Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65717 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049581 indlæg i 100422 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1421
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody lavet til 3split?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hey peeps

Jeg kører normalt et fullbody 3 gange om ugen, men her i sommerferien, hvor jeg har al den tid man kunne ønske sig, tænkte jeg, at man kunne lave det om til et 3split?

Altså at gå fra

mandag/onsdag/fredag
Squat/Dødløft
Bænkpress
Curl
Mave
Mili Press
Rows

til
Mandag/Onsdag/Fredag
Squat/dødløft
Lunges
Mave

Tirsdag/Torsdag/Lørdag
Bænkpress
Curl
Mili press
Rows

hvad siger i? ville det fungere?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 445
Tilmeldt: 20. jun 2007, 09:07
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er jo reelt set et to split det du overvejer at skifte til, men jeg synes ikke der er nogen grund til at gøre det? Men kig evt på dual factor artiklen hvis du har masser af tid til træning her i ferien :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17390
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Friche skrev:Det er jo reelt set et to split det du overvejer at skifte til, men jeg synes ikke der er nogen grund til at gøre det? Men kig evt på dual factor artiklen hvis du har masser af tid til træning her i ferien :wink:


Nå ja, to split. Det er rigtigt nok. Grunden til, at jeg ville gøre det på den her måde, er at jeg nogle gange synes, at træninger med mili, dødløft, bænk og rows kan blive liiiige lovligt hårde og at det kan gå udover styrken, men med et 2-split 3 gange om ugen ville jeg have mere energi til hver træning.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 445
Tilmeldt: 20. jun 2007, 09:07
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Oki, jamen det er jo en udmærket grund, og hvis du har tid nok og transporten til og fra ikke er så stor så lyder det som en fin ide :)

Og så har man jo også noget at glæde sig til hver dag :mrgreen:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17390
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Friche skrev:Oki, jamen det er jo en udmærket grund, og hvis du har tid nok og transporten til og fra ikke er så stor så lyder det som en fin ide :)

Og så har man jo også noget at glæde sig til hver dag :mrgreen:


Jeg træner derhjemme såh :p
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 445
Tilmeldt: 20. jun 2007, 09:07
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det ligner nu bare et fullbody, hvor du træner dødløft, squat og mave nogen andre dage.
Hvad har du valgt at sæt og reps?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så du har bare delt det over i to..?! :?

Hvis du ønsker 2-split bør du køre flere øvelser end i dit nuværende fb. Søg på 2-split herinde så finder du mange gode eksempler på hvordan de kan se ud..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Sniper skrev:Så du har bare delt det over i to..?! :?

Hvis du ønsker 2-split bør du køre flere øvelser end i dit nuværende fb. Søg på 2-split herinde så finder du mange gode eksempler på hvordan de kan se ud..

Man kan da sagtens gøre det spørgeren ønsker at gøre. Workload distribuering, det vil sige at man deler sin træning ud over flere mindre pas, er en ganske udemærket måde at optimere sin træning på, hvis og så fremt man har tid og lejlighed til det.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg syntes lidt du mangler noget triceps i de programmer (både FB og splittet).
Smid nogle dips ind IMO.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 219
Tilmeldt: 25. dec 2006, 02:57
Geografisk sted: Virum
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
Sniper skrev:Så du har bare delt det over i to..?! :?

Hvis du ønsker 2-split bør du køre flere øvelser end i dit nuværende fb. Søg på 2-split herinde så finder du mange gode eksempler på hvordan de kan se ud..

Man kan da sagtens gøre det spørgeren ønsker at gøre. Workload distribuering, det vil sige at man deler sin træning ud over flere mindre pas, er en ganske udemærket måde at optimere sin træning på, hvis og så fremt man har tid og lejlighed til det.


Ja det kan man. Men det er ikke hvad der lægges op til fra topicstarter. Der lægges derimod op til han har alt den tid han kan bruge i centret og derfor ønsker et 2-splittet program hvilket tager "længere tid" i centret end normalt. Og ud fra denne fremstilling er det ikke optimalt at opdele et alm fb til 2-split. Han bør derimod designe et 2 split ud fra disse forudsætninger og ikke blot halvere wl over to dage. Self. kan det gøres, men er langt fra optimalt imo. Og jeg regner ikke med der efterspørges en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte.

Topicstarter: Desuden forstår jeg ikke hvorfor du har en isoleret biceps-øvelse uden at have en tilsvarende triceps-øvelse.
Anyway, ville i dit tilfælde vælge et "direkte" 2-split med 5 træningsdage ugentligt. Mange trænere, især på udenlandske boards, fraråder folk til mere i henhold til antallet af "nødvendige" hviledage (restitution).
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Og jeg regner ikke med der efterspørges en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte.

Hvorfor er det en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte ? Det kan jeg på INGEN måde se.

Ja, har han tiden til det, kan man da sagtens smide flere øvelser på. Men mere er ikke altid bedre.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



er da en god måde at bare dele workloaden ud på flere dage, så undgår man at komme til at lave for meget, som er meget nemt når man pludselig træner mange flere dage..
På denne måde kan man bedre fokusere på de færre øvelser pr gang
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 6. okt 2005, 22:03
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thomas Jagd skrev:
Og jeg regner ikke med der efterspørges en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte.

Hvorfor er det en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte ? Det kan jeg på INGEN måde se.

Ja, har han tiden til det, kan man da sagtens smide flere øvelser på. Men mere er ikke altid bedre.


Nej kvalitet frem for kvantitet.. Men mener du reelt at et gennemsnitligt træningspas på 3-4 øvelser med et volume på omkring 25-30repetitioner (afhængig af om han kører 3x10, 5x5...) ikke bare er godt, men optimalt..?! Inklusiv en isoleret maveøvelse og en isoleret biceps vel at mærke. I min verden er det der program splittet lige til skraldespanden. No offence topicstarter..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Sniper skrev:
Thomas Jagd skrev:
Og jeg regner ikke med der efterspørges en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte.

Hvorfor er det en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte ? Det kan jeg på INGEN måde se.

Ja, har han tiden til det, kan man da sagtens smide flere øvelser på. Men mere er ikke altid bedre.


Nej kvalitet frem for kvantitet.. Men mener du reelt at et gennemsnitligt træningspas på 3-4 øvelser med et volume på omkring 25-30repetitioner (afhængig af om han kører 3x10, 5x5...) ikke bare er godt, men optimalt..?! Inklusiv en isoleret maveøvelse og en isoleret biceps vel at mærke. I min verden er det der program splittet lige til skraldespanden. No offence topicstarter..


hvorfor mener du der skal mere på bare fordi han splitter det op??
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 6. okt 2005, 22:03
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Old school skrev:
Sniper skrev:
Thomas Jagd skrev:
Og jeg regner ikke med der efterspørges en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte.

Hvorfor er det en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte ? Det kan jeg på INGEN måde se.

Ja, har han tiden til det, kan man da sagtens smide flere øvelser på. Men mere er ikke altid bedre.


Nej kvalitet frem for kvantitet.. Men mener du reelt at et gennemsnitligt træningspas på 3-4 øvelser med et volume på omkring 25-30repetitioner (afhængig af om han kører 3x10, 5x5...) ikke bare er godt, men optimalt..?! Inklusiv en isoleret maveøvelse og en isoleret biceps vel at mærke. I min verden er det der program splittet lige til skraldespanden. No offence topicstarter..


hvorfor mener du der skal mere på bare fordi han splitter det op??

Ja, det fatter jeg heller ikke. Jeg siger ikke det ikke kan optimeres. Men at man splitter sin workload op, og laver den ene del den ene dag, og den anden del den næste, der er der absolut ikke noget galt i.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
Old school skrev:
Sniper skrev:
Thomas Jagd skrev:
Og jeg regner ikke med der efterspørges en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte.

Hvorfor er det en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte ? Det kan jeg på INGEN måde se.

Ja, har han tiden til det, kan man da sagtens smide flere øvelser på. Men mere er ikke altid bedre.


Nej kvalitet frem for kvantitet.. Men mener du reelt at et gennemsnitligt træningspas på 3-4 øvelser med et volume på omkring 25-30repetitioner (afhængig af om han kører 3x10, 5x5...) ikke bare er godt, men optimalt..?! Inklusiv en isoleret maveøvelse og en isoleret biceps vel at mærke. I min verden er det der program splittet lige til skraldespanden. No offence topicstarter..


hvorfor mener du der skal mere på bare fordi han splitter det op??

Ja, det fatter jeg heller ikke. Jeg siger ikke det ikke kan optimeres. Men at man splitter sin workload op, og laver den ene del den ene dag, og den anden del den næste, der er der absolut ikke noget galt i.


Nej der er for så vidt ikke noget galt i det i forhold til at køre det hele samme dag. Det er nærmere en fordel idet vi bl.a. snakker længerevarende anabolsk effekt på kroppen post-træning. Men at dele det op på denne måde er da tåbeligt hvis tiden ikke er afgørende.. Med mindre trådstarter har en meget lav restitutionskapacitet kan han restituere fra langt mere end det der. Jeg vil endda påstå at hypertrofipotentialet er en del højere i et klassisk eksempel på 2-split i stedet for en sådan opdeling. Specielt hvis personen har træningserfaring og derfor er disponeret for større wl. For du mener vel ikke at kroppens restitutive kapacitet på to efterfølgende træningsdage er den samme som de ville være på 1 + en hviledag. Nu snakker vi self. cns-relateret.
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Sniper skrev:
Thomas Jagd skrev:
Old school skrev:
Sniper skrev:
Thomas Jagd skrev:
Og jeg regner ikke med der efterspørges en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte.

Hvorfor er det en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte ? Det kan jeg på INGEN måde se.

Ja, har han tiden til det, kan man da sagtens smide flere øvelser på. Men mere er ikke altid bedre.


Nej kvalitet frem for kvantitet.. Men mener du reelt at et gennemsnitligt træningspas på 3-4 øvelser med et volume på omkring 25-30repetitioner (afhængig af om han kører 3x10, 5x5...) ikke bare er godt, men optimalt..?! Inklusiv en isoleret maveøvelse og en isoleret biceps vel at mærke. I min verden er det der program splittet lige til skraldespanden. No offence topicstarter..


hvorfor mener du der skal mere på bare fordi han splitter det op??

Ja, det fatter jeg heller ikke. Jeg siger ikke det ikke kan optimeres. Men at man splitter sin workload op, og laver den ene del den ene dag, og den anden del den næste, der er der absolut ikke noget galt i.


Nej der er for så vidt ikke noget galt i det i forhold til at køre det hele samme dag. Det er nærmere en fordel idet vi bl.a. snakker længerevarende anabolsk effekt på kroppen post-træning. Men at dele det op på denne måde er da tåbeligt hvis tiden ikke er afgørende.. Med mindre trådstarter har en meget lav restitutionskapacitet kan han restituere fra langt mere end det der. Jeg vil endda påstå at hypertrofipotentialet er en del højere i et klassisk eksempel på 2-split i stedet for en sådan opdeling. Specielt hvis personen har træningserfaring og derfor er disponeret for større wl. For du mener vel ikke at kroppens restitutive kapacitet på to efterfølgende træningsdage er den samme som de ville være på 1 + en hviledag. Nu snakker vi self. cns-relateret.

Spørgeren går fra at træne full-body 3 gange om ugen, til at træne 2-split 6 gange om ugen. Og så vil du have ham til at køre det antal øvelser, sæt etc. som man gør i et traditionelt 2-split. Det ender helt sikkert galt. Det er helt fint han smider lidt ekstra øvelser på, nu hans træningspas bliver kortere, men at øge workloaden markant, med 6 pas i ugen, det er efter min mening ikke optimalt, som er det du efterspørger.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for jeres svar :D.

Jeg havde lidt af et dilemma, fordi jeg gerne vil undgå at have Rows på Dag1 og Dødløft på Dag2. Derfor tænkte jeg at mit færdige program kunne se sådan her ud:

Dag1/3/5 Bryst, Triceps og Lateral + Anterior Deltoid:
Bænkpress 3x10
Dumbbell Seated Shoulder Press 3x10
Barbell Skullcrusher 3x10 (Dips ville måske være bedre her, men jeg træner hjemme, så har ikke lige mulighed for det.)


Dag2/4/6 Ryg, Ben, Biceps, Posterior Deltoid og mave
Squat 3x10
Dødløft 3x10
Bent over Rows 3x10
Barbell Curl 3x10

Jeg har undladt en decideret mave øvelse på dag 2, fordi jeg så synes der ville være for mange øvelser og fordi jeg regner med at 6 sæts squat + dødløft er tilstrækkeligt.


Hvad siger i?
Sidst rettet af nosebiter92 10. jul 2008, 00:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 445
Tilmeldt: 20. jun 2007, 09:07
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



nosebiter92 skrev:Tak for jeres svar :D.

Jeg havde lidt af et dilemma, fordi jeg gerne vil undgå at have Rows på Dag1 og Dødløft på Dag2. Derfor tænkte jeg at mit færdige program kunne se sådan her ud:

Dag1/3/5 Bryst, Triceps og Lateral + Anterior Deltoid:
Bænkpress 3x10
Barbell Skullcrusher 3x10 (Dips ville måske være bedre her, men jeg træner hjemme, så har ikke lige mulighed for det.)
Dumbbell Seated Shoulder Press 3x10

Dag2/4/6 Ryg, Ben, Biceps, Posterior Deltoid og mave
Dødløft 3x10
Squat 3x10
Bent over Rows 3x10
Barbell Curl 3x10

Jeg har undladt en decideret mave øvelse på dag 2, fordi jeg så synes der ville være for mange øvelser og fordi jeg regner med at 6 sæts squat + dødløft er tilstrækkeligt.


Hvad siger i?

Bortset fra at jeg ville køre squat før dødløft (squat med en udtrættet lænd er ikke smart), og skulderpres før triceps (pre-exhaustede triceps er heller ikke smart før skulderpres), så synes jeg faktisk det ser okay ud.

Overkommelig workload, i forhold til at du går fra 3 pas til 6 pas i ugen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
nosebiter92 skrev:Tak for jeres svar :D.

Jeg havde lidt af et dilemma, fordi jeg gerne vil undgå at have Rows på Dag1 og Dødløft på Dag2. Derfor tænkte jeg at mit færdige program kunne se sådan her ud:

Dag1/3/5 Bryst, Triceps og Lateral + Anterior Deltoid:
Bænkpress 3x10
Barbell Skullcrusher 3x10 (Dips ville måske være bedre her, men jeg træner hjemme, så har ikke lige mulighed for det.)
Dumbbell Seated Shoulder Press 3x10

Dag2/4/6 Ryg, Ben, Biceps, Posterior Deltoid og mave
Dødløft 3x10
Squat 3x10
Bent over Rows 3x10
Barbell Curl 3x10

Jeg har undladt en decideret mave øvelse på dag 2, fordi jeg så synes der ville være for mange øvelser og fordi jeg regner med at 6 sæts squat + dødløft er tilstrækkeligt.


Hvad siger i?

Bortset fra at jeg ville køre squat før dødløft (squat med en udtrættet lænd er ikke smart), og skulderpres før triceps (pre-exhaustede triceps er heller ikke smart før skulderpres), så synes jeg faktisk det ser okay ud.

Overkommelig workload, i forhold til at du går fra 3 pas til 6 pas i ugen.


Ok tak, det er ændret.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 445
Tilmeldt: 20. jun 2007, 09:07
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thomas Jagd skrev:
Sniper skrev:
Thomas Jagd skrev:
Old school skrev:
Sniper skrev:
Thomas Jagd skrev:
Og jeg regner ikke med der efterspørges en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte.

Hvorfor er det en halvfærdig løsning uden optimalt udbytte ? Det kan jeg på INGEN måde se.

Ja, har han tiden til det, kan man da sagtens smide flere øvelser på. Men mere er ikke altid bedre.


Nej kvalitet frem for kvantitet.. Men mener du reelt at et gennemsnitligt træningspas på 3-4 øvelser med et volume på omkring 25-30repetitioner (afhængig af om han kører 3x10, 5x5...) ikke bare er godt, men optimalt..?! Inklusiv en isoleret maveøvelse og en isoleret biceps vel at mærke. I min verden er det der program splittet lige til skraldespanden. No offence topicstarter..


hvorfor mener du der skal mere på bare fordi han splitter det op??

Ja, det fatter jeg heller ikke. Jeg siger ikke det ikke kan optimeres. Men at man splitter sin workload op, og laver den ene del den ene dag, og den anden del den næste, der er der absolut ikke noget galt i.


Nej der er for så vidt ikke noget galt i det i forhold til at køre det hele samme dag. Det er nærmere en fordel idet vi bl.a. snakker længerevarende anabolsk effekt på kroppen post-træning. Men at dele det op på denne måde er da tåbeligt hvis tiden ikke er afgørende.. Med mindre trådstarter har en meget lav restitutionskapacitet kan han restituere fra langt mere end det der. Jeg vil endda påstå at hypertrofipotentialet er en del højere i et klassisk eksempel på 2-split i stedet for en sådan opdeling. Specielt hvis personen har træningserfaring og derfor er disponeret for større wl. For du mener vel ikke at kroppens restitutive kapacitet på to efterfølgende træningsdage er den samme som de ville være på 1 + en hviledag. Nu snakker vi self. cns-relateret.

Spørgeren går fra at træne full-body 3 gange om ugen, til at træne 2-split 6 gange om ugen. Og så vil du have ham til at køre det antal øvelser, sæt etc. som man gør i et traditionelt 2-split. Det ender helt sikkert galt. Det er helt fint han smider lidt ekstra øvelser på, nu hans træningspas bliver kortere, men at øge workloaden markant, med 6 pas i ugen, det er efter min mening ikke optimalt, som er det du efterspørger.


Afhængig af træningserfaring, ja. Og nej det er netop ikke det jeg skriver. Det er klart, som jeg indirekte skriver, at afhængig af træningserfaring skal der flere øvelser på. En anden ting som jeg nævner er at mange af de "større" trænere ww klart anbefaler et max antal træningsdage ugentligt til 4-5; hvilket jeg også skriver direkte tidligere. Som sagt bør en "normal" person ikke gå meget over fire, max fem, træningsdage ugentligt. Og den stigning i wl og i henhold til fordelingen dagsmæssigt kan kroppen hurtigt tilpasses i normale situationer imo. Så mit svar er at jeg ingen problemer ser i at gå fra et normalt fb tre gange ugentligt til et alm. 2-split 4-5 gange ugentligt. Den anden vej kræver højst sandsynligt en decon eller deload for at responses hypertrofipotientiale-mæssigt eksisterer pga den mindre volumen og wl.
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Som sagt bør en "normal" person ikke gå meget over fire, max fem, træningsdage ugentligt.

Det er simpelthen noget vrøvl. En normal person kan sagtens klare at træne 5-6 dage i ugen, HVIS workloaden og intensiteten er afstemt herefter. Mange af de "større" du henviser til er krudtfjolser, som reelt ikke ved et klap om træning. Lad nu være med at være så bodybuilding dogmatisk. Det hele behøver ikke være traditionelt det ene og traditionelt det andet.

Spørgeren spørger hvordan han kan træne 6 dage i ugen, hvor programmet er splittet op i 2. Og med hans work capacity (med udgangspunkt i at han tidligere har trænet full-body 3 gange i ugen), så mener jeg klart det er bedst at køre en minimalistisk model ala den han selv har forslået. Kan ikke se hvordan du IKKE kan være enig i det.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis jeg lige skal komme med en kommentar "udefra", så tror jeg at jeres uenighed beror på at i har forskellige udgangspunkter.

TJ snakker om et program til 6 gange om ugen, hvorimod Sniper snakker om 4, måske 5, gange om ugen.

Det er klart at de to set-ups skal have forskellige programmer.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 219
Tilmeldt: 25. dec 2006, 02:57
Geografisk sted: Virum
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
Som sagt bør en "normal" person ikke gå meget over fire, max fem, træningsdage ugentligt.

Det er simpelthen noget vrøvl. En normal person kan sagtens klare at træne 5-6 dage i ugen, HVIS workloaden og intensiteten er afstemt herefter. Mange af de "større" du henviser til er krudtfjolser, som reelt ikke ved et klap om træning. Lad nu være med at være så bodybuilding dogmatisk. Det hele behøver ikke være traditionelt det ene og traditionelt det andet.

Spørgeren spørger hvordan han kan træne 6 dage i ugen, hvor programmet er splittet op i 2. Og med hans work capacity (med udgangspunkt i at han tidligere har trænet full-body 3 gange i ugen), så mener jeg klart det er bedst at køre en minimalistisk model ala den han selv har forslået. Kan ikke se hvordan du IKKE kan være enig i det.


Nej grunden er ikke at de er nogle krudtugler. I alt fald ikke alle sammen og de er trods alt trænere for en masse mennesker hvor jeg nægter at tro alle har fingrene i kagedåsen.. Anyway vil et krudtforbrug virke lige modsat af hvad du argumentere for; nemlig at restitutionstiden forkortes, volumet og wl kan forhøjes m.m. Og det ved du, så hvad er argumentationen for at krudt netop skulle "kræve" flere hviledage, pånær self. når der er snak om markant større wl.. Og nej jeg synes absolut ikke det er den bedste løsning at splitte den op så minimalistisk som der lægges op til. Grunden til at der anbefales 4-5 træningsdage ugentligt er så vidt jeg husker at kroppen har brug for "rene" hviledage hvor cns kan restituere fuldt ud. Jeg kan undersøge til dig hvilke processer vi præcis snakker om i henhold hertil..

KimH: Du har ret i vi snakker på lidt forskellige niveauer; og ueningheden er primært, sådan som jeg ser det, at jeg mener et "tungere" program 4-5 gange ugentligt vil skabe bedre resultater end det minimalistiske 6 gange ugentligt; Men som jeg nævner skal wl self. afstemmes efter kosten, træningserfaringen og ikke mindst de personlige forskelle som er gældende for den enkelte person. Dog vil jeg holde fast på at et større samlet wl kan realiseres og bør indfattes når træningsdagene fordobles.

Du svarede aldrig på følgende, som egentlig er det du postulerer:

For du mener vel ikke at kroppens restitutive kapacitet på to efterfølgende træningsdage er den samme som de ville være på 1 + en hviledag. Nu snakker vi self. cns-relateret
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Nej grunden er ikke at de er nogle krudtugler. I alt fald ikke alle sammen og de er trods alt trænere for en masse mennesker hvor jeg nægter at tro alle har fingrene i kagedåsen..

Hvad er det for nogle trænere du snakker om ? Jeg kender ikke nogen anderkendte trænere, som mener at det er forkert at træne 6 dage om ugen for en normal person.
Anyway vil et krudtforbrug virke lige modsat af hvad du argumentere for; nemlig at restitutionstiden forkortes, volumet og wl kan forhøjes m.m.

Den totale volumen er jo ikke højere end det du anbefaler. Det er jo en form for workload distribuering. Om du laver 10.000 kg's arbejde på fordelt på 4 dage, eller 10.000 kg's arbejde fordelt på 6 dage er jo reelt det samme. Alt andet lige er det restitutionsmæssigt bedre at lave det fordelt over 6 dage, da indhuggende i den restitutive kapacitet bliver mindre pr. pas.
Og det ved du, så hvad er argumentationen for at krudt netop skulle "kræve" flere hviledage, pånær self. når der er snak om markant større wl..

Det tror jeg nu heller ikke var det jeg sagde. Jeg sagde blot at krudt-misbrugere ofte prædiker de meste dogmatiske og sort-hvide træningsteorier der findes. Der findes mange flere træningsmetoder end dem du kan læse om i FLEX.
Og nej jeg synes absolut ikke det er den bedste løsning at splitte den op så minimalistisk som der lægges op til.

Det skal du jo have lov til at synes, men du tager bare fejl. Spørgeren vil træne 6 dage om ugen, og med udgangspunkt i dette, så er en minimalistisk tilgang den bedste. Han spørger jo ikke om den mest optimale måde at træne på 4 gange i ugen. Hvis det var tilfældet, så kunne flere øvelser og sæt sagtens retfærdiggøres.
Grunden til at der anbefales 4-5 træningsdage ugentligt er så vidt jeg husker at kroppen har brug for "rene" hviledage hvor cns kan restituere fuldt ud.

Og det er simpelthen nonsens. Hvis man variere workloaden og intensiteten løbende, så kan man SAGTENS træne hver dag. Noget af det mest CNS belastende der findes er tunge løft på store eksplosive løft, som de olympiske løft, og de bulgarske vægtløftere træner 3 gange om dagen, 7 dage om ugen, I små pas af 40-50 minutters varighed. Og ja, det er da muligt at de ikke er helt rene. Det kan vi godt antage. Det ændrer dig ikke særligt meget, da AS ikke har nogen positiv indvirkning på den systemiske restitution. Det øger proteinsyntese hastigheden, og dermed den muskulære restitution, men har ikke nogen beviselig positiv effekt på den systemiske restitution.
Jeg kan undersøge til dig hvilke processer vi præcis snakker om i henhold hertil..

Ja, gør da venligst det. For som jeg ser det, så aner du ikke hvad du snakker om.
sådan som jeg ser det, at jeg mener et "tungere" program 4-5 gange ugentligt vil skabe bedre resultater end det minimalistiske 6 gange ugentligt;

Hvad mener du med tungere ? Jeg træner 5-6 dage i ugen, og kører max tungt efter dagsformen. Jeg kunne på ingen måde se at jeg ville være i stand til at træne tungere, bare fordi jeg kun træner 4 dage i ugen.
Dog vil jeg holde fast på at et større samlet wl kan realiseres og bør indfattes når træningsdagene fordobles.

Men du tager jo slet ikke stilling til det spørgeren spørger om. Han spørger hvordan han bedst muligt kan stille det op hvis han vil træne 6 dage i ugen, efter en 2-split model. Han spørger ikke om et traditionelt 4 dages 2-split.
For du mener vel ikke at kroppens restitutive kapacitet på to efterfølgende træningsdage er den samme som de ville være på 1 + en hviledag. Nu snakker vi self. cns-relateret

Hvis de 2 pas repræsenterer den samme workload som dit ene pas, så jo, det mener jeg. Faktisk mener jeg den er bedre. Lange pas har det med at tappe mere end små korte pas, da indhuggende i den restitutive kapacitet bliver større. Og træthedsakkumuleringen er langt større i slutningen af et langt pas, end det er i et mindre. Så der er du helt sikkert ud på dybt vand med dit postulat.

Generelt synes jeg dine indlæg er præget af bodybuilding myter og tager slet ikke udgangspunkt i videnskabelig træningsteori.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
Nej grunden er ikke at de er nogle krudtugler. I alt fald ikke alle sammen og de er trods alt trænere for en masse mennesker hvor jeg nægter at tro alle har fingrene i kagedåsen..

Hvad er det for nogle trænere du snakker om ? Jeg kender ikke nogen anderkendte trænere, som mener at det er forkert at træne 6 dage om ugen for en normal person.



Der er en del på t-nation blandt andet. Men jeg skal da lige se om jeg kan finde referencer når du betvivler kildens gyldighed..

Anyway vil et krudtforbrug virke lige modsat af hvad du argumentere for; nemlig at restitutionstiden forkortes, volumet og wl kan forhøjes m.m.

Den totale volumen er jo ikke højere end det du anbefaler. Det er jo en form for workload distribuering. Om du laver 10.000 kg's arbejde på fordelt på 4 dage, eller 10.000 kg's arbejde fordelt på 6 dage er jo reelt det samme. Alt andet lige er det restitutionsmæssigt bedre at lave det fordelt over 6 dage, da indhuggende i den restitutive kapacitet bliver mindre pr. pas.

Det er korrekt hvis vi ser bort fra at kroppen kræver "hele" hviledage som netop er det du snakker imod.. Men igen jeg ser lige om jeg kan trylle lidt referencer frem til dig..

Og det ved du, så hvad er argumentationen for at krudt netop skulle "kræve" flere hviledage, pånær self. når der er snak om markant større wl..

Det tror jeg nu heller ikke var det jeg sagde. Jeg sagde blot at krudt-misbrugere ofte prædiker de meste dogmatiske og sort-hvide træningsteorier der findes. Der findes mange flere træningsmetoder end dem du kan læse om i FLEX.

Så skrev du ikke tydeligt nok hvad du mente..! I FLEX, uha det var jeg ikke klar over.. :roll:

Og nej jeg synes absolut ikke det er den bedste løsning at splitte den op så minimalistisk som der lægges op til.

Det skal du jo have lov til at synes, men du tager bare fejl. Spørgeren vil træne 6 dage om ugen, og med udgangspunkt i dette, så er en minimalistisk tilgang den bedste. Han spørger jo ikke om den mest optimale måde at træne på 4 gange i ugen. Hvis det var tilfældet, så kunne flere øvelser og sæt sagtens retfærdiggøres.

Det er muligt jeg gør det, ellers gør du..! Og nej det spørger han ikke om direkte, men han ønsker vel det bedste ud af sin træning. Og jeg tror ikke han absolut ønsker at træne 6 gange i ugen hvis resultatet er dårligere end 4-5 gange.
Grunden til at der anbefales 4-5 træningsdage ugentligt er så vidt jeg husker at kroppen har brug for "rene" hviledage hvor cns kan restituere fuldt ud.

Og det er simpelthen nonsens. Hvis man variere workloaden og intensiteten løbende, så kan man SAGTENS træne hver dag. Noget af det mest CNS belastende der findes er tunge løft på store eksplosive løft, som de olympiske løft, og de bulgarske vægtløftere træner 3 gange om dagen, 7 dage om ugen, I små pas af 40-50 minutters varighed. Og ja, det er da muligt at de ikke er helt rene. Det kan vi godt antage. Det ændrer dig ikke særligt meget, da AS ikke har nogen positiv indvirkning på den systemiske restitution. Det øger proteinsyntese hastigheden, og dermed den muskulære restitution, men har ikke nogen beviselig positiv effekt på den systemiske restitution.

Som jeg indikerer kan jeg ikke huske hvorfor 4-5 gange er så vigtigt som jeg har læst mig frem til, men jeg finder ud af det. Hvis der ikke er tale om cns-restitution så vil AS muligvis spille en betydelig rolle for de benævnte styrkeløftere.
Hvis vi tilmed ser bort fra at folk ikke altid selv kan "styre" at tilpasse/variere de progresive variable så vil mange ramme en væg indenfor kort tid; det kan være en af grundene til at det anbefales. Men dette vil naturligvis højst sandsynligt ikke ske ved opsplitningen der foreslås idet arbejdsbyrden er så vildt lav i forhold til vi snakker 2-split.. Anyway , jeg undersøger hvad grunden er og så kan vi tage den videre derfra.
...
sådan som jeg ser det, at jeg mener et "tungere" program 4-5 gange ugentligt vil skabe bedre resultater end det minimalistiske 6 gange ugentligt; ...

Hvad mener du med tungere ? Jeg træner 5-6 dage i ugen, og kører max tungt efter dagsformen. Jeg kunne på ingen måde se at jeg ville være i stand til at træne tungere, bare fordi jeg kun træner 4 dage i ugen.


"Tunge" refererer ikke til intensiteten som du forstod det, men derimod til volumemæssigt og wl.
Dog vil jeg holde fast på at et større samlet wl kan realiseres og bør indfattes når træningsdagene fordobles.

Men du tager jo slet ikke stilling til det spørgeren spørger om. Han spørger hvordan han bedst muligt kan stille det op hvis han vil træne 6 dage i ugen, efter en 2-split model. Han spørger ikke om et traditionelt 4 dages 2-split.

Det han spørger om er vel hvorledes han bedst kan lave et fornuftigt 2-split ud fra hans gamle fb. I det tilfælde er det naturligt at lægge flere øvelser ind. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du modsiger det.. Prøv at kig på programmet endnu engang og sig oprigtigt at det ser fornuftigt ud..

For du mener vel ikke at kroppens restitutive kapacitet på to efterfølgende træningsdage er den samme som de ville være på 1 + en hviledag. Nu snakker vi self. cns-relateret

Hvis de 2 pas repræsenterer den samme workload som dit ene pas, så jo, det mener jeg. Faktisk mener jeg den er bedre. Lange pas har det med at tappe mere end små korte pas, da indhuggende i den restitutive kapacitet bliver større. Og træthedsakkumuleringen er langt større i slutningen af et langt pas, end det er i et mindre. Så der er du helt sikkert ud på dybt vand med dit postulat.

Generelt synes jeg dine indlæg er præget af bodybuilding myter og tager slet ikke udgangspunkt i videnskabelig træningsteori.


Ja, hvis du nu nærlæste det jeg skrev kan du se at det netop er det jeg skriver. Du fordeler arbejdsbyrden på flere dage og kan derfor tillade dig at øge arbejdsbyrden.. Var det lettere at forstå. Men du skriver inkonsistent idet du tidligere postulerede at arbejdsbyrden ikke skal forhøjes men fortsat være den samme bare fordelt på to dage i stedet for én. Og den KAN forhøjes som følge af opsplitningen.
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Der er en del på t-nation blandt andet. Men jeg skal da lige se om jeg kan finde referencer når du betvivler kildens gyldighed..

Gerne. Dog vil jeg ikke kalde mange af de folk som skriver på t-nation som autoriteter. Der er mange dygtige folk på t-nation, men det er bestemt ikke alle sammen.
Det er korrekt hvis vi ser bort fra at kroppen kræver "hele" hviledage som netop er det du snakker imod..

Hvilket er noget vrøvl. Kroppen kræver IKKE hele hviledage, hvis din workload og intensitet er afstemt efter det. Det er simpelthen nonsens, og mange atleter modbeviser det hver dag i træningscentrene rundt omkring i verden. Den bedste dokumentation du kan få.


Så skrev du ikke tydeligt nok hvad du mente..! I FLEX, uha det var jeg ikke klar over..

Det skal du ikke være ked af. Man kan lære noget nyt hver dag. Specielt en som er så ny i gamet som dig :wink:
Og jeg tror ikke han absolut ønsker at træne 6 gange i ugen hvis resultatet er dårligere end 4-5 gange.

Hvilket det ikke er, hvis programmet er afstemt efter det.
Hvis der ikke er tale om cns-restitution så vil AS muligvis spille en betydelig rolle for de benævnte styrkeløftere.

Det var dig selv der nævnte CNS restitution. Iøvrigt er de vægtløftere. Ikke styrkeløftere.

Anyway , jeg undersøger hvad grunden er og så kan vi tage den videre derfra.

Ser frem til det. Tvivler meget stærkt på at du får en autoritet til at sige at 4 dage i ugen er bedre end 6 dage i ugen, hvis og så fremt begge muligheder er optimeret efter antallet af dage.

"Tunge" refererer ikke til intensiteten som du forstod det, men derimod til volumemæssigt og wl.
"Tunge" refererer ikke til intensiteten som du forstod det, men derimod til volumemæssigt og wl.

Jo, men hvis den totale workload er den samme ved 6 dage, som ved 4 dage, hvad er så forskellen ? Det lader til du bare stædigt holder fast i din overbevisning, istedet for at se fornuften i det jeg skriver.
Det han spørger om er vel hvorledes han bedst kan lave et fornuftigt 2-split ud fra hans gamle fb.

Så læser du da indlæg som fanden læser biblen. Han siger han vil gå fra at træne mandag-onsdag-fredag, til at træne mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, og med mine mangelfulde tal-kundskaber, så tæller jeg det til 6 dage.
Prøv at kig på programmet endnu engang og sig oprigtigt at det ser fornuftigt ud..

Hvis vi taler om det sidste program han har lagt ind, så ser det da ganske fint ud imo, hvis han ønsker at træne 6 dage. Måske skulle DU prøve at kigge på det en gang til, med udgangspunkt i at han vil træne 6 dage i ugen.

Men du skriver inkonsistent idet du tidligere postulerede at arbejdsbyrden ikke skal forhøjes men fortsat være den samme bare fordelt på to dage i stedet for én.

Det er jo for pokker det spørgeren ønsker. Han ønsker at træne 6 dage i ugen. Så få det da ind i hovedet. Og med det i mente, så er en minimalistisk approach ganske udemærket, med fokus på tunge basisøvelser.

Nogen gange kan det godt betale sig at tænke lidt udenfor bodybuilding boksen, og indse der er andre måder at gøre tingene på, end de klassiske split opdelinger.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sniper> iøvrigt så morer det mig lidt, at du påstår jeg tager fejl. Jeg har trænet 3 gange længere end dig, og med garanti også læst 3 gange så meget anerkendt litteratur end dig, og alligevel mener du at jeg ikke aner hvad jeg snakker om. Enten er du dum-stædig, eller også så misfortolker du det jeg skriver totalt. Egentlig så tror jeg både du og jeg spilder vores tid på den her diskussion, for ligegyldigt hvad jeg kommer op med, så vil du påstå modsat :roll:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Godt så.. Jeg har tryllet lidt.. Jeg fandt ikke helt de 2 jeg ledte efter, men her er da lidt:

http://www.t-nation.com/article/most_re ... st_periods
Denne reference er rigtig god i "hvile"-periode øjemed. Tjek den ud og læg især mærke til antallet af hviledage afhængig af trænings-splittet.

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=2175835
Der beskrives ligeledes at frekvensen bør holdes omkrig 4 generelt, men at ekseptionelle gener og kost lige efter bogen kan tillade helt op til 6 træningspas i yderste tilfælde.
Denne artikel underbygger i øvrigt flere af de ting jeg har postuleret. Tjek den ud.

Most people do better training three-to-four days per week. Six days is possible for some trainees, provided a combination of great genetics, top nutrition, and solid recovery programs.


http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=459292
Denne artikel er også god i henhold til frekvensen. Læg især mærke til forslagene til frekvensen for et 2-split i bunden. Herunder antallet af træningspas ugentligt
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



http://www.t-nation.com/article/most_re ... st_periods
Denne reference er rigtig god i "hvile"-periode øjemed. Tjek den ud og læg især mærke til antallet af hviledage afhængig af trænings-splittet.

Kalder du det en reference ? Hvor er de videnskabelige referencer ? Det er en klassisk split-gennemgang Christian gemmegår. Og sjovt nok kommer det fra en mand som selv træner full-body 6 gange i ugen :lol:
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=2175835
Der beskrives ligeledes at frekvensen bør holdes omkrig 4 generelt, men at ekseptionelle gener og kost lige efter bogen kan tillade helt op til 6 træningspas i yderste tilfælde.
Denne artikel underbygger i øvrigt flere af de ting jeg har postuleret. Tjek den ud.

Igen, den underbygger ikke rigtigt noget. Det er en artikel baseret på personlige holdninger til træning, delvist baseret på hvordan nogle old-timers trænede.

Du må kunne gøre det bedre end det :roll:
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=459292
Denne artikel er også god i henhold til frekvensen. Læg især mærke til forslagene til frekvensen for et 2-split i bunden. Herunder antallet af træningspas ugentligt

Det han beskriver i den artikel er grundlæggende 1-faktor teorien. Du ved godt det er muligt at træne efter 2-faktor teorien ikke også ? Læs eventuelt min artikel omkring dual-factor træning.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 108 gæster