Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilket program, I bruger på jeres Mac, når I skal lave matematiske beregninger og tegne grafer?
Wordmat er desværre ikke tilgængeligt til mac

På forhånd tak.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mesud skrev:Jeg ville anbefale at installere et Windows-styresystem gennem Bootcamp, eller endnu bedre, gennem Parallels. Jeg har selv haft utrolig svært ved at lave matematikafleveringer ved brug af Mac.

SKY skrev:Maple - virker både på Windows og Mac.

Mathiasbeck skrev:Hvis det er til gymnasiet, vil jeg klart anbefale TI-Nspire

Benjamin Reilly skrev:Maple fungere godt.

Ole_S skrev:Mesud skrev:Jeg ville anbefale at installere et Windows-styresystem gennem Bootcamp, eller endnu bedre, gennem Parallels. Jeg har selv haft utrolig svært ved at lave matematikafleveringer ved brug af Mac.
Jeg vil ikke have Windows. Men tak for rådet.

Ole_S skrev:SKY skrev:Maple - virker både på Windows og Mac.
Har du gode erfaringer med dette program?

Smeden skrev:Hvad skal du helt konkret bruge det til?
Algebra, analyse, statistik? Hvad er niveauet?
Jeg bruger excel til hurtige beregninger og simple grafer, Minitab til diverse eksperimenter, R til statistik, perl til simuleringer, Maple til ligninger osv

SKY skrev:Ole_S skrev:SKY skrev:Maple - virker både på Windows og Mac.
Jeps. Det er super til grafer, solve osv. Jeg har dog aldrig lavet afleveringer i det, så det vil jeg ikke udtale mig om. Jeg plejer at bruge beregningerne derfra, og så skrive det i et word-dokument... her bruger jeg så Microsoft Equation til at skrive det pænt ind.

Ole_S skrev:Smeden skrev:Hvad skal du helt konkret bruge det til?
Jeg bruger excel til hurtige beregninger og simple grafer, Minitab til diverse eksperimenter, R til statistik, perl til simuleringer, Maple til ligninger osv
I første omgang skal det bruges til statistisk.
Jeg er pt på akademisk niveau. Der går lige et par år, inden jeg starter på min kandidat.
"R", til statistik. Hedder programmet bare "R"?

Ole_S skrev:SKY skrev:Ole_S skrev:SKY skrev:Maple - virker både på Windows og Mac.
Jeps. Det er super til grafer, solve osv. Jeg har dog aldrig lavet afleveringer i det, så det vil jeg ikke udtale mig om. Jeg plejer at bruge beregningerne derfra, og så skrive det i et word-dokument... her bruger jeg så Microsoft Equation til at skrive det pænt ind.
Jeg har aldrig hørt om Microsoft Education. Det må jeg lige have kigget på. Jeg mangler nemlig en måde, hvorpå jeg kan indskrive min opgaver på en flot måde.
Tak for tippet!

Merodium skrev:Ole_S skrev:SKY skrev:Ole_S skrev:SKY skrev:Maple - virker både på Windows og Mac.
Jeg har aldrig hørt om Microsoft Education. Det må jeg lige have kigget på. Jeg mangler nemlig en måde, hvorpå jeg kan indskrive min opgaver på en flot måde.
Tak for tippet!
*Equation, som han skrev. Ikke Education.
Som Smeden skriver;
Maple til ligninger og hurtig plotting af dem. R hvis du skal have statistik, men det burde du blive introduceret til igennem din uddannelse, gratis og open source. Excel kan mange små hurtige og praktiske ting, specielt hvis du kan lidt VB.

SKY skrev:Ole_S skrev:SKY skrev:Maple - virker både på Windows og Mac.

Ole_S skrev:Merodium skrev:Hvis jeg eksempelvis får en forskrift på en ligning. Er der en nem måde, hvorpå jeg kan tegne denne i Excel, uden at skulle lave beregner først?

Ole_S skrev:SKY skrev:Ole_S skrev:SKY skrev:Maple - virker både på Windows og Mac.
Hvad trykker du på for at få Equation frem? Er der ikke en nem måde, hvorfor man kan få det frem i Word? Det kunne være super lækkert !

Merodium skrev:Ole_S skrev:Merodium skrev:Hvis jeg eksempelvis får en forskrift på en ligning. Er der en nem måde, hvorpå jeg kan tegne denne i Excel, uden at skulle lave beregner først?
Så vidt jeg ved er du nødt til at definere x-værdier. Jeg bruger aldrig excel til grafer, jeg synes det er noget sjask.
Vedrørende Word: "Indsæt" i toppen, vælg "Ligning" yderst til højre. "Insert" og "Equation" på engelsk. Du kan godt hotkeye den hvis du vil.

Hvad trykker du på for at få Equation frem? Er der ikke en nem måde, hvorfor man kan få det frem i Word? Det kunne være super lækkert !

Smeden skrev:Ole_S skrev:Smeden skrev:Hvad skal du helt konkret bruge det til?
I første omgang skal det bruges til statistisk.
Jeg er pt på akademisk niveau. Der går lige et par år, inden jeg starter på min kandidat.
"R", til statistik. Hedder programmet bare "R"?
hvis det er til simpel statistik (t-test, simpel linear regression) er excel glimrende. Det er maple tilgengæld ikke.
Hvad betyder at "på akademisk niveau"?
Det hedder bare R, men det skal du ikke begynde på medmindre du skal lave indviklede ting, fordi det er meget svært at lære og simple ting bliver indviklede. Tilgengæld er det gratis og det er ubegrænset hvad det kan.

Oliverg skrev:Ole_S skrev:SKY skrev:Ole_S skrev:SKY skrev:Maple - virker både på Windows og Mac.
Det bliver ikke pænt.
Hvis du vil noget med matematik eller generelt naturvidenskab, så er LateX det eneste rigtige.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster