Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65716 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049581 indlæg i 100422 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1369
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1366

Følg bodybuilding.dk på

antidoping danmark og deres procedurer

Udskriv emne


Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping





Jeg har en lille historie som jeg ønsker at dele med brugerne herinde.

Jeg har for et stykke tid siden været medlem af fitness world, her havde jeg trænet i 1-2 år. En dag havde jeg et mindre skænderi med centerlederen og den efterfølgende uge, hvor jeg var inde og træne, blev jeg pudsigt nok prikket i ryggen af to fra antidoping danmark. Det var som om de var gået målrettet efter mig, idet jeg trænede bagerst i lokalet og dem fra antidoping danmark valgte at gå forbi dem alle. Nå men de ville have en test og jeg nægtede, men jeg var dum nok til at informere dem om mine person data. Det endte med at jeg blev ekskluderet fra fitness world. Jeg valgte så at søge i et andet center, som også samarbejdede med antidoping danmark. Her fik jeg medlemskab uden problemer, men efter at have trænet der i noget tid, blev jeg en dag trukket ind til side af en medarbejder i det nye center som fortalte mig at mit kort var spærret idet de kunne i deres fælles antidoping register se at jeg var testet positiv for doping hos fitness world. Jeg forklarede at det ikke var tilfældet, men at jeg blot havde nægtet at give urin test. Jeg fik fortalt at dette blev fortolket som positiv test i deres fælles doping register.

Er jeg den eneste der føler at dette land har på nogle punkter udviklet sig til en politistat?

Set i lyset af min egen erfaring, så vil jeg helt klart råde folk til følgende. Hvis man bliver kontaktet af folk fra antidoping danmark, og man ikke ønsker at underkaste sig tyrraniske og ydmygende procedurer eller nægter af en anden årsag, så skal man stille og roligt pakke sine ting sammen og forlade centeret. Det vil have varige men, hvis man er naiv nok at give dem ens personlige oplysninger.

Håber at i kan tage ved lære af mine erfaringer.

Peter
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. mar 2009, 20:44
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 95.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du kan vælge at træne et sted som ikke er i samarbejde med ADD, og saa er problemet løst.. :)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 7543
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:25
Geografisk sted: Thisted
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg forstår ikke helt hvordan de kan have lov til at have et sådan register. Det var i sommeren sidste år en sag oppe med en by, hvor diskotekerne havde oprettet et fælles register over folk der ikke havde opført sig ordenligt. Så hvis du havde lavet ballade på det ene disko kunne du heller ikke komme ind på de andre.
Jeg mindes med ret stor sikkerhed, at diskotekerne fik forbud mod at oprette sådanne fælles registre, og det er vel i teorien nøjagtig det samme som de har gang i her?
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5326
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:26
Geografisk sted: Nyborg
 
Træner her: Nyborg Motion
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvorfor ikke bare tage den test?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er den forkerte løsningen. Der er sket et skred i dette samfund, desværre i den forkerte retning. Istedet for at finde sig i det bør man modarbejde det.

Men det vel også på tide at få en liste over de centre der ikke samarbejder med antidoping danmark.
Det ville være rart hvis nogle kunne opliste et par stykker.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. mar 2009, 20:44
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 95.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Piv piv. Sorry. Men der står jo i din kontrakt at hvis du nægter at lade dig teste ses det som en positiv prøve. Jeg forstår vitterligt ikke problemet hvis du er clean. Pis og få det ud af verden...

Hvis man ikke lavede et samarbejde ville man aldrig komme nogen vejne...
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 10183
Tilmeldt: 27. jul 2008, 15:40
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg vil gerne tage den test og har efterfølgende ringet til antidoping danmark og forklaret dem sagen og har tilbudt dem at give en test, men de har afslået og sagt at når først man har nægtet en gang så bliver det indregistreret og efterfølgende test ikke er muligt, da der jo altid er mulighed for at snyde.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. mar 2009, 20:44
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 95.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PeterFrede skrev:Jeg har en lille historie som jeg ønsker at dele med brugerne herinde.

Jeg har for et stykke tid siden været medlem af fitness world, her havde jeg trænet i 1-2 år. En dag havde jeg et mindre skænderi med centerlederen og den efterfølgende uge, hvor jeg var inde og træne, blev jeg pudsigt nok prikket i ryggen af to fra antidoping danmark. Det var som om de var gået målrettet efter mig, idet jeg trænede bagerst i lokalet og dem fra antidoping danmark valgte at gå forbi dem alle. Nå men de ville have en test og jeg nægtede, men jeg var dum nok til at informere dem om mine person data. Det endte med at jeg blev ekskluderet fra fitness world. Jeg valgte så at søge i et andet center, som også samarbejdede med antidoping danmark. Her fik jeg medlemskab uden problemer, men efter at have trænet der i noget tid, blev jeg en dag trukket ind til side af en medarbejder i det nye center som fortalte mig at mit kort var spærret idet de kunne i deres fælles antidoping register se at jeg var testet positiv for doping hos fitness world. Jeg forklarede at det ikke var tilfældet, men at jeg blot havde nægtet at give urin test. Jeg fik fortalt at dette blev fortolket som positiv test i deres fælles doping register.

Er jeg den eneste der føler at dette land har på nogle punkter udviklet sig til en politistat?

Set i lyset af min egen erfaring, så vil jeg helt klart råde folk til følgende. Hvis man bliver kontaktet af folk fra antidoping danmark, og man ikke ønsker at underkaste sig tyrraniske og ydmygende procedurer eller nægter af en anden årsag, så skal man stille og roligt pakke sine ting sammen og forlade centeret. Det vil have varige men, hvis man er naiv nok at give dem ens personlige oplysninger.

Håber at i kan tage ved lære af mine erfaringer.

Peter


Jeg kan ikke forstå dit problem.
Hvordan kan du være sur over at de tjekker op på om du bryder reglerne?
At du så mistænkeliggører dig selv endnu mere ved at nægte er jo så din egen sag..

Tyraniske og ydmygende? Du bliver pænt bedt om at pisse i en kop, du skal jo ikke smide bukserne foran centerets øvrige medlemmer og skide en afføringsprøve midt på løbebåndet?
Jeg kan godt se det ikke er fedt at skulle pisse i en kop mens man bliver overvåget af en konsulent, men helt seriøst, så er det altså heller ikke værre.

Synes det er sjovt som folk har travlt med at ADD er nogle svin fordi de tager rundt i centrene og tester, men helt seriøst: Hvad er problemet i at de ønsker et dopingfrit træningsmiljø?
Politiet gør jo præcis det samme hvis de stopper dig for usikker kørsel og lige vil tjekke om du er fuld. Er det også ydmygende, krænkende, tyranisk osv?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



PeterFrede skrev:Jeg vil gerne tage den test og har efterfølgende ringet til antidoping danmark og forklaret dem sagen og har tilbudt dem at give en test, men de har afslået og sagt at når først man har nægtet en gang så bliver det indregistreret og efterfølgende test ikke er muligt, da der jo altid er mulighed for at snyde.


Jeg kan kun sige du ligger som du selv har redt.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg tror ikke at i fangede pointen, hele årsagen til at jeg nægtede var fordi jeg var (er) overbevist om at centerlederen har ønsket at chikanere mig, da det skete en uge efter vores skænderi. Grundet dette valgte jeg at frabede mig testen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. mar 2009, 20:44
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 95.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PeterFrede skrev:Jeg tror ikke at i fangede pointen, hele årsagen til at jeg nægtede var fordi jeg var (er) overbevist om at centerlederen har ønsket at chikanere mig, da det skete en uge efter vores skænderi. Grundet dette valgte jeg at frabede mig testen.


Og?

Der står stadgivæk i din kontrakt at hvis du nægter betegnes det som en postitiv test og dermed 2års karantæne...
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 10183
Tilmeldt: 27. jul 2008, 15:40
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PeterFrede skrev:Jeg tror ikke at i fangede pointen, hele årsagen til at jeg nægtede var fordi jeg var (er) overbevist om at centerlederen har ønsket at chikanere mig, da det skete en uge efter vores skænderi. Grundet dette valgte jeg at frabede mig testen.
Og det har jo så bidt dig i røven.
At du ikke kunne se udover at lederen er et fjols, er jo så din fejl. Hvorfor så ikke bare pisse og bruge det som et stor fed "Fuck u" til ham?
Han gjorde det vel fordi han "håbede" at du testede positiv og derved forsvandt fra hans center - nu har du givet ham det han ville have
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Ja det står i kontrakten, men hele scenariet viser også at reglerne kan misbruges.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. mar 2009, 20:44
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 95.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PeterFrede skrev:Ja det står i kontrakten, men hele scenariet viser også at reglerne kan misbruges.


Nej?
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 10183
Tilmeldt: 27. jul 2008, 15:40
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Chikane eller ej, du skulle have pisset med et smil og vist centerlederen hvor stor en idiot han er.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 15. dec 2007, 01:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PeterFrede skrev:Ja det står i kontrakten, men hele scenariet viser også at reglerne kan misbruges.

Det forstår jeg ikke, hvordan kan det være misbrug?
Hvad skulle formålet med at teste folk være, hvis man ikke registrerer dem?
At nogen har så travlt med at råbe op om kontrol, politistat og mafiametoder, er tilgrin, hvis de har rent mel i posen, du har underskrevet en kontrakt, ret dig efter den!!!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 18. sep 2007, 21:14
Geografisk sted: 2500
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så vidt jeg ved så kommer ADD uanmeldt?
Derfor kan jeg ikk se hvordan centerlederen skulle kunne sætte det op?
Skal ikk kunne sige om folkene fra ADD snakker med centerlederen om han har nogle specielle i kikkerten..

Men som de andre siger forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare tog prøven...

Jeg ville med glæde tage en test - så kunne jeg bruge den til at luk røven på folk der mener jeg er på noget..

Man kan vel ikke gøre for man vokser bedre end andre.. :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 493
Tilmeldt: 17. dec 2005, 16:07
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Poli: Hvad for en kontrakt?

Lith: Nej, det kan de ikke. Men derfor kan de stadig godt bruges. Engang hvor at de var på besøg i HMF, havde centerlederen beordret den ansatte ved skranken, til at ringe efter ham hvis de kom. Da det var ved at være omkring den månede hvor at de plejer :wink: Centerlederen kommer så, og udpeger et par typer han ikke er for glad for overfor ADD. Og vupti - ADD tester dem han pegede på :wink:

TS: Selvfølgeligt skal ADD teste, og dele det med de andre ADD centre. Det er et skridt mod clean centre, og forhåbentligt, færre doping misbrugere :)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er enig med lithium, jeg ville være mere end glad for at have en stribe løbende negative tests?!?!?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Lithium skrev:
Moqensen skrev:Nej, det kan de ikke. Men derfor kan de stadig godt bruges. Engang hvor at de var på besøg i HMF, havde centerlederen beordret den ansatte ved skranken, til at ringe efter ham hvis de kom. Da det var ved at være omkring den månede hvor at de plejer :wink: Centerlederen kommer så, og udpeger et par typer han ikke er for glad for overfor ADD. Og vupti - ADD tester dem han pegede på :wink:


Ville ønske min formand pegede på mig når og hvis han vidste ADD kom - synes det er kanon at blive testet

Nu siger du plejer at komme ? ADD kommer formentlig ikke samme tid hvert år ? så er de da for dumme hvis de forventer at buste nogen da... :roll:


Han vidste det dengang, da det var omkring et år siden :)

Ved ikke om de er ligeså dumme stadig. Men har hørt at mange snakker om de får besøg omkring de samme måneder :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lithium skrev:
Moqensen skrev:
Lithium skrev:
Moqensen skrev:Nej, det kan de ikke. Men derfor kan de stadig godt bruges. Engang hvor at de var på besøg i HMF, havde centerlederen beordret den ansatte ved skranken, til at ringe efter ham hvis de kom. Da det var ved at være omkring den månede hvor at de plejer :wink: Centerlederen kommer så, og udpeger et par typer han ikke er for glad for overfor ADD. Og vupti - ADD tester dem han pegede på :wink:


Ville ønske min formand pegede på mig når og hvis han vidste ADD kom - synes det er kanon at blive testet

Nu siger du plejer at komme ? ADD kommer formentlig ikke samme tid hvert år ? så er de da for dumme hvis de forventer at buste nogen da... :roll:


Han vidste det dengang, da det var omkring et år siden :)

Ved ikke om de er ligeså dumme stadig. Men har hørt at mange snakker om de får besøg omkring de samme måneder :wink:


Godt nok ærgerligt hvis det er tilfældet... Jeg har sågar hørt rygter om at folk vidste det dagen inden de kom (mit gamle center)
Så er det sgu lidt håbløst


Det er jo fordi centerne selv ringer og bestiller dem til at komme for det meste. Sådan er det også til styrkestævner. Forbundet skal sige hvad for nogle stævner de vil have tests på, og hvordan der skal testet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 27. dec 2007, 19:53
Geografisk sted: herning
 
Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lithium skrev:
t.nielsen skrev:
Lithium skrev:
Moqensen skrev:
Lithium skrev:
Moqensen skrev:Nej, det kan de ikke. Men derfor kan de stadig godt bruges. Engang hvor at de var på besøg i HMF, havde centerlederen beordret den ansatte ved skranken, til at ringe efter ham hvis de kom. Da det var ved at være omkring den månede hvor at de plejer :wink: Centerlederen kommer så, og udpeger et par typer han ikke er for glad for overfor ADD. Og vupti - ADD tester dem han pegede på :wink:


Ville ønske min formand pegede på mig når og hvis han vidste ADD kom - synes det er kanon at blive testet

Nu siger du plejer at komme ? ADD kommer formentlig ikke samme tid hvert år ? så er de da for dumme hvis de forventer at buste nogen da... :roll:


Han vidste det dengang, da det var omkring et år siden :)

Ved ikke om de er ligeså dumme stadig. Men har hørt at mange snakker om de får besøg omkring de samme måneder :wink:


Godt nok ærgerligt hvis det er tilfældet... Jeg har sågar hørt rygter om at folk vidste det dagen inden de kom (mit gamle center)
Så er det sgu lidt håbløst


Det er jo fordi centerne selv ringer og bestiller dem til at komme for det meste. Sådan er det også til styrkestævner. Forbundet skal sige hvad for nogle stævner de vil have tests på, og hvordan der skal testet.


Aha - dvs bestyrelsen (som jeg er medlem af) i min klub kan bestille ADD til at komme og teste ?

Det er jo perfekt - så kan vi jo sørge for at alle er der den dag de kommer :)


Nej det tror jeg også forbundt står for. Ellers kunne nogle klubber jo finde på at lade nogle bestemte løfter blive hjemme den dag der kom test.
I AAK ved vi ikke når de kommer, så tror heller ikke andre klubber ved det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 27. dec 2007, 19:53
Geografisk sted: herning
 
Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Doping




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster