Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

adoremore skrev:er det nødvendigt at tage på i fedt før jeg kan tage på i muskler? er der ikke en vej hvor man vedholde den lave fedtprocent?

adoremore skrev:er det nødvendigt at tage på i fedt før jeg kan tage på i muskler? er der ikke en vej hvor man vedholde den lave fedtprocent?

Merodium skrev:Hvis du sørger for at holde styr på dit kalorieindtag kan du, groft sagt, godt "nøjes" med kun at tage muskelmasse på. Hvis du træner ordentligt og holder dig på 50-150 kaloriers overskud på træningsdage, kan du sagtens få resultater uden en mærkbar forøgelse af dine fedtdepoter.
Konsekvensen er at det vil tage så meget længere at få ordentlige resultater.

adoremore skrev:Jeg er en pige på 160 cm og vejer 46 kg.
Jeg kan nok indtage mellem ca. 600-1000 kcal dagligt ellers tager jeg på i fedt.
Fordi jeg ikke har dyrket særlig meget motion og vejer så lidt, har jeg nærmest ingen muskler tilbage!
Når jeg tager på, er det i fedt eller væske..
Jeg er interesseret i at holde den lave fedtprocent, men vil gerne tage på i muskler og have en sundere krop igen!
Hvilket trænings og madprogram kan I anbefale når jeg er tynd men har et lavt stofskifte og let tager på i fedt.?
især balle,nedre hofte/yderlår og maven er jeg interreseret i at træne..

jjdenmark skrev:Citat: Man skal være i kalorieoverskud for at tage muskelmasse på.
Noget der undre mig, er at ingen taler om et brek even, hvor man hverken er i overskud eller underskud.
Det må da være muligt at ramme netop det indtag, der er nok til at musklerne får præcist nok til at vokse og der ikke er overskud derudover.
Teoretisk skal man vel indtage mere end kroppens naturlige forbrænding kræver og det ekstra man indtager skal vel så afpasses med den træning der udføres for muskelmasse gevinst.
Det burde man teoretisk kunne udregne, så man slipper for at være i for stort kalorieoverskud og dermed øger fedtprocenten.
Har jeg ret ?

jjdenmark skrev:Jeg kan godt se det er ret svært at udregne det nøjagtige kaloriebehov, men man bær vel forsøge at komme så tæt på som muligt, at det ekstra fedt bliver minimeret.
Irriterende, at der ikke er kommet et "dims", der kan måle efterforbrændingen - det kunne være fantastisk i den situation.
Er det fjollet at køre 3 ugers gain og 1 uges cut, så der er forholdsvist kontrol over vægten ?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster