Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 783
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 780

Følg bodybuilding.dk på

Smolov jr ændring

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, dette kunne umiddelbart godt lyde som et dumt spørgsmål, men jeg har tænkt på at køre en omgang Smolov jr og kunne godt tænke mig at vide om det ville have en negativ indflydelse på resultaterne hvis jeg fx kørte det over 4 uger hvor jeg bænkede 2 gange i første uge, 4 gange i anden og tredje, og 2 gange i fjerde istedetfor 4 gange per uge i 3 uger, da det ville passe bedst mht mine planer for næste uge :wink:

Reputation point: 0

Geografisk sted: Karlslunde

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvorfor ikke bare vente til du har tid til at køre det ordentligt? :D
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (14)
Kostplan: Vis kostplan

mathias1989 skrev:Hvorfor ikke bare vente til du har tid til at køre det ordentligt? :D

Hvorfor ikke bare vente til du har et ordentligt træningsfundament. Smolov er på INGEN måde beregnet til folk som bænker 57 kg. Det er et super avanceret program. Du bør fokusere på mere grundtræning.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Jamen det var egentlig også mere for afvekslingens skyld, jeg er ved at køre træt i fullbody 3gange om ugen, kan du foreslå noget?

Styrkeliste

Daniel15 skrev:Jamen det var egentlig også mere for afvekslingens skyld, jeg er ved at køre træt i fullbody 3gange om ugen, kan du foreslå noget?

2 split :D

- Ellers prøv at variere din FB-træning lidt. Skift øvelser ud, lav om på progressionen osv.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Synes efterhånden jeg ser mange der prøver programmer som smolov, og det er vel som sådan en fin ide, men som TJ så pænt siger er det for avancerede løftere, og det er der ikke mange af dem der prøver smolov der er..
Sandheden er at 100kg bænkpres og 50kg DB row og dødløft på 150kg er gode løft, hvis man er en pige. Som fyr er det jo ikke just imponerende, snarere midelmådigt..

det er måske lidt groft, og afhænger selvfølgelig af folks højde og drøjte, men jeg tror i fanger pointen :)
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Equus skrev:Synes efterhånden jeg ser mange der prøver programmer som smolov, og det er vel som sådan en fin ide, men som TJ så pænt siger er det for avancerede løftere, og det er der ikke mange af dem der prøver smolov der er..
Sandheden er at 100kg bænkpres og 50kg DB row og dødløft på 150kg er gode løft, hvis man er en pige. Som fyr er det jo ikke just imponerende, snarere midelmådigt..

det er måske lidt groft, og afhænger selvfølgelig af folks højde og drøjte, men jeg tror i fanger pointen :)

Jeg mener det er noget sludder du skriver - fatter ikke hvorfor nogle folk skal ophæve provrammer som Smolov jr. og Sheiko til gudestatus.

Jeg løfter selv i det du kalder pige-ligaen, men har fået rigtig god fremgang med Sheiko og er nu i gang med Smolov Jr. og forventer da, at få lidt fremgang igen - så lad nu vær med at gøre de programmer til mere avancerede end de er.

På den anden side ville jeg da heller ikke anbefale en gut som kun har trænet i 4 måneder, at køre Sheiko eller Smolov Jr. og da slet ikke Smolov Sr. - men lad nu vær med, at sige, at man skal kunne bænke 200 Kg før man kan køre ovennævnte programmer. Det handler jo bare om, at bruge sin sunde fornuft. Og ikke mindst vi er alle forskellige.
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Hill skrev:
Equus skrev:Synes efterhånden jeg ser mange der prøver programmer som smolov, og det er vel som sådan en fin ide, men som TJ så pænt siger er det for avancerede løftere, og det er der ikke mange af dem der prøver smolov der er..

Jeg mener det er noget sludder du skriver - fatter ikke hvorfor nogle folk skal ophæve provrammer som Smolov jr. og Sheiko til gudestatus.

Jeg løfter selv i det du kalder pige-ligaen, men har fået rigtig god fremgang med Sheiko og er nu i gang med Smolov Jr. og forventer da, at få lidt fremgang igen - så lad nu vær med at gøre de programmer til mere avancerede end de er.

På den anden side ville jeg da heller ikke anbefale en gut som kun har trænet i 4 måneder, at køre Sheiko eller Smolov Jr. og da slet ikke Smolov Sr. - men lad nu vær med, at sige, at man skal kunne bænke 200 Kg før man kan køre ovennævnte programmer. Det handler jo bare om, at bruge sin sunde fornuft. Og ikke mindst vi er alle forskellige.

Den reaktion jeg ventede :wink: Der er skam ingen der opløfter noget til gudestatus.
indlæget bevæger sig lidt i 2 retninger. Den ene handler om programmerne til avancerede løftere og den kan vi da starte med, Det har intet med gudestatus at gøre, og der er ikke noget sted nævnt at du ikke får noget ud af det, men med "lave" kg i bænken er 2,5kg steps en stor procentvis øgning, og mange vil ikke kunne gennemføre.

Den anden del omkring styrken er åbenlyst en provokation, det er "let" at være blandt de stærkeste i fitness centrene. Og mit bud, uden at kunne underbygge det, at langt største delen af de mandlige brugere af et fitnesscenter bænker mellem 80 og 110kg, hvilket gør det midelmådigt
Brugeravatar

Equus skrev:
Hill skrev:

Den reaktion jeg ventede :wink: Der er skam ingen der opløfter noget til gudestatus.
indlæget bevæger sig lidt i 2 retninger. Den ene handler om programmerne til avancerede løftere og den kan vi da starte med, Det har intet med gudestatus at gøre, og der er ikke noget sted nævnt at du ikke får noget ud af det, men med "lave" kg i bænken er 2,5kg steps en stor procentvis øgning, og mange vil ikke kunne gennemføre.

Den anden del omkring styrken er åbenlyst en provokation, det er "let" at være blandt de stærkeste i fitness centrene. Og mit bud, uden at kunne underbygge det, at langt største delen af de mandlige brugere af et fitnesscenter bænker mellem 80 og 110kg, hvilket gør det midelmådigt

I det Smolov regneark jeg har får man præcis den samme procentvise øgning hvad enten man taster 100 eller 200 Kg ind, så der er altså ingen forskel der.

Med hensyn til, at indlægget bevæger sig i 2 retninger: Det har du da ret i men det er jo dig der drejer det hen på noget urelevant - det er muligt at mellem 80 og 115 Kg er middelmådigt og med min kropsvægt er det langt under middelmådigt - og hvad så? Det har ingen relevans du kan jo se, at der er masser af eksempler på, at middelmådige løftere har fået god fremgang med Smolov. Kom dog med nogle facts og noget relevant - Hvor meget mener du man skal kunne løfte før man kan køre Smolov? Og hvorfor? udover den med den procentvise stigning som ikke passede Har du nogle eksempler på midddelmådige løftere (ikke nybegyndere) som er kommet galt af sted med Smolov? Kører du selv Smolov? Hvor meget løfter du i øvrigt selv - selvom det ikke har relevans.

Brugeravatar

Styrkeliste

Daniel15 skrev:Hej, dette kunne umiddelbart godt lyde som et dumt spørgsmål, men jeg har tænkt på at køre en omgang Smolov jr og kunne godt tænke mig at vide om det ville have en negativ indflydelse på resultaterne hvis jeg fx kørte det over 4 uger hvor jeg bænkede 2 gange i første uge, 4 gange i anden og tredje, og 2 gange i fjerde istedetfor 4 gange per uge i 3 uger, da det ville passe bedst mht mine planer for næste uge :wink:

Da ingen af de mere kompetente gider, at svare på dit indlæg vil jeg gerne forsøge.
Jeg er som sagt ikke den mest kompetente, men har dog trænet i +2 år og gjort mig en masse erfaringer - desuden syntes jeg at det er ærgerligt, at folk svare så ovelegent bare fordi de kan løfte mere end andre.

Nej du skal ikke køre Smolov - ikke endnu - nu har du ikke postet dit program og du har ikke beskrevet dit mål med træningen - men jeg går ud fra, at dit mål er masse siden du har skrevet indlægget under Fitness&bb - Smolov er et styrke programm selvom flere bodybuildere kører det ind i mellem.

Et program som Smolov er ikke egnet for en med kun 4 måneders erfaring - dem som har forstand på det mener, at man minimum skal have 1 års erfaring og de har nok ret - din krop skal lige vænne sig til den store belasting det er, at kører sådan et program. Du vil have alt for stor risiko for en skade og du vil højst sansynligt ikke kunne gennemføre det alligevel.

Jeg vil derfor råde dig til, at fortsætte med dit fullbody program 2-4 måneder endnu - eventuelt et andet - sørg for, at træne så meget som muligt med frie vægte i stedet for maskiner sørg for, at programmet indeholder gode solide grundøvelser som squat, dødløft og bænkpres men også øvelser som militaty pres og benpres er gode. skift gerne ud i øvelserne ind i mellem - Skift fx. imellem bænkpres, skråbænkpres, bænkpres med håndvægte, skråbænkpres med håndvægte. Der er en masse andre kriterier et godt program skal overholde, men det burde være muligt, at finde et godt begynderprogram her på siden. Efter de 2-4 måneder kan du eventuelt skifte til et 2-split program som køres 4 gange i ugen. Når du så har trænet et års tid kan du forsøge dig med Smolov, men husk at lytte til din krop - det er i orden, at have lidt ondt i leddene en gang i mellem men det skal ikke være hele tiden.

Med hensyn til, at køre Smolov på den måde som du foreslår så tror jeg ikke det vil være særligt effektivt da et program som Smolov netop bygger på volume.

Sørg også for, at få styr på din kost - det er der også masser af gode indlæg om her på siden.

Så er det ellers bare, at være seriøs og holde ved.

Og lige til sidst 57 Kg. i bænk det er fa'me godt gået af en 15 årig. Det tror jeg er et pænt stykke over middel.

Brugeravatar

Styrkeliste

Med 57 kg som max i bænk, så skal du IKKE køre SmolovJr! Det er ALT for avanceret.

Hvis du er kørt død i fullbody, så prøv 2-split og når dit max er omkring 90-100 kan du så småt begynde at tænke på at prøve SmolovJr.

Programmer som Smolov og Sheiko er først rigtig relevant når man har trænet minimum et års tid.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Biiver skrev:Med 57 kg som max i bænk, så skal du IKKE køre SmolovJr! Det er ALT for avanceret.

Hvis du er kørt død i fullbody, så prøv 2-split og når dit max er omkring 90-100 kan du så småt begynde at tænke på at prøve SmolovJr.

Programmer som Smolov og Sheiko er først rigtig relevant når man har trænet minimum et års tid.

Okay, så prøver jeg bare et 2split, tak for hjælpen :)

Styrkeliste

Hill skrev:I det Smolov regneark jeg har får man præcis den samme procentvise øgning hvad enten man taster 100 eller 200 Kg ind, så der er altså ingen forskel der.

Med hensyn til, at indlægget bevæger sig i 2 retninger: Det har du da ret i men det er jo dig der drejer det hen på noget urelevant - det er muligt at mellem 80 og 115 Kg er middelmådigt og med min kropsvægt er det langt under middelmådigt - og hvad så? Det har ingen relevans du kan jo se, at der er masser af eksempler på, at middelmådige løftere har fået god fremgang med Smolov. Kom dog med nogle facts og noget relevant - Hvor meget mener du man skal kunne løfte før man kan køre Smolov? Og hvorfor? udover den med den procentvise stigning som ikke passede Har du nogle eksempler på midddelmådige løftere (ikke nybegyndere) som er kommet galt af sted med Smolov? Kører du selv Smolov? Hvor meget løfter du i øvrigt selv - selvom det ikke har relevans.

Jeg vil ikke stille regler op for hvornår Smolov er en god ide, men nøjes med at sige at det ikke er en god ide hvis man løfter tættere på 50kg end på 100kg. jeg Kører ikke selv Smolov, og har heller ikke planer om det i den nærmeste fremtid. Om folk kommer til skade af det har ikke noget med at gøre hvor avancerede programmet er, avancerede hentyder hvis jeg ikke tager meget fejl til ”advanced/øved”
når det er skrevet kan vi vel blive enige om at Smolov jr ser sådan her ud :
uge 1
6x6 @ 70%
7x5 @ 75%
8x4 @ 80%
10x3 @ 85%
uge 2
6x6 @ 70%+5kg
7x5 @ 75%+5kg
8x4 @ 80%+5kg
10x3 @ 85%+5kg
uge 3
6x6 @ 70%+7,5kg
7x5 @ 75%+7,5kg
8x4 @ 80%+7,5kg
10x3 @ 85%+7,5kg
Eksempel med 100kg max
uge3 sidste dag
10x3 @92,5
Den maksimale procent del man løfter af sit max er 92,5% hvilket er højt
Eksempel med 200kg max
Uge 3 sidste dag
10x3 @177,5
´Den maksimale procentdel man løfter af sit max er 88,75 hvilket ikke er nær så højt

Er ens max er 50kg, vil man på den sidste dag i uge 3 skulle bænke 85% af 50 + 7,5kg hvilket er 50kg altså 10x3 med max, det er vist at skyde sig selv i foden

Det skulle meget gerne klargøre at den procentvise stigning ikke er den samme uanset om man løfter 50kg eller 1000 kg.

Til det irrelevante spørgsmål til sidst, jeg har ikke testet max længe men vil skyde mine max til bp:140, sq:170, dl:190 ikke imponerende eller overdådigt på nogen måde.

-------------------------------------------------------------------

Til Daniel15, håber du fandt svar på det du søgte og held og lykke med dit 2 split..
Brugeravatar

Equus skrev:
Hill skrev:I det Smolov regneark jeg har får man præcis den samme procentvise øgning hvad enten man taster 100 eller 200 Kg ind, så der er altså ingen forskel der.

Jeg vil ikke stille regler op for hvornår Smolov er en god ide, men nøjes med at sige at det ikke er en god ide hvis man løfter tættere på 50kg end på 100kg. jeg Kører ikke selv Smolov, og har heller ikke planer om det i den nærmeste fremtid. Om folk kommer til skade af det har ikke noget med at gøre hvor avancerede programmet er, avancerede hentyder hvis jeg ikke tager meget fejl til ”advanced/øved”
uge 1
6x6 @ 70%
7x5 @ 75%
8x4 @ 80%
10x3 @ 85%
uge 2
6x6 @ 70%+5kg
7x5 @ 75%+5kg
8x4 @ 80%+5kg
10x3 @ 85%+5kg
uge 3
6x6 @ 70%+7,5kg
7x5 @ 75%+7,5kg
8x4 @ 80%+7,5kg
10x3 @ 85%+7,5kg
Eksempel med 100kg max
uge3 sidste dag
10x3 @92,5
Eksempel med 200kg max
Uge 3 sidste dag
10x3 @177,5
´Den maksimale procentdel man løfter af sit max er 88,75 hvilket ikke er nær så højt

Er ens max er 50kg, vil man på den sidste dag i uge 3 skulle bænke 85% af 50 + 7,5kg hvilket er 50kg altså 10x3 med max, det er vist at skyde sig selv i foden

Det skulle meget gerne klargøre at den procentvise stigning ikke er den samme uanset om man løfter 50kg eller 1000 kg.

Til det irrelevante spørgsmål til sidst, jeg har ikke testet max længe men vil skyde mine max til bp:140, sq:170, dl:190 ikke imponerende eller overdådigt på nogen måde.

Til Daniel15, håber du fandt svar på det du søgte og held og lykke med dit 2 split..

Der er åbenbart lidt forskel på de her regneark til beregning af Smolov - skal ikke kunne sige om dit er det originale, men det som jeg har er fundet her på siden, så vidt jeg husker det er skrevet af en Anders Fabricius Nedergaard. Og i følge det skal man løfte 92,5 den sidste dag ved 1RM på 100 og 185 ved 1RM på 200. Så her er der ingen procentvis forskel, men du har ret hvis man taster 1RM = 50 skal man den sidste dag løfte 3x3x50. Så her er der altså en procentvis forskel.
Men betyder det ikke bare, at programmet tager højde for om man er begynder eller mere erfaren?

Når man tænker på, at en som har et max på 50 Kg. formentlig ikke har trænet særlig længe og derfor vil have begynder gains mener jeg ikke, at det er helt umuligt, at stige fra 1x1x50 til 3x3x50 på 3 uger det svarer vel til et max på omkring 55-57,5 og altså en stigning på 5-7,5 Kg. det er vel ikke helt umuligt for en begynder.

Men jeg siger stadig ikke, at jeg mener, at en begynder bør gå i gang med Smolov da han formentlig vil stige lige så meget med et meget lettere program. Min pointe var bare at jeg ikke mener, at man skal kunne bænke 200 Kg. før man bør/kan køre en Smolov.

Og så var jeg egentlig bare lidt stødt over, at folk svare så overlegent bare fordi de ved bedre og løfter mere. Nu sidder jeg selv i et job hvor jeg lever af, at rådgive folk - og det kan jeg sagtens gøre uden, at være overlegen - selv om jeg ved bedre.

Brugeravatar

Styrkeliste

Hill skrev:
Equus skrev:

uge 1
6x6 @ 70%
7x5 @ 75%
8x4 @ 80%
10x3 @ 85%
uge 2
6x6 @ 70%+5kg
7x5 @ 75%+5kg
8x4 @ 80%+5kg
10x3 @ 85%+5kg
uge 3
6x6 @ 70%+7,5kg
7x5 @ 75%+7,5kg
8x4 @ 80%+7,5kg
10x3 @ 85%+7,5kg
Eksempel med 100kg max
uge3 sidste dag
10x3 @92,5
Eksempel med 200kg max
Uge 3 sidste dag
10x3 @177,5

Der er åbenbart lidt forskel på de her regneark til beregning af Smolov - skal ikke kunne sige om dit er det originale, men det som jeg har er fundet her på siden, så vidt jeg husker det er skrevet af en Anders Fabricius Nedergaard. Og i følge det skal man løfte 92,5 den sidste dag ved 1RM på 100 og 185 ved 1RM på 200. Så her er der ingen procentvis forskel, men du har ret hvis man taster 1RM = 50 skal man den sidste dag løfte 3x3x50. Så her er der altså en procentvis forskel.
Men betyder det ikke bare, at programmet tager højde for om man er begynder eller mere erfaren?

Når man tænker på, at en som har et max på 50 Kg. formentlig ikke har trænet særlig længe og derfor vil have begynder gains mener jeg ikke, at det er helt umuligt, at stige fra 1x1x50 til 3x3x50 på 3 uger det svarer vel til et max på omkring 55-57,5 og altså en stigning på 5-7,5 Kg. det er vel ikke helt umuligt for en begynder.

Men jeg siger stadig ikke, at jeg mener, at en begynder bør gå i gang med Smolov da han formentlig vil stige lige så meget med et meget lettere program. Min pointe var bare at jeg ikke mener, at man skal kunne bænke 200 Kg. før man bør/kan køre en Smolov.

Og så var jeg egentlig bare lidt stødt over, at folk svare så overlegent bare fordi de ved bedre og løfter mere. Nu sidder jeg selv i et job hvor jeg lever af, at rådgive folk - og det kan jeg sagtens gøre uden, at være overlegen - selv om jeg ved bedre.

Jeg synes nu det er bedst for at folk siger det som det er så jeg ikke går hen og laver noget dumt, havde ikke lige set dine svar men jeg er glad for din hjælp, og tak for opbakningen :wink:

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster