Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

KasperS12 skrev:Hej.
Jeg har trænet i snart 5 måneder og har trænet normalt 2 split program i snart 1 måned.
Men her de sidste 2-3 uger har jeg haft en smerte i skulderen når jeg trænede den, så det simpelthen har været umuligt at træne.
Er det noget der skal trænes væk eller hvordan? Skal jeg lade den restituere mere, eller har jeg trænet forkert?

Drot skrev:KasperS12 skrev:Hej.
Jeg har trænet i snart 5 måneder og har trænet normalt 2 split program i snart 1 måned.
Men her de sidste 2-3 uger har jeg haft en smerte i skulderen når jeg trænede den, så det simpelthen har været umuligt at træne.
Er det noget der skal trænes væk eller hvordan? Skal jeg lade den restituere mere, eller har jeg trænet forkert?
Ville stoppe alt træning hvor du bruger din skulder.
og ja du har sikkert bare trænet forkert, så giv det nogle uger. Og mens du venter så læs om øvelserne og se evt youtube klip.
og når du starter igen så tag det roligt xD få kilo

thaden skrev:Hvor gør det ondt, i hvilke øvelser gør det ondt, og i hvilken grad gør det ondt. Ondt ondt, smerte ondt, stikken, smerte.. At have ondt i skulderen kan være mange ting.

KasperS12 skrev:thaden skrev:Hvor gør det ondt, i hvilke øvelser gør det ondt, og i hvilken grad gør det ondt. Ondt ondt, smerte ondt, stikken, smerte.. At have ondt i skulderen kan være mange ting.
har 3 øvelser med skulder.
Den ene på en maskine hvor jeg skubber opad.
Den anden med håndvægte hvor jeg løfter mine strakte arme opad ude imod siderne
Og den sidste hvor jeg løfter håndvægtene i strakt arm fremad foran mig.
Allesammen gør ondt, men det er kun i højre skulder.
Kan også være fordi jeg laver denne her i triceps: http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... riExt.html - Hvor jeg måske kommer for langt ned så det går udover skulderen? Gør øvelsen med 1 håndvægt istedet for 2.
Det gør ondt sådan, at jeg ikke kan udføre det uden at få for stor smerte, så jeg ikke kan udføre det uden at tage vægten meget langt ned.

KasperS12 skrev:Drot skrev:KasperS12 skrev:Hej.
Ville stoppe alt træning hvor du bruger din skulder.
og ja du har sikkert bare trænet forkert, så giv det nogle uger. Og mens du venter så læs om øvelserne og se evt youtube klip.
og når du starter igen så tag det roligt xD få kilo
Men så kan min skulder vel ikke følge med resten af kroppen i opbygningen eller?
Og hvornår skal jeg starte igen? Når det ikke gør ondt?

Grislum skrev:
Skift din maskine øvelse ud med military press. Maskinøvelser er generelt ikke så godt, da man får en låst bevægebane som resulterer i skade.
Under dine skulderøvelser skal du holde dine skulderbladene fixeret, dvs, klem skulderbladene hårdt sammen under øvelserne, dette skåner rotatorcuffen - dette gør du i alle skulderøvelser (og bænk for den sags skyld).
Før du dog går i gang med dette, så må din skulder have pause. Du har helt sikkert trænet forkert og du må derfor bygge langsomt op igen - dvs smertefrit (Dvs du må ikke have ondt, så du ikke kan lave øvelsen ordentligt).

KasperS12 skrev:Hej.

kielzor skrev:KasperS12 skrev:Hej.
Jeg skal ikke gøre mig klog ligesom de andre erfarne herinde, men jeg havde samme problem med min venstre skulder for omkring en måned siden. Det begyndte at komme allerede i brystøvelserne og senere var min skuldertræning lidt begrænset. I mit tilfælde var det fordi jeg havde alt for mange sæt til bryst og skulderøvelser, så min skulder var allerede belastet så meget efter min brysttræning, at den ikke havde godt af mere. Ved ikke om det hjælper, men ville lige smide en personlig erfaring ind, hvis det nu var tilfældet med dig også.

Ioxer skrev:Til TS:
1. hold en ordentlig kropsholdning når du træner og i hverdagen.
2. træn din rotator cuff med fokus på ekstern rotation. Suppler eventuelt med nogle band-pull-aparts.
3. hold korrekt opspænd i bænkpres.
Træk skulderbladene sammen og ned, og hold dem der.
Lig stille på bænken. Ikke noget med at ryste og dreje.
Squeeze dine glutes
der er flere pointers, men få basics på plads først.

Cavling skrev:Ioxer skrev:Til TS:
2. træn din rotator cuff med fokus på ekstern rotation. Suppler eventuelt med nogle band-pull-aparts.
Squeeze dine glutes
Det her er de eneste råd fra den her tråd, du bør tage til efterretning. Alt andet er det rene gætværk og er tæt på ubrugeligt. Man kan ikke diagnosticere en skade ud fra en sparsom internetbeskrivelse.
Ofte skyldes skulderproblemer muskulære ubalancer, dårlig programmering eller overtræning. Men ingen i denne tråd kan andet end at gætte på, hvad din skade skyldes.
Derfor: tag den med ro et par uger. Smør eventuelt med voltaren gel. Hvis det ikke er tilstrækkelig, så opsøg en behandler - eventuelt en fysioterapeut - og find ud af, hvad årsagen til skaden er. Så kan du komme til bunds i problemet i stedet for at træne uden om smerterne.
Hvis først skulderskaden udvikler sig, kan den blive meget genstridig at komme over. Derfor gælder det om at komme helt til bunds i problemet i første omgang - og hvis det er andet end en overbelastningsskade, har du brug for professionel hjælp til at diagnosticere, hvorfor skaden er opstået.
(syndes da ikke mit var ubrugeligt da jeg har skrevet det samme som dig/ham)
Cavling skrev:Ioxer skrev:Til TS:
Squeeze dine glutes
Det her er de eneste råd fra den her tråd, du bør tage til efterretning. Alt andet er det rene gætværk og er tæt på ubrugeligt. Man kan ikke diagnosticere en skade ud fra en sparsom internetbeskrivelse.
Ofte skyldes skulderproblemer muskulære ubalancer, dårlig programmering eller overtræning. Men ingen i denne tråd kan andet end at gætte på, hvad din skade skyldes.
Derfor: tag den med ro et par uger. Smør eventuelt med voltaren gel. Hvis det ikke er tilstrækkelig, så opsøg en behandler - eventuelt en fysioterapeut - og find ud af, hvad årsagen til skaden er. Så kan du komme til bunds i problemet i stedet for at træne uden om smerterne.
Hvis først skulderskaden udvikler sig, kan den blive meget genstridig at komme over. Derfor gælder det om at komme helt til bunds i problemet i første omgang - og hvis det er andet end en overbelastningsskade, har du brug for professionel hjælp til at diagnosticere, hvorfor skaden er opstået.
.
. 

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster