Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bunden skrev:Hej alle sammen.
Jeg har nu endelig fået taget mig sammen omkring træningen, og få teknikken iorden ved de 2 store, squat og dødløft, da jeg nu efterhånden har fattet, at man lige så godt kan gøre det ordentligt første gang, da i det lange løb sikkert vil spare mig for en masse bøvl.
Derfor vil jeg bare starter med at køre squat med stangen og dødløft med lidt kilo, så den bliver rejst lidt over jorden.
Jeg har bare et problem ved squat, som er at jeg ikke kan komme dybt ned. Når jeg udfører den stritter jeg i stedet røven tilbage(mener det er olympisk squat), men har som sagt hørt at det er bedre med et alm. back squat, hvor man kommer dybt ned, ryggen så ret som muligt og undgå at knæene kommer foran tåspidserne.
Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg træne mig frem til det? for kan jo ikke engang gøre det uden ekstra vægt.
På forhånd tak

Bunden skrev:Jeg har bare et problem ved squat, som er at jeg ikke kan komme dybt ned

mesomorf skrev: Eller er problemet bare at du føler du er ved at miste balancen når du går dybt ned?

Bunden skrev:mesomorf skrev: Eller er problemet bare at du føler du er ved at miste balancen når du går dybt ned?
Nemlig! falder nærmest bagover, når jeg kommer under de 90 grader

Bunden skrev:mesomorf skrev: Eller er problemet bare at du føler du er ved at miste balancen når du går dybt ned?
Nemlig! falder nærmest bagover, når jeg kommer under de 90 grader

New Dude skrev: flade sko er ikke optimalt til squat.

B4RDUR skrev:New Dude skrev:flade sko er ikke optimalt til squat.
Forkert, flade sko som Chuck Taylor's eller Adidas Spezial's er gode til squats, men Vægtløfter sko er optimale hvis man virkelig vil have en kant.

TheBozo skrev:B4RDUR skrev:New Dude skrev:flade sko er ikke optimalt til squat.
Forkert, flade sko som Chuck Taylor's eller Adidas Spezial's er gode til squats, men Vægtløfter sko er optimale hvis man virkelig vil have en kant.
Nej, "new dude" har ret, hvis vi snakker OL squat
VL sko er optimalt pga de har hæl, flade sko er per definition så ikke optimalt.

Foodman skrev:Måske off topic - men er der nogen konsensus om vl sko kontra flade sko mht. eks. kropsbygning/squatstil? Altså hvad der er "bedst" eller er det et rent præference spørgsmål?
Og nej - gad ikke google det

Bnaz skrev:TheBozo skrev:B4RDUR skrev:New Dude skrev:flade sko er ikke optimalt til squat.
Nej, "new dude" har ret, hvis vi snakker OL squat
VL sko er optimalt pga de har hæl, flade sko er per definition så ikke optimalt.
Prøv lige at forestille dig hvor meget de kunne squatte, havde de bare fundet ud af at VL sko var bedre!

Equus skrev:om flade sko eller VL-sko er bedst til squat er som at diskutere om lakridser eller vingummier smager bedst.
i øjeblikket synes jeg at fivefingers er bedst, men det er på ingen måde ensbetydende med at alle andre vil synes det samme
TheBozo skrev:Nej, "new dude" har ret, hvis vi snakker OL squat

5teensig skrev:Men man kan sagtens squatte røven i græsset med flade sko! Det er noget skrald, at lukke ud!
Hvad man foretrækker er så en helt anden sag.

B4RDUR skrev:Storelyyyn skrev:Jeg squatter, (Som Eguus også gør) i Fivefingers, og de er flade..
http://www.youtube.com/watch?v=69Ho2jvBHJo
250 high-bar squat i vibrams

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster