Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Træningsprogram

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Jeg har udformet et træningsprogram, som jeg begynder på i morgen - og jeg vil gerne lige høre jeres mening omkring det. I tilfælde af det skal forbedres:

Mandag: (bryst og triceps) wide push-ups, dumbbell bench press, flat bench cable flyes, narrow push-ups, standing dumbbell triceps extension, triceps pushdown.

Tirsdag: (ryg og biceps) wide-grip lat pulldown, one-arm bumbbell row, seated cable rows, underhand cable pullsowns, dumbbell alternate bicep curl, one-arm dumbbell preacher curl, standing biceps cable curl.

Onsdag: (ben og læg) leg extensions, wide stance barbell squat, seated leg curl, standing calf raises, walking lounges.

Torsdag: (skuldre og mave) seated dumbbell press, standing dumbbell (straight-arm - foran kroppen), side lateral raise, seated bent-over rear delt raise, exercise ball crunch, air bike.

Jeg intensiverer min styrketræning ret meget, så de første par uger tager jeg øvelserne 3 x 12.

Hvordan synes I det ser ud?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

har du så fri fredag, lørdag, søndag? eller starter du forfra med programmet fredag?.. hvis det første så er det ikke optimalt og hvis det andet så fint
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Planen var at starte forfra mandag - og så bruge de tre "fridage" på cardio. Men det laver jeg da om på så :) Tak for hjælpen.
Brugeravatar

Det er en omgang lort, for at sige det lige ud. Alt for lav frekvens, for meget bryst og for lidt ben, ingen dødløft eller tilsvarende, og generelt bare et sjovt øvelsesvalg, og ikke mindst rækkefølge.
Spring på noget solidt full-body i stedet til at bygge et fundament, så ka du altid hoppe på noget split senere hen, selvom 4-split for de fleste aldrig vil blive optimalt.
With dreams to be a King, first one should be a man

Reputation point: 5

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00

Der er ret mange gode programmer i artikelarkivet, det ville nok være smartere at bruge et af dem :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

aha.. jeg glemte at læse øvelserne, kiggede kun på splittet hehe :P
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00

Så forsøger jeg mig da med noget andet. Jeg undre mig dog over denne kritik, da denne plan er udformet af én, som burde kunne lave et super godt program.

Tak for hjælpen! :)
Brugeravatar

Er der i øvrigt et bestemt full body program, som I kan anbefale?
Brugeravatar

AnneKH89 skrev:Så forsøger jeg mig da med noget andet. Jeg undre mig dog over denne kritik, da denne plan er udformet af én, som burde kunne lave et super godt program.

Det tyder det desværre ikke på, men det er intet nyt, der er desværre rigtig mange "profesionelle" fitness "instruktører" og des lige som efter deres alt for korte uddannelse kan lyde ganske profesionelle til trods for, at de i virkeligheden ikke er dygtige nok til, at kunne hjælpe folk ordentligt.
Når det så er sagt har det også gerne noget at gøre med, at hr. og fru. dk bliver bange hvis en instruktør siger, at de faktisk skal arbejde hårdt i centret, og derfor anbefaler de gerne maskiner og andet gøgl for, at få dem til at melde sig ind i deres butik alligevel.

De fleste herinde ville sige at du skal droppe full-body og springe på noget 2-split ala back-to-basics i stedet. Jeg vil dog sige dem imod på forhånd og synes, at du skal holde dig til et helkropsprogram.

Passende begynderprogrammer kunne være starting strenght af Mark Rippetoe (kan findes på google) eller Bill Starrs fundament program (artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/bill-starrs-fundament-program---for-all-around-masse-og-styrke.html).

Har du adgang til folk med ekspertice stor nok til, at lære dig diverse basisøvelser så som squat og dødløft?

Styrkeliste

MadzP92 skrev:har du så fri fredag, lørdag, søndag? eller starter du forfra med programmet fredag?.. hvis det første så er det ikke optimalt og hvis det andet så fint

Hvorfor?
Brugeravatar

Reputation point: 90

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 152.00
- Dødløft: 182.00

D-D: tak for forslagene! Jeg kender lidt til det sidstnævnte program. Udover det kender jeg HST-programmet. Er det dårligt at starte med?
Jeg er ikke bange for, at det bliver hårdt, for det ved jeg det gør. Men det er også sådan jeg bedst kan lide at træne.

Mht dit spørgsmål vedr squat og dødløft, så har jeg lavet squat i flere år, så den vil jeg mene, at jeg har styr på. Dødløft skal jeg lige studere nogle gange i videoer inden jeg kaster mig ud i den. Jeg regner ikke med det bliver et problem.
Brugeravatar

Jeg har ingen personlige erfaringer med HST, ved at nogle er rigtig glade for det, og at de fleste synes det er noget blah.
Når jeg hurtigt skimter det igennem vil jeg mene, at der mangler arbejde til benene. Som pige går jeg ud fra, at et af dine mål vil være at få opstrammet understellet, og nok især bagkæden, og 2 sæt til henholdsvis forside og bagsige af benene vil derfor helt sikkert ikke være nok til at give dig balder af stål :) (Uden på nogen måde at skulle udtale mig om udgangspunktet selvfølgelig ;) )

Hvis du går ind på maxer.dk er der video guides til rigtig mange af de store basisøvelser, Jacob som ejer siden ved virkelig hvad han snakker om, og er også dygtig til at lære fra sig. Han beskriver bl.a. også udførslen af Sumo Dødløft, og Rumænsk Dødløft som begge har mere fokus på glutes (eller røven på godt dansk), og hvis du hopper på Bill Starrs program og vil bytte konv. dødløft i det originale program ud med en af dem kan du sagtens det :) - Ligesom at nogle leg curls ell. lign. baglårs orienteret sagtens vil kunne erstatte shrugs om fredagen, da du nok alligevel ikke er så interesseret i "tyrenakke" (selvom det ikke lige kommer hen over natten :lol: )

Skulle jeg vælge mellem de to programmer ville jeg, som du nok kan fornemme, stadig hoppe på Starrs 5x5 ;)

Styrkeliste

Tusind tak for dine råd. Det kan godt virke lidt som en jungle, på trods af, at jeg faktisk har læst meget om det.

Jeg vil helt klart sætte mig mere ind i starrs program :)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster