Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

pixelsvinet skrev:Hehe, begyndte selv at træne for at se godt ud på stranden..
Nu her er det lidt mere seriøst. Elsker at læse om sporten, der er så mange spændende ting, som f.eks. kost og steroiders virkninger på kroppen! Det har fået mig til at vælge biologi på højniveau til næste år, så jeg håber da at det er det værd

Karl Æg skrev:Synes ofte vi som fritidsbodybuildere er lidt for dygtige til at tage os selv i forsvar og lidt for dårlige til at kigge indad og overveje hvilke tanker og drifter, der ligger til grund for det behov vi har for selvtilfredsstillelse gennem større muskler. Store muskler er lig med maskulinitet, og dermed noget langt de fleste mænd (og kvinder) kan forholde sig til og stræbe efter. Det skal dog understreges, at den kompensation, som bodybuildingen i mine øjne udgør, ikke skal ses som et udtryk for, at vi er følelsesmæssigt ustabile og ikke kan fungere ordentligt uden. Pointen er blot, at selvom vi som fritidsbodybuildere ikke lider under lavt selvværd, så giver sporten i sig selv unægteligt et enormt spark op ad selvværds-rangstigen.

Bimmer skrev:Startede ikke på træning pga dårligt selvværd. Men jeg mener helt sikkert, at det giver et boost i selvværdet... Synes værtfald jeg er blevet mere glad, frisk og selvsikker efter jeg er begyndt at træne. Det hænger som sagt nok sammen med at man kan presse sig selv til sine grænser, og flytte dem! =D>

Karl Æg skrev:Nu skal jeg passe på hvad jeg siger, for der er sikkert mange der vil følge sig trådt over tæerne, men der er naturligvis en lang række faktorer der spiller ind på at man vælger at begynde at vægttræne med henblik på hypertrofi, og for den gennemsnitlige fitnessudøvers vedkommende er det som oftest af kosmetiske hensyn. Ikke at der er noget som helst galt i det, for en god portion selvværd er da så absolut ikke af vejen, og hvis man kan bygge den op gennem en mere tilfredsstillende (herunder sundere) krop, skal man da endelig gå igang.
Synes ofte vi som fritidsbodybuildere er lidt for dygtige til at tage os selv i forsvar og lidt for dårlige til at kigge indad og overveje hvilke tanker og drifter, der ligger til grund for det behov vi har for selvtilfredsstillelse gennem større muskler. Store muskler er lig med maskulinitet, og dermed noget langt de fleste mænd (og kvinder) kan forholde sig til og stræbe efter. Det skal dog understreges, at den kompensation, som bodybuildingen i mine øjne udgør, ikke skal ses som et udtryk for, at vi er følelsesmæssigt ustabile og ikke kan fungere ordentligt uden. Pointen er blot, at selvom vi som fritidsbodybuildere ikke lider under lavt selvværd, så giver sporten i sig selv unægteligt et enormt spark op ad selvværds-rangstigen.
En tredje mulighed er, at mandlige bodybuildere forsøger at skabe sig et fristed med deres træning, hvor de kan undslippe vores stadig mere kvindedominerede samfund og føle sig mere som mænd. Her vil jeg gerne understrege at jeg på ingen måde er chauvanist eller undertrykkende på anden vis, men når vores race efter mange tusind års mandlig dominans tvinger sig selv til at indføre ligestiling mellem kønnene, så vil den mandlige halvdel forsøge at kompensere herfor på den ene eller den anden måde, og her kan bodybuilding fungere som et fint alternativ. Det er dog en påstand jeg ikke har noget belæg for andet end egne spekulationer.

Bodybuilding er en livstil, mange synes at det er noget værre lort, med doping, små tissemænd, og aggresive typer.
og er sku heller ikke specielt agressiv, det er nok en af bivirkningerne ved steorider.

Trabjerg skrev:Bodybuilding er en livstil, mange synes at det er noget værre lort, med doping, små tissemænd, og aggresive typer.
![]()
Det der med små tissemænd er løgn! For jeg har en kæmpe pisser!og er sku heller ikke specielt agressiv, det er nok en af bivirkningerne ved steorider.
Dem der ikke træner, er dem som sidder inde hver dag 24-7 og spiller det der "WOW". Ellers så er det dem der ikke rigtigt har tid eller lyst

J-S-O skrev:Jeg har efterhånden flere gange diskuteret med personer, som straks fortalte mig at bodybuilding skyldes et lavt selværd! Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste, og jeg er snart så pisse træt af at høre på denne omgang lort gang efter gang...

GoingBiG skrev:Men I tror ikke at hvis I blev tvunget til at stoppe og mistede alt jeres masse ville I få et dårligere selvværd? Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det ville 98% herinde. Jeg ved i hvert fald hvordan jeg selv ville have det.
Et eller andet sted kommer man til at sammenkæde succesen i sin træning med sit selvværd.

GoingBiG skrev:Men I tror ikke at hvis I blev tvunget til at stoppe og mistede alt jeres masse ville I få et dårligere selvværd? Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det ville 98% herinde. Jeg ved i hvert fald hvordan jeg selv ville have det.
Et eller andet sted kommer man til at sammenkæde succesen i sin træning med sit selvværd.

WILD-ZYC skrev:Folk der siger det, med at dem der bodybuilder har lavt selvværd.. er ofte dem der har lavt selvværd men er for tunge i røven til at selv og komme i gang !

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster