Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Start på en frisk - råd og idéer

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Bodybuilding.dk-folk :) ,

jeg er ny her på sitet. Har brug for nogle stærke råd og vejledning til min opstart.
Jeg er netop flyttet hjemmefra, bor 40 meter fra det nærliggende træningscenter og har længe tænkt på at starte igen.
Har trænet on and off de sidste 3 år, men intet seriøst, og nu ønsker jeg at komme i gang for alvor.

Da jeg som sagt er flyttet for mig selv, styrer jeg selv kosten og indkøbene, så udover lidt hjælp til et split-program, ønsker jeg også råd til min kost.

Om mig:
-20 år
-180 cm
-67 kg
-trænet, men tynd
-jeg har et usædvanligt højt stofskifte

Mit ønske er at se fremgang i vækst, selvfølgelig også styrke, men som udgangspunkt vækst.
-Har I nogle idéer til en kostplan, hvad den skal indeholde - morgen, middag, aften, mellemmåltider?
-Kost tilskud - Proteinpulver? Kreatin? Hvor ofte? (Har meget dårlig erfaring med Weight Gainer)
-Træningsprogram? (Har god erfaring med 3-split, men har i nogle forslag til en god opstart?)

Hvis I vil anbefale mig med at starte ud med at bulke pga mit stofskifte og min vægt, jamen så forsøger jeg gerne at tage lidt på her op til sommeren :D

Glæder mig til at få nogle gode anbefalinger og råd :´)

Mvh,
Emillbj

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Værsgo og læs. Bagefter, så læs videre. Og så læs noget mere.
Brugeravatar

er så træt af at høre på det højt stofskifte pis, du æder ikke nok. basta. fede mennesker bruger det som undskylding for at de er tykke (at de har lavt stofskifte) og skinny ones bruger det den anden vej rundt fordi de ikke kan spise mad nok.

Med mindre du har været en tur ved lægen og har fået piller imod det så holder det ikke, det er ekstremt usundt at ens stofskifte er for højt og ville også gå ud over træning.

Lean bulk og et 2 split, gogo! :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Kostplan: Vis kostplan

Bams skrev:http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Tak, spændt på at få læst igennem!
Selvom jeg nu søgte en mere personaliseret og trimmet udgave til mine behov :D

emillbj skrev:
Bams skrev:http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Tak, spændt på at få læst igennem!
Selvom jeg nu søgte en mere personaliseret og trimmet udgave til mine behov :D

Hvis du vil have en til at lave en kostplan samt træningsprogram som er specielt lavet til dig, skal du nok være klar på at ligge nogle penge for det :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog

http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics + en overflod af mad med masser af protein. Uh, og sødmælk! DONE.

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Har du fået at vide at du har et "usædvanlig højt" stofskifte af en læge? :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

alexanderd skrev:Har du fået at vide at du har et "usædvanlig højt" stofskifte af en læge? :)

Nej det har jeg trodsalt, men er af coaches fra tidligere træning blevet anbefalet ikke at dyrke for meget kondi. Også har jeg sgu også bare af egen erfaring set at øl, kager, sødmælk en masse ikke rør mig what so ever :D

Der er jo stor forskel på folks stofskifte. Det er de færreste der har et gennemsnitligt. Nogle ligger over snit og andre under.

prøv og beregn dit ligevægtsindtag med beregneren der kan downloades fra denne side:
http://slettet af admin.dk/udregn-dit-ligevgtsindtag-nemt-og-hurtigt-973/

Den fortæller dig præcis hvor meget du skal spise for at tage på Vs. for at tabe dig.

Dernæst for at kickstarte en god gang træning kan du alternativt køre 2-split eller 3-split. En god tommelfingerregel kan være at skrive et nyt træningsprogram hver gang man tilpasser sin diæt, dvs. hver 4-6 uger. Dette kan med fordel gøres for ikke at køre sur i træningen, og samtidig få trænet de dele af musklerne som man normalvis ubevidst undgår.

Med hensyn til diæten, så er det de færreste der gider betale en diætist for at lave kostplaner, men man kan bruge forskellige tommelfingerregler:
1. spis altid 500 kcal mere end dit ligevægtsindtag hvis du vil tage på.
2. spis altid 2-2,5 g protein pr. kg. kropsvægt hvis du vil øge muskelmassen og restituerer optimalt efter intensiv vægttræning.
3. GI' den GAS !

http://www.letvaegttab.dk/kostplaner/download-krop-kost-hk/ - prøv Henning Kristensen's Krop og Kost HK.

Så kan du få helt styr på dine makroer i alle måltider.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Mini-Arnold skrev:Der er jo stor forskel på folks stofskifte. Det er de færreste der har et gennemsnitligt. Nogle ligger over snit og andre under.

prøv og beregn dit ligevægtsindtag med beregneren der kan downloades fra denne side:
http://slettet%20af%20admin.dk/udregn-dit-ligevgtsindtag-nemt-og-hurtigt-973/

Den fortæller dig præcis hvor meget du skal spise for at tage på Vs. for at tabe dig.

Dernæst for at kickstarte en god gang træning kan du alternativt køre 2-split eller 3-split. En god tommelfingerregel kan være at skrive et nyt træningsprogram hver gang man tilpasser sin diæt, dvs. hver 4-6 uger. Dette kan med fordel gøres for ikke at køre sur i træningen, og samtidig få trænet de dele af musklerne som man normalvis ubevidst undgår.

Med hensyn til diæten, så er det de færreste der gider betale en diætist for at lave kostplaner, men man kan bruge forskellige tommelfingerregler:
1. spis altid 500 kcal mere end dit ligevægtsindtag hvis du vil tage på.
2. spis altid 2-2,5 g protein pr. kg. kropsvægt hvis du vil øge muskelmassen og restituerer optimalt efter intensiv vægttræning.
3. GI' den GAS !

http://www.letvaegttab.dk/kostplaner/download-krop-kost-hk/ - prøv Henning Kristensen's Krop og Kost HK.

Så kan du få helt styr på dine makroer i alle måltider.

Forskel, ja. Stor forskel, nej.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Find et program og følg det til punkt og prikke. Der er en grund til at trænere har brugt tid på at lave det så lad være med at tro du kan gøre det bedre hvis du ikke selv har en idræts uddannelse og en masse trænings erfaring.

Kostmæssigt. bare spis og spis gerne normale ting. De fleste med dine stats er aldrig dem der spiser normalt de spiser altid færdigretter og choko pops til morgenmad osv.

Motivations mæssigt så find noget der kan motivere dig hele tiden ! brug indikator øvelser, spis i bar mave, hæng billider af dig selv op der er taget med 2 ugers mellemrum på spejlet så du kan se forskellen hver morgen. Find det som kan motivere dig til at blive ved uge efter uge.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster