Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1330
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Underligt Handled

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB

Jeg har trænet seriøst i ca 1 år.
Jeg har dog desværre et mærkeligt håndled som gør det svært at lav Bla. flyers, biceps curl mm. Problemet er at jeg ikke kan vende min håndflade på venste hånd op ad, prøv stræk armene ud og vend håndfladerne op. Min venstre komme kun til at dreje halvejs rundt, så min handflade faktisk pejer over mod min højre arm. :verysad:

Er der nogen der har set eller hørt det før, og evt har en mulig løsning til det? [-o<
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 112.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder som du ikke er særlig mobil i dit albue-led. Oplevede det også da jeg havde brækket en knogle i albuen for nogle mdr siden. har du prøvet at lave udstræk hver dag?
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Ja Jeg bliver også mere og mere sikker på at det er i albuen det sidder, det er højst sandsynligvis kommet da jeg brækkede min arm som barn...

Nej har ikke umiddelbart prøvet udstræk, (Har ikke rigtig nogle øvelser til det) :o

Men virkede det for dig?
Brugeravatar

Styrkeliste

Både min far og fætter har samme problem.. Begge pga af en brækket arm i barndommen der ikke er vokset rigtigt sammen.. Så tror ikke du kan løse det ved udstrækning desværre.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har samme "problem", mine håndled/albueled er heller ikke specielt mobile. Jeg løser det ved at køre med EZ-bar til f.eks. curls, og så laver jeg cable flyes i stedet for flyes i maskine.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Det er sjovt at jeg skulle læse om det her.. Jeg har samme problem, men i mit tilfælde er det medfødt.

Jeg har været til fysioterapeut med problemet i godt 4 måneder, 2 gange om ugen. Der kom fremskridt, men det gik så langsomt at jeg nok skulle bruge 3-5 år på at få fuld bevægelighed tilbage. Det ville koste for meget, så jeg droppede det og lever bare med de 5-10 graders supinær rotation som jeg har.

Der sidder noget brusk i leddet som begrænser bevægeligheden. Det kan trænes væk meget langsomt, ellers kan man få det opereret væk, hvilket er meget risikabelt.

Ved operation kan der ske 3 ting:
  • Det hjælper
  • Det hjælper ikke
  • Du får ødelagt leddet og er nu fysisk handicappet.

Det er så sjældent at lægerne ser sådan et problem, at de har nul erfaring med behandling af det. De vil give dig nogle helt almindelige strækøvelser som sjovt nok ikke hjælper, fordi det ikke er muskulaturen der er problemet.

Personligt kan jeg kun anbefale at du finder nogle øvelser som du kan lave uden problemer og undgår dem som er begrænset af håndleddet.

Flyes burde ikke være et problem, men dumbell curls kan godt blive et problem. UH pullups kan godt lade sig gøre. Det river lidt i håndleddet, men det gør det i det mindste muligt at træne biceps.

Når du er ved pullupbaren, så prøv langsomt at komme længere ned, så din arm bliver strukket ud. Når det begynder at gøre ondt i albuen, skal du bare holde den på det punkt i 20-30 sekunder før du går hjem. Gør det som det allersidste efter hver træning.

Geografisk sted: Ballerup

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Jeg har faktisk lidt samme udfordring også med venstre hånd, hvilket måske kan forklare, at jeg har lidt betændelse kun i venstre og ikke højre håndled :-k

Måden jeg har kompenseret, er ved at bruge EZ-bar ved relevante øvelser, hammer-grip biceps curls og så videre. Dine gain-muligheder er ikke nævneværdigt formindsket af dette "handicap".
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Rekondo skrev:Det er sjovt at jeg skulle læse om det her.. Jeg har samme problem, men i mit tilfælde er det medfødt.

Jeg har været til fysioterapeut med problemet i godt 4 måneder, 2 gange om ugen. Der kom fremskridt, men det gik så langsomt at jeg nok skulle bruge 3-5 år på at få fuld bevægelighed tilbage. Det ville koste for meget, så jeg droppede det og lever bare med de 5-10 graders supinær rotation som jeg har.

Der sidder noget brusk i leddet som begrænser bevægeligheden. Det kan trænes væk meget langsomt, ellers kan man få det opereret væk, hvilket er meget risikabelt.

Ved operation kan der ske 3 ting:
  • Det hjælper
  • Det hjælper ikke
  • Du får ødelagt leddet og er nu fysisk handicappet.

Det er så sjældent at lægerne ser sådan et problem, at de har nul erfaring med behandling af det. De vil give dig nogle helt almindelige strækøvelser som sjovt nok ikke hjælper, fordi det ikke er muskulaturen der er problemet.

Personligt kan jeg kun anbefale at du finder nogle øvelser som du kan lave uden problemer og undgår dem som er begrænset af håndleddet.

Flyes burde ikke være et problem, men dumbell curls kan godt blive et problem. UH pullups kan godt lade sig gøre. Det river lidt i håndleddet, men det gør det i det mindste muligt at træne biceps.

Når du er ved pullupbaren, så prøv langsomt at komme længere ned, så din arm bliver strukket ud. Når det begynder at gøre ondt i albuen, skal du bare holde den på det punkt i 20-30 sekunder før du går hjem. Gør det som det allersidste efter hver træning.

Det er helt ufatteligt at lærerne har så lidt/ingen kendskab til problemet, jeg tror ikke lige at jeg vil tage chancen og blive opereret. jeg vil prøve det med pullupbaren det kan jeg godt se mening, mange tak for rådet :D
Brugeravatar

Styrkeliste

theyoungassassin skrev:Det er helt ufatteligt at lærerne har så lidt/ingen kendskab til problemet, jeg tror ikke lige at jeg vil tage chancen og blive opereret. jeg vil prøve det med pullupbaren det kan jeg godt se mening, mange tak for rådet :D

God idé. Både på grund af risikoen for at miste bevægelsen i hele underarmen og fordi man skal betale 8000-13000 kr for det. :)

Geografisk sted: Ballerup

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster