Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1346
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

To træningsdage om ugen, hjælp..

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Jeg er for nyligt begyndt at træne igen, efter et års pause, og det må sides at jeg nyder det. Desværre gør mit arbejde at jeg som oftest kun kan træne to gange om ugen, hvilket betyder jeg kører med et Fullbody program, og knalder til den..

Men jeg tænker på om det gir for store pauser til der kan ske noget?
Sidste uge trænede jeg f.eks. tirsdag og torsdag, og har ikke været af sted siden da jeg lige er kommet hjem fra Italien. Nu skal jeg så træne i dag, og næste gang blir på lørdag.. Dvs. på lørdag har mine sidste 4 pas set sådan ud:

tirsdag > torsdag > tirsdag > lørdag.. Det er fire dage mellem de sidste to, men når jeg kører Fullbody så må jeg jo ikke træne to gange i træk?

Gør det noget, eller er der råd at hente om man kan omstrukturerer?

/m
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Forstår ikke helt dit spørgsmål, men går ud fra at du er klar over at du ikke skal træne fullbody to dage i træk - men gerne med én dags mellemrum.
Om det giver noget? Det gør det helt sikkert - men det er selvfølgelig ikke optimalt. Du kan opveje noget af det ved at køre med høj volume (så høj som fullbody tillader det)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nders skrev:Forstår ikke helt dit spørgsmål, men går ud fra at du er klar over at du ikke skal træne fullbody to dage i træk - men gerne med én dags mellemrum.
Om det giver noget? Det gør det helt sikkert - men det er selvfølgelig ikke optimalt. Du kan opveje noget af det ved at køre med høj volume (så høj som fullbody tillader det)

Ja ved godt der skal være en dag i mellem, men det jeg mente er også at jeg jo ikke kan træne Fullbody tirsdag og onsdag i samme uge :)

Og også godt klar over det ikke er optimalt, men arbejde kommer tit i vejen og så er jeg oppe på de der tre/dages mellemrum mellem hvert pas.. Derfor jeg spurgte om man kunne lave nogle ændringer? :)
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Du kan sagtens træne FB 2 dage i streg - bare du giver kroppen lov til at komme af med den akkumulerede træt og ro til at restituere.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bay skrev:Du kan sagtens træne FB 2 dage i streg - bare du giver kroppen lov til at komme af med den akkumulerede træt og ro til at restituere.

Så hvis jeg går til den med FB i dag og i morgen, så er det fint at lade kroppen slappe af til lørdag igen?
Brugeravatar

method skrev:
Bay skrev:Du kan sagtens træne FB 2 dage i streg - bare du giver kroppen lov til at komme af med den akkumulerede træt og ro til at restituere.

Så hvis jeg går til den med FB i dag og i morgen, så er det fint at lade kroppen slappe af til lørdag igen?

Ja.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Helt enig med Bay. Når du er hæmmet af tidsproblemer, så er det med at gribe chancen når den byder sig. Hvis du har mulighed for kun at træne eksempelvis tirsdag og onsdag, så fyr 2 fullbody pas af der, og drag fordel af den forlængede restitutionsperiode du har herefter.

Men selv når du går det under optimale forhold, eksempelvis mandag og fredag, så kan man sagtens få gode resultater med kun 2 fullbody pas i ugen. Som det bliver nævnt, så er det dog en god ide at skrue op for volumen, for at kompensere for de færre træningsdage.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Okay det var sgu da en dejlig information :) så gør jeg helt sikkert det. Så uger hvor jeg har dårlig tid, der knalder jeg bare to FB sæt af sted, og uger hvor jeg har god tid der byder det jo sig selv med tre pas om ugen.

Det er fedt, for så blir jeg jo pludselig fri for fire dages pause mellem to pas. Tak for Info drenge :)

Når nu i siger højere volume, er det så højere rep range pr. sæt eller er det flere sæt i hver øvelse?
Brugeravatar

method skrev:
Når nu i siger højere volume, er det så højere rep range pr. sæt eller er det flere sæt i hver øvelse?

Ja eller skru på begge variable...
Volumen er bare sæt x reps , så kan du jo skrue hvor du vil
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)