Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 926
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 924

Følg bodybuilding.dk på

The Attainable Physique

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg faldt lige over denne artikel af Chris Shugart er til aften - og den rammer intet mindre end bullseye; specielt for dette board. Vi har nu haft flere tråde omkring hvorledes vi ønsker at se ud - og gang på gang har jeg måtte ryste på hovedet af hvad folk har troet var muligt drugfree. Det er specielt dette boards unge brugere (og de udgør jo langt størstedelen af boardet) der har et komplet urealistisk billede af hvor stor man kan blive og hvor lang tid det tager. Artiklen her undestreger nogle glimrende pointer - læs og lær.

The Attainable Physique

Billede

Not long ago, I read a discussion on a bodybuilding forum about ideal physiques. In that thread, people (mostly males) posted photos of what they think is the ultimate male body, and most said their goal was to reach that level of muscularity and leanness.

I was very disturbed.

The problem? Most of the "perfect" physiques pictured were clearly the result of steroids and other bodybuilding drugs.

Now, we all have different goals, and I'm not going to diss one person's goal because his is different than mine. But what I found disturbing was that most of these "perfect" bodies could never be attained without the use of illegal drugs.

And that's not just peeing in your Cheerios or calling everyone who's big and lean a 'roid monkey out of "jealousy." Fact is, the pro physique is a drugged physique. Heavily, heavily, drugged.

I just think it would be kinda de-motivating to know that your idea of the perfect physique, your goal physique, is without-a-doubt unattainable... unless you turn to steroids (and even then your results aren't guaranteed. Too many other factors involved.) Most people, even the readers of bodybuilding mags and websites, don't actually use steroids, yet their role models are often heavy dopers.

I believe that many people have forgotten what a non-drugged, hard-built body looks like. The magazines, and even the Powerful Images section on this very site, have spoiled us and given us unrealistic ideas about muscle. We almost have to look at pre-1960's era bodybuilders to remember what natural, champion physiques look like. Think Steve Reeves.

The best thing about the pre-1960's physiques is that you could look at them and think, "If I worked hard enough, I could look like that too!"

Well, I believe there are plenty of "Steve Reeves" out there today. In fact, with modern supplements and more info than ever about training and nutrition, I think there are plenty of natural lifters out there who look better than Steve Reeves.

What's more, these guys can probably teach us all a thing or two about training and diet. Since they've chosen to build their bodies without the aid of steroids, their info is probably more applicable to us than the info we get from pro-bodybuilders or so-called "bodybuilding coaches" who only work with drugged lifters, which can skew their ideas about how a natural guy should train and eat.

(By the way, most bodybuilding "coaches" and "contest prep experts" are basically just untrained pharmacists. They're people who know a lot about drugs, not necessarily people who know a lot about training and nutrition. One big exception to this is our own Christian Thibaudeau. In fact, he may be one of the first true hypertrophy & fat loss "coaches.")

I can hear the pro-bodybuilding fans now. Yes, yes, the pros do work hard, train hard, and diet hard. And yes, they have great genetics too. Not taking that away from them.

But if only it stopped there, then maybe people would have a better idea of what a great, natural physique really looks like. But the addition of steroids, growth hormone and other drugs has really clouded the waters. And a step past that: those drugs have created physiques that most people don't even admire or desire anymore.

"But Chris, what about natural bodybuilders! There are drug tested shows, ya know!"

I know. And I know many natural bodybuilders still use steroids; they just know how to time their cycles and not get caught. Or they're "natural right now" meaning they've been clean for a period of time, but certainly aren't lifetime drug free. "Natural" bodybuilding can, sadly, be a very murky topic with lots of gray areas.

I suppose it's still possible to be motivated and inspired by drugged bodybuilders. I mean, those early black & white pics of Arnold were pretty motivating to me when I first started lifting, though I soon learned the truth.

Maybe people just don't know how those bodies are really built. But really, does anyone over the age of 12 not know these days? Anyone who argues differently would sound like those kids in my small town back in Texas who'd passionately proclaim, "Wrastlin' is real, I tell ya!"

I guess I'd just rather see people choose role models with physiques that are actually attainable. And that's the password here: attainable. Work hard enough, eat right, supplement right, hope for the most supportive genetics, and you too could look like your bodybuilding role model.

It's a pipe dream, of course, but a nice thought anyway.

A few days ago Thibaudeau and I were having lunch when he made an interesting statement. He said, "You can be very big but not very lean. And you can be very lean but not very big. If you are both very big AND very lean, you're probably on steroids."

Now, Thibs isn't trying to be a party pooper either. He lives and breathes muscle building. He doesn't want to crap on anyone's dreams and goals, but he is a realist.

But could modern competitive bodybuilding even survive a reboot -- a return to true natural?

Could you ever get the proverbial toothpaste back into the tube?

Probably not. And that's too bad.

Photo credit: Drug-free TMuscle reader John Roman.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Word!

"You can be very big but not very lean. And you can be very lean but not very big. If you are both very big AND very lean, you're probably on steroids."
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Hehe. Studsede over præcis samme citat som ESSENSEN ( :D ) af artiklen. Den er ganske fin - om end lidt banal, men det er jo tilsyneladende nødvendigt.

Generelt har jeg svært ved at forstå fascinationen af pro bodybuilders. I min optik ser de temmelig kluntede og meget lidt adrætte ud, og hvad nytte udgør de som forbilleder, når man, som det også hedder i artiklen, aldrig selv ville kunne opnå deres form.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Kostplan: Ingen kostplan

Flot essensen =D>
Jeg giver dig helt ret, bullseye
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Go artikel :)

Har du fundet den på t-nation?

Skal nemlig lige hører hvor mange af jeg der læser på den hjemme side?

Hvis i gør hvad siger i så til deres nye program "I, bodybuilder", er det et medie stunt eller er der måske en del sandhed i det?

Til sidst, hvor mange af jer ved noget om deres nye tilskud "anaconda", det skulle eftersigende booster din insulin eller sådan noget, men når man snakker om at lege med sin naturlige insulin produktion, er der bare en del alarmer der går igang i mit hoved? hvordan har i det med det?

PS: Men når de frigir deres nye trænings program er det da helt klart noget jeg skal overveje:) skal abre lgie hører hvad jeres tanker er omkring det..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Smeden>> Den quote er spot on.

Lærling>> Jeg kan sagtens forstå fascinationen af pro BB'ere - det ser immervæk vildt ud. Det er heller ikke det artiklen handler om; den handler om folk har et forkert syn på hvad der er opnåeligt clean. Jeg følger skam selv interesseret med i bodybuilding og synes det er ganske underholdende, men jeg er 100% indforstået med de alle sammen har gudsbenådede gener og krudtet den betragteligt for at nå til det niveau. Det er der desværre mange unge poder på dette board der slet ikke har forstået og i fuld alvor tror man kan blive mega jacked og shredded clean på meget kort tid - det vidner adskillige tråde på forummet om.

TylerDurden>> Vil du ikke være flink og lade være med at hijacke tråden :hihi: Der er allerede oprettet en tråd om det program - og ja, det er et mega pr-stunt for at skabe hype til produktsalg. Søg efter tråden.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

sorry er stadig ny her:)

det var bare de tanker det lige var i hovedet da jeg læste^^
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Essensen,

Som du selv skriver vidner adskillige tråde her på boardet bare om, at pro bodybuilderes form bliver dyrket som idealkroppen, og det er egentlig denne fascination, jeg forsøger at adressere (EDIT: artiklen ligeså). JEG forstår nemlig ikke, hvordan folk kan identificere sig med eksempelvis Jay Cutler eller Arnold (ekstreme eksempler, but still).

At du kan finde ud af at skille de to ting ad vil jeg kalde undtagelsen - hermed ikke sagt, at der ikke er andre, der kan det.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Lærling skrev:Essensen,

Som du selv skriver vidner adskillige tråde her på boardet bare om, at pro bodybuilderes form bliver dyrket som idealkroppen, og det er egentlig denne fascination, jeg forsøger at adressere (EDIT: artiklen ligeså). JEG forstår nemlig ikke, hvordan folk kan identificere sig med eksempelvis Jay Cutler eller Arnold (ekstreme eksempler, but still).

At du kan finde ud af at skille de to ting ad vil jeg kalde undtagelsen - hermed ikke sagt, at der ikke er andre, der kan det.

Der er forskel på at være fascineret af noget og identificere sig med noget - og i dit forrige indlæg skrev du, du ikke forstod fascinationen. Og som jeg skrev før kan jeg sagtens forstå fascinationen af dem - jeg er selv fascineret og synes det er underholdende at følge med i det hele, men derfra og så til at identificere sig med dem og dyrke dem som idealkroppe, er langt fra hinanden.

Jeg tror som sådan ikke mange betragter pro-bb'ere som idealkroppe, men deres eksponering og konstante claims og at være drugfree forvrænger billedet af hvad der kan lade sig gøre clean for de unge letpåvirkelige mennesker rundt omkring. Og det er netop denne tendens jeg ser vidt udbredt på dette board - af samme grund bliver ikke så få medlemmer miskrediteret for deres form rundt omkring (jeg taler ikke om mig selv her - dette er blot et generel tendens jeg har observeret) da folk vitterligt tror man nemt bliver huuuge og ripped. Jeg tror desværre ikke denne tendens bliver mindre med tiden; internettet eksponerer kun BB i endnu højere grad og brugerne af bliver yngre og yngre og er her nemme at påvirke og indoktrineres derfor allerede her til at tro man nemt bliver stor.
Brugeravatar
Admin

Udmærket at bringe den artikel, for den passer jo for langt de fleste.

Men hvis denne artikel nu tages for gode varer for hvad der er opnåeligt, så er det også med til at skærpe dopingmistanken over for de der opnår resultater uden for norm området.
Jeg tænker på,at selv om gennemsnittet af medlemmerne sikkert kun kan gaine 0,25-0,75 kg lean muskel på en måned, så er der måske også en der er i stand til at gaine mere. I et større eller mindre tidsrum i hvertfald . PGA at vedkommende er blessed rent genmæssigt.

i øvrigt et ret morsomt paradoks at modellen på billedet i artiklen har gyno.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Backbone skrev:Udmærket at bringe den artikel, for den passer jo for langt de fleste.

Men hvis denne artikel nu tages for gode varer for hvad der er opnåeligt, så er det også med til at skærpe dopingmistanken over for de der opnår resultater uden for norm området.
Jeg tænker på,at selv om gennemsnittet af medlemmerne sikkert kun kan gaine 0,25-0,75 kg lean muskel på en måned, så er der måske også en der er i stand til at gaine mere. I et større eller mindre tidsrum i hvertfald . PGA at vedkommende er blessed rent genmæssigt.

Der vil altid være genetiske undtagelser, men for langt størstedelen tager det lang tid at opbygge en god fysik.

Og hvor i alverden ser du gyno henne på det pic?
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:
Backbone skrev:Udmærket at bringe den artikel, for den passer jo for langt de fleste.

Der vil altid være genetiske undtagelser, men for langt størstedelen tager det lang tid at opbygge en god fysik.

Her
Vedhæftede filer
Attainable physique.JPG
Brugeravatar

Styrkeliste

Backbone skrev:
essensen skrev:

Så tror jeg ikke du ved ret meget om gyno.

Her
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

mikkel_baech skrev:
Backbone skrev:
essensen skrev:

Så tror jeg ikke du ved ret meget om gyno.

Hvis du kigger på originalfotoet og holder det op mod der hvor jeg har tegnet, er det da ikke svært at se at der er hævet væv omkring/bag brystvorten.
Men det kan da godt være der er værre tilfælde.

Her
Brugeravatar

Styrkeliste

Du har vist aldrig set rigtig gyno. Personen på det billede der har ikke gyno.
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:Du har vist aldrig set rigtig gyno. Personen på det billede der har ikke gyno.

Og det ved du fordi du kender personen på billedet?.
"Rigtig Gyno" betyder det et slemt tilfælde af Gyno, i din retorik?.
Jeg har skam set "Rigtig gyno" , på nogle af juice-elskerne i Esbjergs gyms

Ok så siger vi at personen har et, naturligt fremkommet, fedtdepot/væv omkring sin brystvorte.
Brugeravatar

Styrkeliste

wtf den person på billede har sku ikk gyno :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

Backbone skrev:
essensen skrev:Du har vist aldrig set rigtig gyno. Personen på det billede der har ikke gyno.

Ok så siger vi at personen har et, naturligt fremkommet, fedtdepot/væv omkring sin brystvorte.

Rigtig gyno skal være synligt.

Skal jeg kende personen for at se han ikke har gyno?

Her er et andet billede af personen:

Billede

Hold da op en ordentlig omgang gyno han render rundt med :hihi:
Sidst rettet af essensen 28. jul 2009, 12:21, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Admin

Backbone skrev:

=D> :lol: #-o så du holder fast i at han nok har gyno SELVOM billedet siger han ikke har? gad vide om du også har ment jeg har gyno når jeg har trænet i esbjergs "gyms"
hold nu op der er da kun ren alm brystkirtel på det billede.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Dødløft: 260.00

x
Brugeravatar
Admin

Godt med en artikel, der med lidt held kan kaste lys over, hvad der er og ikke er muligt.

Desværre tror jeg der er flere der ikke ønsker at lade sig overbevise
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Equus skrev:Godt med en artikel, der med lidt held kan kaste lys over, hvad der er og ikke er muligt.

Verden vil bedrages.
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:
Equus skrev:Godt med en artikel, der med lidt held kan kaste lys over, hvad der er og ikke er muligt.

Verden vil bedrages.

Så stop dog med at forsøge at spolere det for hele verden :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Cool nok artikel omend de fleste, der har fulgt lidt med på sites osv., vel er med på hvad han prøver at forklare.

Og så efterlader artiklen jo stadig et spørgsmål i form af, hvornår en person er stor og lean :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

bundesball>> Haha, for tiden er det nu kun BB.dk jeg forsøger at spolere det for :D

8800>> Nej, det er de ikke - slet ikke hvis man kigger på bb.dk; det har vi ikke så få tråde der vidner om. Specielt det yngre publikum her på bb.dk har et helt forvrænget billede af hvad der kan lade sig gøre clean.

Ja, det gør den - det er heller ikke pointen i artiklen. Pointen er at få folk til at forstå man ikke kommer til at ligne en pro-BB'er og deslige uden syge gener og anseelige mængder krudt og derfor skal forstå forventningerne til den opnåelige fysik skal skrues ned. Hvordan sådan en krop så ser ud er et helt andet spørgsmål.
Brugeravatar
Admin

Virkelig god artikel, omend det som 880 nævner burde være logik - at det ikke er det, er selvfølgelig dybt problematisk.

Jeg har i lang tid været fascineret af tanken om hvor stor og trænet man naturligt kan blive, men det er jo bare enormt svært at vide hvem der har og ikke har haft fingrene i kagedåsen. Det naturlige muskelpotentiale er naturligvis til en vis grad genetisk bestemt, men ikke desto mindre fascinerer tanken om at kunne se det optimale menneskelige potentiale.
MortenFF skrev:
Er det dig, de kalder "manden med 1 indlæg i sin log siden juli sidste år"?
Brugeravatar

Smeden skrev:Word!

"You can be very big but not very lean. And you can be very lean but not very big. If you are both very big AND very lean, you're probably on steroids."

Han skyder vidst lidt sig selv i foden ved at sige det :whistle:
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Synes nu også det modsatte er et problem. Synes tit man oplever at så snart man har lidt størrelse så tror folk man er på roids. Så sent som i lørdags prøvede jeg det og synes personligt det er nederen. Så kan man sige man ikke skal lade sig påvirkke af det, men det kan jeg ikke helt lade være med.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

8800;

Giver det dig ikke et smil på læben at de ikke fatter noget? Du bør bare grine dem højlydt op i ansigtet.
Brugeravatar

Fitness World Odense
Fitness World Assens

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (16)

Baby Calves skrev:8800;

Giver det dig ikke et smil på læben at de ikke fatter noget? Du bør bare grine dem højlydt op i ansigtet.

Jamen jo og det er jo heller ikke de folk der kender mig, der siger det. Men jeg kommer fra en lille by og synes da det er synd for mine forældre, hvis der går rygter om deres sønner (brormand er også "mistænkt").

Men det påvirker mig i den forstand at jeg altid har været meget glad for, at jeg er clean og derfor er det lidt ærgerligt at blive "anklaget".

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste