Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1397
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1394

Følg bodybuilding.dk på

Valg af billig bærbar til skolebrug

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej.

Hvis der findes et par kyndige edb-hoveder, vil jeg meget gerne have jeres hjælp til valg af ny bærbar.
Mit studie kræver en ny computer, da den gamle ikke vil mere.

Det er en økonomi-uddannelse, hvilket betyder, at den ikke behøver kunne en masse.

Jeg har kigget lidt på disse to:

http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo- ... 78783.aspx

Vs.

http://www.edbpriser.dk/baerbar/samsung ... 29180.aspx

Hvis I kender bedre alternativer, er jeg meget modtagelig :)

På forhånd tak.

Mvh,
Ole_S
Sidst rettet af Ole_S 22. jul 2013, 12:37, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville tage lenovo'en af de to dér. Pga hyperthreading. Ikke at du kommer til at bruge det voldsomt meget, men stadig.
Designet er også mere smooth.

Mit bedste råd er at tjekke Elgigantens avis. Jeg fik en Acer Aspire hvor normalprisen var 4500 til 3000. Den ålte sig på det tidspunkt med pc'er med en pris på 4000-4100, så det kan sagtens betale sig. At denne Acer Aspire-model så er ren plastik og designet er kedeligt, har jeg det fint med. Den virker og er langt bedre end flotte alternativer. Desuden er den 13" - som gør at jeg kan have den i min rygsæk sammen med alt min andet bras.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Jeg fandt os min computer i elgiganten tilbuds avis. Man skal bare li være opmærksom på at ikk alle deres " billige" computer sælges med office pakken. Sælgeren i butiken fortalte mig at det var fordi så ku de fx sige den koster 3000 i stedet for 3500.
" smart " fundet på. :D ](*,) ](*,)
Party all night so you can drink a sprit light

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Tak for jeres inputs.
Umiddelbart er jeg også mest til Lenovoen.

Jeg skal først bruge den i starten af september, så jeg har slet ikke travlt.

Måske jeg har bare skulle vente på et rigtig godt tilbud.

Ole_S skrev:Tak for jeres inputs.
Umiddelbart er jeg også mest til Lenovoen.

Jeg skal først bruge den i starten af september, så jeg har slet ikke travlt.

Måske jeg har bare skulle vente på et rigtig godt tilbud.

Vent på et godt tilbud. Computere udvikler sig hele tiden. Hvis du købte en PC nu kunne du få den 250-300kr. billigere til September.

- Du kunne overveje en skærm med anti-refleksion eller hvad det hedder. Jeg kunne i hvert fald godt bruge det når jeg sidder i vindues-siden i klassen.

Styrkeliste

God ide.
Det vil jeg bestemt tage med i mine overvejelser.

KVMAX skrev:Jeg fandt os min computer i elgiganten tilbuds avis. Man skal bare li være opmærksom på at ikk alle deres " billige" computer sælges med office pakken. Sælgeren i butiken fortalte mig at det var fordi så ku de fx sige den koster 3000 i stedet for 3500.

Stort set ingen computere sælges med Office-pakken. Der normalvis koster +900 kroner.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
KVMAX skrev:Jeg fandt os min computer i elgiganten tilbuds avis. Man skal bare li være opmærksom på at ikk alle deres " billige" computer sælges med office pakken. Sælgeren i butiken fortalte mig at det var fordi så ku de fx sige den koster 3000 i stedet for 3500.

Stort set ingen computere sælges med Office-pakken. Der normalvis koster +900 kroner.

Man kan tilvælge det på samtlige af elgigantens pc'er for 650kr. tror jeg nok.

Styrkeliste

andreas7074 skrev:
Garik skrev:

Man kan tilvælge det på samtlige af elgigantens pc'er for 650kr. tror jeg nok.

Det tør jeg så ikke sige, men det ville være et smart træk.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Jeg får office-pakken gratis af min kære fader, så det skal jeg ikke tænke på :)

Jeg har besluttet mig for, at jeg vil købe en brugt Apple Macbook. Jeg er lidt i tvivl, om jeg bør kaste penge efter PRO eller AIR modellen.

Hvad siger jeres erfaringer? :)

Ole_S skrev:Jeg har besluttet mig for, at jeg vil købe en brugt Apple Macbook. Jeg er lidt i tvivl, om jeg bør kaste penge efter PRO eller AIR modellen.

Hvad siger jeres erfaringer? :)

Det kommer jo an på dine krav :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Jeg vil personligt holde mig lagt væk fra Mac, eftersom du kan få en langt bedre pc for halt så mange penge. Den eneste grund til at Mac er så populært er fordi det har en fantastisk flot designe, det er det eneste som mac har som Windows ikke har.
og så selvom du køber en brugt Mac ved folk godt hvad de vil have for den, og brugte computere er ikke altid den rigtige løsning. eftersom at levetiden i en bærbar er faldet meget de senere år.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 112.50

theyoungassassin skrev:Jeg vil personligt holde mig lagt væk fra Mac, eftersom du kan få en langt bedre pc for halt så mange penge. Den eneste grund til at Mac er så populært er fordi det har en fantastisk flot designe, det er det eneste som mac har som Windows ikke har.
og så selvom du køber en brugt Mac ved folk godt hvad de vil have for den, og brugte computere er ikke altid den rigtige løsning. eftersom at levetiden i en bærbar er faldet meget de senere år.

Nej.

Du betaler måske mere for en Mac, end den er værd, men der er en verden til forskel fra en PC til en Mac, som du kun kan vide noget om, såfremt du har arbejdet på en Mac i længere tid af gangen.

Du betaler en merpris, men den er i mine øjne det værd.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
theyoungassassin skrev:Jeg vil personligt holde mig lagt væk fra Mac, eftersom du kan få en langt bedre pc for halt så mange penge. Den eneste grund til at Mac er så populært er fordi det har en fantastisk flot designe, det er det eneste som mac har som Windows ikke har.

Nej.

Du betaler måske mere for en Mac, end den er værd, men der er en verden til forskel fra en PC til en Mac, som du kun kan vide noget om, såfremt du har arbejdet på en Mac i længere tid af gangen.

Du betaler en merpris, men den er i mine øjne det værd.

Det er vel også en smags sag, gi mig en mac i hånden og jeg ville ikke kunne halvdelen af hvad jeg kan på en Windows. Jeg mener ikke der er den store forskel, programmerne fungere anderledes f.eks Word, office osv. men performance er de ens, og det er her man skal vurdere om man vil ligge 8.000 kr for en mac eller 5.000 for en Windows med samme egenskaber. det er selve computerens ydeevne som man vil ligge mærke til, ikke om man skal lukke programmet i højre eller venstre hjørne. en langsom computer er det værste jeg ved, og jeg tror i har det på samme måde.

Jeg vil dog ikke sidde og fyre lort af omkring Mac, så hvis det er billede redigering eller evt. musik redigering så er det klart Mac der skal vælges, det er der ingen tvivl om. Men som han selv siger så er den til skole brug, der vil Lenovo'en f.eks være super eftersom den kan holde til praktisk talt alt...
så hvis du ikke skal redigere billeder eller side på baresso med din computer, så vil jeg klart anbefale en Windows frem for Mac.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mac OS er en helt anden boldgade end Windows. Derudover er risikoen for, at en Mac brænder sammen/går i stykker markant mindre, end hos PC'er - Mac er bare bedre kvalitet.

Som sagt betaler man mere, end den er værd på papiret, men det er bestemt det værd, når det kommer til ydelse og glæden ved brug i hverdagen. Den eneste grund til at vælge en PC er, hvis man vil game.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

klart enig... hvis jeg betaler 8000 kr for en Mac forventer jeg også at det er af bedre kvalitet end pc'en fra Aldi eller whatever... men hvis du så ligger de 8000 kr til en Windows pc vil jeg mene at du får lagt bedre specifikationer, ja en Windows computer er god til at game på, men hvis man sammenligner med Mac som er forfærdelig at game på så er det jo klaret at Windows skiller sig ud.

I min verden kan man dele det op sådan hvis man nu siger du har x beløb til enten en Mac eller en Windows.

Mac: der betaler du for design og kvalitet, altså den føles fantastisk. Mac har en super flot og skønt touch. Performance er du ganske gode og de er ikke mindst praktiske at have med.

Windows: betales der for performance, altså kraft i computeren. muligvis er det lidt upraktisk at have med, men er det vær at bære på 1 kg ekstra for at få noget ekstra power i sin computer?. performance er ikke kun noget som gør sig gældende i Gaming, dette vil bestem også kunne mærkes i det daglige skole brug. med hensyn til design mener jeg ikke at du kan få en flottere computer end Mac, de er simpelthen super fede. men dermed skal det også siges at Windows også kan nogle ganske flotte computere.
Brugeravatar

Styrkeliste

Der er jeg så ikke enig. Mac er ikke bedre kvalitet end Windows, så længe du passer på din computer. Jeg har altid haft Windows, og min nuværende har jeg haft i 3 år, og der er ikke sket det mindste med den. Den computer jeg har nu er ikke engang en af de bedste Windows, nej, den har en i3 processor, men jeg har lavet alt tænkeligt med den. Ligefra skolearbejde, til programmering af hjemmesider til billed -og video redigering. Ikke det mindste er sket med den. Så længe du har Anti Virus, CC cleaner, og rydder op i dine gamle filer en gang i mellem så forbliver din computer hurtig og god.

Til trådstarter: LAD VÆRE med at købe brugte computere! Det er det dummeste du kan gøre, da du ikke ved hvordan den tidligere ejer har behandlet den.

Køb Lenovoen, den ser god ud og Lenovo er et af de mest bæredygtige pc-mærker. Har selv lige købt en Lenovo ultrabook. :)
Tøj og accessories til træning, fitness og bodybuilding ---> http://www.bodybuildingshop.tk/

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 90.00

SR97 skrev:Der er jeg så ikke enig. Mac er ikke bedre kvalitet end Windows, så længe du passer på din computer. Jeg har altid haft Windows, og min nuværende har jeg haft i 3 år, og der er ikke sket det mindste med den. Den computer jeg har nu er ikke engang en af de bedste Windows, nej, den har en i3 processor, men jeg har lavet alt tænkeligt med den. Ligefra skolearbejde, til programmering af hjemmesider til billed -og video redigering. Ikke det mindste er sket med den. Så længe du har Anti Virus, CC cleaner, og rydder op i dine gamle filer en gang i mellem så forbliver din computer hurtig og god.

Til trådstarter: LAD VÆRE med at købe brugte computere! Det er det dummeste du kan gøre, da du ikke ved hvordan den tidligere ejer har behandlet den.

Køb Lenovoen, den ser god ud og Lenovo er et af de mest bæredygtige pc-mærker. Har selv lige købt en Lenovo ultrabook. :)

Jeg arbejder blandt andet med reklamationer, og PC'er er klart overrepræsenteret (også i forhold til der sælges langt flere PC'er) i statistikkerne. Der er bare flere ting, der går galt med PC'er.

Jeg har da også selv haft en PC i over fem år, som stadig kører fint. Den hoster lidt i ny og næ, men fungerer da stadig. Men min Macbook er blot af bedre kvalitet over hele linjen; byggekvalitet, glæde ved brug, design, ydelse og så videre - det hele overgår alle de PC'er, jeg har haft i hænderne.

Derudover kan man ikke fornægte, at der er en markant forskel på 1-1.5 kilo Mac og så til en +2.5 kilo PC, når man som studerende skal transportere den dagligt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

SR97 skrev:Der er jeg så ikke enig. Mac er ikke bedre kvalitet end Windows, så længe du passer på din computer. Jeg har altid haft Windows, og min nuværende har jeg haft i 3 år, og der er ikke sket det mindste med den. Den computer jeg har nu er ikke engang en af de bedste Windows, nej, den har en i3 processor, men jeg har lavet alt tænkeligt med den. Ligefra skolearbejde, til programmering af hjemmesider til billed -og video redigering. Ikke det mindste er sket med den. Så længe du har Anti Virus, CC cleaner, og rydder op i dine gamle filer en gang i mellem så forbliver din computer hurtig og god.

Jeg arbejder blandt andet med reklamationer, og PC'er er klart overrepræsenteret (også i forhold til der sælges langt flere PC'er) i statistikkerne. Der er bare flere ting, der går galt med PC'er.

Jeg har da også selv haft en PC i over fem år, som stadig kører fint. Den hoster lidt i ny og næ, men fungerer da stadig. Men min Macbook er blot af bedre kvalitet over hele linjen; byggekvalitet, glæde ved brug, design, ydelse og så videre - det hele overgår alle de PC'er, jeg har haft i hænderne.

Derudover kan man ikke fornægte, at der er en markant forskel på 1-1.5 kilo Mac og så til en +2.5 kilo PC, når man som studerende skal transportere den dagligt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tja, så kan det være man som studerende skal investere i en ordentlig bærbar til 5.000+ i stedet for det der 2-3000 pis. De billige bærbar går self let i stykker, Acer osv. men hvis du kigger på fx Samsung og Lenovo så er holdbarheden bedre. Køber man en ultrabook så vejer de også 1,5-1,75 kg. og de fås fra 5-6000 :)
Tøj og accessories til træning, fitness og bodybuilding ---> http://www.bodybuildingshop.tk/

Styrkeliste

Garik skrev:

Men man kan vel heller ikke se bort fra at en studerende sjældent har penge til en Mac, når en Windows som er ligeså god (måske lidt under Macen) kan købes til omkring halvdelen. Jeg er under uddannelse som IT-supporter og arbejder med computere ca. hele dagen, det giver en vis kenskab til faget, samt hvad jeg vil foretrække at bruge i det daglige.
Brugeravatar

Styrkeliste

Styrkeliste

SR97 skrev:Tja, så kan det være man som studerende skal investere i en ordentlig bærbar til 5.000+ i stedet for det der 2-3000 pis. De billige bærbar går self let i stykker, Acer osv. men hvis du kigger på fx Samsung og Lenovo så er holdbarheden bedre. Køber man en ultrabook så vejer de også 1,5-1,75 kg. og de fås fra 5-6000 :)

Jeg taler også om bærbare til +5.000. Lenovo er typisk af en bedre kvalitet, men er nu stadig "godt" med i statistikkerne. Acer, Asus og HP vil man helst holde sig fra. Især de lidt billigere under 5.000-6.000.

Jeg siger ikke, at PC'er per definition er lort. Jeg siger blot, at de ekstra penge en Mac koster, er godt givet ud efter min mening.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
SR97 skrev:Tja, så kan det være man som studerende skal investere i en ordentlig bærbar til 5.000+ i stedet for det der 2-3000 pis. De billige bærbar går self let i stykker, Acer osv. men hvis du kigger på fx Samsung og Lenovo så er holdbarheden bedre. Køber man en ultrabook så vejer de også 1,5-1,75 kg. og de fås fra 5-6000 :)

Jeg taler også om bærbare til +5.000. Lenovo er typisk af en bedre kvalitet, men er nu stadig "godt" med i statistikkerne. Acer, Asus og HP vil man helst holde sig fra. Især de lidt billigere under 5.000-6.000.

Jeg siger ikke, at PC'er per definition er lort. Jeg siger blot, at de ekstra penge en Mac koster, er godt givet ud efter min mening.

Ikke for at starte en diskussion, men Asus laver super gode bærbare, Jeg har selv en Asus bærbar som kører rigtig godt, og har gjort det i 1,5 år nu, jeg men helt bestemt godt at man kan ligge sine penge hos Asus, de er samtidig også det førende mærke inde for Motherboards til stationære computere ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tusind tak for jeres svar/inputs.
Den evige "religionskrig" om hvorvidt mac eller windows er det rigtig, er en diskussion, som menneskeheden aldrig bliver enig om! ;)

Som der står skrevet, så faldt valget på en brugt Macbook, da jeg også har hørt, at de ekstra penge er givet godt ud. Derudover falder mac-bærbare ikke så meget i pris, som eksempelvis bærbare baseret på windows-styresystemet. Det er selvfølgelig en dårlig ting, når jeg gerne vil købe brugt :)

Mit budget er dog maks 4000-5000. Det bliver nok lidt svært at finde en god macbook, uden en masse defekter, til den pris.

Da jeg skal sidde foran computeren mange timer, når skolen starter, vil jeg selvfølgelig gerne have en bærbar, som jeg er glad for at bruge.

Billigere bærbare, i ligaen 2000-3000 kr, dækker sikkert mine krav rent hardware-mæssigt. Jeg vil dog gerne have en bærbar, som er lækker at arbejde med. Det var hovedsageligt i den forbindelse, valget faldt på Macbook.

Umiddelbart er jeg mest hooked på AIR-modellen, da denne har SSD harddisk, en højere opløsning, mindre vægt og en "blændfri" skærm.

Spørgsmålet er bare, om disse specs. overgår PRO's samlede specs.

Jeg har ikke voldsomt meget forstand på at vurdere dette. :)

Ole_S skrev:Umiddelbart er jeg mest hooked på AIR-modellen, da denne har SSD harddisk, en højere opløsning, mindre vægt og en "blændfri" skærm.

Jeg ville holde mig fra en brugt, hvis jeg var dig.

Når det så er sagt, så afhænger det jo af, hvilken Air og hvilken Pro, du har kig på. Min Pro har Retina og SSD, så den overgår nemt hvilken som helst Air. Men det er jo nok ikke den, du kigger på?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
Ole_S skrev:Umiddelbart er jeg mest hooked på AIR-modellen, da denne har SSD harddisk, en højere opløsning, mindre vægt og en "blændfri" skærm.

Jeg ville holde mig fra en brugt, hvis jeg var dig.

Når det så er sagt, så afhænger det jo af, hvilken Air og hvilken Pro, du har kig på. Min Pro har Retina og SSD, så den overgår nemt hvilken som helst Air. Men det er jo nok ikke den, du kigger på?

Jeg har slet ikke råd til PRO med Retina skærm. Jeg tænker på den forrige model. Det er netop derfor, jeg overvejer AIR, da denne har SSD harddisk, som skulle være meget brugbart i dagligdagen.
Hvorfor holde mig fra brugt? Hvis der stadig er garanti og kvittering på?

Hvis jeg skal holde mig fra en brugt bærbar, kan jeg ikke købe en macbook.

Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan kvaliteten på en macbook er bedre end en PC på andre områder end kabinettet.
Komponenterne er jo fuldstændig de samme, og desuden bruger Apple forældede RAM-kort. Faktisk generelt forældede komponenter.
- Man kan ikke få de nyeste grafikkort i en mac, men derimod dem fra den tidligere generation.
- Man kan ikke få den nyeste CPU med den højeste clockspeed.

Jeg kan ikke forstå hvordan kvaliteten på det område kan være bedre. Om der er lys i tastaturet er for de fleste komplet ligegyldigt. Jeg foretrækker i hvert fald en 2kkr billigere computer fremfor lys i mit tastatur.

Expert har en billig satan i denne uge. 3k for en udmærket pc umiddelbart.

At købe Apple svarer til at købe Alienware. Overvurderet as fuck. Jeg købte en computer der matchede en Alienware til 12k for 7400, og jeg valgte endda et mere støjsvagt kabinet.
- og tbh. -> Hvis jeg køber en pc til +7k vil jeg fandeme også kunne game på den, om det er bærbar eller hvad det er. Det SKAL den bare kunne til den pris.

Det største problem i dag er: Folk ved ikke hvad de kan få for deres penge. De køber dyre ting som kunne fås billigere og producenterne elsker det.

EDIT: Jeg ville aldrig købe en brugt bærbar. Prøv at tænk på hvad folk har rørt ved og bagefter tastaturet. Det er bare for ulækkert at tænke på.

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster