Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1391
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

Uvidende = glad?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey

Nu jeg har gået og tænkt lidt over dette emne, så derfor synes jeg det kunne være interessant at høre jeres syn på sagen.

Jeg har det lidt sådan, at jeg savner lidt dengang, hvor man kunne nyde en is, en øl, noget chokolade eller måske et stykke kage uden at få dårlig samvittighed.
Jeg synes helt sikkert man skal have lov til at nyde livet og spise lidt sødt en gang imellem. Men hver gang jeg spiser noget, kan jeg næsten ikke lade være med at tænke på, at det jeg indtager er en kæmpe blocker i mit mål om at få en flot krop.

Jeg vil ikke gå så vidt at sige at jeg får dårlig samvittighed, men jeg skænker det en tanke, og jeg kunne godt lidt frygte at det bliver værre, for sådan har jeg i hvert fald ikke altid haft det (Muligvis fordi jeg var yngre).

Jeg har sagt til mig selv, at dette aldrig må få indflydelse på de sjove byture jeg har, og det har det heller aldrig haft! Og gang imellem nyder jeg da også noget sødt, når jeg er sliksulten, men det var bare som om at det var nemmere at nyde før i tiden.

Jeres tur: Fyr lidt tanker af ;)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

At man ind i mellem spiser lidt slik, is eller andet skader næsten intet. Hvis bare du har mulighed for at se hvor mange kcal, hvor meget protein, kulhydrat og fedt der er i kan du jo bare regne på det og så vil du enlig ikke tage på. Og det er jo ikke en blocker, du skal bare arbejde dobbelt så hårdt. Og så kommer det self også an på dit mål, at du måske en gang om ugen spiser junk gør ikke at du ikke kan opnå at få en pæn krop. Måske gør det det også nemmere for dem der har venner der går lige så meget op i det som en selv. Jeg har en del venner som ikke går op i det, og jeg siger tit nej tak til øl. Før hen var det jo et par stykker om dagen, og det holder altså ikke mere. Men vi kan stadigvæk have det sjovt.

Den trøst jeg har er mit aftensmåltid, det er altid kanont. En god omgang marineret kylling, gode kartoffel både godt med kryderi på, og massere af salat, med den lette cream fraise. Det sgu lige så godt som junk hvis ikke bedre!

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Kostplan: Ingen kostplan

rask skrev:Hey

Nu jeg har gået og tænkt lidt over dette emne, så derfor synes jeg det kunne være interessant at høre jeres syn på sagen.

Jeg har det lidt sådan, at jeg savner lidt dengang, hvor man kunne nyde en is, en øl, noget chokolade eller måske et stykke kage uden at få dårlig samvittighed.
Jeg synes helt sikkert man skal have lov til at nyde livet og spise lidt sødt en gang imellem. Men hver gang jeg spiser noget, kan jeg næsten ikke lade være med at tænke på, at det jeg indtager er en kæmpe blocker i mit mål om at få en flot krop.

Jeg vil ikke gå så vidt at sige at jeg får dårlig samvittighed, men jeg skænker det en tanke, og jeg kunne godt lidt frygte at det bliver værre, for sådan har jeg i hvert fald ikke altid haft det (Muligvis fordi jeg var yngre).

Jeg har sagt til mig selv, at dette aldrig må få indflydelse på de sjove byture jeg har, og det har det heller aldrig haft! Og gang imellem nyder jeg da også noget sødt, når jeg er sliksulten, men det var bare som om at det var nemmere at nyde før i tiden.

Jeres tur: Fyr lidt tanker af ;)

Tror bestemt ikke at du er alene om det her emne. Jeg har det præcis på samme måde. Jeg ved at det bliver fanatisk, men holder man sig fra alt det man har været vant til, bliver det svært at leve med. En ting du kan gøre er at give dig selv lov til f.eks. at genindføre lørdagsslikket. holde den samme dag hver uge til at spise hvad du har lyst til. Hvis du begynder at planlægge det usunde, er det nemmere at acceptere uden at få det vildt dårligt over det.
Min kamp mod tunge mål...!

Nysgerrig?
Tjek min log: viewtopic.php?t=16005
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Squat: 220.00
- Dødløft: 200.00

Jeg har ikke nogen kostplan, men bulker/cutter efter apetitten, hvilket er gået vældig fint so far. Også pga jeg trodsalt er 16år og bor hjemme, så aftensmaden der bliver smidt på bordet er jo umulig at regne kcalfordeling ud på, hvis jeg ikke selv har lavet det og målt op.
Mine tanker går ofte på, at hvis jeg i forvejen er i bulk, og så jeg lige smider en is ned. Så vil isen sætte sig som overskydende fedt, da der er nada næring til kroppen i sådan en.
Brugeravatar

Styrkeliste

rask skrev:Jeg har ikke nogen kostplan, men bulker/cutter efter apetitten, hvilket er gået vældig fint so far. Også pga jeg trodsalt er 16år og bor hjemme, så aftensmaden der bliver smidt på bordet er jo umulig at regne kcalfordeling ud på, hvis jeg ikke selv har lavet det og målt op.
Mine tanker går ofte på, at hvis jeg i forvejen er i bulk, og så jeg lige smider en is ned. Så vil isen sætte sig som overskydende fedt, da der er nada næring til kroppen i sådan en.

Du skal ikke få det dårligt over en is. Den feder jo kun hvis du ikke får den brændt af. Men der er jo masser af alternativer for slik og junkfood. Men træner du for muskler, skal du ikke være bange for at indtage lidt for meget... hellere det end for lidt, right!
Min kamp mod tunge mål...!

Nysgerrig?
Tjek min log: viewtopic.php?t=16005
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N

Styrkeliste
- Squat: 220.00

Jeg får også dårlig samvittighed, når jeg spiser sørgelig med.
På cut holder jeg mig 100% fra slik, kage osv, men på bulk tillader jeg mig lidt friheder, selvom jeg får lidt dårlig samvittighed til tider :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Jeg kan sagtens se hvad du mener. Da jeg var yngre spiste jeg også bare hvad jeg havde lyst til, der i blandt helt sikkert også en del slik og is. Heldigvis er jeg hardgainer, så jeg kan stadigvæk sagtens tillade mig at spise lidt lørdagsslik og tage en tur ned på det lokale pizzaria (som jeg også gør mindst en gang om ugen ;))

Men det kan da somme tider være en kæmpe klods om benet, at skulle sørge for at få en 100% ordentlig kost. Af samme grund har jeg valgt ikke at veje min mad, eller gå efter en kostplan, da der er så mange ting jeg hellere vil end at stå i køkkenet og veje min mad af. (Selvom jeg godt ved der er masser af folk herinde der vil være uenige i dette ;))

Og at drikke sig en kæp i øret en eller 2 gange om ugen sammen med alle gutterne, er noget jeg ikke ville undvære! (Man er vel kun ung 1 gang)

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Logbog: Ingen logbog

Normalt når træningen bare kører syntes jeg ikke det er svært at holde sig fra de søde og usunde sager. Der spiser jeg nemlig så meget og regelmæssigt at jeg aldrig når at blive sulten, og så har jeg slet ikke trang til søde sager :)
Da jeg var en lille dreng boede vi i Afrika. Der er det meget svært at få fat på slik og det er meget dyrt. Da vi så kom hjem til Danmark indførte vi en "slik fredag". Men det var stadig meget små mængder slik og chips vi fik lov at spise :)

Så jeg syntes slet ikke at det er et problem at undvære idag, da det aldrig har været en stor del af mit liv :)

Men nu da jeg ligger syg døgnet rundt tager jeg mig lidt friheder. F.eks spiste jeg en halv af de store slikposer igår! :?
Men når jeg er rask og træningen kører har jeg slet ingen trang til slik og usunde sager :)
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

Jeg har altid haft det sådan med min træning, at jeg vil ikke lade den stå i vejen for noget jeg har lyst til. Så kan man så diskutere hvor dedikeret jeg er til træningen, men hvis jeg lod min sport bestemme at jeg ikke måtte drikke en cola selvom jeg havde lyst til en cola, eller spise en pizza fordi jeg havde lyst til en pizza, så kunne jeg ligeså godt droppe træningen. Så meget vil jeg ikke lade mig styre..

Men når det er sagt, skal det også siges at jeg faktisk rent naturligt har fået mindre lyst til kage, slik osv. Det er sjældent jeg spiser det.. og sjældent jeg drikker sodavand.. Men f.eks. i går på arbejdet da vi lukkede gav butikken lidt fyraftens øl og -sodavand, og der tog jeg da en sodavand.. (fordi jeg ikke kan lide øl.. hvis jeg kunne det, havde jeg da nok taget en øl...).
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Der er ofte også noget socialt sammenhæng med det usunde mad. For eksempel det at tage hen på Sams barbaque i Aalborg med vennerne. Eller sidde og få en pils med gutterne. Takker man nejtak her, er det lidt trist, for det kan sgu være god hygge :)
Sidst rettet af rask 10. aug 2008, 12:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Dingo skrev:Men f.eks. i går på arbejdet da vi lukkede gav butikken lidt fyraftens øl og -sodavand, og der tog jeg da en sodavand.. (fordi jeg ikke kan lide øl.. hvis jeg kunne det, havde jeg da nok taget en øl...).

Godt jeg ikke er ene om det! :thumpup:

-----------------------------------------------
Jeg synes bestemt ikke at det hele skal tage overhånd. Lige pt. træner jeg ikke med noget bestemt mål for øjet, har nogen stram diæt at holde eller noget i den stil. Jeg har enkelte guidelines som jeg holder mig indenfor, jeg spiser som udgangspunkt ikke chokolade og chips, men vingummi (elsker jeg!) spiser jeg hver gang jeg nu er i biografen - alligevel kun ca. en gang om måneden. Sodavand drikker jeg ikke i hverdagene, men hver weekend :D
Mht. dårlig samvittighed, så er det kun når jeg spiser for meget slik :lol: Jeg synes kun det er dejligt at vide mere, om hvad det er jeg indtager, og slet ikke at det er noget balast.

/Koppel, som sidder og drikker cola lige nu :mrgreen: (zero godt nok, men alligevel)
"Jeg lod de 15 reps kompensere for denne øvelse."
Brugeravatar

Reputation point: 150

Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00

Koppel skrev:
Dingo skrev:Men f.eks. i går på arbejdet da vi lukkede gav butikken lidt fyraftens øl og -sodavand, og der tog jeg da en sodavand.. (fordi jeg ikke kan lide øl.. hvis jeg kunne det, havde jeg da nok taget en øl...).

Godt jeg ikke er ene om det! :thumpup:

-----------------------------------------------
Jeg synes bestemt ikke at det hele skal tage overhånd. Lige pt. træner jeg ikke med noget bestemt mål for øjet, har nogen stram diæt at holde eller noget i den stil. Jeg har enkelte guidelines som jeg holder mig indenfor, jeg spiser som udgangspunkt ikke chokolade og chips, men vingummi (elsker jeg!) spiser jeg hver gang jeg nu er i biografen - alligevel kun ca. en gang om måneden. Sodavand drikker jeg ikke i hverdagene, men hver weekend :D
Mht. dårlig samvittighed, så er det kun når jeg spiser for meget slik :lol: Jeg synes kun det er dejligt at vide mere, om hvad det er jeg indtager, og slet ikke at det er noget balast.

/Koppel, som sidder og drikker cola lige nu :mrgreen: (zero godt nok, men alligevel)

Ja præcis samme her.. Der er vi meget ens :P
Det sker sjældent men når det gør så sidder jeg ikke i hjørnet og skammer mig :D
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg tænker meget lidt over hvad jeg spiser. Mere hvor meget.

Jeg forsøger blot at spise alt hvad jeg kan komme i nærheden af.

For mig er det nok også lettere da jeg spiser i kantine på arbejdet hver dag. Der må man jo bare spise hvad der er.
Og er det svensk pølseret, ja så grovæder jeg af det hehe.

Øl drikker jeg dog ikke så meget af mere. Meget sjældent jeg lige napper en enkelt. Så hellere helt i hegnet så der går en uge inden man gider igen.
Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.

Min Træning's Log
viewtopic.php?t=17271&postorder=asc&start=0#312139
Brugeravatar

Geografisk sted: Aabybro

Træner her: Atletklubben Jyden

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 285.00
- Dødløft: 280.00

m man lever sundt afhænger mere af at få nok af de rigtige mikronæringsstoffer, og ikke for meget animalsk fedt end af om man æder en kage eller en burger hist og pist.

Det lyder meget som om du har en form for spiseforstyrrelse. Når kost handler om identitet istedet for sult, appetit og smag, så går det bare galt. Slå dig lidt løs, er mit råd...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Det går virkelig godt for min kost, og jeg har aldrig rigtigt spist slik, fordi jeg hader den smag man har i munden 10 minutter efter :?
Kan dog godt finde på at spise chips en gang imellem, men det er sjældent da jeg er for doven til at købe det.

Ellers kan det godt gå lidt over gevind under dekon, men når man træner er det super! :D
Brugeravatar

Reputation point: 160

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster