Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JannikB skrev:Der har lige været et program på DR2 omkring søvn.
Det, som jeg er mest interesseret i, er en metode, som de kaldte muskelafspænding. Tror jeg. Det går ud på, at man spænder i sine muskler i fem sekunder og slapper af. Man skal tage en muskel af gangen. Undersøgelser har vist, at det virker.
Er der nogen her på sitet, som har prøvet dette, eller som har prøvet lignende?

Alex789 skrev:JannikB skrev:Der har lige været et program på DR2 omkring søvn.
Det, som jeg er mest interesseret i, er en metode, som de kaldte muskelafspænding. Tror jeg. Det går ud på, at man spænder i sine muskler i fem sekunder og slapper af. Man skal tage en muskel af gangen. Undersøgelser har vist, at det virker.
Lige præcis hvad skulle de virke på??

MakeMeMonster skrev:Muskel spænding og efterfølgende afslapning er god nokJeg bruger det selv hvis jeg har svært ved at falde i søvn.
Det de sagde om kulhydrat kontra protein før sengetid var jeg også overrasket over, da jeg netop mener at have hørt, at måltiderne bør være kulhydrat-rige om morgenen og protein/fedt-rige om aftenen.
Te'en (Lavendel) sagde de dog også, at det var duften af lavendel der gjorde os afslappede/søvnige.. Ved ikke om der er noget om det, men placebo-effekten kan vel også være nok ;)

JannikB skrev:Der har lige været et program på DR2 omkring søvn.
De snakkede bl.a. om, at et måltid med maser af carbs gjorde en træt, mens et måltid med masser af protein gjorde en mere vågen. Det undrer mig, da jeg troede, at carbs gav en energi og gjorde en mere vågen. Er der andre, som har hørt eller læst noget omkring dette?
De snakkede også om te, som skulle gøre en mere træt og få en til at sove bedre.
Det, som jeg er mest interesseret i, er en metode, som de kaldte muskelafspænding. Tror jeg. Det går ud på, at man spænder i sine muskler i fem sekunder og slapper af. Man skal tage en muskel af gangen. Det skulle gøre en meget afslappet og hjælpe en med at sove. Undersøgelser har vist, at det virker.

Dr. X skrev:JannikB skrev:Der har lige været et program på DR2 omkring søvn.
De snakkede bl.a. om, at et måltid med maser af carbs gjorde en træt, mens et måltid med masser af protein gjorde en mere vågen. Det undrer mig, da jeg troede, at carbs gav en energi og gjorde en mere vågen. Er der andre, som har hørt eller læst noget omkring dette?
De snakkede også om te, som skulle gøre en mere træt og få en til at sove bedre.
Det, som jeg er mest interesseret i, er en metode, som de kaldte muskelafspænding. Tror jeg. Det går ud på, at man spænder i sine muskler i fem sekunder og slapper af. Man skal tage en muskel af gangen. Det skulle gøre en meget afslappet og hjælpe en med at sove. Undersøgelser har vist, at det virker.
Jeg har i forbindelse med mental sundhed og mentaltræning været forsøgskanin for denne muskelafspændingsteknik. En eftermiddag hvor solen stod højt på en skyfri himmel, fandt jeg mig selv sovende på ryggen (kan jeg ellers aldrig) og snorkende (gør jeg heller ikke ret ofte) i et rum på 25 m2 med ca. 15 andre!
Worked for me!

Dr. X skrev:Jeg har i forbindelse med mental sundhed og mentaltræning været forsøgskanin for denne muskelafspændingsteknik. En eftermiddag hvor solen stod højt på en skyfri himmel, fandt jeg mig selv sovende på ryggen (kan jeg ellers aldrig) og snorkende (gør jeg heller ikke ret ofte) i et rum på 25 m2 med ca. 15 andre!
Worked for me!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster