Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1112
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1110

Følg bodybuilding.dk på

Ultimativt Fedtforbrændings Program ?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa.

Jeg har i lang tid læst og set utallige hjemmesider og film omkring optimering af fedtforbrænding, kost og træning og har forsøgt ud fra det at lave mig et fedtforbrændingsprogram, som jeg påtænker mig at begynde på til April og kører 1md. af gangen for at se om det virker og evt. justere øvelser osv.

Lidt om mig selv - 36år - 174Cm - 98kg = Meget høj BMI 30+ - Masser af kropsfedt, det er klamt og skal væk.

BasalStofskifte = 2048Kcal
Energiforbrug = 3174Kcal

Hvor mange Kcal skal jeg max indtage for at bevare muskelmasse, men slippe af med fedtet?

De sidste 5 uger, har jeg justeret min kost rigtigt meget, jeg har smidt alt smør, hvede og slik/cola ud af vinduet og spiser mere sundt end jeg nogen sinde har gjort, dog halter det med at få nok Protein og sundt fedt, men arbejder på det.. derudover styrketræner jeg 3 gange om ugen, Man-Ons-Fredag, Tirsdag og Torsdag er Cardio dage, weekenden er fri.

Lidt fedtforbrændings spørgsmål..

Jeg har læst mig frem til at Cardiotræning helst skal være af HIIT typen, altså Interval med højintensitet og gerne med sprints indbygget.. Og helst kombineres med styrketræning....
Jeg har ikke kunne finde ud af hvor ofte og hvor længe ad gangen det er bedst at kører sin HIIT?
Vil det gøre noget at kører HIIT lige efter styrketræningen?

Eksempel på Fedtforbrændingsprogram :

Mandag: Skuldre og Arm Dag:
3 x 10 pr. øvelse
3 forskellige øvelser pr. muskelgruppe
> Evt. 30min HIIT <
Udstrækning

Tirsdag: HIIT DAG
fks. 30min

Onsdag: Ryg - Bryst - Mave Dag:
3 x 10 pr. øvelse.
3 Forskellige øvelser pr. muskelgruppe
> Evt. 30min HIIT <
Udstrækning

Torsdag: HIIT DAG
fks. 30min

Fredag: Ben dag:
3 x 10 pr. øvelse.
3 Forskellige øvelser pr. muskelgruppe
> Evt. 30min HIIT <
Udstrækning

Jeg har delt kroppen op i de forskellige dage pga.
En trænings session skal helst ikke tage mere end 60 - 75min.
Jeg er sent hjemme fra arbejde, har 2 hunde der også skal ha tid.
Tideligt i seng, da jeg skal tideligt op og på arbejde.

Lyder det fuldstændigt åndsvagt? Er der noget i ville ændre? Ris & Ros?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Mørke

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ren dyrket idioti. Synes du selv det lyder fornuftigt det der?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Simon N skrev:Ren dyrket idioti. Synes du selv det lyder fornuftigt det der?

Må sgu indrømme at din respons er " Ren dyrket idioti " Så kan ikke bruge det til noget som helst, men tak for super support og fyldest gørende input til hvorfor det er rent idioti ](*,)
Brugeravatar

Hej tøffen..

Det jeg vil råde dig til er helt klart fullbody 3 gange om ugen..
Her er programmer som
Starting strenght
Stronglift
Rigtig gode til dig.. Tager kort tid ! Og man bliver stærk! Så kan du have dine løbetur ved siden af..
Synes dog du skal holde det til tirsdag og torsdag og ikke på træningsdage.. Ellers kan du godt køre død i det.

At lave dit eget program er du alt for nybegynder til, ligesom mig! Men ingen grund til at opfinde den dybe tallerken når svarene allerede er foran dig!

Du er 36 og går ud fra du kan engelsk.. Så Google programmerne og kom igang med at læse..
Og lad nu hver med at tro på det de skriver i supersize muscle Magazine turbo omkring 7 split! Det vil ikke virke til dig :)

Med hensyn til mad.. Sigt efter 2000-2200 kcal! Det er lavt og du vil føle lidt sult! Men resultaterne vil komme hurtigt ;)

Reputation point: 50

Hej og velkommen til.

Jeg tror ikke rigtig du har forstået hvordan HIIT fungerer hvis du tror du kan brage den af med 30 min. fem gang om ugen.
Jeg tror i dit tilfælde kan du "nøjes med" 2 gange hiit om ugen. Nu har du ikke skrevet noget noget om din erfaring med træning men jeg formoder at du er nybegynder.

Start med at evt. et back2basic program eller en form for 5X5 (google det!). Jeg tror det eneste du opnår med det program du har har lagt for dagen er langvarig skader på din krop.

Mht. til vægttab. så handler det ikke så meget om hvor meget cardio du laver eller vægttræning for den sags skyld, selvom det absolut er anbefalelsesværdigt. Skru ned for dit kalorieindtag, ca. en 500 kcal om dagen, og justere med tiden.

Du kan ikke helt undgå at miste noget muskelmasse under et vægttab, men spis din proteiner og løft nogen vægte og lad være med at reducere dit kalorieforbrug alt for kraftig, så klarer du det nok.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Hey og mange tak for gode inputs og råd, dejlig motiverende =D>

Jeg vil tage mig et grundigt kig på B2B :)

2000 - 2200 Kcal ligger noget over det jeg indtager nu, men det ved jeg også godt er totalt dumt, da min krop bare går i forsvars funktion og tilpasser sig, så jeg skal alligevel have det op igen, så passer fint nok med hvad jeg havde satset på :)
Så må jeg justere som tiden går, men forstår stadigvæk ikke helt hvordan man finder sit ligevægtsindtag?

Med hensyn til HIIT så er der stor sandsynlighed for at jeg har misforstået det, dog mener jeg da jeg har ret i at det er høj intensitet og sprints i relativ kort tid, i forhold til den gode gamle LANGE gåtur eller cykeltur, men der hvor jeg er i tvivl er om hvor længe man skal kører sit HIIT i tid.. er det 10min - 20min - 30min eller ?
Brugeravatar

Tøffen skrev:Hey og mange tak for gode inputs og råd, dejlig motiverende =D>

2000 - 2200 Kcal ligger noget over det jeg indtager nu, men det ved jeg også godt er totalt dumt, da min krop bare går i forsvars funktion og tilpasser sig, så jeg skal alligevel have det op igen, så passer fint nok med hvad jeg havde satset på :)
Så må jeg justere som tiden går, men forstår stadigvæk ikke helt hvordan man finder sit ligevægtsindtag?

Med hensyn til HIIT så er der stor sandsynlighed for at jeg har misforstået det, dog mener jeg da jeg har ret i at det er høj intensitet og sprints i relativ kort tid, i forhold til den gode gamle LANGE gåtur eller cykeltur, men der hvor jeg er i tvivl er om hvor længe man skal kører sit HIIT i tid.. er det 10min - 20min - 30min eller ?

Søg HIIT på google, eller søge funktionen her på siden øverst til højre.Tanken bag er vist kort intens træning med lang tid forbrændings effekt.

Kostplan funktion til venstre på siden. Opret kostplan. Der er så fire faner hvor en hedder ligevægtsindtag . Indsæt vægt højde træningsmængde osv, så fortæller den dig en ca. bud på indtag.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Hansen1402 skrev:
Tøffen skrev:Hey og mange tak for gode inputs og råd, dejlig motiverende =D>

Søg HIIT på google, eller søge funktionen her på siden øverst til højre.Tanken bag er vist kort intens træning med lang tid forbrændings effekt.

Kostplan funktion til venstre på siden. Opret kostplan. Der er så fire faner hvor en hedder ligevægtsindtag . Indsæt vægt højde træningsmængde osv, så fortæller den dig en ca. bud på indtag.

Ahhh Ja, ok jeg var ret galt på den med hensyn til HIIT - Opvarmning 5min - 30-45sec Sprint - 1min stille & roligt - 30-45sec Sprint - osv - slut af med 5min nedvarmning... Det kan man så kører i max 40min hvis man da kan hehe...

Når jeg benytter mig af Fanen "Ligevægtsindtag" får jeg 2 tal frem - Basalstofskifte = 2048Kcal & Energiforbrug = 3174Kcal - Syns ik lige jeg kan se noget med et "ligevægtstal" ?
Brugeravatar

De 2048 kcal er, hvad du ville forbrænde, hvis du intet lavede og de 3174 er så dit aktivitetsniveau taget i betragtning, og det er den du skal gå efter - altså dit "ligevægtstal".
Jmt skrev:Har i overvejet potentialet i at kneppe tykke piger? Især hvis de er øverst. Glute bridges x infinite med 100+ kg.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Oslo

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Antonder skrev:De 2048 kcal er, hvad du ville forbrænde, hvis du intet lavede og de 3174 er så dit aktivitetsniveau taget i betragtning, og det er den du skal gå efter - altså dit "ligevægtstal".

Fedt.. takker for hjælpen :)
Brugeravatar

Tøffen skrev:
Antonder skrev:De 2048 kcal er, hvad du ville forbrænde, hvis du intet lavede og de 3174 er så dit aktivitetsniveau taget i betragtning, og det er den du skal gå efter - altså dit "ligevægtstal".

Fedt.. takker for hjælpen :)

Anytime. Held og lykke med cuttet. :)
Jmt skrev:Har i overvejet potentialet i at kneppe tykke piger? Især hvis de er øverst. Glute bridges x infinite med 100+ kg.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Oslo

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Hvis du kan lave "HIIT" i 40 minutter, er det ikke HIIT. HIIT betyder: Høj-Intens IntervalTræning (eller High Intensity Interval Training). Vi snakker 85-100 % af din maxpuls (måske endda 90-100 %) - det kan du ikke gøre i 40 minutter.

Ergo: Det er for nemt. Prøv med 30/30-intervaller (når du kommer i form til det). Såfremt du er overvægtig eller vejer en del for meget, hvilket det tyder på (det er ikke ondt ment), ville jeg ikke starte med HIIT, da det kan være utroligt hårdt for leddene.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Som Garik siger, er det nok ikke det smarteste at starte med HIIT. Alt efter hvor meget fedt du pakker, så bør du relativt nemt kunne smide en del fedt, via. kostændringer samt at øge dit daglige aktivitetsniveau en smule.

Ingen grund til at kæmpe med hårde intervaller, når du kan høste gode resultater med en minimums arbejdsindsats. Alt efter dit niveau, så kan det gøre en ret stor forskel at du bare bevæger dig mere igennem dagen. Gå en tur, cykel lidt mere osv.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Garik skrev:Hvis du kan lave "HIIT" i 40 minutter, er det ikke HIIT. HIIT betyder: Høj-Intens IntervalTræning (eller High Intensity Interval Training). Vi snakker 85-100 % af din maxpuls (måske endda 90-100 %) - det kan du ikke gøre i 40 minutter.

Ergo: Det er for nemt. Prøv med 30/30-intervaller (når du kommer i form til det). Såfremt du er overvægtig eller vejer en del for meget, hvilket det tyder på (det er ikke ondt ment), ville jeg ikke starte med HIIT, da det kan være utroligt hårdt for leddene.

Hej..

Har bestemt heller ikke tænkt mig og kører HIIT i 40min, læste bare et eller andet sted at man kunne kører det sådan i 40 min, altså med 30+ Sec Sprint - 1min lowspeed - 30+ sec sprint - 1min lowspeed...osv.., jeg ville nok dø hvis jeg skulle gøre det nu, Nej det jeg havde tænkt mig var at afprøve det, jeg har allerede leget lidt med det i 7uger nu, 30min Cardio med 30+sec sprint hvert 10min, det har jeg ingen problemer med, tværtimod jeg elsker det, har det mega fedt bagefter, så jeg vil stadig prøve HIIT og se hvordan det går, hvor lang tid ved jeg ikke, blot prøve det, da det skulle være så godt for fedtforbrændingen og det er jo det jeg er ude efter, da jeg er slemt overvægtig og er godt og grundigt træt af det, men jeg vil lige Google om det 30/30 interval du skriver om :)

Er sgu for gammel til at tage det at blive kaldt Fed / Overvægtig ilde op :wink:
Brugeravatar

Hej Tøffen.

Hvor er du virkelig cool, at du er proaktiv og vil arbejde for sagen. Jeg hepper på dig! Væk med de dårlige vaner og ind med nogle nye!

Som nævnt tidligere, så brug google til at læse om nævnte programmer og google dig frem til mere information om HIIT og andet. Jeg ville nok også vente en smule tid med HIIT, indtil du har fået konditallet lidt op og fået lidt muskel og mindre sul på kroppen.

Held og lykke!

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

=D> =D>

Opret en log og lad os følge din fremgang.

Held og lykke med projektet!
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Hej...

Tak for de pæne ord, det er super motiverende - Logbog er oprettet :)

Jeg er nået frem til et FullBody program jeg vil kører i nogle måneder, før jeg hopper på en B2B bare lige for at få øvet basis øvelserne godt og grundigt igennem og ikke mindst arbejde videre med kosten så det gerne skulle være på plads før opstart af B2B.. Nuvel her goes :

Mandag - Onsdag - Fredag

Opvarmning - 5min Crosstrainer...
Skuldre: Behind Neck Press - 4 set - Opvarmnings sæt - 10 - 8 - 6 Rep
Ryg : Dødløft - 4 set - Opv. sæt - 10 - 8 - 6 Rep
Ryg : Bent over rows - 4 set - Opv. sæt - 10 - 8 - 6 Rep
Bryst : Push Ups - 4 x 10
Bryst/Triceps: Dips 4 x 10
Ben: Dumbell Squats - Opv. sæt - 10 - 8 - 6

HIIT på Crosstrainer - 4min opvarmning - 30sec sprint - 1min stille og roligt - 30sec sprint - 1min St&ro - 30sec sprint etc.. 4min ned varmning - det er en prøve, er det for hårdt går jeg tilbage til mit 30sec sprint pr 10min :)

Jeg har desværre ikke mulighed for at lave Chin-Ups eller Pull-ups da jeg ik har fået købt mig sådan en dims endnu, men det kommer og vil være på plads inden B2B opstart...

Tirsdag og Torsdag - Vil være cardiodage, igen på crosstraineren..

Lørdag vil jeg gerne have helt fri på, selv om jeg alligevel nok ender på crosstraineren hehe ellers er der jo Søndag :)

Er det et tåbeligt program jeg har strikket sammen eller? - skulle jeg heller hoppe på B2B istedet for, til april har jeg i forvejen kørt 10ugers basic fullbody 3 - 4 gange om ugen...?
Brugeravatar

Tøffen skrev:Hej...

Tak for de pæne ord, det er super motiverende - Logbog er oprettet :)

Jeg er nået frem til et FullBody program jeg vil kører i nogle måneder, før jeg hopper på en B2B bare lige for at få øvet basis øvelserne godt og grundigt igennem og ikke mindst arbejde videre med kosten så det gerne skulle være på plads før opstart af B2B.. Nuvel her goes :

Mandag - Onsdag - Fredag

Opvarmning - 5min Crosstrainer...
Skuldre: Behind Neck Press - 4 set - Opvarmnings sæt - 10 - 8 - 6 Rep
Ryg : Dødløft - 4 set - Opv. sæt - 10 - 8 - 6 Rep
Ryg : Bent over rows - 4 set - Opv. sæt - 10 - 8 - 6 Rep
Bryst : Push Ups - 4 x 10
Bryst/Triceps: Dips 4 x 10
Ben: Dumbell Squats - Opv. sæt - 10 - 8 - 6

HIIT på Crosstrainer - 4min opvarmning - 30sec sprint - 1min stille og roligt - 30sec sprint - 1min St&ro - 30sec sprint etc.. 4min ned varmning - det er en prøve, er det for hårdt går jeg tilbage til mit 30sec sprint pr 10min :)

Jeg har desværre ikke mulighed for at lave Chin-Ups eller Pull-ups da jeg ik har fået købt mig sådan en dims endnu, men det kommer og vil være på plads inden B2B opstart...

Tirsdag og Torsdag - Vil være cardiodage, igen på crosstraineren..

Lørdag vil jeg gerne have helt fri på, selv om jeg alligevel nok ender på crosstraineren hehe ellers er der jo Søndag :)

Er det et tåbeligt program jeg har strikket sammen eller? - skulle jeg heller hoppe på B2B istedet for, til april har jeg i forvejen kørt 10ugers basic fullbody 3 - 4 gange om ugen...?

Synes du er for meget begynder til at lave dit eget program..
Kig på starting strenght eller stronglift 5x5! Det er vejen frem som begynder..
I de programmer kan du supplere med dips og pullups når du fåe den mulighed .

Dit program er meget tydeligt et du selv har lavet.. Ingen struktur eller tavler omkring progression..
Din cardio udover det ser ret hård ud :-) men vil jeg ikke gøre mig klog på..

Reputation point: 50

Begyndt med Back to basics allerede nu. Begyndere skal ikke lave deres egne programmer :)

Og det er ikke for at fluekneppe, men det er ikke HIIT, når du sprinter i 30 sekunder og "hviler"/lunter/what ever i 10 minutter :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Som andre har været inde på:

Du ved dårligt hvad HIIT er og har ingen erfaring med hvor takserende det er.
Din erfaring med vægttræning er ret begrænset og du har i realiteten stort set ingen erfaring med hvor takserende det er.

Det du har brug for er at læne dig op ad folk der har den erfaring.

Jeg vil anbefale dig at kigge på www.strengthvillain.com og køre programmet GSLP.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Okey... :)

Jeg starter fra Mandag den 17/3 med B2B Programmet :
http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

6-8 reps har jeg forstået såen at når man kan løfte den vægt 8gange som man kun kunne 6gange til at starte med, ja så finder man en ny vægt som kun kan løftes 6gange og så frem deles.. rigtigt forstået ?

Øvelser som ChinUps kan jeg desværre ik lave endnu, da jeg ik har sådan en PullUp/ChinUp dims, men det skal jeg nok få rettet op på.

Rent Cardio messigt har jeg tænkt mig at kører en så kaldt begynder HIIT: Efter Træning + Onsdag & Søndag...
http://www.alun.dk/traening/intervaltraening-fedttab-og-bedre-traeningsresultater-i-en-fart.html

Jeg prøvede det i går, dog med kun 4 sprints, det gik fint, var hverken ved at dø, eller i smerter, et sprint på Crosstraineren er for mig - Normal tempo 17+ km/t - Sprint 26-27Km/t i 30sec

:)
Brugeravatar

Hvad med at kombiner træning med dine hunde. Fx få gået nogen gode lange turer +1time. Efterhånden som du vender dig til de lange ture kan du begynde at lunte dem.

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog

Pagh skrev:Hvad med at kombiner træning med dine hunde. Fx få gået nogen gode lange turer +1time. Efterhånden som du vender dig til de lange ture kan du begynde at lunte dem.

Hej.

Det gør jeg faktisk allerede, jeg går 4-5 ture med dem om dagen af minimum 20-30min et par gange om ugen går vi også en ekstra lang tur på godt 6.5km, men ja den lange tur vi går er også en rute jeg planlægger at skulle kunne løbe på et tidspunkt.. :)
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster