Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Larsjensen skrev:Hej BB
Hvergang jeg sidder og skal til at konstruere nyt program sidder jeg og ikke rigtig ved hvor jeg skal gøre af skulder-træningen. Hvad har I bedst erfaringer med hvis I kører henholdsvis 2-split eller 3-split. Jeg ved ikke hvor meget jeg synes jeg får ud af det ved, at sætte det på bryst dagene, men lad mig høre nogle meninger?

Bosse101 skrev:Jeg kan slet ikke køre skulder på bryst dag. Har holdt mig til ben/skulder, ryg/biceps, bryst/triceps og mindst én dag mellem pas altid. På den måde undgår man ret meget overlap mellem støttemuskler (lidt alt efter hvilke øvelser man har med selvfølgelig) og kan derfor yde mere - sådan har jeg det i hvert tilfælde.

"kan" mener jeg på samme måde, som at jeg ikke ville kunne løbe en halv time på trapper efter at have løbet fem kilometer ligeud. Det ville jeg jo godt kunne, men det ville være med en noget anden intensitet, end hvis jeg løb trapper den ene dag og ligeud den anden.

Bosse101 skrev:På grund af træthed. Skulderen er støtte på bænk, simple as that"kan" mener jeg på samme måde, som at jeg ikke ville kunne løbe en halv time på trapper efter at have løbet fem kilometer ligeud. Det ville jeg jo godt kunne, men det ville være med en noget anden intensitet, end hvis jeg løb trapper den ene dag og ligeud den anden.
?

Magnuskvib skrev:Bosse101 skrev:På grund af træthed. Skulderen er støtte på bænk, simple as that"kan" mener jeg på samme måde, som at jeg ikke ville kunne løbe en halv time på trapper efter at have løbet fem kilometer ligeud. Det ville jeg jo godt kunne, men det ville være med en noget anden intensitet, end hvis jeg løb trapper den ene dag og ligeud den anden.
Front delts bliver også ramt rigeligt (lidt afhængigt af formål) af bænk, men at smide et par sæt lateral raises ind burde alle kunne klare. Hvordan lyder din brystdag?
Det kan man sagtens

Magnuskvib skrev:Bosse101 skrev:Jeg kan slet ikke køre skulder på bryst dag. Har holdt mig til ben/skulder, ryg/biceps, bryst/triceps og mindst én dag mellem pas altid. På den måde undgår man ret meget overlap mellem støttemuskler (lidt alt efter hvilke øvelser man har med selvfølgelig) og kan derfor yde mere - sådan har jeg det i hvert tilfælde.
Af ren nysgerrighed, bliver jeg nødt til at spørge, hvorfor du ikke kan køre skulder samtidig med bryst?

Bosse101 skrev:Magnuskvib skrev:Bosse101 skrev:På grund af træthed. Skulderen er støtte på bænk, simple as that"kan" mener jeg på samme måde, som at jeg ikke ville kunne løbe en halv time på trapper efter at have løbet fem kilometer ligeud. Det ville jeg jo godt kunne, men det ville være med en noget anden intensitet, end hvis jeg løb trapper den ene dag og ligeud den anden.
Front delts bliver også ramt rigeligt (lidt afhængigt af formål) af bænk, men at smide et par sæt lateral raises ind burde alle kunne klare. Hvordan lyder din brystdag?
Flad db,
Incline på smith (lige skiftet fra db i sidste uge),
Decline på smith (også fra sidste uge - erstattede incline flyes)
Ja - der mangler flyes fremadrettet, I know.
Faktisk kører jeg selv lidt lette lateral raises o.a. mellem set, for at træne mine cuffsDet kan man sagtens

Larsjensen skrev:Ja okay. Jeg skriver lige hvordan jeg deler mit program op uden skulder, og hvordan I så ville tilføje det.
Dag 1
Bryst 3øvelser
Triceps 3 øvelser
Nakke 1 øvelse
Dag 2
Ryg - 4 øvelser
Biceps 3 øvelser
Dag 3
Ben - 4 øvelser
Cardio + mave
Dag 4 Repeat med dag 1
Dag 5 Repeat med dag 2

Borumpas skrev:Larsjensen skrev:Ja okay. Jeg skriver lige hvordan jeg deler mit program op uden skulder, og hvordan I så ville tilføje det.
Dag 1
Bryst 3øvelser
Triceps 3 øvelser
Nakke 1 øvelse
Dag 2
Ryg - 4 øvelser
Biceps 3 øvelser
Dag 3
Ben - 4 øvelser
Cardio + mave
Dag 4 Repeat med dag 1
Dag 5 Repeat med dag 2
Hvis du smider skulder ind på bendag, kommer frekvens på skulderen (musklen) og skulderen (leddet) til at stige - især når du træner (hvis jeg har forstået ret) 6 gange i ugen. Så rammer du skulderen 4 gange i ugen, hvilket ikke er smart.
Du kommer desuden til at træne forsiden af overkroppen dobbelt så ofte som bagsiden = skidt.
Jeg ville køre bryst/skulder/triceps dag, hvor hveranden gang bænker du først og har skulder assistance, og hveranden gang laver du en skulderøvelse først og bryst assistance: Forstået på den måde, at du kører lave gentagelser i den første øvelse og højere gentagelser i de næste.

Magnuskvib skrev:Bosse101 skrev:Magnuskvib skrev:Bosse101 skrev:På grund af træthed. Skulderen er støtte på bænk, simple as that"kan" mener jeg på samme måde, som at jeg ikke ville kunne løbe en halv time på trapper efter at have løbet fem kilometer ligeud. Det ville jeg jo godt kunne, men det ville være med en noget anden intensitet, end hvis jeg løb trapper den ene dag og ligeud den anden.
Flad db,
Incline på smith (lige skiftet fra db i sidste uge),
Decline på smith (også fra sidste uge - erstattede incline flyes)
Ja - der mangler flyes fremadrettet, I know.
Faktisk kører jeg selv lidt lette lateral raises o.a. mellem set, for at træne mine cuffsDet kan man sagtens
Det lyder også af meget. Hvilket program følger du og hvorfor udskifte til Smith i stedet for db? Du kan snildt udskifte decline med OH Press

Lateral raises og evt. behind neck kunne være noget..

Pind skrev:Hvis din styrke liste passer, så burde dit træningspas være noget ala:
Mandag: fullbody
Onsdag: fullbody
Fredag: fullbody
Det løser også dit problem med hvornår skulder skal trænes. Alternativt kan du starte med at løfte vægten med brystet og ikke dine skuldre i dine brystøvelser. Så burde der være rigeligt at give af til skulderøvelserne.

peter n skrev:Pind skrev:Hvis din styrke liste passer, så burde dit træningspas være noget ala:
Mandag: fullbody
Onsdag: fullbody
Fredag: fullbody
Det løser også dit problem med hvornår skulder skal trænes. Alternativt kan du starte med at løfte vægten med brystet og ikke dine skuldre i dine brystøvelser. Så burde der være rigeligt at give af til skulderøvelserne.
Jeg er personligt temmelig glad for den klassiske Bill Starr struktur med BP+SQ om mandagen, Military+DL onsdag, og BP+SQ om fredagen igen. 5x5 lineær progression i military, evt. suppleret med et par sæt laterals, bør være alt hvad man behøver som relativt ny.

MadsMortensen skrev:Jeg kører selv 3 split, jeg er 100% enig med dig i, at bryst/skulder/triceps bliver for meget!
Jeg deler ikke mit program op i man/tir osv, men derimod i dag 1-2 osv. det ved jeg så ikke om du har mulighed for, jeg ved heller ikke hvor trænet du nu er, eller dit mål med træningen, men så kan du jo bare regulere, dette er bare et forslag, og sådan, som jeg har valgt at gøre det.
Det fungere godt for mig.
Det er mere detaljeret end som så, men overordnet set sådan:
Dag 1.
5 øvelser bryst.
3 øvelser triceps.
Mave
Dag 2.
5 øvelser ryg.
3 øvelser biceps
2 øvelser Leg
Dag 3.
4-5 øvelser skulder
Mave
Cardio
Dag 4.
5-6 øvelser ben
2 øvelser Leg
Dag 5.
Hviledag, eller starte forfra, lytter til kroppen
GOD VIND
.
Blandet Landhandel skrev:MadsMortensen skrev:Jeg kører selv 3 split, jeg er 100% enig med dig i, at bryst/skulder/triceps bliver for meget!
Jeg deler ikke mit program op i man/tir osv, men derimod i dag 1-2 osv. det ved jeg så ikke om du har mulighed for, jeg ved heller ikke hvor trænet du nu er, eller dit mål med træningen, men så kan du jo bare regulere, dette er bare et forslag, og sådan, som jeg har valgt at gøre det.
Det fungere godt for mig.
Det er mere detaljeret end som så, men overordnet set sådan:
Dag 1.
5 øvelser bryst.
3 øvelser triceps.
Mave
Dag 2.
5 øvelser ryg.
3 øvelser biceps
2 øvelser Leg
Dag 3.
4-5 øvelser skulder
Mave
Cardio
Dag 4.
5-6 øvelser ben
2 øvelser Leg
Dag 5.
Hviledag, eller starte forfra, lytter til kroppen
GOD VIND
Hvilket jo - som sagt - er et 4 split. 5 bryst øvelser ligefrem. Overkill og slet ikke nødvendigt, efter min mening.
On topic: Hvis du skal køre et 3 split, hvad så med at smide skulderne på ben-dagen? Det kan vel ikke være så svært ;)
3 pres og 2 iso. 12-13 sæt pres og 8 sæt iso, rammer omkring de 20 sæt.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster