Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1391
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

Uddannelsesvalg SOS

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg skal onsdag i næste uge, tage stilling til om hvor jeg vil hen efter 10 klasse, og utrolig splittet mellem stx og HF. Jeg er meget opmærksom på det sociale, da jeg stortset ingen vennekreds har, og vil egentlig gerne til nogle fester, møder piger og få mig en flok kammerater, men vil også gerne undgå at skulle gå i 3 år. ( skal på rødkilde i vejle, hvis det gør nogen forskel)

jeg har prøvet at stille det sådan op

HF
Fordele
2 år, ingen årskarakter, mere modne folk ( kan dog diskuteres )

Ulemper
ligger vægt på prøver, mindre socialt ( mit indtryk de fleste steder, og folks udtalelser )

STX
fordele
ligger ikke så meget vægt på eksamen, mere socialt.

ulemper
3 år, flere lektier.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg vil råde dig til STX.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Kommer lidt anpå hvad du vil efterfølgende, hvis du vil ind på en uddannelse med meget højt snit, så ville jeg anbefale dig HF, det er nemmere at opnå et højt snit der.
Jeg træner fordi jeg er the ladies man
Brugeravatar

STX hvis det sociale betyder noget som helst. Hvorfor vil du helst ikke gå i 3 år? Det er ikke surt at gå på gymnasium. HF vil jeg kun anbefale hvis man er for gammel til gymnasiet eller man ABSOLUT skal have et højt snit (hvilket man sagtens kan få på et gymnasium hvis man ikke er bange for at få næsen brunet.)

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Jeg går I HF og der ingen voksne i den, vi ligesom en STX klasse :D
STX er meget ungt, hvis du selv er omkring 18 år, vil jeg ikke råde dig til STX, du ender med at gå med " små børn "

Hvis den uddannelse du gerne vil tag kræver bestået fag i Matematik A eller engelsk og biologi, så tag STX
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Kostplan: Ingen kostplan

Altså nu kommer jeg selv fra HTX, men jeg vil da klart anbefale gymnasiet. Især hvis du ønsker en god vennekreds, så kan det være stedet, hvor du med sikkerhed kommer til at møde mange forskellige typer. Jeg kan ikke fortælle dig, hvordan lektiebyrden er på STX, men hvis det er bare lidt hen af HTX, så får du rigeligt med tid til bruge med klassekammeraterne efter skoletid. Jeg tror ikke, at du skal være bange for, at skulle gå der i 3 år. Jeg synes gymnasiet var en af de bedste tider i mit liv, og jeg ville da gerne være blevet der mange år endnu :wink:

STX er også fagligt bredt, så du kan få muligheden for at snuse til lidt af hvert.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Nu tog jeg selv en hf eksamen for nogle år siden, og havde samtidig en del kammerater på STX, og forskellen var ikke så stor udover det ekstra år, og STX tibyder forskellige retninger.
Hvis jeg var dig, og du siger at din omgangskreds ikke er så stor, så ville jeg vælge STX, hvor du har tre år til at danne venskaber.
Du kan altid flytte over på hf, hvis det ikke lige er dig.
Held og lykke fremover :drink:
At pumpe er at leve ;-)
Brugeravatar

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Jeg går på 3. år på STX og er MEGET glad for det! - Det sociale liv er så fedt, og det overskygger faktisk det faktum, at der selvfølgelig er mange lektier og afleveringer.
De jeg kender fra HF er dem som gerne vil have en uddannelse, men ikke orker at bruge 3 år på det, og faktisk bare sløser sig igennem (det betyder ikke at det er sådan alle steder!)

- Men lad ikke de 3 år skræmme dig, mine 3 år er fløjet afsted! :)

Geografisk sted: Midtjylland

Styrkeliste
- Squat: 75.00

Jeg har selv valgt stx i sin tid - ville klart have kigget mere på hf, hvis jeg skulle vælge om :-) Det kræver dog, at man har en ide om, hvad man vil efterfølgende.. og samtidig er nogle uddannelse begyndt at stille krav om en bredere vifte af fag på et niveau.

Omvendt har du et år "i overskud" til supplering efterfølgende og dit snit burde være højere.

Når du samtidig har taget 10. klasse, så synes jeg HF ligger lige til højrebenet.
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

Nup STX, det vil du ikke fortryde. Folk er tit lidt mere villige til at bonde på den 3-årige, der man er indstillet på at investere tid i det. Jeg siger ikke HF er dårligt på nogen som helst måde, men det har, til tider, en tendens til at tiltrække folk der er lidt skoletrætte allerede og derfor bare gerne vil have det overstået. Det gør også at de ikke er lige så opsat på at danne nye venskaber.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Tak for jeres svar.

Kigger pt også lidt på HHX hvad er jeres erfaringer med det, og hvor har i selv gået ?

Helt klart STX. De 3 år vil du altid se positivt tilbage på. Folk er meget åbne, og du får venskaber for livet. Samtidig får du en meget bred viden som du måske ikke lige umiddelbart kan se hvad du skal bruge til (fx. historie, religion, oldtidskundskab), men du vil aldrig fortryde at du har haft de fag, da de er med til at give en bedre forståelse for livet og mange andre ting. Det er fedt at være klog og have en bred viden O:)

og til sidst: 3 år er IKKE lang tid og du kan sagtens komme igennem med en god oplevelse selvom du måske ikke er den største bogorm.

Reputation point: 5

Har selv gået på HF, synes det var lort i forhold til hvor fedt jeg følte dem der har gået på gymnasiet har haft det.

Ville helt klart vælge de 3 år..
Det er overhovedet ikke så hårdt, som man tror.
Der skal selvfølgelig gøres en indsats, så man ikke ender med et lortesnit.

Hvis du interesserer dig for økonomi osv.. Vælg HHX!
Hvis du interesserer dig for kemi, biologi, samf osv osv.. tag STX.

HHX i Odense skulle være en fed skole.. Lidt mere.. Hvad siger man? .. Pop typerne. :D Hvor imod nogle af gymnasierne er der mere plads til alle.. Hippier, punk og så videre..

Der er selvfølgelig også plads til alle på HHX...

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster