Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 895
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 892

Følg bodybuilding.dk på

Træning for unge.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg er en dreng på 14 år har nu trænet i snart 2 år og vil gerne vide hvordan unge skal træne.

Jeg startede de første 6 måneder med at lave 3x15 gentagelser og så ikke så hårt får at vende min krop lidt til det.
Der efter har jeg lavet mellem 3x15-10 og så med press så jeg kan mærke det.

Jeg syntes bare ikke selv der sker noget vil derfor gerne vide om jeg træner rigtig. Jeg drikker protein drik efter træning og kreatin og har kulhydrat drik under træning og en protein bar med til træning.

Jeg har også en ven som nu har trænet 4 måneder og han er længe blevet større end mig og kan tage mere. Det er meget demotiverende og er ikke med til at forstærke lysten til at træne.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre om jeg måske kan gøre noget andet for at få hurtigere resultater?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hey og velkommen til! God beslutning at begynde og træne.

Det er meget svært at vurdere hvad der er galt. At du ikke får så gode fremskridt kan skyldes mange forskellige ting, kosten, træningsprogrammet, for lidt søvn osv.

Derudover er det en god ide at vide hvad man gør. Her på siden er der nogle rigtigt gode artikler i artikelarkivet om alt hvad der har med træning at gøre. Prøv at læs nogle af dem, det ville hjælpe dig rigtigt godt på vej :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Jeg prøver på at få 8 timer søvn ikke altid det lykkedes men prøver.
Da min Far har været Bodybuilder har jeg snakket meget med ham om alt det med træning, men han vil helst ikke så gerne have jeg begynder at gå så meget op i det da han selv har fået mange skader i sit senere liv af Bodybuilding.
Men her er et lille program over hvad jeg plejer at spise

Morgenmad 07.00: 70 gram havregryn med mælk.
Formiddag: 9.30 eller 11.30: 2 stykker rugbrød med kalkun.
Under træning: 14.00: Protein bar.
Hjem fra træning 16.00: Protein drik/m kreatin. Og müsli med koldskål. Og en eller to grov boller.

Aftensmad: Hvad mor laver:P.

jeg spiser sjældent slik osv.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du ikke tager på så er det fordi du spiser for lidt, så simpelt kan det stilles op. Prøv evt at læs artiklen der hedder Kosten fra a til å i artikelarkivet, den er rigtigt god. Og så prøv lige at post dit træningsprogram også.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jeg tror måske endda det kan være det, jeg vil begynde at spise lidt mere nu her så og så ellers bare kløje på kan tror jeg vil lave nogen billeder så man har noget at sammenligne sig med nu her og senere.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyder rigtigt fornuftigt! Og husk at oprette en log her på siden så vi kan følge med :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Det vil jeg gøre men nok ikke lige idag. Men mange tak for de hurtige respons og hjælpen.
Brugeravatar

Styrkeliste

God ide med billederne. Har selv billeder fra den allerfoerste traeningsdag, taget lige da jeg kom hjem og det er super cool at kunne sammenligne med. I starten tog jeg billeder saadan ordentligt ca. hver 6. maaned.. Det giver motivation (hvis der er sket noget selvfoelgelig, men man skal heller ikke lade sig slaa ud hvis der ikke er sket meget, saa er det bare at kloe mere paa)

Held og lykke med din traening!
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Kardon93 skrev:Hej jeg er en dreng på 14 år har nu trænet i snart 2 år og vil gerne vide hvordan unge skal træne.

Jeg startede de første 6 måneder med at lave 3x15 gentagelser og så ikke så hårt får at vende min krop lidt til det.
Der efter har jeg lavet mellem 3x15-10 og så med press så jeg kan mærke det.

Jeg syntes bare ikke selv der sker noget vil derfor gerne vide om jeg træner rigtig. Jeg drikker protein drik efter træning og kreatin og har kulhydrat drik under træning og en protein bar med til træning.

Jeg har også en ven som nu har trænet 4 måneder og han er længe blevet større end mig og kan tage mere. Det er meget demotiverende og er ikke med til at forstærke lysten til at træne.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre om jeg måske kan gøre noget andet for at få hurtigere resultater?

Jeg ville klart råde dig til at starte på en anden sportsgren hvor man også løfter vægte, som vægtløftning, styrkeløft eller måske atletik, for der vil du blive skolet langt bedre i vægttræning og helt klart få et sundere perspektiv på kroppens funktion og udseende. At færdes i en kultur, hvor kroppens udseende er så vigtigt fra man er 12 kan kun fucke dig op....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg startede da jeg var 13 etg paar dage efter jeg var blevet det har derfor næsten trænet 2 år-

Og har jo som sagt trænede meget stille de første måneder og det fordi jeg udemærket ved hvad der kan ske.
Min far som har været Bodybuilder og blev 3'er i scandinavisk mesterskab engang har med 43 år. Længe haft diskopolaps i rykken og nakken og har fået ny håfte. Og selvfølig vil jeg ikke ende sådan..
Brugeravatar

Styrkeliste

Kardon93 skrev:Jeg startede da jeg var 13 etg paar dage efter jeg var blevet det har derfor næsten trænet 2 år-

Og har jo som sagt trænede meget stille de første måneder og det fordi jeg udemærket ved hvad der kan ske.
Min far som har været Bodybuilder og blev 3'er i scandinavisk mesterskab engang har med 43 år. Længe haft diskopolaps i rykken og nakken og har fået ny håfte. Og selvfølig vil jeg ikke ende sådan..

Den burde med en god teknik også nemt kunne undgåes.

Jeg startede selv i omkring samme alder, er 15 nu, og min erfaring er, at hvis man ikke bokser nu, så er det fordi man ikke får nok at vokse af, så æd noget mere. Jeg har selv haft nogle problemer med det. Når man ikke er større end folk i vores alder typisk set er, så kan du vokse på stort set hvilket som helst program, bare du spiser nok.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Kardon93 skrev:Jeg startede da jeg var 13 etg paar dage efter jeg var blevet det har derfor næsten trænet 2 år-

jeg talte ikke om fysiologiske bivirkninger, men om psykiske. Det lyder måske lidt voldsomt ligefrem at kalde det bivirkninger, men jeg kender væsentligt flere der har fået et meget usundt forhold til deres krop af at være i det miljø, end folk der har fået et sundere forhold til den....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding