Bruger login







Tilbudsguide, uge 35, 2019
Hakket gris og okse!

Ugen der gik, uge 33, 2019
HST og kropshævninger!

Tilbudsguide, uge 34, 2019
Mandler og storkøb af frugt/grønt!

Ugen der gik, uge 32, 2019
Styrke i squat og Mr. Olympia 2019!


Statistik

Vi har 55805 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Dorothyrigma

Vores medlemmer har i alt skrevet 2031631 indlæg i 86845 emner

11 nye indlæg i dag


Online
I alt: 572
Medlemmer: 12
Skjulte: 0
Gæster: 560

Følg bodybuilding.dk på

Til jer der spiser rigtig meget mad

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg er nødsaget til at spise 5100 kalorier om dagen (195 cm, 117 kg). Jeg synes det er hårdt - særdeles fordi jeg får luft i maven og skal skide minimum 3 gange om dagen. Gassen jeg udslipper stinker fælt. Min kæreste er ved at blive sindssyg, og det er jeg egentlig også. Jeg er overbevist om at jeg ikke sidder alene med denne problematik. Hvad faen gør I andre?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17. jul 2011, 23:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Drikker du mange protein shakes? Min erfaring er, at proteinpulver af isolat giver mindre luft i maven end koncentrat. Proteinpulver af isolat har mindre laktose (mælkesukker) og mange har svært ved at nedbryde det. Nogle er decideret laktose-intolerante, men det er de færreste. Dog er der mange voksne der har det svært med alt for store mængder laktose så forsøg med isolat og se om ikke det gør en forskel.
Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1534
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan anbefale episode #29 af podcasten "Træningstimen" med Steffen Fisker og Nikolaj Bach. Her giver de gode tips til, hvordan man kører mange kalorier ned.

Ift. luft i maven... Ens tarmflora kan godt gradvist tilpasse sig forskellige forhold og ændringer i disse forhold. Men baseret på min viden fra 5,5 års medicinstudie vil jeg foreslå følgende:

- Spis fibre men ikke for mange (proteinbarer indeholder ofte rigtig mange fibre pga. kunstige sødestoffer)
- Undgå kulsyreholdige drikke
- Hold igen med de grove grøntsager (jf. fiberproblematik)
- Spar på mængden af løg
- Skift noget af det grove ud med fødevarer som er letfordøjelige - frugt, lyst brød, ris(kiks), pasta, mv.
- Bevæg sig i løbet af dagen og undgå så vidt muligt at holde luften tilbage :D
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 15. maj 2015, 18:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



taler skrev:Drikker du mange protein shakes? Min erfaring er, at proteinpulver af isolat giver mindre luft i maven end koncentrat. Proteinpulver af isolat har mindre laktose (mælkesukker) og mange har svært ved at nedbryde det. Nogle er decideret laktose-intolerante, men det er de færreste. Dog er der mange voksne der har det svært med alt for store mængder laktose så forsøg med isolat og se om ikke det gør en forskel.


+1 What he said.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. jun 2017, 22:04
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Baked skrev:Jeg er nødsaget til at spise 5100 kalorier om dagen (195 cm, 117 kg). Jeg synes det er hårdt - særdeles fordi jeg får luft i maven og skal skide minimum 3 gange om dagen. Gassen jeg udslipper stinker fælt. Min kæreste er ved at blive sindssyg, og det er jeg egentlig også. Jeg er overbevist om at jeg ikke sidder alene med denne problematik. Hvad faen gør I andre?


Jeg hælder en stor mængde sunde olier i mine gryderetter, eller fx kartoffelmos er rigtig godt at hælde kalorier i, og kan mixes med mange ting, på mange måder.
Den mindre volume mad der er nødvendig, løser de fleste af mine maveproblemer.

Den eneste rigtige ulempe er, at man skal passe på med kalorie overskuddet. Den høje mængde fedt, betyder potentiel ekstra fedt på kroppen når man bulker.

og nå ja, jeg cutter whey pulver helt ud, det giver frygtelig meget gas.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 862
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thanks boys!

I forhold til whey - så benytter jeg det ikke. Til gengæld får jeg en meget fiberrig kost, herunder blandt andet 300 g broccoli , 700 g havregryn og 400 g fuldkornsrugbrød. Mon ikke det er der der skal justeres, evt. med de gode råd her fra tråden. :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17. jul 2011, 23:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ved ikke om du bruger Kunstige sødemidler?
især flydende sød fra Easis, giver mig ret ondt i maven, og skaber en del luft.
Prøver så vidt muligt at skære ned på mit forbrug af dem, selvom de altså bare er guld værd :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. jul 2018, 18:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Baked skrev:Thanks boys!

I forhold til whey - så benytter jeg det ikke. Til gengæld får jeg en meget fiberrig kost, herunder blandt andet 300 g broccoli , 700 g havregryn og 400 g fuldkornsrugbrød. Mon ikke det er der der skal justeres, evt. med de gode råd her fra tråden. :D


wtf
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21. mar 2012, 10:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Baked skrev:Thanks boys!

I forhold til whey - så benytter jeg det ikke. Til gengæld får jeg en meget fiberrig kost, herunder blandt andet 300 g broccoli , 700 g havregryn og 400 g fuldkornsrugbrød. Mon ikke det er der der skal justeres, evt. med de gode råd her fra tråden. :D


Du spiser nærmest 3500kcal i grove kornprodukter?

Blot en hurtig hovedregning, kan jeg se du får mere end 100g fibre på en dag. Fibre er svært nedbrydelig plantemateriale der i sig selv danner en hvis mængde gas, oppustethed, og en masse.. lort.

Slap af med den fiberige kost, og du ganske sansynligt opleve nogle forbedringer
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 862
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er blevet fattig studerende og har brug for billige foods. Lever primært af havregryn, broccoliblanding, æg, rugbrød, kylling, ost, riskiks og avocado. Bruger desuden intet sødemiddel heller.

Jeg ved godt at kosten er lige fiberrig nok. Optimerer nok lidt på planen så jeg kommer ned på en 60-70 g fibre.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17. jul 2011, 23:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



"Jeg er nødsaget til at spise 5100 kalorier om dagen"
- Hvorfor?

Er du 8% fedt, 117kg, og vil være 8% fedt 130 kg?
Eller er du 30% fedt, 117 kg og vil være 8% fedt 117 kg?
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (9)
Kostplan: Vis kostplan



Crip'O skrev:"Jeg er nødsaget til at spise 5100 kalorier om dagen"
- Hvorfor?

Er du 8% fedt, 117kg, og vil være 8% fedt 130 kg?
Eller er du 30% fedt, 117 kg og vil være 8% fedt 117 kg?


Faktisk et legitimt spørgsmål i den anledning. Hvad er hans mål egentlig, det er relevant. God tanke
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 862
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er nødsaget til at spise 5100 kalorier om dagen fordi mine kropsmål, vægt samt styrke står fuldstændig stille og selv på 5100 kalorier om dagen sker der meget lidt, men det er vel ganske forventeligt efter 8,5 års træning uden off periods.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17. jul 2011, 23:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster