Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1338

Følg bodybuilding.dk på

Underbo larmer

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har det problem at min underbo spiller musik for fuld smadder hver dag fra kl. 10 til 13 og igen 21 til 3.
Det har stået på i 1 1/2 måned og jeg er sgu ved at blive sindsyg af det, bogstavelig talt. Kan ikke koncentrere mig om noget når det står på, eller sove.
Jeg har været nede for at sige han skal skrue ned, så vi andre, eller i hvert fald jeg, kan have et normalt liv. Men jeg blev bare truet og der var ingen forståelse.
Har ikke lyst at gå derned igen.
Nu har jeg ringet til politiet flere gange om problemet, men de vil ikke gøre noget.
Så hvad kan jeg gøre nu? Det eneste jeg har kunnet komme i tanke om er, at skrive en seddel og sætte på hans dør...så handler det nok om at vælge sine ord med omhu, så han ikke bare begynder at skrue endnu højere op.
Eller er det for fesent?

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har du evt prøvet og klage til bolig foreningen ?

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Sha skrev:Nu har jeg ringet til politiet flere gange om problemet, men de vil ikke gøre noget.

Forstår din frustration... Politiet har ikke hjemmel til at gøre noget, så længe det ikke larmer helt ud på gaden, hvis han/hun fx spiller for åbne vinduer.

Som Kroghiez skriver skal du have fat i boligforenigen.
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

Smid ham af internettet, eller begynd at spil ligeså højt musik.
SÅdan noget her:

En 3. mulighed vil være et tæskehold.
Wauw. Much strong, such power...
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 232.50
- Squat: 265.00
- Dødløft: 287.50

Bor du på et kollegie eller normal lejlighed? Hvis det er et kollegie, så er det bare sådan...

Jeg ville sige det til ham igen, og lade ham vide at du ikke føler dig truet. Hvis det ikke hjælper, så boligforeningen :)
Brugeravatar

Reputation point: 50

Hvis boligforeningen ikke kan hjælpe er jeg sikker på at et par friske fyre gerne vil ringe på og spørge ham pænt for et par hundrede kroner :)
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Moestrup87 skrev:
Sha skrev:Nu har jeg ringet til politiet flere gange om problemet, men de vil ikke gøre noget.

Forstår din frustration... Politiet har ikke hjemmel til at gøre noget, så længe det ikke larmer helt ud på gaden, hvis han/hun fx spiller for åbne vinduer.

Han spiller for åbne vinduer, for det meste. Men det larmer ikke ud på gaden, bare ind i gården.

Jeg havde slet ikke tænkt på at kontakte boligforeningen om det. Da jeg ikke har boet i sådan en før.
Men det vil jeg da gøre.

Hvis el-boksene er tilgængelige kan du jo tage strømmen i hans lejlighed hver gang det larmer. Det har jeg prøvet med succes i en tidligere lejlighed :-D
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

Såfremt boligforeningen ikke vil gøre noget ved sagen, må du være et røvhul ;)

1) bank på døren

2) sæt mobilen til at optage

3) ring til politiet og anmeld hans trusler
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

der er ikke noget en kølle ikke har kunne klare endnu.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Hvad for noget musik spiller han?

Vælg den fredelige løsning med boligforeningen, der må være andre som osse er trætte af det.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

bruneunderbukser skrev:Hvad for noget musik spiller han?

Skummelt første indlæg alligevel :mrgreen:
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Han har kun ca 10 sange som han skifter imellem. Og det er bare med til at gøre det endnu mere irriterende!
Jason Derulo - Wiggle, Pharrel - Happy, og hardstyle/elendig techno for resten.

Jeg prøver boligforeningen. Hvis det skulle slå fejl så synes jeg meget godt om din løsning MadsJustesen ;)

MadsJustesen skrev:Hvis el-boksene er tilgængelige kan du jo tage strømmen i hans lejlighed hver gang det larmer. Det har jeg prøvet med succes i en tidligere lejlighed :-D

+1 gør ofte det samme herhjemme når overboen holder fest og jeg skal arbejde dagen efter :lol:
Elsker frustrationen som de altid udbryder: "eeeej nu sprang vi en sikring igen" og dagen efter virker det uden de har skiftet noget :lol:

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Jeg var i en lignende situation, for ikke så lang tid tilbage. Det var overboen og hendes kæreste, som skændtes for fuld blæs. Jeg tænkte nuvel, det kan ske for enhver, men det gentog sig HVER aften i en periode over to uger. Til sidst ringede jeg til politiet og sagde, at det lød som om, at de var ved at slå hinanden ihjel (selvfølglig i lidt andre termer). Der gik omkring 10 minutter før politiet bankede på hos dem og siden har der ikke været noget :)

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Efter de første uanmeldte fester på underlige tidspunkter - bl.a. en søndag, fik de pænt at vide de skulle skrue ned. Da det fortsatte, vendte jeg bassen ned ad og spillede høj musik fra kl 7.
Der har ikke været larm i laaang tid.

Nimanchos skrev:Efter de første uanmeldte fester på underlige tidspunkter - bl.a. en søndag, fik de pænt at vide de skulle skrue ned. Da det fortsatte, vendte jeg bassen ned ad og spillede høj musik fra kl 7.

Lige præcis det der ville jeg tro gav bagslag. Og så er det også en tåbelig løsning, da du nu selv generer dine naboer.

Jeg har en nabo som gør det samme. Musik ligeud af vinduet, over til mig. Jeg har overvejet at slå ham ihjel eller kaste en tre stjernet salami ind af hans vindue, men indtil videre har der været folk til at råbe af ham og politiet til at stoppe ham.
Min irritation ville ikke være så høj, hvis han rent faktisk hørte god musik.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Sha skrev:
Nimanchos skrev:Efter de første uanmeldte fester på underlige tidspunkter - bl.a. en søndag, fik de pænt at vide de skulle skrue ned. Da det fortsatte, vendte jeg bassen ned ad og spillede høj musik fra kl 7.

Lige præcis det der ville jeg tro gav bagslag. Og så er det også en tåbelig løsning, da du nu selv generer dine naboer.

Det virker som om du er out of options. Enig, det er primitivt, men når den civiliserede måde er afprøvet og fejlet, så må man ty til andre metoder.

Sha skrev:

Han har kun ca 10 sange som han skifter imellem. Og det er bare med til at gøre det endnu mere irriterende!
Jason Derulo - Wiggle, Pharrel - Happy, og hardstyle/elendig techno for resten.

Jeg prøver boligforeningen. Hvis det skulle slå fejl så synes jeg meget godt om din løsning MadsJustesen ;)

Det er jo faktisk meget godt musik, hvis du tænker dig om. Jeg kan ikke forstå hvorfor, at du har intentioner om at klage over din jukeboks af en underbo.

Ifbm. med at klage via boligforeningen, så kan du prøve at spørge dine andre naboer om de oplever samme problem. "Forhåbentlig" gør de, således i kan indsende en fælles klage - det bør immervæk være mere effektivt hvis der er adskillige af beboerne i opgangen som føler sig generet.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Moestrup87 skrev:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=134775

2.2.1.7

Du har ret som "udgangspunkt" kan man ikke gøre noget, men dog alligevel, selvfølgelig stopper man det vanvittig høje musik, hvis det er til væsentlig ulempe for andre beboere. :)

Reputation point: 90

Jeg har fået min nabo smidt ud, som boede til leje i forening af ejerlejligheder. Vi var dog mange som snakkede sammen, og klagede på fuld smadder til vores bestyrelse/ejendomsadministration. Der var også domestic violence, sabler og politi involveret.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Kidd skrev:Jeg har fået min nabo smidt ud, som boede til leje i forening af ejerlejligheder. Vi var dog mange som snakkede sammen, og klagede på fuld smadder til vores bestyrelse/ejendomsadministration. Der var også domestic violence, sabler og politi involveret.

:afraid: Hold da op.

Nu har jeg jo boet på landet hele mit liv indtil for 2 måneder siden. Og jeg savner det allerede! Oh hvilken fred...
Så jeg ved ikke hvad der normalt ses som acceptabelt i sådan et lejlighedskompleks her. Min underbo spiller som en gal igen idag, men skal jeg så bare acceptere det og holde ud fordi det er fredag/festdag?

Sha skrev:Nu har jeg jo boet på landet hele mit liv indtil for 2 måneder siden. Og jeg savner det allerede! Oh hvilken fred...
Så jeg ved ikke hvad der normalt ses som acceptabelt i sådan et lejlighedskompleks her. Min underbo spiller som en gal igen idag, men skal jeg så bare acceptere det og holde ud fordi det er fredag/festdag?

Jeg vil normalt sige nej. Men det kommer også an på hvor du bor. Hvis du bor på et kolliege så mener jeg at det er noget som man burde vide på forhån. Men hvis det er et normalt lejlighedskompleks skal du ikke finde dig i det. Du betaler også husleje og der må hersker nogle regler for hvad der er acceptabelt. Jeg ville kunne acceptere, hvis der en sjælendt gang imellem blev smidt en seddel rundt nogle dage i forvejen, at der ville blive holdt fest. Men ellers ikke, nej.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

darkthrone skrev:
Sha skrev:Nu har jeg jo boet på landet hele mit liv indtil for 2 måneder siden. Og jeg savner det allerede! Oh hvilken fred...

Jeg vil normalt sige nej. Men det kommer også an på hvor du bor. Hvis du bor på et kolliege så mener jeg at det er noget som man burde vide på forhån. Men hvis det er et normalt lejlighedskompleks skal du ikke finde dig i det. Du betaler også husleje og der må hersker nogle regler for hvad der er acceptabelt. Jeg ville kunne acceptere, hvis der en sjælendt gang imellem blev smidt en seddel rundt nogle dage i forvejen, at der ville blive holdt fest. Men ellers ikke, nej.

Det ville sgu være rart hvis man fik en seddel. Men igen, så skulle jeg jo have en hver dag.
Det er ikke kollegie jeg bor på. Men her bor dog mange unge og rebelske teens, desværre.
Nogen fra boligforeningen har prøvet at tale fornuft ind i ham, og min nabo har gentagne gange også snakket med ham om problemet.
Men han bliver ved i samme stil. Jeg kan ikke se der skulle være med at gøre, så jeg flytter måske.

Det er et sørgeligt land vi bor i...
Tror jeg flytter til island.

Tilbage til Off topic

Brugere online