Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Riberrock skrev:Hej folkens, mange steder skriver at søvn er en vigtig del af restitutionen.. Jeg tror dog at min søvn rytme er lidt fucket op, hvilket skyldes læseferie, latterligt skoleskema i gymnasiet..
Mit problem er at hvis jeg f.eks. går i seng kl 00:00 vågner jeg typisk op kl 06-07. Her er mit hoved klar, og kroppen føles ikke tung.. Men her har jeg jo kun fået omkring 6 timers reel søvn.. Og alle steder anbefales det jo 8 timer.
- Når jeg så har prøvet at falde i søvn igen, for at få de +8 timer, vågner jeg et par timer senere, men her er jeg så helt smadret i både hovedet og kroppen.. ( Sådan føles det ihvertfald.)
Hvad tænker I at jeg brude gøre, skal jeg stå op selvom jeg ikke har fået præcis 8 timer, eller er det bedre for restitutionen at blive liggende?
Har i evt. andre råd til få en optimal søvn? Og hvor længe sover i?

SandyFrink skrev:Riberrock skrev:Hej folkens, mange steder skriver at søvn er en vigtig del af restitutionen.. Jeg tror dog at min søvn rytme er lidt fucket op, hvilket skyldes læseferie, latterligt skoleskema i gymnasiet..
Mit problem er at hvis jeg f.eks. går i seng kl 00:00 vågner jeg typisk op kl 06-07. Her er mit hoved klar, og kroppen føles ikke tung.. Men her har jeg jo kun fået omkring 6 timers reel søvn.. Og alle steder anbefales det jo 8 timer.
- Når jeg så har prøvet at falde i søvn igen, for at få de +8 timer, vågner jeg et par timer senere, men her er jeg så helt smadret i både hovedet og kroppen.. ( Sådan føles det ihvertfald.)
Hvad tænker I at jeg brude gøre, skal jeg stå op selvom jeg ikke har fået præcis 8 timer, eller er det bedre for restitutionen at blive liggende?
Mere søvn er som udgangspunkt bedre, forudsat det er dyb søvn. At du føler dig træt betyder ikke at du ikke er udhvilet. Mange folk sover kun 5-6 timer og er nærmest kronisk overclocked på stresshormoner. Det kan man føle sig ganske frisk på, det betyder ikke man er det. Mht. din skolegang, så sørg for at være fraværsspekulant.

Almond skrev:SandyFrink skrev:Riberrock skrev:Hej folkens, mange steder skriver at søvn er en vigtig del af restitutionen.. Jeg tror dog at min søvn rytme er lidt fucket op, hvilket skyldes læseferie, latterligt skoleskema i gymnasiet..
Mere søvn er som udgangspunkt bedre, forudsat det er dyb søvn. At du føler dig træt betyder ikke at du ikke er udhvilet. Mange folk sover kun 5-6 timer og er nærmest kronisk overclocked på stresshormoner. Det kan man føle sig ganske frisk på, det betyder ikke man er det. Mht. din skolegang, så sørg for at være fraværsspekulant.
Sandy, vil du uddybe begrebet 'fraværsspekulant'?

Riberrock skrev:Grunden til at jeg skriver latterligt skema, er fordi jeg ikke mener at skolen tager, ihvertfald min klasse, seriøst med hensyn til antallet af aflyste moduler, og hvordan de havde planlagt skemaet for mit tredje år..
Angående søvn, så mener I at jeg skal tvinge mig til at sove det længere?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster