Illisher skrev:Olai skrev:KBS skrev:Hvorfor ikke gemme al energien til sidste sæt. Og så kører til failure der.
Jeg er temmelig overbevist om at det også er det som de andre mener når de skriver failure.. F.eks. sæt 1 - 60 %, sæt 2 - 70 %, sæt 3 - 80 %, sæt 4 - 90 %, sæt 5 - 110 %

gad godt se dig træne med 110% af din x RM Uden hjælp vel og mærket
Man kan kører til failure i hvert sæt. Forstået på den måde at man kører til man ikke kan mere, og spotteren hjælper en på den sidste hvor man ikke selv kan få den helt op.. om man så vælger at tage et par forced reps derefter er så op til en selv.. Men det kan til tider også være godt.. men alt med måde, det er som nævnt tidligere ret hårdt for kroppen, og gør man det hver gang, går man nok død noget før.
Ja eftersom 110 % er fysisk umuligt var det en joke

Mente bare 100 %, men de ekstra 10 % er det mentale overskud;)
Jeg mener ikke man skal køre til failure i hvert sæt, men kun i det sidste, medmindre du kører pyramide træning. F.eks. lad os sige du starter med X antal kilo på første sæt, og kører til failure.. Du går dernæst videre til sæt to, og sætter flere kilo på vægten. Men da du allerede har kørt dit maks i sæt 1 ud til failure, burde du faktisk ikke kunne løfte flere kilo, medmindre du kører væsentlig færrer reps end i sæt 1 for at kompensere. Jeg plejer at bygge stille og roligt op til sæt 5, hvilket virker fint for mig..
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.