Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Kasper1983 skrev:Det hører godt nok til det dårlige fedt, men hvis den øvrige kost er fin så er det tæt på ligegyldigt.

SandyFrink skrev:Jeg kan ikke godkende denne log. Decideret træningsfanatisme.

Jobs skrev:Det overrasker nok ikke, men jeg synes selvfølgelig du skal give sødmælk en chance - økologisk sødmælk that is. Det smager bedre end almindelig sødmælk, og der skulle angiveligt være nogle helbredsmæssige fordele at hente;
"Videnskabelige forsøg i såvel Danmark, Norge som i USA har påvist helt op til 5 gange så stort et indhold af stoffet CLA i økologisk mælk sammenlignet med konventionel. CLA er en forkortelse for "conjugated linoleic acid" - på dansk: konjugeret linolsyre - og den hører til de såkaldt flerumættede fedtsyrer som har en række meget positive sundhedsfremmende egenskaber (*). Dette står i modsætning til de mættede fedtsyrer som mælk - og animalske produkter i det hele taget - indeholder flest af. Det mættede fedt er ikke særlig sundt. Det er rigt på kolesterol og bidrager derfor, ved for høj indtagelse, til udvikling af sygdomme som diabetes og åreforkalkning. CLA har den modsatte virkning. Den modvirker fedme og hjerte-kar sygdomme, og en række forsøg har endog påvist at den hæmmer udviklingen af kræft."
http://www.pegasi.dk/sundhed/eco_maelk.htm
Det er måske særligt relevant, hvis du påtænker at drikke "massevis af sødmælk".![]()
Nu langer han godt nok ud efter mættet fedt, men det er et emne, som mange er optaget af, og som jeg ikke vil begynde at kloge i.

Jobs skrev:Netto sælger en god, økologisk sødmælk til 9,50,- DKK pr. liter - ca. 4 kr. dyrere end en normal liter sødmælk.

Jobs skrev:Det overrasker nok ikke, men jeg synes selvfølgelig du skal give sødmælk en chance - økologisk sødmælk that is. Det smager bedre end almindelig sødmælk, og der skulle angiveligt være nogle helbredsmæssige fordele at hente;
"Videnskabelige forsøg i såvel Danmark, Norge som i USA har påvist helt op til 5 gange så stort et indhold af stoffet CLA i økologisk mælk sammenlignet med konventionel. CLA er en forkortelse for "conjugated linoleic acid" - på dansk: konjugeret linolsyre - og den hører til de såkaldt flerumættede fedtsyrer som har en række meget positive sundhedsfremmende egenskaber (*). Dette står i modsætning til de mættede fedtsyrer som mælk - og animalske produkter i det hele taget - indeholder flest af. Det mættede fedt er ikke særlig sundt. Det er rigt på kolesterol og bidrager derfor, ved for høj indtagelse, til udvikling af sygdomme som diabetes og åreforkalkning. CLA har den modsatte virkning. Den modvirker fedme og hjerte-kar sygdomme, og en række forsøg har endog påvist at den hæmmer udviklingen af kræft."
http://www.pegasi.dk/sundhed/eco_maelk.htm
Det er måske særligt relevant, hvis du påtænker at drikke "massevis af sødmælk".![]()
Nu langes der godt nok ud efter mættet fedt, men det er et emne, som mange er optaget af, og som jeg ikke vil begynde at kloge i.

Hvorfor er det lige præcis at det skal være økologisk forstår det simpelthen ikke hvorfor at folk bliver ved med at prædike økologisk fødevarer til at være meget bedre end konventionel, ved ikke om du eller nogle andre kan forklare mig dette?

Farmer skrev:Hvorfor er det lige præcis at det skal være økologisk forstår det simpelthen ikke hvorfor at folk bliver ved med at prædike økologisk fødevarer til at være meget bedre end konventionel, ved ikke om du eller nogle andre kan forklare mig dette?
Det skal siges at jeg til dagligt arbejder på en økologisk kvæggård. Jeg kan bare ikke se hvordan at en økologisk liter mælk kan noget som en konventionel liter ikke kan.

TheCzech skrev:Hvorfor er det lige præcis at det skal være økologisk forstår det simpelthen ikke hvorfor at folk bliver ved med at prædike økologisk fødevarer til at være meget bedre end konventionel, ved ikke om du eller nogle andre kan forklare mig dette?
Har du læst den tekst, du citerer?

Dingo skrev:Økologi, især når det gælder mælk osv, har også noget at gøre med dyrenes vilkår, behandlingen af dem mv.

El Patron skrev:Jeg talte engang med en øko landmand og han fortalte at hans besætning ikke fik medicin præventivt for at undgå sygdomme, det er der vist flere forskellige konventionelle dyr der får, bla. svin.
Har læst et sted at omega 3 og 6 sammensætningen i øko kød er langt bedre end fra KV dyr.

El Patron skrev:Jeg talte engang med en øko landmand og han fortalte at hans besætning ikke fik medicin præventivt for at undgå sygdomme, det er der vist flere forskellige konventionelle dyr der får, bla. svin.
Har læst et sted at omega 3 og 6 sammensætningen i øko kød er langt bedre end fra KV dyr.

Jobs skrev:Netto sælger en god, økologisk sødmælk til 9,50,- DKK pr. liter - ca. 4 kr. dyrere end en normal liter sødmælk.

hr_bjoern skrev:Jobs skrev:Netto sælger en god, økologisk sødmælk til 9,50,- DKK pr. liter - ca. 4 kr. dyrere end en normal liter sødmælk.
10kr for en liter mælk er også mange penge i mit hovedet, når en regulær minimælk koster 4-5kr i Netto. Det kommer til at løbe op, hvis man får 2 liter om dagen. Hvorfor mener du, at det er de ekstra penge værd? Smagen? De nemme kalorier? Det sundhedsmæssige som du linker til?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster