Bundesball skrev:Jeg har endnu ikke set et universitet, hvor de studerende ikke ligner et bredt udsnit af den danske ungdom. Specielt jura har mange fordomme (læser selv jura på KU) dog uden hold i virkeligheden. Der er naturligvis de 10% som tror at man allerede på 1. år skal klæde sig som advokatfuldmægtig, men hvorfor?
Længere inde i studiet kan det så være at folk har fået studiejob på advokatkontorer, hvor der er dresscode. Så kan man se nogle enkelte i jakkesæt, men oftest forsøger studerende at undgå det, da du hurtigt nok ender i et job hvor du måske er tvunget til at iføre dig jakkesæt hver eneste dag. Så den lyst skal nok blive stillet.
Jeg har også lagt mærke til at mange på CBS er yderst velklædt. Men de skal jo også ud og erobre verden som business mænd.
Ville også helt klart helst gå uden. Det er jo meget mere afslappende at gå i normalt tøj. Spørgsmålet henvendte sig også mest til personer som dig, som allerede studerer jura, altså for folk der er inde i studiemiljøet.
Når men det var også bare et hurtigt spørgsmål som for den sags skyld ikke betyder noget, glæder mig til at komme ind på studiet og se om det er noget for mig.

Tak for svaret