Naturligvis er det fint at drikke både sodavand (og herunder dansk vand) i normale mængder, men ville bare lige dele med jer, at Dansk Vand altså heller ikke er godt for tænderne.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Smeden skrev:Det er ihvertfald ikke kulsyren der ødelægger ens tænder, men phosforsyre og citronsyre osv. Med en pKa på næsten 7 for kulsyre og en pKa på 2 for phosphorsyre er det vist ikke kulsyren man skal bekymre sig for.

Gozo skrev:Det vidste jeg godt nok ikke. Tak for info.
inzaneXs skrev:Er det mig der bilder folk noget ind så? Hvordan er de værdier for dansk vand?

værre end hvilke varianter?Mikkel leicht skrev:NU vi er ved det, så er light sodavand langt værre for tænderne end de andre varianter.. faktisk er det lidt ligesom eddike, og det bestemt ikke godt for tænderne

Stubbe skrev:værre end hvilke varianter?Mikkel leicht skrev:NU vi er ved det, så er light sodavand langt værre for tænderne end de andre varianter.. faktisk er det lidt ligesom eddike, og det bestemt ikke godt for tænderne

I så fald er det jo forkert.Sniper skrev:Stubbe skrev:værre end hvilke varianter?Mikkel leicht skrev:NU vi er ved det, så er light sodavand langt værre for tænderne end de andre varianter.. faktisk er det lidt ligesom eddike, og det bestemt ikke godt for tænderne
Går ud fra han mener alm. sukkerindholdige..

lassah skrev:Nu når vi er ved emnet, har i så nogle tricks i vil dele til hvordan man får mere hvide tænder? Alt er velkommen.. Jeg har rimelig hvide tænder nu, men ville bare gerne ha' sådan et rigtig colgate-smil![]()
Skyd løs med tips og tricks!

Stubbe skrev:I så fald er det jo forkert.Sniper skrev:Stubbe skrev:værre end hvilke varianter?Mikkel leicht skrev:NU vi er ved det, så er light sodavand langt værre for tænderne end de andre varianter.. faktisk er det lidt ligesom eddike, og det bestemt ikke godt for tænderne
Går ud fra han mener alm. sukkerindholdige..

Skunq skrev:Det er det samme med juice (i hvert fald appelsinjuice).
Da jeg var til tandlægen lidt over et års tid siden, spurgte hun om jeg drak meget sodavand eller juice, for hun kunne se det havde skadet mine tænder. Så det måtte jeg sige ja til, eftersom jeg på det tidspunkt drak ret meget appelsinjuice.

Karl Æg skrev:Ja, det kan jeg sgu heller ikke lige se hvorfor? Ingen af sødestofferne fungerer som syre af betydning, og faktisk vil sukkeret være værrere fordi det omdannes til syre af bakterierne i munden.

Alien skrev:Karl Æg skrev:Ja, det kan jeg sgu heller ikke lige se hvorfor? Ingen af sødestofferne fungerer som syre af betydning, og faktisk vil sukkeret være værrere fordi det omdannes til syre af bakterierne i munden.
Troede det var enzymer der omdannede det til syre.. Men korrekt at sukkeret ikke er skadeligt, men det bliver det i syre form..
Angånde kulsyre jo det er skadeligt for tænderne!! Det er jo en syre hvilket ikke er godt fortænderne og det gælder ALLE syrer

Michael-N skrev:Nu tager jeg lige tråden op igen, da jeg ikke ser grund til at lave en ny post.
En ven jeg kender der har trænet i et år, fik lige at vide fra tandlægen at protein pulveret havde skadet hans tænder.
Jeg synes det er ret utroligt, men hun siger åbenbart at det fungere ligesom sodavand der sætter sig på tænderne.
Han har drukket protein pulver+weightgainer.
Kan nogle sige om det kun er weightgainer der er skadeligt eller protein pulver+carbs også er skadelige for ens tænder?

Sniper skrev:Michael-N skrev:Nu tager jeg lige tråden op igen, da jeg ikke ser grund til at lave en ny post.
En ven jeg kender der har trænet i et år, fik lige at vide fra tandlægen at protein pulveret havde skadet hans tænder.
Jeg synes det er ret utroligt, men hun siger åbenbart at det fungere ligesom sodavand der sætter sig på tænderne.
Kan nogle sige om det kun er weightgainer der er skadeligt eller protein pulver+carbs også er skadelige for ens tænder?
Da carbs er sukker er det vel hovedsagelig det der er grunden dertil. At vi så nok ikke snakker syreskader men derimod huller er nok mere præcist.. Anyway kan jeg ikke umiddelbart frestille mig proteinpulveret er relevant i denne forbindelse.. Specielt ikke mht syre-skader..

Michael-N skrev:Sniper skrev:Michael-N skrev:Nu tager jeg lige tråden op igen, da jeg ikke ser grund til at lave en ny post.
Da carbs er sukker er det vel hovedsagelig det der er grunden dertil. At vi så nok ikke snakker syreskader men derimod huller er nok mere præcist.. Anyway kan jeg ikke umiddelbart frestille mig proteinpulveret er relevant i denne forbindelse.. Specielt ikke mht syre-skader..
Han siger godt nok at tandlægen har sagt, at det som sidder bag tænderne forsvinder på grund af pulveret.
Han har fået at vide han skal drikke det enten med sugerør eller børste tænder efter han har drukket det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster