Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

frederiks skrev:Og hvad mener du med at jeg burde have fokus andet sted?

Legend skrev:Hvad siger vægten?
4kr på at du spiser for lidt og for dårligt.

Legend skrev:Spis mere. I særdeleshed mere grønt og mere kød.

frederiks skrev:Nu har jeg i ca to måneder kørt et to splits program, men er kommet i tvivl om det er det rigtige for mig. Synes nemlig ikke mine arme rigtig vokser så meget som jeg gerne ville. Og kan forstå på kammerater osv. at der er mange der spliter deres krop meget mere op end mig, så de kun træner en muskelgruppe af gangen.
Skulle mene at jeg har styr på kosten, så mener ikke problemet ligger der. - Dog synes jeg heller ikke rigtig at jeg blir stærkere (i forhold til starten), men derimod mindre udholdende og træt, så derfor tænker jeg at jeg måske træner muskelgrupperne for ofte? (btw har jeg fokus på at holde pauser, og træner kun 4 gange om ugen). Kører 3X6-10 i sæt, og har IKKE mange isolerende øvelser med, men bruger istedet basisøvelserne.
Tror i det vil være en god ide at finde et program med flere splits, eller er ddet bare mig der er for utålmodig?

ThomasLaursen skrev:Og hvorfor kører du dog 3x3 repetitioner? 3x8-12 når du lige er startet. 3RM vægte vil højst sandsynligt også give dig skader når din krop har så lidt træningserfaring.

Pind skrev:Følg Legends råd.. Samtidigt kan du skodde det, for at sige det mildt, lorte program du kører. Kig på enten Back to Basics eller Bill Starr's fundament program.

Jmt skrev:Pind skrev:Følg Legends råd.. Samtidigt kan du skodde det, for at sige det mildt, lorte program du kører. Kig på enten Back to Basics eller Bill Starr's fundament program.
Lol, lorte program ligefrem? Øvelsesvalget minder sjovt nok meget om back to basics - det er blot reprange der er helt off.

Legend skrev:ThomasLaursen skrev:Og hvorfor kører du dog 3x3 repetitioner? 3x8-12 når du lige er startet. 3RM vægte vil højst sandsynligt også give dig skader når din krop har så lidt træningserfaring.
Ingen andre end dig snakker 3rm.
Desuden er din opfattelse af at 8-12 er bedre egnet til begyndere forkert. Der er 3-5 at foretrække.
Wrist skrev:Det værste program i mands minde. Hvad er progressionen? Hvordan er noget der minder om et gimped styrkeopbygning, for få sæt, ideelt, til alle kropsdele? Nonsens.![]()
Flere sæt, flere reps, en planlagt progression og deloading, og mere mad.

Jmt skrev:Pind skrev:Følg Legends råd.. Samtidigt kan du skodde det, for at sige det mildt, lorte program du kører. Kig på enten Back to Basics eller Bill Starr's fundament program.
Lol, lorte program ligefrem? Øvelsesvalget minder sjovt nok meget om back to basics - det er blot reprange der er helt off.

Legend skrev:ThomasLaursen skrev:Og hvorfor kører du dog 3x3 repetitioner? 3x8-12 når du lige er startet. 3RM vægte vil højst sandsynligt også give dig skader når din krop har så lidt træningserfaring.
Desuden er din opfattelse af at 8-12 er bedre egnet til begyndere forkert. Der er 3-5 at foretrække.

ThomasLaursen skrev:Legend skrev:ThomasLaursen skrev:Og hvorfor kører du dog 3x3 repetitioner? 3x8-12 når du lige er startet. 3RM vægte vil højst sandsynligt også give dig skader når din krop har så lidt træningserfaring.
Tror vi har vendt den her før. Skadespotentialet er ganske stort hvis du starter med 3-5RM-vægt (jeg går ud fra det er det du mener).
- Jeg antog i øvrigt at han snakkede 3RM-vægte, men det kan selvfølgelig godt være forkert.

Legend skrev:ThomasLaursen skrev:Legend skrev:ThomasLaursen skrev:Og hvorfor kører du dog 3x3 repetitioner? 3x8-12 når du lige er startet. 3RM vægte vil højst sandsynligt også give dig skader når din krop har så lidt træningserfaring.
Tror vi har vendt den her før. Skadespotentialet er ganske stort hvis du starter med 3-5RM-vægt (jeg går ud fra det er det du mener).
- Jeg antog i øvrigt at han snakkede 3RM-vægte, men det kan selvfølgelig godt være forkert.
Du skal ikke gå ud fra at jeg mener noget, når jeg skriver noget andet.
Sidst emnet var oppe henviste Peter N fint til Starting Strength - der står noget om emnet på bl.a. side 302. God læsning.
OP snakkede naturligvis ikke om 3RM vægte, da der er tale om 3x3 og dette pr definition aldrig kan være 3RM.

ThomasLaursen skrev:Så kunne det være stærkt hvis du skrev lidt mere præcist. 3-5 repetitioner med hvilken belastning?
Og 3x3 kan godt være 3RM. 3 sæt med 3 repetitioner, med en belastning på 3RM.
- Det er muligt vi slet ikke er uenige. Det jeg bare ville ud med er, at 1-6RM vægte ikke er vejen frem for nybegyndere. Med nybegyndere mener jeg personer hvis sene-knogle-apparat ikke er klar til disse belastninger.

Legend skrev:ThomasLaursen skrev:Så kunne det være stærkt hvis du skrev lidt mere præcist. 3-5 repetitioner med hvilken belastning?
Og 3x3 kan godt være 3RM. 3 sæt med 3 repetitioner, med en belastning på 3RM.
- Det er muligt vi slet ikke er uenige. Det jeg bare ville ud med er, at 1-6RM vægte ikke er vejen frem for nybegyndere. Med nybegyndere mener jeg personer hvis sene-knogle-apparat ikke er klar til disse belastninger.
Intensiteten kan ikke fastsættes for en begynder. Kvaliteten styrer vægten.
3x3 kan ikke være 3RM. Stop nu.
Hvis du kan lave 3 sæt med en given vægt, er det altså ikke en maksimal vægt.
Naturligvis skal begyndere ikke lave decideret maxtræning.

Jmt skrev:Det er heller ikke smart for begyndere at køre 3x12 med deres 12RM.

Legend skrev:Jmt skrev:Det er heller ikke smart for begyndere at køre 3x12 med deres 12RM.
Det er ikke bare u-smart, det er u-muligt.
Hvis du kan lave et sæt af 12 og det er et MAX sæt. Så kan du ikke lave to sæt af 12 igen bagefter.
Definition på et maksimalløft er at man er presset til grænsen, hvorfor man naturligvis ikke kan gentage præstationen i samme træningspas. At hævde andet handler ikke om "mening" eller at "være enig i" - det handler om at man tager fejl og ikke forstår terminologien.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster