Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1094
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1092

Følg bodybuilding.dk på

Svært ved at komme ned i squats

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB

Jeg har svært ved at komme ned i squats. Har trænet ben i cirka 4 måneder nu, og problemet er først kommet nu. Jeg havde endda svært ved at komme ned 90 grader her forleden..Hvad er det der sker? selv når jeg smider mindre vægte eller ingen vægte på kan jeg ikke komme ned i mine squats.

Hvad kan jeg gøre, hvor er det jeg mangler noget? håber der nogle der ved noget [-o<
Eighty percent of succes is showing up
Brugeravatar

Reputation point: 50

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvordan i al verden forestiller du dig, at man skulle kunne give noget råd what so ever, ud fra den beskrivelse, eller mangel her af, du kommer med?

"Jeg kan ikke bøje min arm. De plejer jeg at kunne. Hvad er der galt?" - C'mon.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

BashD skrev:Hej BB

Jeg har svært ved at komme ned i squats. Har trænet ben i cirka 4 måneder nu, og problemet er først kommet nu. Jeg havde endda svært ved at komme ned 90 grader her forleden..Hvad er det der sker? selv når jeg smider mindre vægte eller ingen vægte på kan jeg ikke komme ned i mine squats.

Hvad kan jeg gøre, hvor er det jeg mangler noget? håber der nogle der ved noget [-o<

Højst sandsynligt varmer du dårligt op, og bruger tæt på ingen tid på mobilitetstræning.
It's all about them titties!!
Brugeravatar

Reputation point: 530

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 242.50

En video ville hjælpe.
I don't have birthdays. I level up!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: 2300 København S

Træner her: Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00

Jeg har haft problemer med at komme dybt nok i mine squats, jeg købte en foam roller, og begyndte at bruge LIMBER11 som en del af min opvarmning, det har hjulpet meget, samt at jeg har trænet mere teknik med lettere kg.

Just my 5 cent.
Cardio?? Is that spanish??
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Helsingør

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

albertsen33 skrev:Jeg har haft problemer med at komme dybt nok i mine squats, jeg købte en foam roller, og begyndte at bruge LIMBER11 som en del af min opvarmning, det har hjulpet meget, samt at jeg har trænet mere teknik med lettere kg.

Just my 5 cent.

Tror jeg vil give det her et forsøg og ja jeg bruger ingen tid på mobilitetstræning. Men kan se at det bliver jeg nødt til nu. Tak for hjælpen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:Hvordan i al verden forestiller du dig, at man skulle kunne give noget råd what so ever, ud fra den beskrivelse, eller mangel her af, du kommer med?

Hele idéen med at jeg skriver herinde til at starte med er fordi at jeg ikke selv ved hvad det skyldes. Det kunne jo være at nogle mere erfarne kendte til nogle typiske fejl begyndere laver. Så lad vær med at kommentere bare for at kommentere, tak.
Brugeravatar

Styrkeliste

BashD skrev:
Pind skrev:Hvordan i al verden forestiller du dig, at man skulle kunne give noget råd what so ever, ud fra den beskrivelse, eller mangel her af, du kommer med?

Hele idéen med at jeg skriver herinde til at starte med er fordi at jeg ikke selv ved hvad det skyldes. Det kunne jo være at nogle mere erfarne kendte til nogle typiske fejl begyndere laver. Så lad vær med at kommentere bare for at kommentere, tak.

Det havde jeg sådan set godt fanget. Problemet er dog at du intet info kommer med. Det gør at man ikke rigtigt kan hjælpe dig. Som du også kan se, så skyder folk i øst og vest med ideer.

Så i stedet for at blive pigefornærmet, så kunne du jo tage min kommentar til dig og rent faktisk forklare lidt mere omkring dit problem. Det kunne tænkes, at der så ville komme et kompetent svar. Jeg er dog klar over at det er meget at forlange.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

BashD skrev:

Pind er nu altid meget hjælpsom og har (flere gange?) vundet titlen "månedes bruger" herinde. Og jeg giver Pind ret. Din beskrivelse af problemet er meget løs. Hvad begrænser din bevægelse? Hvor kan det mærkes, når du forsøger at komme for langt ned? Hvad sker der, når du forsøger at kommer længere ned? Men det skyldes højst sandsynligt manglede mobilitet og fleksibilitet. Som andre har nævnt kan det løses over tid vha. bl.a. mobilitetstræning og foam rolling.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

BashD skrev:

Nu skriver pind jo netop også som han gør fordi at det på ingen måde er muligt at forklare hvad problemet er med sådan en dårlig forklaring. Hvad skulle du så have skrevet eller gjort? Jamen alt der kunne have hintet lidt til hvad problemet var. Et godt sted at starte ville være en video af dig der forsøger at squatte. Alternativt kunne du have nævnt hvordan din fodstilling var, om du huskede at åbne op i hoften, om din hæl løftede sig i bunden, om du tabte lænden ved en vis dybde, eller hvad det nu engang er du oplever. indtil da må du nøjes med et generisk svar som med stor sandsynlighed ikke er præcist nok til at afhjælpe dit problem: Mobilitetsøvelser og SMR.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Jeg takker for alle svarene.

Lige nu vil jeg prøve at fokuserer på noget mobilitetstræning.

hvad der sker når jeg prøver at squat? føler at jeg falder ned hvis jeg går bare en smule under 90 grader. Selv uden vægte kan jeg ikke squat helt ned.
Det er bare svært at forklare, men jeg skriver hvis jeg stadig har problemer med det.

føler ikke for at ligge en video op, hvor jeg failer en squat og falder på numsen som en noob
Brugeravatar

Styrkeliste

BashD skrev:Jeg takker for alle svarene.

hvad der sker når jeg prøver at squat? føler at jeg falder ned hvis jeg går bare en smule under 90 grader. Selv uden vægte kan jeg ikke squat helt ned.
Det er bare svært at forklare, men jeg skriver hvis jeg stadig har problemer med det.

føler ikke for at ligge en video op, hvor jeg failer en squat og falder på numsen som en noob

Der var ingen der sagde du skal ligge en video op med noget du ikke kan løfte.
It's all about them titties!!
Brugeravatar

Reputation point: 530

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 242.50

BashD skrev:Jeg takker for alle svarene.

Umiddelbart syntes jeg nærmere det lyder som en blanding af dårlig teknik og mobilitetsproblemer. Jeg ser rigtig mange der ikke kommer langt nok ned fordi de ikke åbner op i hoften og/eller har en dårlig fodstilling (hænger oftest sammen dog). Men som Pind siger er det fuldstændig umuligt at gætte ud fra de informationer der er givet. Nu siger du selv, at du ikke gider lægge en video op, så jeg ville foreslå, at du kigger på videoer etc. Laver mobilitets øvelser og så prøver dig frem. Tvivler stærkt på det er mobiliteten der driller eftersom du har kunnet Squatte dybt nok før. Så min fornemmelse siger mig, at din teknik er dårlig.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Det handler stort set altid om mobilitet. Mine opmærksomhedspunkter har været mine ankler (meget lidt ankelmobilitet) og at få åbnet op i hoften, når jeg løfter. Jeg lange ben, og især lange lårbensknogler. Det sætter endnu større krav til mobiliteten.

Nogle videoer som jeg personligt synes er udemærket omkring emnet:

https://www.youtube.com/watch?v=_Gwgm3s2EQ0

https://www.youtube.com/watch?v=JBHzXF-mVjY

https://www.youtube.com/watch?v=q3UGl2rHz18

https://www.youtube.com/watch?v=zoZWgTrZLd8
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Hvordan bar du dig ad med at squatte 100 kg, når du ikke engang kan uden vægt nu? Jeg tænker på hvad, der er sket i mellem tiden.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

danielhansen13 skrev:Hvordan bar du dig ad med at squatte 100 kg, når du ikke engang kan uden vægt nu? Jeg tænker på hvad, der er sket i mellem tiden.

min 1rm er 100kg :D

Men hvad der er sket er at jeg har løftet meget tung i den korte periode jeg har trænet ben. Har ramt hver muskelgruppe 2 gange om ugen i flere måneder uden pause.

repper også max stack (200kg) i leg press. Tror jeg har ofret god form frem for tunge løft, så det vil jeg prøve at rette op på nu :)

Ego lifts [-X

Tror meget på at det er min mobilitet der skal trænes, og så kører jeg ellers lave vægte fra nu af og prøver at bygge bedre teknik.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bundesball skrev:Det handler stort set altid om mobilitet. Mine opmærksomhedspunkter har været mine ankler (meget lidt ankelmobilitet) og at få åbnet op i hoften, når jeg løfter. Jeg lange ben, og især lange lårbensknogler. Det sætter endnu større krav til mobiliteten.

Nogle videoer som jeg personligt synes er udemærket omkring emnet:

https://www.youtube.com/watch?v=_Gwgm3s2EQ0

https://www.youtube.com/watch?v=JBHzXF-mVjY

https://www.youtube.com/watch?v=q3UGl2rHz18

https://www.youtube.com/watch?v=zoZWgTrZLd8

jeg takker for links skal nok få set dem :D
Brugeravatar

Styrkeliste