Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 941
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 938

Følg bodybuilding.dk på

svært at blive politibetjent

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg går med drømmen om at blive politibetjent, men da jeg ved chancen for at blive optaget som 21 uden nogle nævneværdig erhvervserfaring er lig nul, overvejer jeg hvilke muligheder der på længere sigt ville give den største chance for at blive optaget. Jeg har hørt at en pædagog uddannelse er godt, har også hørt militæret skulle være en mulighed, det kan jeg dog ikke på nuværende tidspunkt. Hvad mener i man kan gøre for at forøge chancerne ?

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

mark4400 skrev:Jeg går med drømmen om at blive politibetjent, men da jeg ved chancen for at blive optaget som 21 uden nogle nævneværdig erhvervserfaring er lig nul, overvejer jeg hvilke muligheder der på længere sigt ville give den største chance for at blive optaget. Jeg har hørt at en pædagog uddannelse er godt, har også hørt militæret skulle være en mulighed, det kan jeg dog ikke på nuværende tidspunkt. Hvad mener i man kan gøre for at forøge chancerne ?

Militæret eller højskole med politilinje er mine bedste bud. Begge virker. Også for 21-årige.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

.
Sidst rettet af dioxy8800 18. nov 2019, 13:55, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Jeg ville på det kraftigste anbefale værnepligt og særligt Beredskabsstyrelsen. Du får en reel uddannelse som brandmand, stort kørekort, livredder, førstehjælp, erfaringer med udrykning (real shit), samarbejde med politi/falck ved større øvelser samt assistancer. Da jeg var inde blev vi flere gange hyrede til at eftersøge for politiet efter våben og mulige lig. Hæren er måske sjovt men deres basis uddannelse på 4 mdr. er til grin. Du bliver tæsket igennem, men rent fagmæssigt er det ikke meget du får med derfra. Jeg blev "kommunikationsuddannet" hvilket har givet mig erfaringer med alameringsopkald, omstillinger, gps og koordination. Du får en masse papirer med derinde fra herunder en international redningsuddannelse kaldet USAR, så du kan blive udsendt, hvis muligheden opstår.

Det er klart den form for værnepligt der klæder dig bedst på til alt der omhandler dansk beredskab. Den tager 9 mdr. Hvis jeg var dig ville jeg få så meget relevant på CV'et de næste par år og søge når du bliver en 23-25 år. Held og lykke.
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

vil da lige høre først, opfylder du kravne som heder
Krav
Det er et krav, at du som ansøger
- er fyldt 21 år,
- er dansk statsborger,
- er ved godt helbred,
- har et almindeligt farvesyn,
- har kørekort til bil, samt at du har:
- gymnasial uddannelse (STX, HHX, HTX, EUX eller HF), eller
- erhvervsuddannelse + mindst 3 HF enkeltfag (dansk: A-niveau, engelsk: B-niveau og samfundsfag: C-niveau), eller
- faglige kvalifikationer, der kan sidestilles hermed, og det i øvrigt vurderes, at ansøgeren kan gennemføre uddannelsen. Rigspolitiet foretager en realkompetencevurdering. Bemærk, at Rigspolitiet først kan vurdere realkompetencerne, når ansøgningen er modtaget.

og kan du klare de tests du skal op til?

hvis du kan opfylde alle disse krav vil jeg da prøve at smide en ansøgning hvis jeg var dig for at se hvor langt du kunne nå i forløbet, og så hvis du dumper på et tidspunkt der under, finde ud af hvad der gik galt of forbeder dette hvis det er muligt.

Men ellers ville jeg hvis jeg var dig bare få en masse efaring på bagen, både med alm arb og frivilligt arbejde og lade være med at gå efter noget man har hørt skulle hjælpe en til at komme ind, for vil sgu være surt at spilde 3-4 år på en uddannelse man enlig ikke har lyst til og så stadig ikke komme ind, så da beder at lave noget man har lyst til. Og da der lige nu ikke er nogen alders grænse for hvor gammel man må være for at komme ind, så ta da den tid du skal bruge for at kunne komme ind eller havde en uddannelse i baghånden som du vil være glad for.
Rund er også en form

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Hvor gammel er du?. Umiddelbart synes jeg du skal tage værnepligten. Du kan sagtens komme ind til august i år, hvis du holder øje med Facebooksiden "forsvarets uddannelser". Der får man en masse gode ting i posen og en fantastisk oplevelse.

Jeg har været i forsvaret i 1 1/2 år, og regner med at tage på højskole med politilinjen om 1/2 år. Hvorefter jeg vil søge. Jeg bliver 21 i år. Jeg synes absolut ikke at du skal tage pædagoguddannelsen, hvis det udelukkende er for at komme ind til politiet. Så hellere finde noget som interesserer dig, også søge ind til det.

Forsvaret er en god arbejdsplads og man får gode oplevelser, så jeg vil helt klart anbefale forsvaret.
Som en anden siger. 4 måneder er ikke lang tid, men man lærer altså alligevel rigtig meget på de 4 måneder og hvis man vil mere, så skal man bare søge videre til HRU eller GSU.

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

Alt hvad der udvikler dig er godt. Videregående uddannelse. Erhvervserfaring. Det er ikke entydigt at længere militær erfaring er et plus ligesom det ikke er entydigt at en uddannelse ved en af politiets samarbejdspartnere er godt.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

mark4400 skrev:Jeg går med drømmen om at blive politibetjent, men da jeg ved chancen for at blive optaget som 21 uden nogle nævneværdig erhvervserfaring er lig nul, overvejer jeg hvilke muligheder der på længere sigt ville give den største chance for at blive optaget. Jeg har hørt at en pædagog uddannelse er godt, har også hørt militæret skulle være en mulighed, det kan jeg dog ikke på nuværende tidspunkt. Hvad mener i man kan gøre for at forøge chancerne ?

Jeg var også de 22 år da jeg søgte ind, nærmest ingen erhvervserfaring og min ansøgning var intet at råbe hurra for. Kom alligevel til prøverne, så virker som om de bare lader næsten alle kommer til prøverne også sortere derfra

Så kom du bare i gang
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Prøv og smid en ansøgning og se hvad de skiller dig fra på?

Ellers søg militærpoliti. De står for retssikkerhed, køretøjskontrol, stationstjeneste, livvagt, efterforskning, roit control, udrykningskurser osv. Udmærket springbræt til politiet.

Du kan, så vidt jeg ved, søge optagelse ubegrænset antal gange - Så du kan ligeså godt søge med det samme. Efter uddannelsen er blevet SU-berettiget sorterer man ikke længere særlig mange fra pga. alder. Jeg kender flere der er kommet ind i år, som har været i starten af 20´erne.

EDIT:
Derudover vil jeg ikke anbefale dig at bruge SU-klip på en forudgående uddannelse. Tidsforbruget på uddannelsen er massivt, så man har meget begrænset tid til at arbejde ved siden af. Uden SU har man meget lidt at klare sig for på den uddannelse.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 230.00

JeppN skrev:
Jeg var også de 22 år da jeg søgte ind, nærmest ingen erhvervserfaring og min ansøgning var intet at råbe hurra for. Kom alligevel til prøverne, så virker som om de bare lader næsten alle kommer til prøverne også sortere derfra

Så kom du bare i gang

Meget forkert. Over 50 % bliver sorteret fra alene på deres ansøgning.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Lige en lidt anden vinkel på området, og ellers held og lykke bagefter.

Jeg har kendt en del politimænd, den tætteste er min svigerfar som er en af mine bedste venner på samme tid, 22år som Betjænt i Slagelse, hvorefter han gik på pension efter en hærget psyke.
Han så en masse negative ting hver dag på arbejdet igennen 22år, og havde en lille datter, med tiden blev det svære at se negative ting hver dag, folk som var slået ned, folk som stjal, færdselsulykker osse tit med børn, hvilket tog hårdt på ham i længden.

22år med lav løn og kort uddannelse, deres pension er heldigvis ganske god, men er det det værd?

Har du en stærk psyke, og det er en drøm, så sats på det.
Men hvis du er typen som får kvalme eller bliver følelsesmæssigt berørt når du ser folk blive slået ned eller trampet på, så giv det en extra tanke.
Min svigerfar ville hjælpe folk, han hader vold, og ser han noget vold, bliver han oprørt, hvis du har det sådan, så vælg noget andet.

Jeg håber du får dit drømme job, hvad end det er, men jeg følte lige jeg burde skrive lidt om hvad der sender flest politi folk på pension.
Held og lykke med det.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Søren pedersen skrev:
22år med lav løn og kort uddannelse, deres pension er heldigvis ganske god, men er det det værd?

Jeg håber du får dit drømme job, hvad end det er, men jeg følte lige jeg burde skrive lidt om hvad der sender flest politi folk på pension.
Held og lykke med det.

Lav løn og kort uddannelse? Lønnen er vel mere end rigeligt, medmindre ens mål med arbejdet er at tjene så mange penge som muligt. Basisuddannelsen er ca. 3 år og man kan efter man har opnået en vis erfaring derefter videreuddanne sig i politiet.

Og du har ikke ret i dine udtalelse om hvad, som sender flest politifolk på pension. Den konklusion kan du ikke drage ud af, at din svigerfar havde det sådan.

Selvfølgelig kommer arbejdet til at påvirke en og jeg er enig i, at man ikke skal være nærtagende eller overfølsom, hvis man vil være politibetjent, men det tror jeg nu nok de fleste er klar over, som vælger at søge ind.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen herinde er blevet optaget på politiskolen EFTER de nye og større krav. Hvilken karakterer fik i den skriftlige, fysiske og holdprøven?

Det er jo ret svært at blive optaget på politiskolen ift. hvor mange det er som søger. Bare så man kan sammenligne sig med en om hvad man mindst skal sigte efter.

Styrkeliste

Forcedreps skrev:
Søren pedersen skrev:

Held og lykke med det.

Lav løn og kort uddannelse? Lønnen er vel mere end rigeligt, medmindre ens mål med arbejdet er at tjene så mange penge som muligt. Basisuddannelsen er ca. 3 år og man kan efter man har opnået en vis erfaring derefter videreuddanne sig i politiet.

Og du har ikke ret i dine uodtalelse om hvad, som sender flest politifolk på pension. Den konklusion kan du ikke drage ud af, at din svigerfar havde det sådan.

Selvfølgelig kommer arbejdet til at påvirke en og jeg er enig i, at man ikke skal være nærtagende eller overfølsom, hvis man vil være politibetjent, men det tror jeg nu nok de fleste er klar over, som vælger at søge ind.

Ja mange BURDE have gjort sig nøje overvejelser før de søger ind. Dem som ikke er stærke nok, burde også blive frasorteret under optagelsesprøvers eller smidt ud af skolen. Der har været flere piger på uddannelserne, som har siddet og stortudet bag rattet under udrykningskørsel, fordi de ikke bryder sig om at køre stærkt(anekdoter fra kammerater som kom gennem nøglehullet). Har også selv talrige eksempler på soldater på mission, som fik et chok over hvad deres arbejde egentlig er

HeavyDuty skrev:
Forcedreps skrev:
Søren pedersen skrev:

Held og lykke med det.

Og du har ikke ret i dine uodtalelse om hvad, som sender flest politifolk på pension. Den konklusion kan du ikke drage ud af, at din svigerfar havde det sådan.

Ja mange BURDE have gjort sig nøje overvejelser før de søger ind. Dem som ikke er stærke nok, burde også blive frasorteret under optagelsesprøvers eller smidt ud af skolen. Der har været flere piger på uddannelserne, som har siddet og stortudet bag rattet under udrykningskørsel, fordi de ikke bryder sig om at køre stærkt(anekdoter fra kammerater som kom gennem nøglehullet). Har også selv talrige eksempler på soldater på mission, som fik et chok over hvad deres arbejde egentlig er

Nok lidt overdrevne anekdoter, men ja piger i politiet afspejler piger i den danske befolkning, som er meningen. At de har så let til følelser er muligvis det der giver dem deres empatiske fordele i nogle situationer.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Min svigerfar er ikke den eneste eks betjent jeg kender, men han er den tætteste, og derfor kender jeg sider af ham som han normalt ikke snakker om, vi har 3 tidligere betjente og 1 som er betjent nu.

Lige en lille sjov historie fra svigerfars fysiske optagelse prøve.
Min svigerfar er en rigtig god hjerne, men kæmpe stor mand, en del større end mig, så han fortalte om hans trick da de skulle igennem nogle runder hvor de skulle lave forskellige øvelser, som bla kropshævninger, det var en række øvelser som skulle være gennemført på vis tid samlet, så han tog sit ur og regnede på hvor lang tid han havde til hver øvelse, og så lavede en øvelse, og tog en pause til hans ur viste at næste øvelse skulle gå i gang.
Han fortalte at folk gloede en del da han tog pause efter første øvelse, men ganske gennemtænkt, han var dengang i start 20erne og vejede små 125kg dengang, så han var meget tynd til sin højde, men klarede det uden problemer, havde han bare givet gas, så havde han rendt tør for energi.
Han lavede sidste år en udregning på hvor mange år han havde siddet ned på fører sædet af en politibil, det var en del, jeg kan ikke huske tallet, men det var lang tid, så hans ryg er lidt medtaget efter så mange år hvor han har siddet med bukket nakke i en bil.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Euphorica skrev:

Militæret eller højskole med politilinje er mine bedste bud. Begge virker. Også for 21-årige.

havde en god kammerat der tog højskole med politilinie som ikke blev optaget, klarede alle fysiske test til 12 og bestod alt fagligt, kom ind til den afsluttende samtale og blev afvist og bedt om at ansøge igen om et par år, da han var for ung, 21 år gammel.

det er bestemt ingen garanti, og jeg vil tro det endda stadig er meget usandsynligt at man bliver optaget, som 21 årig, selvom man har været på højskole
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 220.00

Meld dig ind i en privat skydeklub og begynd at dyrke MMA, så er chancerne for optagelse meget store!

Reputation point: 90

Tyskeren skrev:
Euphorica skrev:

havde en god kammerat der tog højskole med politilinie som ikke blev optaget, klarede alle fysiske test til 12 og bestod alt fagligt, kom ind til den afsluttende samtale og blev afvist og bedt om at ansøge igen om et par år, da han var for ung, 21 år gammel.

det er bestemt ingen garanti, og jeg vil tro det endda stadig er meget usandsynligt at man bliver optaget, som 21 årig, selvom man har været på højskole

Nej, hvis du ikke er klar, så er det lige meget hvad du gør.
En af mine bedste venner blev optaget som 21-årig. Han havde kun STX, og ingen speciel relevant erfaring, udover to semestre på højskole med politilinje. Han fik ikke 12 i alle fysiske optagelsesprøver.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

Euphorica skrev:
Tyskeren skrev:
Euphorica skrev:

Nej, hvis du ikke er klar, så er det lige meget hvad du gør.
En af mine bedste venner blev optaget som 21-årig. Han havde kun STX, og ingen speciel relevant erfaring, udover to semestre på højskole med politilinje. Han fik ikke 12 i alle fysiske optagelsesprøver.

Hvornår blev han optaget? Og har du de specifikke karakterer han fik?

Pt. skulle der vidst være meget få ledige pladser, så det skulle være meget svært at blive optaget i år. Men en del nemmere næste år pga flere pladser

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster