Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1564
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1562

Følg bodybuilding.dk på

spis under træning?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Lige nu kører jeg et fullbody 3 gange i ugen og det sker nogle gange for mig at jeg er helt smadret inden jeg når de sidste par øvelser.

sørger for at spise godt 1 time før træning ca og drikke godt med vand før og under træning..

Er det fordi jeg går sukkerkold? for føler nogle gange jeg bliver nødt til at sætte mig ned for ikke at blive helt svimmel..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du ikke har spist fornuftigt hele dagen er et måltid én time før ikke nok. Prøve at lægge det 2 timer før, og spis fornuftigt hele dagen.

Det vil nok ikke hjælpe meget at spise mens du træner. Maden skal lige omsættes til energi først. Det sker ikke på 5 min.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Gozo skrev:Hvis du ikke har spist fornuftigt hele dagen er et måltid én time før ikke nok. Prøve at lægge det 2 timer før, og spis fornuftigt hele dagen.

Det vil nok ikke hjælpe meget at spise mens du træner. Maden skal lige omsættes til energi først. Det sker ikke på 5 min.

Hvorfor skal han lægge sit måltid to timer før, hvis han føler han kører sukkerkold?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

J-S-O skrev:
Gozo skrev:Hvis du ikke har spist fornuftigt hele dagen er et måltid én time før ikke nok. Prøve at lægge det 2 timer før, og spis fornuftigt hele dagen.

Hvorfor skal han lægge sit måltid to timer før, hvis han føler han kører sukkerkold?

Hvis hans måltid består af komplekse kylhydrater, en blanding af protein og fedt, skal det lige fordøjes inden det hjælper noget.

At han kører sukkerkold kan være tegn på at hans blodsukker ikke er stabilt. Det kan sagtens medføre træthed, ved fysisk aktivitet. Måske fremgik det ikke tydeligt, men fødeindtaget i løbet af dagen er lige så vigtigt, som det før træning.
Brugeravatar

Gozo skrev:
J-S-O skrev:

Hvis hans måltid består af komplekse kylhydrater, en blanding af protein og fedt, skal det lige fordøjes inden det hjælper noget.

At han kører sukkerkold kan være tegn på at hans blodsukker ikke er stabilt. Det kan sagtens medføre træthed, ved fysisk aktivitet. Måske fremgik det ikke tydeligt, men fødeindtaget i løbet af dagen er lige så vigtigt, som det før træning.

Det tager altså ikke to+ timer, før man kan få glæde af næringstofferne i maden! Jeg spiser et godt måltid omkring en time før jeg træner, og det fungerer ganske udmærket, for så har jeg energi både i starten og under træningen. Desuden vil man da nærmere gå sukkerkold under træningen, hvis man indtager måltidet lang tid før selve træningen.

Maltodextrin er også et komplekst kulhydrater, men er dog stadigvæk den kulhydrat, som optages hurtigst! Jeg ved selvfølgelig godt du tænker på kulhydrater, som optages over længere tid: altså fødevarer med lavt GI!
Brugeravatar

Styrkeliste

Kan du så også stå op om morgnen, spise morgenmad og gå ned og træne igennem en time efter?

Kender flere der gør det, også uden at gå døde. Det kan jeg bestemt ikke. Skal mindst have to-tre måltider inden træning. Det kan sagtens være trådstarters problem.
Brugeravatar

Gozo skrev:Kan du så også stå op om morgnen, spise morgenmad og gå ned og træne igennem en time efter?

Kender flere der gør det, også uden at gå døde. Det kan jeg bestemt ikke. Skal mindst have to-tre måltider inden træning. Det kan sagtens være trådstarters problem.

Personligt er jeg ikke særlig god til at træne om morgenen, men det har nu ikke noget med kosten at gøre! Det skyldes nærmere tilvænning, og det faktum at jeg ikke føler mig så frisk om morgenen som om eftermiddagen: kort sagt, så er min energi lavere om morgenen end eftermiddagen...

Men ja, der er nogle der sagtens kan træne om morgenen! Eksempelvis klarer HAV her fra siden det glimrende =D>
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg plejer som regel bare at drikke min shake med 50-60 gram pulver under hele træningen, det holder mig godt kørende. Men ellers ville en ting som bananer, være udmærket at spise under træning hvis du har brug for noget hurtigt energi, vil jeg mene :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Man skal spise godt over nogen dage..det ikke nok kun at spise godt en dag..men maks en time før et godt måltid..kommer an på ens forbrændning.
kommer også an på hvad man spsier...går jo ikke med knækbrød...eller toast brød..

Geografisk sted: slagelse

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00

jeg vil give j-s-o ret her... det vil da ikke have en posetiv effekt at flytte sit måltid længere væk fra sin træning. der hvor jeg mener han vil kunne drage fordel af et måltid 2 timer før træning er hvis han lægger et ekstra måltid ind der, så han får et lille måltid 2 timer før og igen 1 time før træning.
men det er også som GOZO siger vigtigt at spise fornuftigt gennem hele dagen.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Jeg går nemt sukkerkold efter en halv times fuld gas på kondimaskinen, derfor plejer jeg at lave en lidt større shake end jeg skal bruge efter træningen. Så kan jeg enten snuppe lidt af den inden træningen går igang, eller under. Det hjælper kanon for mig! :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing F

Jagap skrev:Lige nu kører jeg et fullbody 3 gange i ugen og det sker nogle gange for mig at jeg er helt smadret inden jeg når de sidste par øvelser.

sørger for at spise godt 1 time før træning ca og drikke godt med vand før og under træning..

Er det fordi jeg går sukkerkold? for føler nogle gange jeg bliver nødt til at sætte mig ned for ikke at blive helt svimmel..

Det kan godt være du går lidt sukkerkold, og bliver svimmel. Sørg for at du får både hurtige og langsomme kulhydrater inden træning, og noget kvalitetsprotein. Du kunne måske rykke spisetidspunktet frem til 1/2 time før træning.
Noget andet er at meget at dit blod bliver presset ud i musklerne,specielt ved et full body program. Dette kan også give lidt svimmelhed. Med tiden vil du få lidt mere blod i systemet, så det burde bedre sig lidt.
AND HOW!!!!

Geografisk sted: esbjerg

Vil give Bella Nova ret i at du med fordel kan indtage din shake der i slutningen.. Gerne suppleret med lidt ekstra hurtige carbs til at overkomme det sidste..
Personligt sker det også til tider for mig, specielt når programmet er hårdt (2timer+). Jeg plejer at indtage en kakao gennem træningen når jeg ved det bliver hårdt.. :wink:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)