Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1091
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1088

Følg bodybuilding.dk på

Træning morgen eller aften?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

I stil med mit lignende indlæg for en måneds tid siden (http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=17747)
har jeg et spørgsmål vedrørende træning morgen eller aften.
I det nyeste nummer af Euroman læste jeg en artikel om testosteron og om alle dets virkninger både på sexdrift, humør, muskelmasse osv.. (blandt andet også et billede af Greg Valentino som skrækeksempel på hvordan det kan gå med AAS #-o )... Nå men der stod at testosteronniveauet generelt er 30% højere om morgenen end om aftenen hvilket måske er grunden til morgenerektionen :8 , og så tænkte jeg straks om det havde nogen nævneværdig effekt at træne om morgenen i stedet for senere på dagen. I hverdagene har jeg normalt ikke tid til det, men her i ferien kan man jo altid eksperimentere :) - og jeg mener også at Arnold trænede om morgenen..
Så vil i mene at det har nogen som helst indflydelse på ens resultater hvis man træner om morgenen i stedet for sidst på eftermiddagen eller først på aftenen?[/url]
Shut up and squat!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tvivler på det har nogen positiv effekt. Men jeg har ingen kilder, så det er bare hvad jeg tror (= ikke noget værd).

Jeg ved dog at der kan gå op til flere timer før man er helt vågen (læs: det centrale nervesystem), men man kan selvfølgelig vænne kroppen til dette.

En anden ting er at det er vigtigt at få noget mad inden du træner. Hvis du planlægger at stå op kl. 06.00, spise 06.15 og så træne 06.30, så er kroppen stadig igang med at fordøje maden. Jeg ved personligt at jeg næppe vil ned og træne efter jeg har spist min morgenmad, af frygt for at den skulle komme op igen (dødløft :oops: )

Du kan selvfølgelig spise mindre inden træning og så spise en større portion morgenmad efter træningen. Men jeg tror der er mange som foretrækker at have fået et par måltider før træning.

Der er nogle som mener at maksimum ydelse hænger sammen med kropstemperaturen, som er højest om aften (16.00 - 20.00). En undersøgelse på fodboldspillere har også vidst at det var på dette tidspunkt de klarede sig bedst i forskellige test.

-EDIT-
her er to artikler med kilder
http://www.trulyhuge.com/weighttraining ... terone.htm

http://weighttraining.about.com/od/tech ... g_time.htm
Sidst rettet af Hylde 5. jul 2008, 22:11, rettet i alt 1 gang.

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg synes du skal træne på det tidspunkt af dagen der passer dig bedst, og du føler du kan give den bedste præstation :wink: Det virker for mig logisk at når træningen er bedst har den de bedste resultater til følge
Selv skal jeg helst have fået ihvertfald 2-3 måltider ned før jeg kan præstere en ordentlig træning med god energi, og derfor bryder jeg mig ikke om morgentræning
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Tak for svarene - og tak til Hylde for de nyttige links :)

Der står faktisk på en af de sider du linkede til følgende:

..6-Train early in the morning if you can. Not to worry if you can't since this don't have a huge effect.

Jeg er selv absolut ikke typen der har lyst til at træne om morgenen, da jeg (formodentlig ligesom jer) er alt for sløv og træt i hvert fald den første times tid efter at jeg er vågnet.
Jeg har opnået gode resultater og jeg har aldrig trænet om morgenen, og som Nick187 skriver så kan jeg også bedst lide at have spist i hvert fald et større måltid, og gerne et par mellemmåltider inden det går løs med træning.
Jeg vil måske eksperimentere med morgentræning et par gange her i ferien, men ellers har jeg tænkt mig at fortsætte med at træne som jeg plejer - om eftermiddagen. Men interessant er det nu..
Shut up and squat!
Brugeravatar

Jeg står op kl halv 7, og får mine gryn der, så går der ca. en time og så tager jeg til træning. Jeg er overhovedet ikke træt og har massere af energi, har altid mest energi om morgenen.

Tror det er en smag sag, kunne jeg bedst lide at træne om aftenen så gjorde jeg det.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

hvorfor fa.... er det at folk altid tænker så meget over de små bitte detaler i stedet for blot at gå til den med træningen og nyde det de har gang i.
Det var noget andet at begynde at gå op i de små detaljer hvis man først var 120kg hakket granit eller noget i den stil.
Men træn når man har lyst, vær glad for hvert trænings pas og gør det bedste man kan.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

hvorfor fa.... er det at folk altid tænker så meget over de små bitte detaler i stedet for blot at gå til den med træningen og nyde det de har gang i.
Det var noget andet at begynde at gå op i de små detaljer hvis man først var 120kg hakket granit eller noget i den stil.
Men træn når man har lyst, vær glad for hvert trænings pas og gør det bedste man kan.

Det er jeg helt enig med og som sagt har jeg også sagt at jeg fortsætter med at træne om eftermiddagen. :)
Det er nemlig rigtig vigtigt at træne det man bedst kan lide, men man er jo nødt til at forholde sig lidt kritisk.. Hvis man f.eks. 'bedst' kan lide at løfte lette vægte med 20-25 reps, så bliver man jo nødt til at sætte antallet af repetitioner ned, samtidig med forøgelse af vægten, hvis man vil se gode resultater - om det er sjovt eller ej..

Men kan sagtens følge dig, idet det er en miinimal forskel der måske gør sig gældende ved morgentræning.
Shut up and squat!
Brugeravatar

Jeg har det på samme måde som Nick. Hvis jeg træner om morgenen får jeg let kvalme og har ikke rigtig nogen energi, så jeg får aldrig rigtig noget ud af det. Ved en 11-12 tiden er tidligste for mig..
Der er højst sandsynligt en forskel på hormonniveauerne fra tidspunkt til tidspunkt, test. niveauet i mig stigende om natten og derved højest om morgenen, men som der nævnes så er det marginaler på vores træningsniveau :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Nick187 skrev:Jeg synes du skal træne på det tidspunkt af dagen der passer dig bedst, og du føler du kan give den bedste præstation :wink: Det virker for mig logisk at når træningen er bedst har den de bedste resultater til følge

QFT! :thumpup:
Nick187 skrev:Selv skal jeg helst have fået ihvertfald 2-3 måltider ned før jeg kan præstere en ordentlig træning med god energi, og derfor bryder jeg mig ikke om morgentræning

Jeg har det på nøjagtig samme måde! :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

træner også gerne om morgenen :D der er mit energi niveau på det højeste, men ja det varigere jo fra person til person hvad de holder mest af

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 190.00

Jeg står op kl 10.00 og får morgenmad lige efter.
Træner kl 11.00 til ca. 12.30.

For mig er det helt klart et dårligt tidspunkt, men det er eneste mulighed, da jeg arbejder aften.
I weekenden nyder jeg at træne om eftermiddagen og har også større overskud der.

Men mon ikke det er en smagssag.
Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.

Min Træning's Log
viewtopic.php?t=17271&postorder=asc&start=0#312139
Brugeravatar

Geografisk sted: Aabybro

Træner her: Atletklubben Jyden

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 285.00
- Dødløft: 280.00