Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1423
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1420

Følg bodybuilding.dk på

Stærk ammoniak lugt? for lidt prot?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Sidst på træningen kan jeg virkelig lugte helt råddent af ammnoniak, og er egentlig lidt træt af, da det stinker i ens taske etc. Så hvad er grunden? for lidt protein? for meget? eller hvordan? :) [/u]
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mikkel leicht skrev:Sidst på træningen kan jeg virkelig lugte helt råddent af ammnoniak, og er egentlig lidt træt af, da det stinker i ens taske etc. Så hvad er grunden? for lidt protein? for meget? eller hvordan? :) [/u]

Jeg lugter sommetider af kattepis, hvilket er meget tæt på ammoniak.
Skal ikke kunne sige hvorfor :lol:
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Reputation point: 0

Træner her: Anger Mangement

Kostplan: Vis kostplan

Lithium skrev:For lidt kulhydrat - jeg havde samme problem da jeg dyrkede Triathlon hvis ikke jeg carbede op før og under træning lugtede jeg udpræget kemisk :D
Det sker angiveligt når kroppen mangler kulhydrater så må den omdanne fedt til ketonstoffer (acetonelignende stoffer), som giver den kemiske stank.

synes fame jeg æder og æder.. så må man jo carbe en smule under træning også.. :roll:

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Lithium skrev:
Mikkel leicht skrev:
Lithium skrev:For lidt kulhydrat - jeg havde samme problem da jeg dyrkede Triathlon hvis ikke jeg carbede op før og under træning lugtede jeg udpræget kemisk :D
Det sker angiveligt når kroppen mangler kulhydrater så må den omdanne fedt til ketonstoffer (acetonelignende stoffer), som giver den kemiske stank.

synes fame jeg æder og æder.. så må man jo carbe en smule under træning også.. :roll:

FAXE K FTW ! :)

haha :lol: tja..

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Nej, det er ikke pga. for lavt kulhydrat indtag. Man skal meget langt ned i kulhydratindtag, før man begynder at danne ketonstoffer. Og hvis man endelig når derned, så vil det ikke lugte af ammoniak.

Det skyldes med garanti at du indtager for meget protein. Når aminogrupperne fraspaltes aminosyrene, bliver de af nyrene udskilt som urinstof. Ved denne fraspaltning af aminogrupperne, bliver der dannet ammoniak, som under normale forhold bliver omdannet til urinstof. Hvis kroppen af den ene eller den anden grund ikke kan følge med i dannelsen af urinstof, eventuelt pga. for stort protein indtag, så vil det kunne lugtes i sveden.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:Nej, det er ikke pga. for lavt kulhydrat indtag. Man skal meget langt ned i kulhydratindtag, før man begynder at danne ketonstoffer. Og hvis man endelig når derned, så vil det ikke lugte af ammoniak.

Det skyldes med garanti at du indtager for meget protein. Når aminogrupperne fraspaltes aminosyrene, bliver de af nyrene udskilt som urinstof. Ved denne fraspaltning af aminogrupperne, bliver der dannet ammoniak, som under normale forhold bliver omdannet til urinstof. Hvis kroppen af den ene eller den anden grund ikke kan følge med i dannelsen af urinstof, eventuelt pga. for stort protein indtag, så vil det kunne lugtes i sveden.

tænkte jeg nok, men problemet er at jeg faktisk ikke har ændret mit prot indtag særligt, og har faktisk ikke mere end 150-200gram om dagen eller lidt mere.. spiser langt flere carbs.. Det kan ikke være tegn på problemer?

:)

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Mikkel leicht skrev:
Thomas Jagd skrev:Nej, det er ikke pga. for lavt kulhydrat indtag. Man skal meget langt ned i kulhydratindtag, før man begynder at danne ketonstoffer. Og hvis man endelig når derned, så vil det ikke lugte af ammoniak.

tænkte jeg nok, men problemet er at jeg faktisk ikke har ændret mit prot indtag særligt, og har faktisk ikke mere end 150-200gram om dagen eller lidt mere.. spiser langt flere carbs.. Det kan ikke være tegn på problemer?

Nu kan det godt være jeg roder mig ud i noget jeg ikke har 100 % styr på, men man kunne måske også tænke sig, at fænomenet kunne opstå hvis man rammer et mildt overtræningstadie. Hvis kortisol-niveauet generelt er højere, så er de katabole processer også dominerende, og nedbrudt muskelmasse, kunne måske resultere i samme fænomen, som hvis man indtog store mængder protein. Ved godt det ikke er et svar du ønsker at høre, da det i givet fald betyder at du skal skære lidt ned for workloaden indtil kroppen kommer sig. Det var et bud, hvis det andet ikke virker relevant :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Har du overvejet bare at gå i bad en gang i mellem? :roll:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Jeg har præcis samme problem, og det er virkelig slemt!
Håber virkelig ikke det er fordi jeg indtager for meget protein, selvom jeg måske gør det. 30% af mit kcal forbrug på 3800kcal er protein dvs. 284gram.

Skal jeg skære ned på det, eller?
Jeg bliver helt i tvivl nu.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Thomas Jagd skrev:
Mikkel leicht skrev:

Nu kan det godt være jeg roder mig ud i noget jeg ikke har 100 % styr på, men man kunne måske også tænke sig, at fænomenet kunne opstå hvis man rammer et mildt overtræningstadie. Hvis kortisol-niveauet generelt er højere, så er de katabole processer også dominerende, og nedbrudt muskelmasse, kunne måske resultere i samme fænomen, som hvis man indtog store mængder protein. Ved godt det ikke er et svar du ønsker at høre, da det i givet fald betyder at du skal skære lidt ned for workloaden indtil kroppen kommer sig. Det var et bud, hvis det andet ikke virker relevant :wink:

kan godt ske du har ret, eller i hvert fald delvist, har været rimelig hårdt ramt i en periode, til trods for jeg ikke har kørt så forbandet tungt.. men nu køre vi på indtil jeg mærker at jeg reelt set er ved at være godt overreached før vi tager action.. imens må jeg prøve lidt med kosten.. :)

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Hmm.. har oplevet det samme mange gange, men har aldrig tænkt over hvad det skyldes.
Her på det sidste har for at prøve det, skåret ned på proteinpulveret, og har faktisk ikke oplevet den ammoniak lugt her på det seneste nu jeg tænker over det. Så er da garanteret det.

Hvis man spiser asparges kan man komme til at lugte af kattepis! Især når man lader vandet... :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Århus

Mikkel leicht skrev:Sidst på træningen kan jeg virkelig lugte helt råddent af ammnoniak, og er egentlig lidt træt af, da det stinker i ens taske etc. Så hvad er grunden? for lidt protein? for meget? eller hvordan? :) [/u]

Kom lige til at tænke på om du lider af urinsyre gigt også kaldet podegra (ved ikke om det staves sådan) gør fandens nas i storetåen eller indimellem andre led?

Grunden til at jeg spørger er at jeg selv lider af urinsyregigt indimellm og kender udemærket til lugten af kattepis og ammoniak under træningen.

Jeg ved at forhøjet urinsyre i blodet har med nedbrydning af protein at gøre - kan skyldes for højt protein indtag eller betændelsestilstand i kroppen som igen vel godt kan skyldes overtræning.

Så mit gæt er forhøjet urinsyre i blodet - men altså kun et gæt :lol:
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00