Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1198
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1196

Følg bodybuilding.dk på

svag grebsstyrke

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej BB :)

jeg søger et lille råd.

jeg har brugt straps til dødløft i +1 år da mit greb til sidst ikke kunne følge med
jeg vejer 66 kg og dødløfter 110 kg med 8 reps god teknik. jeg kan godt løfte dette med mix grib, men ikke med normal greb.

burde jeg gå ned i vægt så jeg kan løfte med normal greb,
samme vægt med mix grib, selvom der er chance for ubalance eller
skal jeg forsætte med straps?

jeg er i tvivl fordi hvis jeg går ned i vægt vil jeg føle det mere er en øvelse til underarmene istedet for ryggen og bagkæden

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lav evt. nogle tunge og lange farmers Walks uden straps, det burde fikse problemet :)
"You can be half in alot of things... But don't be a half repper!"
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

farmer walks

hæng dig i en pullup bar, så lang tid som muligt

hold én 20 kg vægtskive(10kg hvis det for tungt) i hver hånd. Så laang tid som muligt. Hold om dem som "en krabbe", således at tommelfingeren er på den ene side og resten af fingrene er på den anden side af skiven. Lad armene hænge ned af siden mens du holder dem.

Reputation point: 90

Logbog: Ingen logbog

mathiesjeppesen skrev:skal jeg forsætte med straps?

Ja. Jeg ser mange dødløfte uden straps, og fordi der greb er noget lort/stangen glider ud af hænderne, så ryger hele formen ved dødløftet. Hellere hav kvalitet i løftet, istedet for at køre uden straps fordi det er hardcore.

Lav en masse excentrisk træning/statisk træning, hvor grebet er involveret.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Hvis du ikke skal deltage i en konkurrence, så kan (bør) du fortsætte med at dødløfte med straps. Der er ingen grund til at lade din grebsstyrke holde din bagkæde tilbage. Som nævnt, hvis grebet begynder at gå i stå, så ryger teknikken typisk.

Hvis du absolut vil, så kan du skifte til mix greb - man dør ikke af det. Det kan dog give lidt problemer med feks. biceps, og andre steder. Du kan også at bruge hookgrip / låsegreb. Det er dog ikke sjovt for fingrene - det tager som minimum en del tilvænning, og er nok stadig ikke så stærkt som mixed.

Laver du dine rows og pull ups uden straps, så bør det være nok til at dit greb er rimeligt nok til, at du ikke bliver til grin nede på den lokale.

Reputation point: 60

tak for de gode tips drenge!

jeg vil forsætte med straps til dødeløft, og begynde at indbyge nogen farmers walk og "holdning weights" tekniker for at forbedre mit greb. jeg tænker de skal ligges til sidst på min ryg og bicep dag, så de bliver trænet 2 gang ugentligt.

jeg vil lige overveje om jeg vil stoppe med at bruge straps i rows da jeg føler det er nemmere at fokuserer på ryggen med straps

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50

Problemet med grebet i dødløft skyldes ved rigtig mange, at de træner i nogle centre der har dårlige og billige stænger som er meget glatte. Som andre siger, brug du bare straps.
Brugeravatar

Reputation point: 260

Logbog: Ingen logbog

mathiesjeppesen skrev:tak for de gode tips drenge!

jeg vil forsætte med straps til dødeløft, og begynde at indbyge nogen farmers walk og "holdning weights" tekniker for at forbedre mit greb. jeg tænker de skal ligges til sidst på min ryg og bicep dag, så de bliver trænet 2 gang ugentligt.

jeg vil lige overveje om jeg vil stoppe med at bruge straps i rows da jeg føler det er nemmere at fokuserer på ryggen med straps

Et andet fif du kan bruge er også at hænge fra en Pull-up bar for tid. Enten med strakte arme eller i top-positionen (hagen over baren). Det er også en ganske fin mobilitetsøvelse. start med 3 x 20-30 sekunder og øg hvis der er fint overskud.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00

jeg er ham den sure gamle mand der mener noget andet. Personligt bruger jeg straps, men først når mit greb bliver for udfordret. så får du det bedste fra begge verdener uden at skulle bruge en masse tid på at hænge og dingle.

no offense friends. det er glimrende grebsøvelser til specifik grebstræning, men bare det at holde fast om ens daglige vægte til det bliver udfordrende, burde fint kunne gøre det når man har svært ved at holde 110kg.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

På lidt over en måned gik jeg fra 100x8 til 130x5 uden straps. Det kom relativt hurtigt. Kør lineær progression, hvor du eksempelvis forøger med 2,5-5 kg/ 1-2 reps hver gang alt efter, hvad dit greb tillader.
"Everybody wants to be a bodybuilder, but nobody wants to lift no heavy-ass weights."
- Ronnie Coleman, 8x Mr Olympia

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 160.00

Hej. Det er alle sammen superforslag, men jeg vil lige give den øvelse som har betydet mest for min grebsstyrke (og at modvirke smerter i håndled) og det er bænkpres med håndvægte :)

Det har gjort at jeg helt har droppet mixed grip i dødløft og løfter 100 kg uden problemer, selvom jeg "kun" vejer 68 kg.
Sidst rettet af odinfit.dk 19. maj 2016, 21:16, rettet i alt 1 gang.
“There is no reason to be alive if you can't do deadlift!”
Jón Páll Sigmarsson (28 April 1960 – 16 January 1993)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 152.50

Jarlen fra aHA skrev:jeg er ham den sure gamle mand der mener noget andet. Personligt bruger jeg straps, men først når mit greb bliver for udfordret. så får du det bedste fra begge verdener uden at skulle bruge en masse tid på at hænge og dingle.

no offense friends. det er glimrende grebsøvelser til specifik grebstræning, men bare det at holde fast om ens daglige vægte til det bliver udfordrende, burde fint kunne gøre det når man har svært ved at holde 110kg.

Ja mand, du er sygt sur!

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste

dwellengers skrev:
Jarlen fra aHA skrev:jeg er ham den sure gamle mand der mener noget andet. Personligt bruger jeg straps, men først når mit greb bliver for udfordret. så får du det bedste fra begge verdener uden at skulle bruge en masse tid på at hænge og dingle.

Ja mand, du er sygt sur!

Rasende!
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Jarlen fra aHA skrev:
dwellengers skrev:

Ja mand, du er sygt sur!

Rasende!

Ved du hvad - udfyld sådan en her :p
Billede

Jokes aside, så er der jo ganske god recon i at have et stærkt greb. Det bidrager til fyring af CNS og alle der styrketræner har godt af at bringe deres grebsstyrke op.

Billede

Brugeravatar

Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste