Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1286
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1284

Følg bodybuilding.dk på

Tøsetræning i Fitness World - giver det mening?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej!

Jeg har lidt i en idé om, at der ikke er blevet spurgt om det her før, i det meget mandsdominerede forum, men:
Jeg kan godt lide at gå til Mave/balle/lår eller Stram Op eller lignende navne for styrketræning for tøser i Fitness World. 55 min med forskellige øvelser til forskellige kropsdele alt efter navnet på timen.
Det skifter meget fra time til time, ud over et par klassiske som alm. mavebøjninger og rygbøjninger, etc. Men bliver man stærkere eller bliver ens muskler større, når man går til de her forskellige timer et par gange om ugen?
I mit hoved giver det mening, at hvis jeg træner armene jævnligt, selvom det er på forskellige måder, så giver det pote, men det kan godt være, at det er mig, som tager fejl?

Herinde er træningen jo meget mere planlagt og udfordrende for gang til gang, men jeg gør det lige så meget som forandring til cardio og danse/andre motionstimer i Fitness World, for jeg har i høj grad brug for en træner, der våger, og en pinlighed, hvis man giver op. Så derfor er jeg absolut glade for timerne, også selvom jeg ikke får så meget ud af dem ud over at få mig rørt :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hmm man kan sige de hold der afholdes de forskellige centre, er mest af alt cardio. Nogle af dem er skam os hårde for musklerne, men ikke decideret muskelopbyggende træning. Pointen ved disse hold er jo os at folk skat synes det er sjovt at "tabe" sig, eller holde linjen. :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Har en del veninder som går til især mave/balde/lår hold i FW - de jamrer og piver dagen efter - men sådan som jeg har forstået det, er det mange gentagelser med lav vægt.
Dette betyder du ikke vil få nogen markant muskeltilvækst umiddelbart men nok nærmere vil føle dig stærkere hvis noget.
Ikke ensbetydende med dine(nok forholdsvis utrænede) arme ikke vil ændres, men det er nok nærmere fedt som ryger af og gør musklen mere markeret, end selve musklen der vokser :)

Reputation point: 15

Maskinen skrev:Har en del veninder som går til især mave/balde/lår hold i FW - de jamrer og piver dagen efter - men sådan som jeg har forstået det, er det mange gentagelser med lav vægt.
Dette betyder du ikke vil få nogen markant muskeltilvækst umiddelbart men nok nærmere vil føle dig stærkere hvis noget.
Ikke ensbetydende med dine(nok forholdsvis utrænede) arme ikke vil ændres, men det er nok nærmere fedt som ryger af og gør musklen mere markeret, end selve musklen der vokser :)

Det er sgu helt udemærket, hvis det sker så! Men kan man godt bare gøre "musklen mere markeret" - altså når man jo ikke kan punktforbrænde, eller skal jeg bare se det som ren kalorieforbrænding?

Helene A skrev:
Det er sgu helt udemærket, hvis det sker så! Men kan man godt bare gøre "musklen mere markeret" - altså når man jo ikke kan punktforbrænde, eller skal jeg bare se det som ren kalorieforbrænding?

Jep det skal du :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Mave, balle og lår øvelser øger ikke muskelmasse, men det er rigtig gode øvelser til opstramning.

Det de fleste kvinder tror eller er bange for, er større muskler. Men det de færreste ved er, at det tager laaaang tid at opbygge og som den kvindelige type, skal der MEGET til før du kan kalde dig arnold (;

Et godt råd, hvis du vil tabe dig, så udøv Cardio inden du begynder på dit hold. Og ellers kan du sagens kombinere et program som supplere til de øvelser som du udøver på holdet :-)

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 45.00

Logbog: Ingen logbog

Se det som rent forbrænding.

Men når det er sagt, ville du stadig få mere styrke som er rigtig sundt for kroppen, især hos jer piger. Kender flere piger som lider af diverse krops problemer (mest ondt i ryggen) og de fleste af dem bunder altså i for lidt styrke. Så på den måde er det meget bedre for din krop end en løbetur :D

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Selvfølgelig kan det give lidt ekstra muskelmasse, hvis du ikke tidligere har været specielt aktiv... men som andre siger, så er der klart primært tale om en fedtforbrændende aktivitet, der også giver udholdenhed og styrke.

Lige for en god ordens skyld: Selvom du så styrketrænede med tunge vægte i flere år og spiste derefter, ville din muskelvækst være meget begrænset. Kvindekroppen er i sagens natur slet ikke disponeret til at smække muskelmasse på. Det skal du overhovedet ikke være nervøs for.
Brugeravatar

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Tak for hjælpen!
Ja, jeg er også en af de piger, som ofte døjer med ondt i lænden og er meget svag, så hvis det hjælper lidt dér, så er jeg ganske tilfreds :)

I FitnessDK i Esbjerg har vi mave/ryg - men det er for at styrke ens core.
Vores instruktør i dette går ind for ganske få gentagelser, men de skal gøres ORDENTLIGT! Det er bedre kun at kunne lave fx 7 effektive mavebøjninger end 25 knap så effektive :-)

Det styrketræning i har, går jeg ud fra, er noget lignende vores hold, som er en masse masse gentagelser af fx bicepscurl, øvelser til triceps, squat etc.?

Geografisk sted: Esbjerg, Fitnessdk

Galleri: Vis galleri (1)

Tillader mig lige at stille et spørgsmål lidt i tråd med denne...

Bodyfit : styrketræning med vægtstang (holdtræning).
Her er der jo tale om en hel del mere vægt, men med mange gentagelser, hvordan ser i på det?
Er det muskelopbyggende, eller er der stadig bare tale om kcal-forbrænding?

Jeg vil gerne være mere muskuløs og markeret, så mit spørgsmål er reelt om jeg får noget udbytte ud af denne form for træning?

det gør dine muskler mere udholdende, men det har da en gavnlig effekt på at du bliver mere muskuløs. men der er lettere måde at blive det på :)
en tommelfinger regel som en skrev her på sitet
3-6 gentagelser=styrke
8-12 gentagelser=masse
alt over=udholdenhed

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Har en ven der dyrker bodypump/sparta! alt efter hvad der er på dagen!

Kæmpe bliver du ikke af det, men han har da øget sin muskel masse en smule, og har en nik og jay music video godkendt overkrop, bare med muskuløse ben, så hvis du ikke går efter at blive kæmpe men bare muskuløs og trimmet, kan hold af denne slags nævnes.

Har selv prøvet begge og jeg garantere dig, de er benhårde, især bodypump hvor du jo selv kan vælge vægten du træner med, der kan du få som holdet hedder et stygt pump trods alt :)

så hvis det er den slags du kan lide, så go for it og skid på hvad andre siger ;)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster