Jeg kan ikke lade være med at sidde og tænke på, om følelserne kører så højt i denne tråd, fordi folk ikke selv kan tage sig sammen til at squatte 5-6 gange om ugen og så er der satme heller ikke andre der skal. Så må man jo finde på en eller anden grund til at de ikke skal....
Jeg må hellere slå fast at ovenstående er halvt i sjov og ikke skal ses som en provokation.
Pointerne i tråden er alle gode. Men lad nu være med at fortælle hende at det er umuligt. Den rette indstilling er at diskutere hvordsn vi gør det
muligt at squatte hver dag, og ikke hvorfor det er
umuligt,at gøre det.
John Broz har sine atleter til at squatte hver dag, og med utrolige resultater. Lad os slå det fast:
Nej, det er ikke den sikreste måde man kan træne på. Men det giver resultater. Her er to uddrag af Broz beliefs.
Beginners should start out with a broomstick for 3-4 weeks and do thousands of reps so that their Olympic technique becomes a motor engram.
Squatting is not very difficult in terms of CNS stress and the body gets used to it very quickly, just like walking.
Det ser ud til der er enighed om at man ikke bare starter fra den ene dag til den anden med at squatte hver dag. Start forsigtigt ud og se hvordan di reagerer efterhånden som frekvensen sættes op.
Og at sige at hun ikke er i stand til at identificere kroppens signaler allerede er ikke helt holdbart. Hun har løbet og danset indtil nu. Jeg vil tro at det har lært hende at vurdere hvad der er et go og hvad der er et no go. Men det kan ingen af os vide, det kan hun kun selv.