Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1425
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Stoppe med at træne

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej alle sammen

Jeg sad lige og søgte lidt på forum. Kan faktisk ikke finde nogle tråde hvor folk tilkende giver at de vil stoppe med at træne.

Det synes jeg faktisk er mærkeligt. måske er det fordi jeg ikke kunne finde tråden ellers er det fordi folk ikke går ind i et trænings forum og skriver det :)

Jeg har da tit tænkt at nu må det stoppe! slut med at spise mærkelige ting og træne på alle mulige tidspunkter no matter what. Jeg har tit haft lyst til at fjerne fokus hen på noget andet i mit liv. Da jeg tit har tænkt at træning fylder for meget.

På et tidspunkt meldte jeg mig ind i en vægtløftnings klub for at give det et præg af sport og socialt samvær, men brød mig alligevel ikke helt om at slippe bodybuilder delen af det.

Har da også tit tænkt at jeg bare ville stoppe men har så ikke haft lyst til at miste musklerne. Det er såmænd ikke fordi jeg ikke kan lide at træne. jeg kan bare ikke lide at jeg tænker så meget på det.

well anyway er der nogle andre som har haft lignende tanker ? noget med at træning er blevet en del af deres identitet og det måske ikke er så kontruktivt.

hilsen mig
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: KSK ( Københavns Styrkeløft Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Havde engang den følelse. Nogen gange tænker jeg på om den kommer igen,
men det er bare med at blive ved. Ved bare jeg kommer til at savne det, glæder mig næsten altid til at komme i centeret.

Det med maden og druk for den sags skyld kender jeg godt.
Plejer at holde kosten, men kan godt tage ud at drikke nogen gange.
vil ikke undvære den del af mit liv.

Syntes så heller ikke det tager for meget tid af ens fritid, jeg har også andre hobbyes ved siden af, det er ikke være end folk som træner fodbold?

Håber du kunne bruge det lidt :)

Geografisk sted: Skive

Kostplan: Vis kostplan

hehe ja fodbold drenge er som regel slemme til at få alt til at dreje sig om fodbold. det er dog et mere socialt spil.

det er nok der den ligger ved BB at det er en lidt ensom kamp, som ikke altid giver så mange resultater som man gerne ville have.

men hey..er da stadigvæk stolt af alt det jern jeg har løftet og den diciplin jeg har haft i lange perioder.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kan jeg godt forstå og skal du da også. men der er også dårligt fokus på BB'er.
Det er nærmest taber agtigt at træne, men okay at være stor :?
Så er det godt at have det her forum, hvor vi kan deles om alt

Ps. jeg hader selv fodbold, det var bare et eksempel :D

Geografisk sted: Skive

Render lidt rundt med det p.t.
Jeg elsker bodybuilding, og jeg vil nok aldrig kunne give slip på det, men fuck.. det kræver bare så meget tid og det er dyrt at købe den rigtige mad.

Jeg elsker det med krop og sjæl, men det er bare svært at bevare en stor passion når man sidder med tons af lektier hver dag :|

Træner her: Hadsten Motionsforening

Spo skrev:Render lidt rundt med det p.t.
Jeg elsker bodybuilding, og jeg vil nok aldrig kunne give slip på det, men fuck.. det kræver bare så meget tid og det er dyrt at købe den rigtige mad.

Jeg elsker det med krop og sjæl, men det er bare svært at bevare en stor passion når man sidder med tons af lektier hver dag :|

Det kræver da ikke mere tid en alle andre sportsgrene? 1-2 timer om dagen 3-4 gange om ugen. Og med hensyn til penge, så gælder det bare om at handle ordentligt ind. Nu går jeg også ud fra at du stadig bor hjemme, så DET kan da ikke være et kæmpe problem?
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Man kan jo godt træne fint uden at spise helt ekstremt korrekt. Intet problem :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

ja ligesom skinny folk kunne tænkes at være misundelige på vores muskler

så er jeg da ihvertfald misundelig over at nogle folk lever af pasta og kaffe....det må sku være billigt
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg gik fuldstændigt død med min træning i slutningen af 2007. Det endte med en pause på omkring 5 måneder, inden jeg igen havde fået lysten til at træne tilbage igen for alvor. Da jeg nåede der til, hvor jeg skulle tvinge mig selv ned i centeret hver dag, og jeg aldrig nød mine træninger, var der ingen grund til at blive ved. Det er dog min erfaring, at når man holder op, vil lysten til at starte igen bare gro for hver måned, og til sidst går man tilbage til træningen med en større motivation end nogensinde før.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Jeg kender godt følesen.. Syntes nogle gange at træningen fylder for meget i mit liv og er for stor del af min identitet. Tænker også lidt på hvor mange andre ting jeg kunne dyrke hvis jeg stoppede..
Men samtidig så ved jeg også at jeg vil komme til at savne træningen og drengene nede fra "hulen" :) hvis jeg stoppede..

Min løsning er at jeg prøver at balancere træning, socialt samvær og skolen bedre..
Fx træner jeg sjældent mere end 3 gange i ugen..
Og jeg kunne ALDRIG finde på at droppe en druktur pga. af træningen.. (med undtagelse af, hvis jeg skulle til styrkeløft stævne næste dag selvfølgelig :) )

Træner her: Odense Styrkeløfter Klub
The Gym

altså 2timerx4= 8 timer
plus kost

det er ihvertfald 12 timer.

så man bruger 12 timer om ugen på at træne sige større. når man måske kunne bibeholde en fin form med 2 timers træning om ugen ??

det er da værd at tænke over.
Brugeravatar

Styrkeliste

TBD skrev:altså 2timerx4= 8 timer
plus kost

det er ihvertfald 12 timer.

så man bruger 12 timer om ugen på at træne sige større. når man måske kunne bibeholde en fin form med 2 timers træning om ugen ??

det er da værd at tænke over.

4 timers kost - hvad mener du med det :?

Hvor lang tid du vil ligge i din træning er jo dit eget valg. Jo mere tid (og penge) vil er villig til at ligge i det, jo bedre bliver resultaterne højest sansynligt også.
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

I bund og grund handler det om at lære at prioritere sin tid ordentligt og dernæst tilpasse sin træning til ens temperament.

For at uddybe lidt:

Man kan tit godt køre fast i et spor og have svært ved at ændre det - enten pga. man føler det vil hindre ens fremgang eller man er fastsat i nogle dogmer. Et eksempel kunne være man bruger 2+ timer på sin træning hver gang. Det er ganske simpelt ikke alle mennesker der kan holde gejsten oppe til det og slet ikke 3-4-5 gange om ugen. Hvis man negligerer det faktum og fortsætter i samme stil vil man til sidst gå død i det og motivationen vil dale kraftigt - og det er det det meget hurtigt bliver en kamp for at overhovedet at komme ned i centeret. Hvis man derimod formår at tilpasse sin træning, det kunne fx være at skære ned på trænigstiden (hvis problemet er man ikke gider de lange pas) eller træningsage (hvis man har svært ved at få tid til over 3 gange om ugen). Faktum er man kan få resultater af næsten alle programmer hvis de er skruet fornuftigt nok sammmen og man er villig til at arbejde hårdt nok når man er i centeret. At tilpasse træningen på den måde vil være en nødvendighed for nogle mens andre trives fint ved at bruge en del tid i centeret - det er bare med at finde ud af hvad der passer én!

Angående tid - så er det essentielt at lære at organisere sig tid effektivt da man ellers hurtigt vil opleve en fortvivlese over træningen pludselig optager en tid hvor man burde lave andre ting. Dette er selv noget jeg stadig kæmper med, men jeg er klart blevet bedre med årene. Mange klager over at det tager alt for meget tid, men jeg vil godt vædde med selvsamme personer bruger meget af deres tid på ineffektive ting uden at tænke over det.... hvor mange af jer kan måske sige jer fri fra at bruge lidt for mange timer på dette forum eller internettet/computeren generelt hvor i burde læse lektier eller lave vigtige gøremål :wink:

Man har tit en tendens til at brokke sig over manglende tid, men glemme at man egentlig bruger meget af denne på ligegyldige ting (grundlæggende set) man slet ikke tænker over mere.

En lille sidebemærkning: Jeg har, no offence og med fare for at lyde arrogant, lidt svært ved at tage folk i gymnasiet seriøst når de påstår de ikke har tid til træning - jeg har aldrig haft så meget fritid som da jeg gik i gym! Hvis i synes det er hårdt at få det til at hænge sammen i gym så vent til i kommer ud på de længere videregående uddannelser eller får fuldtidsarbejde.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:I bund og grund handler det om at lære at prioritere sin tid ordentligt og dernæst tilpasse sin træning til ens temperament.

For at uddybe lidt:

Man kan tit godt køre fast i et spor og have svært ved at ændre det - enten pga. man føler det vil hindre ens fremgang eller man er fastsat i nogle dogmer. Et eksempel kunne være man bruger 2+ timer på sin træning hver gang. Det er ganske simpelt ikke alle mennesker der kan holde gejsten oppe til det og slet ikke 3-4-5 gange om ugen. Hvis man negligerer det faktum og fortsætter i samme stil vil man til sidst gå død i det og motivationen vil dale kraftigt - og det er det det meget hurtigt bliver en kamp for at overhovedet at komme ned i centeret. Hvis man derimod formår at tilpasse sin træning, det kunne fx være at skære ned på trænigstiden (hvis problemet er man ikke gider de lange pas) eller træningsage (hvis man har svært ved at få tid til over 3 gange om ugen). Faktum er man kan få resultater af næsten alle programmer hvis de er skruet fornuftigt nok sammmen og man er villig til at arbejde hårdt nok når man er i centeret. At tilpasse træningen på den måde vil være en nødvendighed for nogle mens andre trives fint ved at bruge en del tid i centeret - det er bare med at finde ud af hvad der passer én!

Angående tid - så er det essentielt at lære at organisere sig tid effektivt da man ellers hurtigt vil opleve en fortvivlese over træningen pludselig optager en tid hvor man burde lave andre ting. Dette er selv noget jeg stadig kæmper med, men jeg er klart blevet bedre med årene. Mange klager over at det tager alt for meget tid, men jeg vil godt vædde med selvsamme personer bruger meget af deres tid på ineffektive ting uden at tænke over det.... hvor mange af jer kan måske sige jer fri fra at bruge lidt for mange timer på dette forum eller internettet/computeren generelt hvor i burde læse lektier eller lave vigtige gøremål :wink:

Man har tit en tendens til at brokke sig over manglende tid, men glemme at man egentlig bruger meget af denne på ligegyldige ting (grundlæggende set) man slet ikke tænker over mere.

En lille sidebemærkning: Jeg har, no offence og med fare for at lyde arrogant, lidt svært ved at tage folk i gymnasiet seriøst når de påstår de ikke har tid til træning - jeg har aldrig haft så meget fritid som da jeg gik i gym! Hvis i synes det er hårdt at få det til at hænge sammen i gym så vent til i kommer ud på de længere videregående uddannelser eller får fuldtidsarbejde.

=D> =D> =D>
Stå gerne i skyggen...

Logbog: Ingen logbog

essensen rammer rigtig mange faktorer. Jeg har været inde i faser hvor jeg ikke kunne undvære træning en enkelt dag, til at hade det som pesten og holdt flere måneders pause. Nu er det sådan at jeg også har tænkt at stoppe flere gange, men da gejsten var stor og jeg fik arbejdet mig frem til en god form, kan jeg se tilbage på de minder jeg har derfra, og de gange jeg så delvist eller stopper helt, vil disse poppe op før eller siden og sparke mig igang. Det er blevet en del af mig at træne, og ikke fordi det skal virke som om at jeg træner for andres skyld, men folk kæder mig også sammen med det at træne, så jeg skal da ikke sige at jeg ikke trænet i perioder fordi folk et eller andet sted forventede at ham der har en god form ( Og jeg så har måtte leve op til det). Det kan så være godt og ondt, men jeg tager det dog som noget godt, da det også kan hjælpe mig igang igen. Pt. træner jeg meget blandet, og ikke ret meget. 3-4 gange af 45min til 1 time. Og motivationen stiger og stiger og en dag nå jeg sikkert toppen igen, og en dag falder jeg sikkert ned igen. Sådan er det bare for mig.

blaah,..... hænger det overhovedet sammen :lol:
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Og jeg kan desværre heller ikke selv sige mig fri fra at lave alt for mange overspringshandlinger - så det er bestemt ikke fordi jeg spiller hellig, men jeg ved bare at hvis man virkelig ønskede det kunne man sagtens frigøre en hel masse tid i sin hverdag fra unødvendige ting.

Det skal også lige bemærkes at træning selvfølgelig tager tid lige meget hvad - det er jo bare et grundlæggende vilkår ved denne sport lgiesom alle andre. Vil man opnår resultater skal man være villig lægge noget tid og hårdt arbejde i det - men det er ingen der siger præcist hvor meget tid vi snakker om (:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

essensen skrev:En lille sidebemærkning: Jeg har, no offence og med fare for at lyde arrogant, lidt svært ved at tage folk i gymnasiet seriøst når de påstår de ikke har tid til træning - jeg har aldrig haft så meget fritid som da jeg gik i gym! Hvis i synes det er hårdt at få det til at hænge sammen i gym så vent til i kommer ud på de længere videregående uddannelser eller får fuldtidsarbejde.

Ikke for at gå i forsvarsposition, for jeg kan egentlig godt finde tiden til 5xtræning om ugen hvis det var, men netop i gymnasiet er der 1000 nye spændende ting, som man også og derfor kan tiden være svær at finde. Som du selv nævner, handler det om prioritering :)
"Jeg lod de 15 reps kompensere for denne øvelse."
Brugeravatar

Reputation point: 150

Træner her: Fitness World Århus
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Well, jeg er faktisk stoppet med at træne. En stor del af min gamle hovedsaglige motivation skyldes faktisk, at jeg ville gøre mig mere attraktiv overfor det modsatte køn. Jeg fandt ud af, at dette ikke var løsningen, dels fordi de fleste piger ikke kan lide store muskler og dels fordi det var lidt de forkerte årsager.

Et eller andet sted følte jeg også at det var forkert at jeg hele tiden vejede mig og hele tiden kiggede mig i spejlet for at se om jeg var blevet større. Jeg siger ikke der er noget i vejen med dette. Det er bare ikke den vej JEG vil gå.

Samtidig følte jeg også det var frustrerende at prioriterer BB/SL sporten højt, da jeg ikke havde generne til at komme specielt langt. I min verden er der ikke noget værre end spildt talent og derfor fokusere jeg på det som jeg er god til.

Jeg kan dog stadig godt lide sporten. Jeg har bare valgt at prioritere den fra, da jeg heller vil bruge min tid på noget andet.

Jeg dyrker i øvrigt stadig cardio og kan godt lide at bruge lidt tid på at hjælpe folk i gang.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

For mig er problemmet ikke at jeg mangler motivation, tvært imod har jeg for meget motivation, hvilket gør at jeg nogle gange syntes at træningen fylder for meget i mit liv..
FX:
- Mine træningspas bliver ofte lange, da jeg jo er i godt selvskab og godt kan lide at træne..

- Når jeg så endelig kommer hjem ryger der også lang tid med at stene på bb.dk og andre trænings fora'er.

- Og det sidste jeg tænker på inde jeg går i seng er at jeg skal huske at have lidt prot og stille vækkeuret tilpas sendt så jeg kan nå og restituere..

- Og når jeg sidder i skolen tænker jeg på at jeg skal ned og maxe og være lee når forelæsningen er forbi..

Pointen er at når jeg lægger det hele sammen bruger jeg utroligt meget af min dag på enten at tænke på træning, skrive om træning, eller udføre trænning.. På den ene side gør jeg det fordi jeg kan lide det, men nogle gange kan jeg ikke lade være med at tænke at det fylder ret meget..
Sidst rettet af js_h 17. sep 2008, 21:53, rettet i alt 1 gang.

Træner her: Odense Styrkeløfter Klub
The Gym

essensen skrev:En lille sidebemærkning: Jeg har, no offence og med fare for at lyde arrogant, lidt svært ved at tage folk i gymnasiet seriøst når de påstår de ikke har tid til træning - jeg har aldrig haft så meget fritid som da jeg gik i gym! Hvis i synes det er hårdt at få det til at hænge sammen i gym så vent til i kommer ud på de længere videregående uddannelser eller får fuldtidsarbejde.

Altså det er da muligt, at du ikke selv har haft travlt i gymnasiet, men kunne det ikke også være muligt, at alle ikke havde det som dig?

Det er ikke for at være en nar, men jeg synes bare du forenkler det på en lidt dum måde.

Du kan bare kalde mig en tøs, men jeg synes faktisk at jeg har travlt nok i gym, når jeg skal arbejde, lave lektier og bruge tid på hende den klistrende kæreste.

/Nok whine for mig :P
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Hehe, jeg vidste den kommentar ville få folk op af stolene. Men jeg vil næsten vædde på at når i når endnu længere i livet hvis i indse at der alt andet lige var en god del fritid i gymnasiet!

Dermed ikke sagt at man ikke kan have travlt i gym - for selvfølgelig kan man det og det ved jeg da også mange har. Det bliver desværre bare ikke bedre :o
Brugeravatar
Admin

Du kan bare kalde mig en tøs, men jeg synes faktisk at jeg har travlt nok i gym, når jeg skal arbejde, lave lektier og bruge tid på hende den klistrende kæreste.

Det er jo standard for stort set alle studerende :wink:
Brugeravatar
Admin

MC skrev:

Det kræver da ikke mere tid en alle andre sportsgrene? 1-2 timer om dagen 3-4 gange om ugen. Og med hensyn til penge, så gælder det bare om at handle ordentligt ind. Nu går jeg også ud fra at du stadig bor hjemme, så DET kan da ikke være et kæmpe problem?

Spo er, ligesom jeg selv, udeboende.
Og jeg føler også et pres med arbejde, skole, lektier, venner osv. osv. Men har altid, og vil altid, kunne finde tid til træning.

Til Spo: Vil nu mene at det er dyrere at spise usundt, end at spise sundt. Alt er bare så dyrt for tiden. Men det er nu mere mængden af ordentlig mad, der trækker pengene ud af pungen.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Vil nu mene at det er dyrere at spise usundt, end at spise sundt.

Det er ganske simpelt ikke sandt :wink: . Det er så meget dyrere at købe sunde og fornuftige produkter da disse stort set altid er dyrere at fremstille end 'usund' forarbejdet mad der kan proppes i en dåse og holde sig i 4 år.
Brugeravatar
Admin

MC skrev:

Nope bor alene, derfor jeg skriver det med dyrt at købe rigtigt mad

Træner her: Hadsten Motionsforening

essensen skrev:

Det er ganske simpelt ikke sandt :wink: . Det er så meget dyrere at købe sunde og fornuftige produkter da disse stort set altid er dyrere at fremstille end 'usund' forarbejdet mad der kan proppes i en dåse og holde sig i 4 år.

Det jeg mener med usund mad, er mad fra grillbaren og pizza huset. Det mætter ikke, og er dyrt :)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:
essensen skrev:

Det jeg mener med usund mad, er mad fra grillbaren og pizza huset. Det mætter ikke, og er dyrt :)

Nåå okay.. ja - så bliver det hurtigt en dyr fornøjelse.
Brugeravatar
Admin

Spo skrev:
MC skrev:

Nope bor alene, derfor jeg skriver det med dyrt at købe rigtigt mad

OKay - men vil stadig mene at det er til at overleve hvis du bare tager hjernen med på indkøb :wink:
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

MC>>

Nu skal jeg prøve at uddybe.

Jeg mener bare at 4 timer fordelt på 7 dage er jo kun en 35 min. om dagen.

Jeg tror da det passer meget godt med at man står og er 10 min om at blande og drikke en shake plus man lige skal spise lidt ekstra og osv.

det er måske også lidt vildt at stille det op sådan, men det som måske irritere mere end de 35 min. er at det ligger i ens baghoved hele tiden.
Brugeravatar

Styrkeliste

madein89 skrev:

Altså det er da muligt, at du ikke selv har haft travlt i gymnasiet, men kunne det ikke også være muligt, at alle ikke havde det som dig?

Det er ikke for at være en nar, men jeg synes bare du forenkler det på en lidt dum måde.

slæb damen med ned og træne :D ku være hun kom til at se godt ud a et par timer på crosstraineren :P
::Got muscle?.. Want some?.::
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster