspas. ellers benyt dig af øvelsen med yderst varsomhed, det nytter intet at presse igennem smerten.
det er umuligt at sige hvorfor du får problemer i øvelsen, der er rigtig mange faktorer som kan spille ind der. Jeg vil dog anbefale at finde ud af hvordan din skulder holdning er til daglig og hvis den er dårlig gør noget ved det, thi det i rigtig mange tilfælde er problemet.

Køre allerede lag raises. Tror jeg vil prøve noget dB soulier Press imorgen og se hvordan det går.
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

Jeg har selv døjet med skuldersmerte ved alle pres/stød over hovedet. Jeg fandt ud af at det skyldtes at jeg ikke trak skuldrene nok tilbage og fandt en ordentlig skulderposition... Siden jeg fik rettet det, har der ingen problemer været. Min bror har døjet med det samme, og har heller ikke haft problemer efter det er blevet rettet.
'"Squatting" in a Smith machine is an oxymoron...'

Spartaner! http://www.spartanmentality.dk

Mit mål er at få en helkropsfigur!
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Træner her: Atletklubben Jyden
Fitness World Århus
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit

Styrkeliste
- Squat: 160.00

hvis du får ondt så drop øvelsen. du skal også huske på at skulder er små muskler og behøver ikke så meget træning og de bliver nemt skadet.det er ihvertfald vigtig med grundig opvarming...

Styrkeliste
- Bænkpres: 181.00
- Dødløft: 270.00

Det er nok en god idé at få det tjekket.
Du kan jo uploade en video her og se om du er tilpas heldig til at folk kan rådgive dig (Af kvalitetsmæssige årsager kan dette være svært). Det ville desuden være en god idé at filme øvelsen fra forskellige vinkler og med en vægt som du normalt arbejder med, hvis du altså vælger at filme det overhovedet.
Sidst, men slet ikke mindst, kan du jo finde en person der ved noget om det og få ham eller hende til at se på din skulders generelle sundhed samt din teknik.

Held og lykke med projektet og god bedring :-)

Træner her: FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Bænkpres: 999999.00
- Squat: 999999.00
- Dødløft: 999999.00

punisher skrev:hvis du får ondt så drop øvelsen. du skal også huske på at skulder er små muskler og behøver ikke så meget træning og de bliver nemt skadet.det er ihvertfald vigtig med grundig opvarming...

Det ville være dumt at bare ignorere problemet, der er jo en grund til at TS oplever smerte ved øvelsen. Så hellere finde ud af hvad der ligger til grund for dette. Og hvad mener du med at ''skulder er små muskler og behøver ikke så meget træning...''?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

punisher skrev:hvis du får ondt så drop øvelsen. du skal også huske på at skulder er små muskler og behøver ikke så meget træning og de bliver nemt skadet.det er ihvertfald vigtig med grundig opvarming...

hvis man får ondt i skulderen, når man presser over hovedet, skal man fixe ens skulder. Man skal ikke bare droppe en hel bevægelse for evigt. Man bør, i allerhøjeste grad, træne ens skulder med både rotator cuff øvelser (her tænker jeg primært ekstern rotation) og en form for bodybuilding'ish overheadpress/delt-work.

Der er ikke noget at sige til, at man får skulderskader, hvis man har kronisk atrofierede delts, elendigt styrkeforhold mellem de stabiliserende muskler omkring skulderleddet, horribel quasimodo'ish kropsholdning samt elendig teknik. Noget som 90% af folk i fitnesscentrene har
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

dornerd skrev:

Det ville være dumt at bare ignorere problemet, der er jo en grund til at TS oplever smerte ved øvelsen. Så hellere finde ud af hvad der ligger til grund for dette. Og hvad mener du med at ''skulder er små muskler og behøver ikke så meget træning...''?

TS: Du kan evt. skrue ned for mængden af volumen som din skulder får lige nu, det virker umiddelbart til at du har virkelig meget pres. Hvis smerten består kan du prøve at holde og pause og begynde på noget skulder rehab (massage, varme/kulde, rotator-manchet øvelser). Og være desuden obs på at du har et nogenlunde proportioneret forhold mellem mængden af pres og træk-øvelser. For meget pres i forhold til træk er lige til at få stram forside, dårlig kropsholdning og smerte i skuldrene af.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Giver en forståelse for problemerne ved skulderne:

For mig selv har det hjulpet en del at skrue ned for volumen på OH pres og op for volumen på lateral raises + langsommere excentrisk fase ved OH pres
Brugeravatar

Reputation point: 20

Jeg har de sidste 2 gange kørt db press til skulderen, derefter lat raises og så dips.
Der har ikke været nogle problemer under selve øvelsen db press men så snart jeg er ved slutningen af lat raises begynder det og dips får jeg så ikke taget i den volumen jeg ønsker.

Men er bestemt åben for forslag og andet. Give op er ikke noget jeg gør mig i.
Pt. er mit program således,

Mandag/torsdag
DB decline 5x12
DB incline 3x8
Military Press 5x8
Lateral raise 5x12
Dips 5x8
Dragon flags 3x8
Noget til siderne 3x8

Tirsdag/fredag
Squat 6x5
Dødløft 6x5
Bent over rows 5x8
Pull ups 6x5
Biceps curl 5x12
Calf raise 3x12

Hvis dette hjælper på jeres uendelige viden :-)
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

Havde det samme problem og fik af vide det var rotatorcuff skade, så pause fra press og facepulls er ved at få mig på banen igen.

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Nu har jeg kørt dB Press de sidste 2 gange helt uden problemer. Nu kommer problemet så når jeg træner lateral raises og derefter dips.

Vil prøve at lave lat raises med kabel næste gang for at se om det virker. Eller har i andre alternativer?

Har i nogen gode alternativer til dips? Bruger den hovedsageligt til at ramme triceps.

På forhånd tak.
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

Drop lat raises og gi direkte til dips.
Brugeravatar

holberg19 skrev:Drop lat raises og gi direkte til dips.

Så har jeg bare ikke nok skulder øvelser. Syntes ikke jeg får nok masse på skulderne. :-/
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

Bump...! 3-)
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

kvaaen skrev:

Så har jeg bare ikke nok skulder øvelser. Syntes ikke jeg får nok masse på skulderne. :-/

Min erfaring siger mig at dips er meget hårdere for skulderne end lateral raises. Jeg bouncer heller ikke når jeg kører lateral raises. Sidder ned og kører den kontrolleret. I dips er der mange der kompenserer for mangel på skulder mobilitet ved at skyde skuldrene frem når de nærmer sig bunden af dips, og det er skadeligt for dine skuldre.
Brugeravatar

Lars Allan skrev:
kvaaen skrev:

Min erfaring siger mig at dips er meget hårdere for skulderne end lateral raises. Jeg bouncer heller ikke når jeg kører lateral raises. Sidder ned og kører den kontrolleret. I dips er der mange der kompenserer for mangel på skulder mobilitet ved at skyde skuldrene frem når de nærmer sig bunden af dips, og det er skadeligt for dine skuldre.

Jeg tror måsket u har fat i noget der. Tror jeg vil prøve at køre den siddende på torsdag og måske taget noget vægt af.
Har droppet dips og køre istedet den hvor man ligger ned og køre en barbell ned til hovedet og op igen.

Hvis det fortsætter må jeg tage til fysio.
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster