Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning til discobuilder

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB'er

Jeg har de sidste 5 uger slavisk kørt stronglift 5x5, da det er relativt let at komme i gang med , og det er dejlig hårdt.
Jeg træner primært, fordi jeg gerne vil se godt ud, og det giver mig en enorm mængde energi i hverdagen . Jeg er bare kommet i tvivl om , stronglift er vejen frem for muskelmasse .
Jeg kan godt lide ideen om relativt få øvelser 3-4 gange om ugen , men skal jeg ændre set og reps til 4x8-10 stykker eller skal jeg træne på en anden måde ?
Jeg håber ikke, at spørgsmålet bliver misforstået . Jeg har kæmpe respekt for dem , der kan ligge junk og alkohol på hylden - samt disciplinere sig selv til træning 6 gange om ugen . Jeg kan godt lide en enkel øl eller to , men alt med måde :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Vi plejer at sige få rep og mange sæt for styrke og mange rep og færre sæt for masse :-) så ja hvis du vil bygge masse vil det være en god ide at træne 3-4 sæt af 8-12 gentagelser. Dog vil jeg stadig foreslå at køre bænk, squat og dødløft i et 5x5. Håber det gav lidt hjælp :-)
So you want to get big by crossfitting? That's cute

Eat Big, Lift Big, Get Big!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 222.50

Fortsæt med programmet som det er skrevet. Det er ganske enkelt den hurtigste vej til styrke og masse når man er ny. Senere hen, kan du køre mere konventionel bodybuilding-træning.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Hvad så med progression ?? Er det stadig , at øge med 2,5 for hver gang eller øge reps og så køre med lidt mindre vægt ??
Skal der køres til failure hver gang , eller hvordan ?? :)

Tak for de hurtige svar

Reputation point: 0

peter n skrev:Fortsæt med programmet som det er skrevet.
Brugeravatar

Flyttet.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Kør Stronglifts så længe der virker (dvs. du bliver stærkere), og derefter kan du køre noget ala. Back to basics, som fokuserer mere på bodybuilding.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Jeg tænker lige højt her; - Når man som noob, efter de dér 9-12 uger rammer et punkt hvor ens squat går til næsten-failure, har det så ikke en negativ virkning på fx. motor patterning(og styrke deraf), da det potentielt er 3 squat-pas til failure på én uge?

Min bror er lige stalled i squatten. Eller dvs. næsten, på 85 kilo. Jeg tænker at droppe vægten allerede nu, da formen ikke ligefrem bliver kønnere for hvert sæt der går.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Snakker du om stronglift?
Brugeravatar

Reputation point: 180

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

andreas7074 skrev:Jeg tænker lige højt her; - Når man som noob, efter de dér 9-12 uger rammer et punkt hvor ens squat går til næsten-failure, har det så ikke en negativ virkning på fx. motor patterning(og styrke deraf), da det potentielt er 3 squat-pas til failure på én uge?

Man øger da ikke, hvis man failer.
Brugeravatar

peter n skrev:
andreas7074 skrev:Jeg tænker lige højt her; - Når man som noob, efter de dér 9-12 uger rammer et punkt hvor ens squat går til næsten-failure, har det så ikke en negativ virkning på fx. motor patterning(og styrke deraf), da det potentielt er 3 squat-pas til failure på én uge?

Næh, jeg mindes da også at man a) har x-antal pas til at gennemføre med en given vægt før der øges eller b) skruer progressionen 10kg tilbage og kører op igen, eller blander jeg det sammen med starting strength retningslinjerne nu?
Brugeravatar

Reputation point: 180

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Gormez skrev:
peter n skrev:

Næh, jeg mindes da også at man a) har x-antal pas til at gennemføre med en given vægt før der øges eller b) skruer progressionen 10kg tilbage og kører op igen, eller blander jeg det sammen med starting strength retningslinjerne nu?

Ja jeg snakker om stronglifts; Jeg mener at hvis man for eksempel har et squatpas hvor man failer på 3. rep i sidste set, og de næste to pas failer på 4. rep, så har man gået til failure 3 squatpas i træk, ikke sandt? - Det var lidt det jeg mente med det.

EDIT: Ja, man har 3 træningspas til at gennemføre 5x5 med en given vægt før man øger kiloene.
Sidst rettet af andreas7074 23. aug 2013, 18:26, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:Ja jeg snakker om stronglifts; Jeg mener at hvis man for eksempel har et squatpas hvor man failer på 3. rep i sidste set, og de næste to pas failer på 4. rep, så har man gået til failure 3 squatpas i træk, ikke sandt? - Det var lidt det jeg mente med det.

Reset i stedet.
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster