Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

damernesdreeeng skrev:jamen det vil jeg da gøre fremover .
_ Hvad kalder man vinger i styrketrænings ( ordbogen )

Mzg skrev:damernesdreeeng skrev:jamen det vil jeg da gøre fremover .
_ Hvad kalder man vinger i styrketrænings ( ordbogen )
Latissimus Dorsi, så vidt jeg ved, er ikke sikker :wink:

buono1988 skrev:som de andre har nævnt, pull-ups og/eller chins:)
men mht at det skal gå hurtigt skal du huske på at det er forskelligt fra person til person, hvad man har anlæg for... jeg har selv anlæg for at få store vinger hurtigt og uden særlig meget træning mens mine arme halter gevaldigt i forhold til...
stay strong!

-igor- skrev:Min erfarring er at ens vinger kan klare rigtigt meget, altså langsom tilvænning, og så ellers rigtigt mange tunge korte sæt, jeg giver mine vinger små 16-20 sæt for tiden fordelt ud over 1 uge.

Birkkjaer skrev:-igor- skrev:Min erfarring er at ens vinger kan klare rigtigt meget, altså langsom tilvænning, og så ellers rigtigt mange tunge korte sæt, jeg giver mine vinger små 16-20 sæt for tiden fordelt ud over 1 uge.
Det er da virkelig overkill

Bnaz skrev:Birkkjaer skrev:-igor- skrev:Min erfarring er at ens vinger kan klare rigtigt meget, altså langsom tilvænning, og så ellers rigtigt mange tunge korte sæt, jeg giver mine vinger små 16-20 sæt for tiden fordelt ud over 1 uge.
16-20 sæt, det er da ikke så slemt?
3 sæt BOR og 3 sæt pull ups 3 gange om ugen = 18 sæt pr. uge.

Birkkjaer skrev:Bnaz skrev:Birkkjaer skrev:-igor- skrev:Min erfarring er at ens vinger kan klare rigtigt meget, altså langsom tilvænning, og så ellers rigtigt mange tunge korte sæt, jeg giver mine vinger små 16-20 sæt for tiden fordelt ud over 1 uge.
Glemte vidst lige at læse at det var over en uge heh ups.
Troede han mente hver træning

Seth skrev:Birkkjaer skrev:Bnaz skrev:Birkkjaer skrev:-igor- skrev:Min erfarring er at ens vinger kan klare rigtigt meget, altså langsom tilvænning, og så ellers rigtigt mange tunge korte sæt, jeg giver mine vinger små 16-20 sæt for tiden fordelt ud over 1 uge.
Jeg køre et sted mellem 18 og 24 sæt ryg hver gang, men det kommer jo helt an på ens program og hvor vant man er til at træne

Birkkjaer skrev:Seth skrev:Birkkjaer skrev:Bnaz skrev:Birkkjaer skrev:-igor- skrev:Min erfarring er at ens vinger kan klare rigtigt meget, altså langsom tilvænning, og så ellers rigtigt mange tunge korte sæt, jeg giver mine vinger små 16-20 sæt for tiden fordelt ud over 1 uge.
Jeg køre et sted mellem 18 og 24 sæt ryg hver gang, men det kommer jo helt an på ens program og hvor vant man er til at træne
Hvis ikke det, der er overkill, hva er så?
Så tror jeg virkelig at jeg har misforstået det?

Seth skrev:Birkkjaer skrev:Seth skrev:Birkkjaer skrev:Bnaz skrev:Birkkjaer skrev:-igor- skrev:Min erfarring er at ens vinger kan klare rigtigt meget, altså langsom tilvænning, og så ellers rigtigt mange tunge korte sæt, jeg giver mine vinger små 16-20 sæt for tiden fordelt ud over 1 uge.
Det vil det sikkert også være for mange men jeg træner jo kun ryg hver 4 - 5 dag så det bliver jo ikk mere end halvanden gang om ugen. Ved godt at man især her har travlt med 2 split og fullbody, men mange har nu også gode resultater med at køre fx 4 split. der ligger lidt billeder på side 10 i min log, og der kan du også se min træning overkill eller ej for mig virker detder kommer nyt billed af ryggen senere i loggen.

Birkkjaer skrev:Seth skrev:Birkkjaer skrev:Seth skrev:Birkkjaer skrev:Bnaz skrev:Birkkjaer skrev:-igor- skrev:Min erfarring er at ens vinger kan klare rigtigt meget, altså langsom tilvænning, og så ellers rigtigt mange tunge korte sæt, jeg giver mine vinger små 16-20 sæt for tiden fordelt ud over 1 uge.
Det vil det sikkert også være for mange men jeg træner jo kun ryg hver 4 - 5 dag så det bliver jo ikk mere end halvanden gang om ugen. Ved godt at man især her har travlt med 2 split og fullbody, men mange har nu også gode resultater med at køre fx 4 split. der ligger lidt billeder på side 10 i min log, og der kan du også se min træning overkill eller ej for mig virker detder kommer nyt billed af ryggen senere i loggen.
Din ryg ser faktisk rigtig god ud. Det må være et tegn på at du ikke laver overkill.
-ved ikke rigtigt syns bare mange skriver at hvis man laver 4 øvelser til bryst er det overkill, men hvis det virker for personen er der vel ikke noget galt i det?

Seth skrev:Birkkjaer skrev:Seth skrev:Birkkjaer skrev:Seth skrev:Birkkjaer skrev:Bnaz skrev:Birkkjaer skrev:-igor- skrev:Min erfarring er at ens vinger kan klare rigtigt meget, altså langsom tilvænning, og så ellers rigtigt mange tunge korte sæt, jeg giver mine vinger små 16-20 sæt for tiden fordelt ud over 1 uge.
Din ryg ser faktisk rigtig god ud. Det må være et tegn på at du ikke laver overkill.
-ved ikke rigtigt syns bare mange skriver at hvis man laver 4 øvelser til bryst er det overkill, men hvis det virker for personen er der vel ikke noget galt i det?
Lige nøjagtigt, jeg mener man skal lytte til kroppen og køre efter det, når jeg fx køre bryst så har jeg også 20 worksets og måske 4 6 warmups og mellemsæt. benene får også en 20 30 stykker, skulder omkring tyve og arme 12 15 sæt.
Men 4 sæt i bryst er også meget hvis du køre det hver anden dag, men køre du det kun hver 5 så kan jeg ikk se problemet.

-igor- skrev:Der er altid så meget snak om overkill ang træning, det kommer meget an på personen, jeg er en af dem som virkelig rygger tungt og presser mig ud i det extreme, derfor kan jeg nøjes med mindre sæt, langt de fleste skal op og have langt flere sæt end mig.
Den nemmeste måde er at prøve sig lidt frem,og så følge sin trænings dagbogs tydlige sprog det tar lige et par år, så ved man hvad der er bedst for en.

Xiva skrev:-igor- skrev:Der er altid så meget snak om overkill ang træning, det kommer meget an på personen, jeg er en af dem som virkelig rygger tungt og presser mig ud i det extreme, derfor kan jeg nøjes med mindre sæt, langt de fleste skal op og have langt flere sæt end mig.
Den nemmeste måde er at prøve sig lidt frem,og så følge sin trænings dagbogs tydlige sprog det tar lige et par år, så ved man hvad der er bedst for en.
Hvis vi snakker failure trænning, så er det noget jeg ville anbefale dig at stoppe med, for failure trænning giver større chancer for at få skader!

-igor- skrev:Man får ikke skade af failure hvis man er mand nok til at holde formen selv når man er træt, jeg træner til totalt fialure 1 gang om ugen, så for hver uge rykker jeg til næste gruppe, det virker fantastisk godt, og der er stadig ingen skader pga min træning, men fremgang så folk tror man doper sig.

Xiva skrev:-igor- skrev:Man får ikke skade af failure hvis man er mand nok til at holde formen selv når man er træt, jeg træner til totalt fialure 1 gang om ugen, så for hver uge rykker jeg til næste gruppe, det virker fantastisk godt, og der er stadig ingen skader pga min træning, men fremgang så folk tror man doper sig.
Et eller må du da gøre korrekt, hvis din styrkeliste holder stikMen min effaring på hvad jeg har kunne læse er bare at Failure aldrig er godt, fordi at der kommer mere pres på ledene osv. ved failure og derfor er chancerne for skader større ved failure.
-igor- skrev:Xiva skrev:-igor- skrev:Man får ikke skade af failure hvis man er mand nok til at holde formen selv når man er træt, jeg træner til totalt fialure 1 gang om ugen, så for hver uge rykker jeg til næste gruppe, det virker fantastisk godt, og der er stadig ingen skader pga min træning, men fremgang så folk tror man doper sig.
Et eller må du da gøre korrekt, hvis din styrkeliste holder stikMen min effaring på hvad jeg har kunne læse er bare at Failure aldrig er godt, fordi at der kommer mere pres på ledene osv. ved failure og derfor er chancerne for skader større ved failure.
Problemet med failure er ikke at musklerne får for meget men at det oftest medfører dårlig stil i de sidste løft, failure er rigtigt godt især i BB hvor man skal have store muskler i en fart, i styrke skal man ikke gøre det for tit.

Xiva skrev:buono1988 skrev:som de andre har nævnt, pull-ups og/eller chins:)
men mht at det skal gå hurtigt skal du huske på at det er forskelligt fra person til person, hvad man har anlæg for... jeg har selv anlæg for at få store vinger hurtigt og uden særlig meget træning mens mine arme halter gevaldigt i forhold til...
stay strong!
Pullups rammer vingerne bedst.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster