Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 842
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 840

Følg bodybuilding.dk på

Tunge dage og lette dage, hvad er formålet?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej! Jeg har længe undret mig om hvad der er meningen med at f.eks. bænke tungt den ene dag, og let den anden. Jeg kunne tro at det var for at øge "eksplosionen" for at bænke væk fra ens "weak points" Jeg vil bare lige være sikker :D

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

RippedInFourWeeks skrev:Hej! Jeg har længe undret mig om hvad der er meningen med at f.eks. bænke tungt den ene dag, og let den anden. Jeg kunne tro at det var for at øge "eksplosionen" for at bænke væk fra ens "weak points" Jeg vil bare lige være sikker :D

Tror primært det er så man kan slappe lidt af på de lette dage, så man er klar til en tung træning igen. Men synes det en gang fis, tung træning hver gang..det vejen frem..ihvertfald for mig :)
veni, vidi, vici.!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

tror mere at det er fordi at du bare skal spise rent grønsager på lette dage (altså ingen protein), og spise sindsygt lidt på off og lette dage. Og så bare spise sindsygt meget ris, havregryn osv. osv. altså masser af protein på tunge dage.. bare mit bud

coolman123 skrev:tror mere at det er fordi at du bare skal spise rent grønsager på lette dage (altså ingen protein), og spise sindsygt lidt på off og lette dage. Og så bare spise sindsygt meget ris, havregryn osv. osv. altså masser af protein på tunge dage.. bare mit bud

:lol: :?
Brugeravatar

Reputation point: 90

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 152.00
- Dødløft: 182.00

coolman123 skrev:tror mere at det er fordi at du bare skal spise rent grønsager på lette dage (altså ingen protein), og spise sindsygt lidt på off og lette dage. Og så bare spise sindsygt meget ris, havregryn osv. osv. altså masser af protein på tunge dage.. bare mit bud

Billede
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

:^o
Brugeravatar

Træner her: OBBC

Der er jo mange træningsfilosofier, men en af de mest kendte inden for styrketræning er WSB. Her træner de som du siger "let" på deres dynamicday for at skabe øget eksplosivitet.
The unexamined life is not worth living. - Socrates...

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Adnano skrev:
RippedInFourWeeks skrev:Hej! Jeg har længe undret mig om hvad der er meningen med at f.eks. bænke tungt den ene dag, og let den anden. Jeg kunne tro at det var for at øge "eksplosionen" for at bænke væk fra ens "weak points" Jeg vil bare lige være sikker :D

Tror primært det er så man kan slappe lidt af på de lette dage, så man er klar til en tung træning igen. Men synes det en gang fis, tung træning hver gang..det vejen frem..ihvertfald for mig :)

Du har helt sikkert fat i den lange ende. Bare se på din styrkeliste, du har jo resultater som andre kun kan drømme om :whistle:

En af formålen med lette dage er, at du ikke brænder ud og lander på et styrkemæssigt plateau.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

One Man Army skrev:
Adnano skrev:

Du har helt sikkert fat i den lange ende. Bare se på din styrkeliste, du har jo resultater som andre kun kan drømme om :whistle:

En af formålen med lette dage er, at du ikke brænder ud og lander på et styrkemæssigt plateau.

Det handler ikke kun om hvad du kan løfte 1rm. Personligt har jeg dårlige forudsætninger for tunge løft, grundet lange arme og ben (196cm høj).

Men selvom min 1RM i bænk er 80kg, render jeg rundt med en patkasse som er større end folk som bænker over de 100. Det handler ligeså meget om at få kontakt til den muskel man træne, og få stimuleret hypertrofi, ikke bare løfte så tungt som det nu er muligt. Du kan virkelig ikke basere alt på folks styrkelister.

Mindre surt opstød herfra slut.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Adnano skrev:Tror primært det er så man kan slappe lidt af på de lette dage, så man er klar til en tung træning igen. Men synes det en gang fis, tung træning hver gang..det vejen frem..ihvertfald for mig :)

Folk der træner med hovedet under armen, hvor målet med træningen er at bombe sig mest muligt hver gang, er også dem, der aldrig opnår noget udover det middelmålige. Mange har en god træningsindstilling men desværre ofte en forkert træningsfilosofi - ofte pga. manglende viden eller fordi man vil være mest bad ass nede i centeret, når man løfter de "tunge" håndvægte i fitness world, fitnessdk, whatever.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster