Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1597
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1594

Følg bodybuilding.dk på

Svært v at spise

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har læst en del tråde nu på denne side så nu syntes jeg det var på tide at jeg selv spurgte lidt.

Er begyndt at styrketræne for alvor for en måned siden.
Problemet er at jeg ligenu er 180cm, 65kg (ultra tynd) og på trods af weightgainer tager jeg ikke på. Har læst nogle tråde om andre tynde fyre men jeg har ikke for højt stofskift (har været hos lægen) men tilgengæld har jeg svært ved at spise.
Jeg står op, tager på arbejde og spiser der (ca 1 time efter jeg er stået op) men kan ikke engang få en skål havregryn ned..., højst 3-4 skefulde. Jeg får simpelthen kvalme. Problemet bliver kun større når jeg samtidig spiser weightgainer da det bare fylder maven så der går flere timer før jeg kan få noget ned. Læste et sted at et glas juice skulle sætte maven igang men det virker ikke. Og efter en måned hvor jeg har TVUNGET mad i mig er lysten til mere der stadigvæk ikke?

Nogen råd / forslag til at sætte maven (lysten til at spise) igang.

mvh Kristian

Reputation point: 0

Geografisk sted: københavn

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Da jeg var i din situation engang gjorde jeg det at jeg faktis spiste en del til natmad; derved bliver maven ikke total tom om morgenen og man undgår kvalme.

Desuden gør jeg det at jeg vågner, drikker et par glas vand (så er maven lissom åbnet, og vandet er hurtigt ude igen), tar et bad og laver lidt strækøvelser, sådan at jeg kan spise ca 20 min efter jeg er vågnet og har drukket vand. Så plejer det at gå.

Jeg har dog kastet op flere gange efter en ganske almindelig morgenmad. Sådan er den her branche nu engang.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Ok. Ser bare mine kollegaer høvle morgenmad ned uden problemer mens jeg selv ikke har lyst.

Mit nuværende "kost program"træningsdag er:
- Morgen: kl.11 - Hvad jeg kan få ned efterfulgt af et glas vand + kreatin (2g)

- Frokost: kl.14 - Igen, hvad end jeg kan få ned (ofte et par rundommer m æg og leverpostej) efterfulgt af et en SCOOP (weightgainer (mærket Viking)

"mellem måltid": kl.16 Banan eller hvad vi har liggende efterfulgt af et glas vand + kreatin (2g)

Så tager jeg hjem, skifter og træner v . 17.30 tiden. I omklædningsrummet tager jeg endnu en SCOOP weightgainer

Aftensmad: kl.19 - Spaghetti m kødsovs, lasagne, ovn kartoffeler m ovn frikadeller eller pizza.

"mellem måltid": kl.21 - Kreatin (2g) så jeg er oppe på de anbefalet 6g på en dag!

"mellem måltid": kl.24 - SCOOP m Weightgainer. Har læst at man skal tage 3-4 scoops om dagen så jeg burde være inden for grænsen m dette sidste scoop før sengetid!

Som du / i nok kan se er dette jo slet ikke nok men kan simpelthen ikke få mere ned og som sagt, når jeg æder weightgainer går der endnu længere tid før at lysten til mad kommer.

Lysten = At kunne tvinge mad i maven!

Der skal en masse mere mad ned.... Du kunne evt. prøve at øge dosen af weightgainer udover dagen, hvis du overhovedet ikke kan få noget mad ned.

Logbog: Ingen logbog

Smeden: Rimeligt vildt du har presset dig selv så meget, at du har brækket dig! Respekt :D No pain no gain!:twisted:

Men til problemet, jeg spiser fx havregryn med rosiner inden jeg går i seng. Det gør at man sover godt hehe..Det mætter også en del, bliver altid sulten inden sengetid #-o
Desuden, så kan jeg råde dig at spise ROSINER. Det sætter rigtig godt gang i maven, op til flere gange om dagen

Ved ikke om det kun er mig der får gang i maven af det, tror også det gælder andre.. Men tilføj 20-30 gram til et måltid eller 2, så kan det være det sætter gang i maven.. :)
Min Logbog:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=11043&postorder=asc&start=0#168952
Status; Fullbody for fuld tryk
"If you put a snake and a mouse in a cage, with beer, you may expect they will have sex" Doug Heffernan
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 101.00

bredal skrev:Ok. Ser bare mine kollegaer høvle morgenmad ned uden problemer mens jeg selv ikke har lyst.

Mit nuværende "kost program"træningsdag er:
- Morgen: kl.11 - Hvad jeg kan få ned efterfulgt af et glas vand + kreatin (2g)

- Frokost: kl.14 - Igen, hvad end jeg kan få ned (ofte et par rundommer m æg og leverpostej) efterfulgt af et en SCOOP (weightgainer (mærket (link slettet))

"mellem måltid": kl.16 Banan eller hvad vi har liggende efterfulgt af et glas vand + kreatin (2g)

Så tager jeg hjem, skifter og træner v . 17.30 tiden. I omklædningsrummet tager jeg endnu en SCOOP weightgainer

Aftensmad: kl.19 - Spaghetti m kødsovs, lasagne, ovn kartoffeler m ovn frikadeller eller pizza.

"mellem måltid": kl.21 - Kreatin (2g) så jeg er oppe på de anbefalet 6g på en dag!

"mellem måltid": kl.24 - SCOOP m Weightgainer. Har læst at man skal tage 3-4 scoops om dagen så jeg burde være inden for grænsen m dette sidste scoop før sengetid!

Som du / i nok kan se er dette jo slet ikke nok men kan simpelthen ikke få mere ned og som sagt, når jeg æder weightgainer går der endnu længere tid før at lysten til mad kommer.

Lysten = At kunne tvinge mad i maven!

Nu skal du huske at WG, er et Kost"Tilskud". Det kan ikke erstatte normale måltider.

Forbedringer til din kost kunne være:
Havre gryn om morgenen.

Inden nat, Så få noget af det her: Havregryn, mælk, brød, eller en portion mere aftensmad.

Jeg tror altså at 6 gram kreatin er for meget for dig. Fordi du kun vejer 65 kg over 180 cm.

Du burde også spise nogen olier, nødder, evt?
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

Prøv evt. at blende maden, jeg blender tit min mad da jeg har nemmere ved at drikke det, har ikke tålmodighed til at sidde og spise i længere tid.
om morgenen kan du f. eks prøve at blende:
75 g havregryn
2 dl mælk
1 dl fiberkost
1 banan
+ weightgainer
evt. hørfrø olie
konsistensen bliver sådan at det er lige til at drikke. det kan godt være du synes det er klamt men det er en nem måde at få mad ned på hvis man føler sig mæt!

Geografisk sted: Christchurch New Zealand

Galleri: Vis galleri (1)

Fjappe skrev:Prøv evt. at blende maden, jeg blender tit min mad da jeg har nemmere ved at drikke det, har ikke tålmodighed til at sidde og spise i længere tid.

Præcis. Jeg blender også mine havregryn med proteinpulver og mælk om morgenen. Så tager det kun ca. 60 sekunder at skylle morgenmaden ned. Herefter napper jeg en håndfuld nødder for også at få lidt sundt fedt. Dem blender jeg ikke da de sidder fast i bladene på blender og har svært ved at blive helt knust så de kan drikkes :)
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Tak for alle de gode (og seriøse svar)
Tror helt sikkert at blende maden ville kunne hjælpe. jeg er nemlig heller ikke den tålmodige type når det kommer til at spise, skal helst bare overstås. Så efter jul (når lønnen kommer) så skal der købes en blender.

Udover det leder jeg efter noget spiseligt man kan have i lommen, lissom en yankee bar eller andet som kan hjælpe mig med at tage på. Jeg er desværre ikke så meget til yankee bar ect så er der noget lign m massere af fedt.
ps: Jeg vejer 62kg og er 1.80 ca!

Hvad med nogle proteinbarer i stedet for rene chokoladebarer? Bodyman har flere der er kanongode. Specielt den med hasselnød og chokolade (fra Danutrition). De er ikke engang dyrere end chokoladebarer.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Du har sgu tabt dig tre kg. de sidste tre uger. Det var vist ikke planen. :(
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

en god ting at spise hvis du skal øge appetitten er pasta. det udvider mavesækken en hel del. et råd jeg fik af en fra ædedolkenes klub.. og jeg mener bare.. hey hvem vil diskutere ædeflip med sådan en mand??? :D
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

Kæmperen skrev:Du har sgu tabt dig tre kg. de sidste tre uger. Det var vist ikke planen. :(

Det har jeg faktisk.
En sørgelig historie: Da jeg var 19 år arbejde jeg fuldtid på McD. spiste morganmad og frokost der og da jeg boede hos mor og far stod den på sovs og kartoffler. Alligevel lykkedes dte mig at tabe 2.5kg på et halvt år!

kuglen skrev:en god ting at spise hvis du skal øge appetitten er pasta. det udvider mavesækken en hel del. et råd jeg fik af en fra ædedolkenes klub.. og jeg mener bare.. hey hvem vil diskutere ædeflip med sådan en mand??? :D

Var det en joke eller er dte sandt? Kan ikke helt læse mellem linierne i den besked ;)

bredal skrev:
Kæmperen skrev:Du har sgu tabt dig tre kg. de sidste tre uger. Det var vist ikke planen. :(

Det har jeg faktisk.
En sørgelig historie: Da jeg var 19 år arbejde jeg fuldtid på McD. spiste morganmad og frokost der og da jeg boede hos mor og far stod den på sovs og kartoffler. Alligevel lykkedes dte mig at tabe 2.5kg på et halvt år!

Ja, du må sgu være et tyndt spetakkel. Jeg vejer 10 kg. mere end dig, men er kun 2 cm. højere.
Ville gerne lige under 70 i løbet af sommeren, da det burde kunne forbedre mine løbetider.
Men familie og venner siger det er forrykt, at jeg vil tabe mig.

Brugeravatar

Styrkeliste

Prøvede at blende min morgenmad i dag og det var for fedt..., alt for godt. 100g havregryn, halv liter mælk, et scoop weightgainer, kreating og en banan. Først tænkte jeg fuck, får aldrig al det ned i maven men efter 2 store glas så var den tom og jeg havde ingen problemer med at "spise" det..., det er simpelthen verdens bedste råd jeg har fået..., mange mange super gange tak. Er helt oppe og køre over det..., har være lidt demotiveret mht træning fordi jeg vidste jeg ikke fik nok at spise men at blende maden var sgu sagen!

Sådan Bredal.
Tillykke med dine nye spisevaner.
Godt du først fandt ud af det i dag. Havde sgu været lidt kikset hvis du havde hevet blenderen frem juleaften.
Lige lidt rødkål, to skiver flæskesteg, tre brune og fire hvide kartofler og så et glas rødvin.
Wroooom. Bottoms up. :D

Brugeravatar

Styrkeliste

bredal skrev:
kuglen skrev:en god ting at spise hvis du skal øge appetitten er pasta. det udvider mavesækken en hel del. et råd jeg fik af en fra ædedolkenes klub.. og jeg mener bare.. hey hvem vil diskutere ædeflip med sådan en mand??? :D

Var det en joke eller er dte sandt? Kan ikke helt læse mellem linierne i den besked ;)

det er skam ramme alvor.. pasta udvider din mavesæk. i dagene op til deres mad møder spiser han næsten kun pasta for at maven skal være så "rummelig" som muligt.
Brugeravatar

Styrkeliste

bredal skrev:

det er skam ramme alvor.. pasta udvider din mavesæk. i dagene op til deres mad møder spiser han næsten kun pasta for at maven skal være så "rummelig" som muligt.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:
bredal skrev:

Har du dokumentation for dette?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Billede

Takeru Kobayashi the Worldchamp in Hotdog eating with a sixpack.

Blot et spørgsmål om teknik.

\Jeg har ikke rørt en protein shake i sidste halve år, men jeg har taget 12 kg på siden sommer. Eneste kosttilskud der kommer ned er Omega-3 og en gang imellem en Bio-Zink pille. Ellers er det MAD med masser af protein og kulhydrater så ofte så muligt i løbet af dagen. :twisted:
Billede
Brugeravatar

Sådan, nu er jeg en rigtig MAND, brækkede mig nemlig fordi jeg spiste for meget morgenmad :D
Kunne have scoret en fridag på arbejdet men syntes ikke rigtig at det ville være fedt at gå hjem fordi folk troede jeg var rigtig syg :D
Kig forbi min LOG og kom med forslag til min nye livstil.

bredal skrev:Sådan, nu er jeg en rigtig MAND, brækkede mig nemlig fordi jeg spiste for meget morgenmad :D
Kunne have scoret en fridag på arbejdet men syntes ikke rigtig at det ville være fedt at gå hjem fordi folk troede jeg var rigtig syg :D

Hmmm, det lyder altså ikke helt sundt.

Lidt tanker herfra omkring det, jeg har ikke problemer med at spise tværimod, så du må vel skulle være det modsatte ;)

F.eks. istedet for at drikke vand, så drik væske der indeholder kcalorier, f.eks. mælk og juice. Det mætter nemlig ikke så meget som fast føde.
Og om morgen ville det nok være en god idé at spise noget før du tager på arbejde (min erfaring siger mig, at min mave først "vågner" når den får noget at arbejde med, hvis jeg venter med at spise bliver jeg heller ikke sulten.)
Så enten noget mælk eller også prøv at lave en smoothie med f.eks. banan, sødmælk (og noget weigthgainer måske, kender ikke så meget til det *G*).

Geografisk sted: København

tjah, det har sgu fungeret godt indtil videre m at blende skidtet så jeg tror jeg holder mig til det. Er enig i at hvad man får i maven når man står op afgører hvor meget man spiser resten af dagen = mad om morgen til man har kvalme :D
Kig forbi min LOG og kom med forslag til min nye livstil.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster