Bruger login

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Tilbudsguide, uge 41, 2019
Ost, æg og kaffe!

Ugen der gik, uge 39, 2019
Smartphone og progression!

Tilbudsguide, uge 40, 2019
Okseculotte og oksekød!

Statistik

Vi har 56081 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Robertdaf

Vores medlemmer har i alt skrevet 2030298 indlæg i 86988 emner

2 nye indlæg i dag

I alt: 427
Medlemmer: 5
Skjulte: 0
Gæster: 422

Følg bodybuilding.dk på

Сизифов минут

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Riberrock skrev:
Mussetrussen skrev:Så er der kraftstejleme gennemgang af hjemmetræningskarlekammer

Kan anbefale at se videoen med 1.5 eller dobbelt hastighed, så får du sådan en fin lys stemme :P
-

Du har ret. Det er faktisk meget bedre. Næste gang filmer jeg det i 18 gange hastighed, så er det overstået på 16 sek.
Brugeravatar

Reputation point: 665

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Er der nogle udvidelses planer? :) I så fald: hvilke? :)
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Intet galleri

Mussetrussen skrev:Så er der kraftstejleme gennemgang af hjemmetræningskarlekammer

Det er episk det der!
Så gennemført at du har været ude og købe matchende billede!

Ville gerne have dig som rundviser til mig hjemmeGym!

Mht. ham Kelvin der.
Så mener jeg at 2700 er sådan nogenlunde lækker belysning.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: 2640

Tr.Bjørn skrev:Er der nogle udvidelses planer? :) I så fald: hvilke? :)

Ikke de store nej. Det fungerer egentlig som det står nu til det træningsbehov jeg har lige pt. Der er dog tre ting jeg skal have suppleret med. En 'lang' vægtstang til dødløft, reverse lunges og shrugs. Det behøver ikke være verdens bedste, bare en simpel en på 150-180 cm. Den kan vel fås for en tusse. Så en trisse, så jeg kan køre lidt tricepspres og lidt cable crunches. Det kan jeg godt lide. Der kan man få en der kan skrues op i spærrene, og så bruger man de skiver jeg har i forvejen. Den kan fås for 400,- Og så fifler jeg lidt med at bygge en hjemmelavet leg extension, da jeg mangler en øvelse til rectus femoris. Der peger det meste bare i retning af at squatvarianter ikke er specielt optimale. En idé kunne være at bygge den op omkring trissen.

HuggyBear skrev:

Det er episk det der!
Så gennemført at du har været ude og købe matchende billede!

Ville gerne have dig som rundviser til mig hjemmeGym!

Mht. ham Kelvin der.
Så mener jeg at 2700 er sådan nogenlunde lækker belysning.

Jeg takker for Kelvintippet. Jeg synes elpærer er blevet et gedemarked de seneste år. I gamle dage var der glødepærer. Det var til at finde ud af. Jeg havde styr på glødepærer. 15 w til soveværelset og hyggebelysning. 40 w til almindelig belysning. 60 w, hvis der virkelig skal knald på. Så var der lidt softtone og den slags ting hvis du ville kræse lidt ekstra. Så kom de der forfærdelige elsparepærer som kun brugte halvt så meget strøm og serverede et semi grønt sygeligt lys der mindede om det lys der er i kælderen på gamle provinshospitaler der snart skal nedlægges. OG det tog ca 10 min før de var varmet ordentligt op. Indtil da måtte man sidde i halvmørke. Så kom LED!! Man havde ellers kun rødt og grønt LED lys og så gik Nobelprisen gik til ham fyren der opfandt det blå LED lys så man kunne lave hvidt lys. Prisen faldt og revolutionen indfandt sig. Hvor man før brugte 40 w, kan man nu nøjes med 4 w. Men men men. Jeg kan sgu ikke følge med, fordi jeg ikke er vokset op med den slags pærer. Det svarer lidt til at vi gik over til miles, tommer, pund og kJ frem for km, cm, kg og kcal. Jeg kan ikke forholde mig til de måleenheder fordi jeg er vokset op med nogle andre. Er 8 w en kraftig pære? Jeg ved det ikke. Jeg har købt nogle 7 w og de lyser sådan ca lige så kraftigt som de skal, men lysets farve er forkert. Det er for hvidt. Det skal være mere gult. De kalder det 'warm white' men det er kold hvid i mine øjne. Warm white er noget ala de gamle glødepærer i min optik, men nej. Jeg ved ikke hvad man skal gå efter så. 'Extreme warm white'? 'Yellow'. Det findes bare ikke. Men 2700 Kelvin, det lyder godt. Det prøver jeg. Det burde ikke være så besværligt at købe en pære. Jeg har lige købt nogle 20 W LED 'lysstofrør' til mit maskinhus. De svarer vel til en gammeldags 100 w projektør. Og så har jeg sat en 20 w LED projektør med sensor op udenfor. Den svarer vel til en gammeldags 200 w projektør. Det' sgu ikke nemt at blive klog på. Kan man ikke tage et aftenskolekursus i LED lys. Jeg ville melde mig til.
Brugeravatar

Styrkeliste

Folkens. Jeg træner. TRÆNER. Sådan er det. Og så reparerer jeg ting. I torsdags gik min emhætte pludselig i stykker. Er I klar over hvad emhætter koster? Jeg ved det ikke faktisk, men jeg går ud fra de er dyre. Nå men i stedet for at ringe til en slags emhættemekaniker, så valgte jeg at skille lortet ad. Pludselig sad jeg med ca. 38 smådele og jeg mente at have lokaliseret fejlen til en defekt lodning på det tastatur man trykker på for at få lortet i gang. Jeg fandt min loddekolbe frem, som jeg har brugt ca. 1 gang før. Jeg loddede det der skulle loddes og samlede lortet igen. Og så virkede det kraftedeme. Det havde jeg sgu ikke regnet med. Nå men jeg fik mod på lodning og loddede nogle LED pærer som aldrig havde virket, og satme om jeg ikke også fik dem til at virke. Jeg er jo en mester med en loddekolbe. Jeg blev så ivrig at jeg spurgte konen om hun havde noget der skulle loddes, for så kunne jeg godt lige finde min store loddekolbe frem igen. Den var stadig helt varm ude i spidsen,og dryppede med frisk loddetin, hvis hun forstod sådan en lille en. Nå men så blev det lørdag aften 21.30 og lynet slog ned. Kæmpe brag og knitren, men tilsyneladende havde intet taget skade. Næste morgen da jeg kom ud til hønsene undrede jeg mig dog over at der intet lys var ude ved dem. Jeg har nemlig lys ude ved mine høns fra 5-9 og 15-21, da de ellers stopper med at lægge æg. Nå, men der var heller ingen lys i fyrrummet. Jeg tjekkede eltavlen og satme om relæet til stalddelen ikke var slået fra. Jeg kunne se på hønselystimeren, at den var gået i stå 21.30. Da jeg slog strømmen til igen lyste der en stor rød advarselslampe inde i mit fyrrum. Åh åh, alle ved hvad det betyder: høj vandstand i septiktanken. Jeg gik ud og løftede låget og ganske rigtigt. Der var lorte/pisse vand 4 cm fra kanten. Pumpen kører nemlig på stalddelen af eltavlen og den havde været slået fra hele natten. Nå. Pumpen gik dog i gang igen da strømmen kom tilbage og et par timer senere var vandstanden igen normaliseret. Igen en krise afværget. Nå men søndag morgen ville jeg så lige kigge ned i kælderen og så stod der kraftedeme 30 cm vand dernede. Det er ikke så katastrofalt, da der er grus i bunden af kælderen og en grundvandspumpe, så det er ok der er lidt fugtigt dernede, men pumpen skulle jo gerne gå i gang inden der kommer SÅ meget vand. Jeg klatrede ned i vandet, fandt ud af at mine gummistøvler var utætte og rumsterede med pumpen indtil den gik i gang. Problemet: den der flydefidus havde sat sig fast i rillerne på grundvandspumperøret som er sådan et rør her
Billede
hvor flyderen passer lige ind i rillerne. Det er pisse smart fundet på. Nå men 15 min så var vandet væk og den krise var også afværget. SÅ gik det dog galt. Rigtig galt. Om aftenen skulle jeg så ud for at fylde koks på fyret og så pissede det ud med vand inde fra fyrkammeret. Jeg rodede al koksen ud og fik lokaliseret problemet. Gennemtæring af kedlen lige omkring fyrristen. Den var værre. Jeg ringede til en VVS mand i morges og han var forbi i eftermiddags. Han brugte ca. 16 sek på at konstatere at det der det var noget forpulet lort og alt håb var ude for det fyr. Han ville lige sende mig et tilbud på et nyt pillefyr så imorgen engang. Det kom nok ikke til at koste mere end 45-50.000,- Han stak mig en varmeblæser på 2000W for som han sagde: Det kommer til at tage et par dage at få det lort sat op og det bliver pisse koldt. Det positive er dog at jeg lige for 3 dage siden har købt for 7000 kr koks og nu skal jeg så til at fyre med træpiller. Kæft det kører.

Nå ja, og så træner jeg også, fik jeg nævnt det? Jeg TRÆNER.
Brugeravatar

Styrkeliste

Stærkmænd er bare ikke hvad de har været
Billede

Ps. Note to self:
4 sæt bulgarian split squats med okklusion efter 3 mdrs pause fra øvelsen er IKKE en god ide.

HOLY MOTHER OF DOMS
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Haha... Lyder også som en vanvittig idé! :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 160

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Kostplan: Vis kostplan

Update. Mine DOMS er nu forsvundet. De varede 7 dage.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kære gamle loglæsere. I skal næsten lige have dagens træning. Den bestod af pænt meget pressearbejde. Funktionel træning vil nogen sige. Sagen er nemlig den at jeg havde en gammel kørntørresilo stående i mit maskinhus, som jeg var ved at være træt af. Den fyldte bare og sidste weekend besluttede jeg mig derfor for at den skulle ud. Den er af træ, 4 m høj og ca. 1.80 cm i diameter. Jeg bandt et tov omkring toppen af den, smed tovet op omkring et spær, surrede tovet fast til en solid stolpe i maskinhuset, skubbede til siloen indtil den begyndte at tippe, og holdt så igen med tovet. Det gik faktisk overraskende nemt at få den sænket ned. Derefter blev den trillet ud af maskinhuset og ud på græsplænen, hvor den fik lov at ligge.
Billede
Planen var så at jeg ville bygge den om til et slags shelter her en af dagene. Torsdag begyndte det dog som bekendt at blæse en hel del og da jeg kørte af sted mod Randers fredag morgen kl 7 for at tage på NMES kursus, kiggede jeg ud i haven da jeg kørte forbi og satme om siloen ikke var pist væk. Der gik dog ikke længe før jeg fik øje på den. Den lå halvt inde i skoven, halvt ude på vejen, og var altså i nattens løb, blæst og trillet henover 400 m frossen mark og var blevet stoppet af træerne (blå rute). 5 m mere til højre og den havde misset træerne og var sandsynligvis trillet dobbelt så langt (rød rute).
Billede
Jeg havde ikke tid til at trille den hjem igen, så det måtte vente til jeg kom hjem igen fredag aften. Modvinden var dog uhyrlig og tønden var umulig at trille med. Lørdag var ikke meget bedre, men her søndag morgen var vinden så løjet så meget af, at jeg kunne trille den hjem. Og det var så dagens træning. 400 m silotrilning. Mine front delts syrede så meget til at jeg knapt kunne løfte mine arme til sidst, men hjem kom den. Så lagde jeg nogle paller ved foden af siloen så den ikke kunne trille.
Senere på dagen, da vinden var løjet endnu mere af, trillede jeg den 8 m væk igen, lagde noget 8 x 4 m kraftigt sort plastik ud på græsplænen og rullede den på plads igen, nu indsvøbt i sort plastik fra top til tå, som blev klipset og spændt forsvarligt på. Nu er den så vandtæt. Næste skridt er at skrue den fast til pallerne med afstivere, så jeg er sikker på den ikke triller væk igen. Og så vil jeg gøre bunden i den plan, ved at lægge nogle paller ind i den og skrue dem fast. Evt. nogle træplader ovenpå pallerne så det bliver helt glat og lækkert. Så vil jeg lukke enderne og jeg har købt et par plexiglasplader på 75x100 cm, som jeg vil sætte i enderne som vindue (den ene ende) og gennemsigtig dør (den anden ende). Så har jeg tænkt mig at slæbe liggeunderlag og soveposer derud og sove derude her til foråret sammen med børnene.
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Det var på tide, der kom lidt liv i loggen igen.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Ringkøbing

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Daniel$an skrev:Det var på tide, der kom lidt liv i loggen igen.

+1
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar

Reputation point: 340

Geografisk sted: Det Astrale Plan

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 94.00
- Dødløft: 163.00

Liv i loggen siger I? Der er sgu da for helvede ingen der fører log mere er der? Log, blog, vlog, er det ikke soo 3 years ago? Men whatever, så får I lige en update. Jeg lever som min helt Diogenes for tiden. Bor i en tønde.
Billede
Billede
Billede
Billede
Det' fed. Bare ligge i sin egen tønde og læse og sove. Det skulle I prøve.

Ellers træner jeg selvfølgelig. 2 dage om ugen. Det er ikke meget, men det er rigeligt til vedligehold. Jeg var blevet lidt tyk her omkring sommer syntes jeg, men nu har jeg CUTTET NED i 6 uger og har tabt 3.5 kg og er blevet RIPPED. Jeg har en god RUTINE.

Jeg spiser meget knækbrød med ost.

Ellers roder jeg med hardware for tiden. Jeg prøver hele tiden at sætte mig ind i nye ting, og for tiden er det hardware jeg roder med. Jeg roder med ramblokke og CL18 vs CL16 og X570 vs. B450 og 1080 GTX vs. 2070 RTX, og bygger på forskellige computere. Jeg køber hardware og sælger det igen. I søndags var jeg lige i Middelfart og købe et 2060 kort af en knægt, som var født med et guldæg i røven, og havde udsigt over lillebælt og lillebæltsbroen fra sit værelse. Han tullede helt alene rundt i et pisse dyrt hus, mens hans forældre var ude for at tjene penge til at bo i huset. Han havde værelset fyldt med alt hvad hjertet kan begære af ting. Og så virkede han så trist og ensom.

Ellers læser jeg bøger og hører lydbøger og spiller Assassins Creed Odyssey og skriver artikler og slår græs og fodrer høns og spiser knækbrød. Fik jeg nævnt det? Jeg spiser ret meget knækbrød.
Brugeravatar

Styrkeliste

Fed tønde - men også lidt et hipster shelter.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 325

Geografisk sted: Aarhus

Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

dwellengers skrev:Fed tønde - men også lidt et hipster shelter.

Jeg tror ikke noget som helst hipster er nået herud endnu. Folk har bare overskæg og fuldskæg fordi de godt kan lide det. Det er på ingen måde ironisk. Folk kører på knallert fordi det er et transportmiddel. Det er her jeg bor at normcore folket kigger hen for at finde ud af hvordan Bilka-segmentet går klædt. Folk herude har ikke clogs, tennissokker, joggingbukser og en slidt t-shirt fra Lidl på, når de tager i Bilka for at være normcore eller hipstere. De (Vi) har det på fordi vi er pisse hamrende kedelige og uinteresserede i det tøj vi har på.

Men jeg påtager mig gerne at min tønde er hipster. Det er da bedre end status quo hvor jeg er den kæmpe bonderøvstosse, som har placeret en fucking absurd øjenbæ på sin grund, til frit udsyn for alle naboer, og ganske givet har fået huspriserne i området til at falde.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er fan!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00

Logbog: Ingen logbog

Mussetrussen skrev:
dwellengers skrev:Fed tønde - men også lidt et hipster shelter.

Jeg tror ikke noget som helst hipster er nået herud endnu. Folk har bare overskæg og fuldskæg fordi de godt kan lide det. Det er på ingen måde ironisk. Folk kører på knallert fordi det er et transportmiddel. Det er her jeg bor at normcore folket kigger hen for at finde ud af hvordan Bilka-segmentet går klædt. Folk herude har ikke clogs, tennissokker, joggingbukser og en slidt t-shirt fra Lidl på, når de tager i Bilka for at være normcore eller hipstere. De (Vi) har det på fordi vi er pisse hamrende kedelige og uinteresserede i det tøj vi har på.

Men jeg påtager mig gerne at min tønde er hipster. Det er da bedre end status quo hvor jeg er den kæmpe bonderøvstosse, som har placeret en fucking absurd øjenbæ på sin grund, til frit udsyn for alle naboer, og ganske givet har fået huspriserne i området til at falde.

Godt ord igen. Jeg er fan og elsker alle slags shelters.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 325

Geografisk sted: Aarhus

Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00