Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1141
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1138

Følg bodybuilding.dk på

True or not..?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har et citat fra en artikel jeg har læst og kunne godt tænke mig at høre nogle underbyggede kommentarer omkring dette. Ikke bare jeg tror, men noget med belæg. Linket venter jeg lidt med, men skal nok smide det på banen senerehen.

As you can see, simply feeding yourself tons and tons of protein will not necessarily mean gaining more muscle. Overfeeding protein can also have another downside: if protein is the dominant nutrient in your diet, you run the risk of your body adapting to the use of protein as its main energy source. If that happens, your body will burn more protein for energy, and will thus have less of it available for muscle-building purposes. The trick is to increase your protein intake until you reach the maximum amount for optimum muscular growth.
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Reputation point: 0

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

Well, jeg synes ikke der er noget forkert i det?
Nu er jeg ikke den store ernæringsekspert, men jeg ved at kroppen sagtens kan nedbryde protein til glukose hvis det bliver nødvendigt. Men det er vel et spørgsmål om hvor meget ernergi du har brug for, kontra hvor mange kulhydrater du indtager.

Så hvis man indtager kulhydrater i den rette mængde, så sker der jo ikke noget ved at hav eet højt proteinindtag.
Synnejye!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Intet galleri

Sniper skrev:Jeg har et citat fra en artikel jeg har læst og kunne godt tænke mig at høre nogle underbyggede kommentarer omkring dette. Ikke bare jeg tror, men noget med belæg. Linket venter jeg lidt med, men skal nok smide det på banen senerehen.

As you can see, simply feeding yourself tons and tons of protein will not necessarily mean gaining more muscle. Overfeeding protein can also have another downside: if protein is the dominant nutrient in your diet, you run the risk of your body adapting to the use of protein as its main energy source. If that happens, your body will burn more protein for energy, and will thus have less of it available for muscle-building purposes. The trick is to increase your protein intake until you reach the maximum amount for optimum muscular growth.

Hvornår ved man så, at man har nået sit "protein-max" ?

- men spændende, følger lige med... :)

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Kostplan: Ingen kostplan

vQlse skrev:Well, jeg synes ikke der er noget forkert i det?
Nu er jeg ikke den store ernæringsekspert, men jeg ved at kroppen sagtens kan nedbryde protein til glukose hvis det bliver nødvendigt. Men det er vel et spørgsmål om hvor meget ernergi du har brug for, kontra hvor mange kulhydrater du indtager.

Så hvis man indtager kulhydrater i den rette mængde, så sker der jo ikke noget ved at hav eet højt proteinindtag.

Ja ikke noget overraskende der, men spørgsmålet jeg leder efter er om stort protein-indtag virkelig kan sørge for at proteinen hurtigere omdannes til energi generelt som der står. Self. i tilfælde af energiunderskud, men også under bulk..?! Kan umiddelbart ikke forestille mig at kroppens respons på højt proteinindtag kan forskyde mængden af protein der kan optages.

For hvis han mener at det resterende protein som ikke bruges til den muskelopbyggende effekt, bliver omdannet til glycogen har hen jo ret. Men at det ligefrem skulle kunne resultere i at kroppen bruger mindre end den ellers kan gøre hvis proteinindtaget bliver for stort har jeg svært ved at forestille mig..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

*JJ* skrev:
Sniper skrev:Jeg har et citat fra en artikel jeg har læst og kunne godt tænke mig at høre nogle underbyggede kommentarer omkring dette. Ikke bare jeg tror, men noget med belæg. Linket venter jeg lidt med, men skal nok smide det på banen senerehen.

Hvornår ved man så, at man har nået sit "protein-max" ?

- men spændende, følger lige med... :)

Det er forskelligt fra person til person, men jf. kilden siger den generelt 1.25 til 1.5 gram pr. pund kropsvægt. Og det er endda for en ikke dopet udøver. Jeg vil dog mene vi stadig snakker om 1,8 - 2g pr. kg kropsvægt som de fleste undersøgelser jeg har læst anbefaler..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Sniper skrev:For hvis han mener at det resterende protein som ikke bruges til den muskelopbyggende effekt, bliver omdannet til glycogen har hen jo ret. Men at det ligefrem skulle kunne resultere i at kroppen bruger mindre end den ellers kan gøre hvis proteinindtaget bliver for stort har jeg svært ved at forestille mig..

Som du selv skriver, så tror jeg kroppen tager det protein den har behov for, og resten smider den ind som energi. Jeg tror at den eneste måde til at få kroppen til at omdanne for meget protein til energi, er ved at have et alt for lavt kulhydrat indtag (hvilket man ikke burde have under bulk).

Gav det mening?
Synnejye!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

vQlse skrev:
Sniper skrev:For hvis han mener at det resterende protein som ikke bruges til den muskelopbyggende effekt, bliver omdannet til glycogen har hen jo ret. Men at det ligefrem skulle kunne resultere i at kroppen bruger mindre end den ellers kan gøre hvis proteinindtaget bliver for stort har jeg svært ved at forestille mig..

Som du selv skriver, så tror jeg kroppen tager det protein den har behov for, og resten smider den ind som energi. Jeg tror at den eneste måde til at få kroppen til at omdanne for meget protein til energi, er ved at have et alt for lavt kulhydrat indtag (hvilket man ikke burde have under bulk).

Gav det mening?

Vi er af samme opfattelse bortset fra at overskydende protein også omdannes til glykogen og dermed energi hvis kroppen ikke kan optage alt proteinen uanset hvad. Om vi snakker bulk eller cut.
Mit spørgsmål er stadig om størrelsen for hvor meget kroppen kan bruge til de muskelopbyggende processer kan mindskes grundet en periode med "stort" proteinindtag, som jeg læser citatet til.. Umiddelbart kan jeg ikke få de fysiologiske processer til at passe med dette. Hvis dette skulle passe skulle hormonballancen forskydes da det jo reelt bl.a. er kroppens test-niveau der afgør hvor meget protein muskeldepoterne kan bruge til opbyggelsen, igennem proteinsyntesen.
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg køber den ikke helt.

Det er tydeligt at der er nogen øgninger i forskellige aminosyrenedbrydende enzymer, men jeg tvivler på de er kroniske.

Desuden må man regne med at nitrogenbalancen ikke kun afhænger af proteinindtaget, men af samspillet mellem energiindtag og proteinindtag.

Er der en god kilde på det? Jeg mener ikke bare en T-nation forfatter, men et rigtigt paper?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Jeg køber den ikke helt.

Det er tydeligt at der er nogen øgninger i forskellige aminosyrenedbrydende enzymer, men jeg tvivler på de er kroniske.

Desuden må man regne med at nitrogenbalancen ikke kun afhænger af proteinindtaget, men af samspillet mellem energiindtag og proteinindtag.

Er der en god kilde på det? Jeg mener ikke bare en T-nation forfatter, men et rigtigt paper?

Okay, tak smeden.. Kunne heller ikke helt forestille mig det kunne forholde sig sådan. Nej det er i henhold til en artikel og der er ikke test som underbygger det så jeg tror umiddelbart heller ikke på det holder, men da nogle af jer andre har bedre viden inden for det fysiologiske end undertegnede ville jeg da lige høre om der kunne være hold i denne påstand. Men umiddelbart ikke så..

Jeg siger den påstand er busted.. :)
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

jeg vil give smeden helt ret.. så længe man tilføre kroppen de nødvendige carbs, vil disse stadig være kroppens foretrukne energi kilde.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

Hvad er kilden? Er det den der Thibedeau-artikel, hvor han også mener man skal holde sig fra havregryn?
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Ja det er CT, men det må være en anden artikel for mener ikke han nævner havregryn overhoved..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Så link da lige :wink:
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Så link da lige :wink:

Self.. :D http://www.t-nation.com/article/bodybui ... part_1&cr=
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste