Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

mark4400 skrev:Jeg går med drømmen om at blive politibetjent, men da jeg ved chancen for at blive optaget som 21 uden nogle nævneværdig erhvervserfaring er lig nul, overvejer jeg hvilke muligheder der på længere sigt ville give den største chance for at blive optaget. Jeg har hørt at en pædagog uddannelse er godt, har også hørt militæret skulle være en mulighed, det kan jeg dog ikke på nuværende tidspunkt. Hvad mener i man kan gøre for at forøge chancerne ?

mark4400 skrev:Jeg går med drømmen om at blive politibetjent, men da jeg ved chancen for at blive optaget som 21 uden nogle nævneværdig erhvervserfaring er lig nul, overvejer jeg hvilke muligheder der på længere sigt ville give den største chance for at blive optaget. Jeg har hørt at en pædagog uddannelse er godt, har også hørt militæret skulle være en mulighed, det kan jeg dog ikke på nuværende tidspunkt. Hvad mener i man kan gøre for at forøge chancerne ?

JeppN skrev:
Jeg var også de 22 år da jeg søgte ind, nærmest ingen erhvervserfaring og min ansøgning var intet at råbe hurra for. Kom alligevel til prøverne, så virker som om de bare lader næsten alle kommer til prøverne også sortere derfra
Så kom du bare i gang

Søren pedersen skrev:
22år med lav løn og kort uddannelse, deres pension er heldigvis ganske god, men er det det værd?
Jeg håber du får dit drømme job, hvad end det er, men jeg følte lige jeg burde skrive lidt om hvad der sender flest politi folk på pension.
Held og lykke med det.

Forcedreps skrev:Søren pedersen skrev:
22år med lav løn og kort uddannelse, deres pension er heldigvis ganske god, men er det det værd?
Jeg håber du får dit drømme job, hvad end det er, men jeg følte lige jeg burde skrive lidt om hvad der sender flest politi folk på pension.
Held og lykke med det.
Lav løn og kort uddannelse? Lønnen er vel mere end rigeligt, medmindre ens mål med arbejdet er at tjene så mange penge som muligt. Basisuddannelsen er ca. 3 år og man kan efter man har opnået en vis erfaring derefter videreuddanne sig i politiet.
Og du har ikke ret i dine uodtalelse om hvad, som sender flest politifolk på pension. Den konklusion kan du ikke drage ud af, at din svigerfar havde det sådan.
Selvfølgelig kommer arbejdet til at påvirke en og jeg er enig i, at man ikke skal være nærtagende eller overfølsom, hvis man vil være politibetjent, men det tror jeg nu nok de fleste er klar over, som vælger at søge ind.

HeavyDuty skrev:Forcedreps skrev:Søren pedersen skrev:
Held og lykke med det.
Lav løn og kort uddannelse? Lønnen er vel mere end rigeligt, medmindre ens mål med arbejdet er at tjene så mange penge som muligt. Basisuddannelsen er ca. 3 år og man kan efter man har opnået en vis erfaring derefter videreuddanne sig i politiet.
Og du har ikke ret i dine uodtalelse om hvad, som sender flest politifolk på pension. Den konklusion kan du ikke drage ud af, at din svigerfar havde det sådan.
Selvfølgelig kommer arbejdet til at påvirke en og jeg er enig i, at man ikke skal være nærtagende eller overfølsom, hvis man vil være politibetjent, men det tror jeg nu nok de fleste er klar over, som vælger at søge ind.
Ja mange BURDE have gjort sig nøje overvejelser før de søger ind. Dem som ikke er stærke nok, burde også blive frasorteret under optagelsesprøvers eller smidt ud af skolen. Der har været flere piger på uddannelserne, som har siddet og stortudet bag rattet under udrykningskørsel, fordi de ikke bryder sig om at køre stærkt(anekdoter fra kammerater som kom gennem nøglehullet). Har også selv talrige eksempler på soldater på mission, som fik et chok over hvad deres arbejde egentlig er

Euphorica skrev:mark4400 skrev:Jeg går med drømmen om at blive politibetjent, men da jeg ved chancen for at blive optaget som 21 uden nogle nævneværdig erhvervserfaring er lig nul, overvejer jeg hvilke muligheder der på længere sigt ville give den største chance for at blive optaget. Jeg har hørt at en pædagog uddannelse er godt, har også hørt militæret skulle være en mulighed, det kan jeg dog ikke på nuværende tidspunkt. Hvad mener i man kan gøre for at forøge chancerne ?
Militæret eller højskole med politilinje er mine bedste bud. Begge virker. Også for 21-årige.

Tyskeren skrev:Euphorica skrev:mark4400 skrev:Jeg går med drømmen om at blive politibetjent, men da jeg ved chancen for at blive optaget som 21 uden nogle nævneværdig erhvervserfaring er lig nul, overvejer jeg hvilke muligheder der på længere sigt ville give den største chance for at blive optaget. Jeg har hørt at en pædagog uddannelse er godt, har også hørt militæret skulle være en mulighed, det kan jeg dog ikke på nuværende tidspunkt. Hvad mener i man kan gøre for at forøge chancerne ?
Militæret eller højskole med politilinje er mine bedste bud. Begge virker. Også for 21-årige.
havde en god kammerat der tog højskole med politilinie som ikke blev optaget, klarede alle fysiske test til 12 og bestod alt fagligt, kom ind til den afsluttende samtale og blev afvist og bedt om at ansøge igen om et par år, da han var for ung, 21 år gammel.
det er bestemt ingen garanti, og jeg vil tro det endda stadig er meget usandsynligt at man bliver optaget, som 21 årig, selvom man har været på højskole

Euphorica skrev:Tyskeren skrev:Euphorica skrev:mark4400 skrev:Jeg går med drømmen om at blive politibetjent, men da jeg ved chancen for at blive optaget som 21 uden nogle nævneværdig erhvervserfaring er lig nul, overvejer jeg hvilke muligheder der på længere sigt ville give den største chance for at blive optaget. Jeg har hørt at en pædagog uddannelse er godt, har også hørt militæret skulle være en mulighed, det kan jeg dog ikke på nuværende tidspunkt. Hvad mener i man kan gøre for at forøge chancerne ?
havde en god kammerat der tog højskole med politilinie som ikke blev optaget, klarede alle fysiske test til 12 og bestod alt fagligt, kom ind til den afsluttende samtale og blev afvist og bedt om at ansøge igen om et par år, da han var for ung, 21 år gammel.
det er bestemt ingen garanti, og jeg vil tro det endda stadig er meget usandsynligt at man bliver optaget, som 21 årig, selvom man har været på højskole
Nej, hvis du ikke er klar, så er det lige meget hvad du gør.
En af mine bedste venner blev optaget som 21-årig. Han havde kun STX, og ingen speciel relevant erfaring, udover to semestre på højskole med politilinje. Han fik ikke 12 i alle fysiske optagelsesprøver.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster