Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1103
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

Tabe fedt % uden kostplan?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Lige for tiden har jeg taget en del kg på. Som jo er godt, men kan også se på min mave at min 6 pac er ved at forsvinde stille og roligt.. Hvad kan jeg gøre for at holde den imens som nu/Tabe fedt % uden en kostplan. kan jo ikke cutte og bulke. men æder alt jeg kan og så sundt jeg kan.. Løber ikke eller noget, træner 3 split og tungt! :)
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor kan du ikke cutte og bulke? :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Logbog: Vis logbog

alwin skrev:Hvorfor kan du ikke cutte og bulke? :)

Det har jeg ikke lyst til. Og det er vel svært uden kostplan?
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Styrkeliste

Alexanderkm skrev:

ja.

Reputation point: 15

Lean bulker du nu?
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Kostplan: Ingen kostplan

Hvorfor er det svært at cutte uden en kostplan? :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line.
Brugeravatar

Maskinen skrev:
Alexanderkm skrev:

ja.

Svært? Ja. Umuligt? Nej.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

jonathanson skrev:Lean bulker du nu?

Ja, jeg æder alt hvad jeg kan for at tage nogle kilo muskler på. Men vil sammentidig godt holde min fedt % eller få den lavere som jo er bedre. Evt noget løb eller hvad vil i råde mig til? Det er faktisk kun på maven. er ikke fed men min 6 pac er ved at forsvinde lige så langsomt..
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilføj noget cardio efter dine træningspas. Det skulle gerne hjælpe, men altså du kan ikke tabe dig, uden at cutte, hvis du forstår hvad jeg mener :-k Eller du kan ikke bulke, samtidig med at du taber fedt på mavsen for at sige det på en anden måde :hihi:
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line.
Brugeravatar

Alexanderkm skrev:

Ja, jeg æder alt hvad jeg kan for at tage nogle kilo muskler på. Men vil sammentidig godt holde min fedt % eller få den lavere som jo er bedre. Evt noget løb eller hvad vil i råde mig til? Det er faktisk kun på maven. er ikke fed men min 6 pac er ved at forsvinde lige så langsomt..

lean bulker du jo ikke :)
Hvis du ikke vil miste den, så skal du ramme 200kcal i overskud, vil jeg tro. Så gainer du virkelig lidt fedt. Men det er igen lidt svært at holde øje med, hvis man ikke har en kostplan.
Brugeravatar

Alexanderkm skrev:

Du æder alt du kan for at øge din muskelmasse. Samtidig vil du gerne smide noget fedt.

Hvis du vil smide noget fedt, så er kcal underskud vejen frem.

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Det jeg også mener er at der er vel en vej frem for at tabe fedt imens??? Underligt ingen har bedt mig om at begynde at løbetræne/ dyrke cardio? Det tager jeg jo også fedt % af?
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Styrkeliste

Der findes ikke nogen metode, hvorpå du kan tabe fedt og gaine muskel samtidig. Det er to modsatrettede processer i menneskets krop. Du kan øge muskelmassen og samtidig gaine lidt fedt og måske - kun måske - forøge din muskelmasse mere end din fedtmasse og derved faktisk have en lavere fedtprocenter. Men her snakker vi måske endda promiller?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Alexanderkm skrev:Det jeg også mener er at der er vel en vej frem for at tabe fedt imens??? Underligt ingen har bedt mig om at begynde at løbetræne/ dyrke cardio? Det tager jeg jo også fedt % af?

Så må du læse lidt bedre :wink: . I en af mine tidligere kommentarer har jeg påpeget, at du kan dyrke cardio efter dine træningspas, hvilket jeg selv gør.
Brugeravatar

Alexanderkm skrev:Det jeg også mener er at der er vel en vej frem for at tabe fedt imens??? Underligt ingen har bedt mig om at begynde at løbetræne/ dyrke cardio? Det tager jeg jo også fedt % af?

Cardio kan hjælpe dig med at komme i kcal underskud. Så længe du ligger i kcal overskud taber du ikke fedt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

Hvis du fortsat vil spise det samme som du gør nu, så har du kun en mulighed, og det er at forbrænde mere og dermed komme i underskud. Jeg gik til boksetræning da jeg cuttede uden kostplan, og det gik rigtig godt, men enhver form for konditionstræning gerne med intervaller vil være godt.

Du kan jo evt skære lidt ned i dit kalorieindtag også.

Men det er klart muligt uden kostplan :)
Limits like fears is often just an illusion.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 237.50
- Dødløft: 270.00

Jeg tror det handler meget om at du skal prøve dig frem og prøve en periode at se om du kan gaine muskler samme tid med at tabe fedt ved at køre i en lille kcal underskud for der er jo begynder gains og det er forskellig fra person til person hvornår du ikke kan blive stærkere uden et kcal overskud.

Personligt ville jeg prøve måske ikke direkte at lave en kost plan men være nogenlunde bevidst om hvor meget kcal jeg indtager dagligt og se hvordan det påvirker mig og derefter justere med øje på om styrken går ned eller går op eller holder sig lige over en længere periode.

Hvis det fejler så må du se på det sådan er det er ok at ens 6-pack forsvinder i vinteren og kroppen har jo egentligt godt af at ha fedt depoter og vide at du har optimal forhold til at opbygge større muskler, så kan du cutte til sommer hvis du vil :D
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Dine mavemuskler bliver ikke mere markerede med mindre du ligger i kalorieunderskud - altså taber dig. Men det bliver man ikke stor af.

Bulk vinteren over og cut op til sommer, hvis det er nødvendigt.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Men uanset hvad er det vel godt at dyrke cardio? Hvornår på ugen skal det gøres? Hvor lang tid? efter eller inden træning?

Og tak for alles svar! :)
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Styrkeliste

Alexanderkm skrev:Men uanset hvad er det vel godt at dyrke cardio? Hvornår på ugen skal det gøres? Hvor lang tid? efter eller inden træning?

artikler/styrketraening/styrketraening-kredsloebstraening.html

Tror ikke rigtig du forstår det.. for at få større muskler skal du ligge i kalorieoverskud, altså indtage mere end du bruger - derved vil du også tage lidt fedt på.. dog hvis du kun ligger 2-300 kcal over burde det ikke være noget specielt - dette kræver dog en kostplan.

Hvis du også dyrker cardio skal og derved kommer i kalorieunderskud, vil du have problemer med at opbygge muskler.

Maskinen skrev:
Alexanderkm skrev:Men uanset hvad er det vel godt at dyrke cardio? Hvornår på ugen skal det gøres? Hvor lang tid? efter eller inden træning?

http://www.bodybuilding.dk/artikler/sty ... ening.html

Tror ikke rigtig du forstår det.. for at få større muskler skal du ligge i kalorieoverskud, altså indtage mere end du bruger - derved vil du også tage lidt fedt på.. dog hvis du kun ligger 2-300 kcal over burde det ikke være noget specielt - dette kræver dog en kostplan.

Hvis du også dyrker cardio skal og derved kommer i kalorieunderskud, vil du have problemer med at opbygge muskler.

Okay, men når jeg så begynder at cutte hvor tid skal jeg så løbe og hvornår og hvor mange gange osv??
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Styrkeliste

Under cut skal du sørge for du ligger i et beskedent kalorieunderskud, mellem 2-500 kalorier, du skal derfor tilpasse dit løb efter din kost - som igen kræver en kostplan for at jeg kan give dit et ordentligt svar...

Jeg kan dog sige uanset hvor ofte du løber, skal du hele tiden sørge for at ikke at komme i for meget kalorieunderskud, da kroppen så vil begynde at tære på musklerne - dvs. hvis du udfører cuttet korrekt, bør du ikke tabe dig hurtigere af at løbe, men hvis du løber vil det give dig lov til at spise mere.
- Derfor vil det også være umuligt at svare på hvor ofte du skal løbe, det er noget man skal afpasse med sin kostplan.

Hvornår du skal, bør du kunne læse dig til i artiklen jeg linkede til :)

Hvorfor laver du ikke bare en kostplan?
Brugeravatar

Fordi han er doven, og efter 50 tråde hvor det er blevet skåret ud i pap for ham
at han ikke kan bygge 30 kg muskel på og samtidig have en fedtprocent på 5 lige præcis
på maven, så burde folk efterhånden snart lade være med at spilde deres tid på ham.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Der bliver altid nævnt leanbulking i topics der ligner det her. Kan man vitterligt gaine noget signifikant på små 200-300 kalorier i overskud? Og hvordan står det til med styrken?! Når jeg virkelig fylder hovedet er der KLART mere overskud og power på træningen, end hvis jeg ikke har fået indtaget helt ligeså meget mad.
Rowdy!

Geografisk sted: Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 130.00

Rocka skrev:Der bliver altid nævnt leanbulking i topics der ligner det her. Kan man vitterligt gaine noget signifikant på små 200-300 kalorier i overskud? Og hvordan står det til med styrken?! Når jeg virkelig fylder hovedet er der KLART mere overskud og power på træningen, end hvis jeg ikke har fået indtaget helt ligeså meget mad.

Du gainer ikke 500gram muskelmasse om ugen, fordi du er 500kcal i overskud. Medmindre du er på krudt.
Det med styrken, passer vel meget godt :)
Brugeravatar

Rocka skrev:Der bliver altid nævnt leanbulking i topics der ligner det her. Kan man vitterligt gaine noget signifikant på små 200-300 kalorier i overskud? Og hvordan står det til med styrken?! Når jeg virkelig fylder hovedet er der KLART mere overskud og power på træningen, end hvis jeg ikke har fået indtaget helt ligeså meget mad.

Du gainer ikke mere muskel, bare fordi du er i et større overskud.. Så hvorfor dog bulke med mere end en 200-300kcal Hvorfor skulle man ville ønske at bulke med mere (500+) når resultatet er man bare får mere fedt på kroppen, men stadig kun den samme mængde muskelmasse som hvis man havde kørt med 300Kcal
Alexanderkm skrev:
Maskinen skrev:

artikler/styrketraening/styrketraening-kredsloebstraening.html

Okay, men når jeg så begynder at cutte hvor tid skal jeg så løbe og hvornår og hvor mange gange osv??

det virker ikke helt til du har forstået artiklen "cut til sommer" kan godt være du har læst den, men ikke fanget budskabet.

Du behøver ikke løbe selvom du cutter. du behøver ikke dyrke cardio. Hvis du bare spiser mindre end dit ligevægtsindtag, (ca 300-500Kcal mindre) så vil du tabe fedt..
Men hvis du ikke vil spise mindre, så kan du jo bruge cardio til at forbrænde de 300-500Kcal.

Men du kommer ikke til både at få mere muskelmasse, og mindre fedt samtidig!

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster