Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Vil have masse...!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Så prøver vi lige på en anden måde? (eftersom der ikke er meget at komme efter på min tidligere tråd: viewtopic.php?f=3&t=30413)

Jeg vil gerne have mere masse på kroppen! Kalorieoverskud og prots er der styr på! Har trænet i 2 ½ månede ca. - 2 split - og har egentlig bare steget i kilo på stængerne! (begynder gains) Så spørgsmålet er:
Er der logik i at begynde på et HST-program nu her så tidligt? Eller fortsætte stilen og vente til der ikke sker meget mere -gains?

Thx!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fortsæt du bare med dagsforms træning så længe udviklingen kommer helt af sig selv. Det at kunne stige ~2,5kg eller mere om ugen er jo i sig selv progression i belastningen, hvorfor det ikke er nødvendigt "kunstigt" at tilføje progression til programmet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Lad være med at gå så meget op i programmer - de er sekundære for din fremgang. Spis, træn hårdt og restituer så skal du nok vokse fint uanet program (forudsat der bare er en lille smule fornuft i hvad du foretager dig).
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Jeg synes HST ville være et dårligt valg, da det IMO ville være bedre med samme frekvens, altså fullbody, men med højere volumen.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Jeg ville bruge meget mere tid og energi på at optimere de øvelser du formodentlig allerede kører, og derved stadig fortsætte din fremgang. Som Essensen også skriver, så bliver programmer oftest opfattet som den hellige gral, hvilket de sjældent er.

Derudover er jeg stor tilhænger af træning på dagsformen, under visse rammer. Jeg ville bruge mere tid på at introducere nye øvelser til min træning, og veksle mellem forskellige øvelser, så du får dannet dig et overblik over hvilke øvelser du føler der virker bedst for dig.

Programmer er aldrig bedre end den person der træner efter dem.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Ok, jeg følger mit nuværende split... Ville det måske være en ide at ligge en dekonditionering nu her efter 2½ månede?
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

Der kører en tråd omkring dekon nu.. Læs i den. Jeg er ikke meget for dekon - synes det er kedeligt. Træthed og styrkenedgang oplever jeg nogle gange pga. dårlig søvn, for lidt mad osv.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

essensen skrev:Lad være med at gå så meget op i programmer - de er sekundære for din fremgang. Spis, træn hårdt og restituer så skal du nok vokse fint uanet program (forudsat der bare er en lille smule fornuft i hvad du foretager dig).

For en sjælden gangs skyld er jeg vist enig med dig :? :-k

Alt det med programmer osv, er noget du kan begynde at gå op i når du simpelthen ikke synes der sker noget med formen i spejlet eller kiloene til træning. Så længe du bare bruger et program hvor du får stimuleret alle muskel grupper og giver den gas til træning, så er det eneste du kan give skylden for masse din kost og søvn.

IMO er det med fancy programmer osv. alt for opblæst. Når erfaringen kommer kan du sætte dig ned og lave dit idelle program på under 10 minutter ved hjælp af papir og blyant, fordi du ved hvad der virker. For mig er det mest optimale at skiftevis køre 3-6 mdr. hypertofi og så styrke og på den måde give kroppen en smule variation...
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Ingen kostplan

essensen skrev:Lad være med at gå så meget op i programmer - de er sekundære for din fremgang. Spis, træn hårdt og restituer så skal du nok vokse fint uanet program (forudsat der bare er en lille smule fornuft i hvad du foretager dig).

Enig. Det kan dog være en god idé at begynde på et program for at få en bedre forståelse af, hvordan man bør strukturere sin træning. Og til det synes jeg HST er et udmærket valg, idet man også lige kører to uger highrep, hvor man lige kan få styr på teknikken i nye øvelser og undgå at løbe ind i nogle dumme skader.

Logbog: Ingen logbog

Henriksen skrev:IMO er det med fancy programmer osv. alt for opblæst. Når erfaringen kommer kan du sætte dig ned og lave dit idelle program på under 10 minutter ved hjælp af papir og blyant, fordi du ved hvad der virker..

for nybegyndere, som trådstarter, er der absolut ingen grund til at starte på et komplekst program, men jeg vil vove den påstand at det er de færreste der kan lave deres eget "ideelle" program.

der er altså en grund til at folk får vilde gains af præ konfigureret programmer såsom f.eks. sheiko, hst, ws4sb etc. Dermed ikke sagt at man ikke kan lave sit eget program, men det bliver ofte måske bare for simpelt og måske mere vigtigt: for uambitiøst
Brugeravatar

Reputation point: 245

Så har jeg lige et spørgsmål i dette sammenhæng :)

Har trænet "seriøst" i ½ - 1 år nu (med et split program jeg har fået hjælp til)

Men er gået i stå med væksten.. hvilket program skulle jeg så evt køre efter?
Går primært efter mere masse i arme, skulder og bryst, men har selvfølgelig en masse ryg og ben med også.

Hst og sheiko er vel ikke specielt gode til at fremme masse i triceps og biceps ?

Har brug for et program jeg kan komme til at følge, som der sparker "!# :)

Følger også en kostplan, så proteiner og carbs er i orden :)

Håber nogle kan hjælpe mig videre :) På forhånd tak
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Moody skrev:
Henriksen skrev:IMO er det med fancy programmer osv. alt for opblæst. Når erfaringen kommer kan du sætte dig ned og lave dit idelle program på under 10 minutter ved hjælp af papir og blyant, fordi du ved hvad der virker..

for nybegyndere, som trådstarter, er der absolut ingen grund til at starte på et komplekst program, men jeg vil vove den påstand at det er de færreste der kan lave deres eget "ideelle" program.

der er altså en grund til at folk får vilde gains af præ konfigureret programmer såsom f.eks. sheiko, hst, ws4sb etc. Dermed ikke sagt at man ikke kan lave sit eget program, men det bliver ofte måske bare for simpelt og måske mere vigtigt: for uambitiøst

Jeg lavede da mit styrkeprogram jeg køre nu 3 split på 15 minutter ca. og fik det så efterfølgende rettet det lidt til med hjælp fra ham der hjælper og vejleder mig. Det var få ting han kunne rette på det, og det sidder da lige i skabet med massere af styrke forøgelse.
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Henriksen skrev:
Moody skrev:

Jeg lavede da mit styrkeprogram jeg køre nu 3 split på 15 minutter ca. og fik det så efterfølgende rettet det lidt til med hjælp fra ham der hjælper og vejleder mig. Det var få ting han kunne rette på det, og det sidder da lige i skabet med massere af styrke forøgelse.

igen, man kan sagtens lave sit eget program, men det ender for mange vedkommendes med at blive for uambitiøst.

tror mange får et spark i den rigtige retning, af at starte på et program, som flytter grænserne for hvad de troede de kunne, og sådan et program er for mange nok ikke et de har smidt sammen på 15 minutter
Brugeravatar

hm, som sagt, har jeg trænet i næsten et år nu, og ville videre til et mere seriøst program,
da jeg ikk øger min masse mere.

Er nået frem til, at jeg starter nok starter på et 2 split program ( artikler/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.html )

Hvor jeg tager 5x5 af de store øvelser, og lidt mindre sæt, og flere reps af de "små øvelser". ?

Ellers skulle jeg prøve det fullbody program der også er på siden ^^, og bare sætte en biceps og triceps øvelse mere ind ?

Hvad vil være mest fornuftigt, efter jeg kun har trænet seriøst i ca 8 måneder.
Brugeravatar

Styrkeliste

DennisKP skrev:hm, som sagt, har jeg trænet i næsten et år nu, og ville videre til et mere seriøst program,
da jeg ikk øger min masse mere.

Er nået frem til, at jeg starter nok starter på et 2 split program ( artikler/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.html )

Hvor jeg tager 5x5 af de store øvelser, og lidt mindre sæt, og flere reps af de "små øvelser". ?

Ellers skulle jeg prøve det fullbody program der også er på siden ^^, og bare sætte en biceps og triceps øvelse mere ind ?

Hvad vil være mest fornuftigt, efter jeg kun har trænet seriøst i ca 8 måneder.

de forudgående svar var ikke henvendt dig, havde slet ikke set du var kommet ind imellem mig og henriksens diskussion.

hvis du ikke øger din masse mere kan det, i første omgang, være din kost den er gal med. Når det så er sagt kan du sagtens forsøge dig med nogle forskellige programmer herindefra, og the basics of hypertrophy vil givent sætte gang i dine gains igen, forudsat du har styr på kosten
Brugeravatar

Tak Moody :)

Og Kosten skulle der gerne være styr på..

Har for nyligt fået lavet en kostplan herinde fra, så jeg har nok protein, kulhydrater, fedt og kal...
hvor bodylab protein whey 95, krestin, bodymin, omega 3 fedtsyrer indgår.

Så hva ernæringen angår, skulle det være på plads :)

Holder nok mest på at jeg vil prøve 2 split programmet fra the basics of hypertrophy.

det var bare de 2 dages sammenhængende pause der er hver uge, jeg ikke lige er vant til :)

Men må jo bare give det en chance og prøve det :)
Indtil videre, har jeg trænet et slags 3 split program, som var godt nok til begynder gains.. så trænede 5 ,6 dage i ugen..

Undskyld jeg lige hoppede ind mellem jeres tråd :) men havde samme problem, så ville lige smide en besked :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Moody skrev:

Det der virker, er det program der giver dig lyst og motivation til at træne. Så kan det da være fuldstændig ligegodt om det er hjemmelavet ellet designet af en anden.

Men jeg vil give Moody ret i, at der er mange der ikke kan lave det optimale program. Så derfor er det rart at kunne følge et program som en anden har designet, som man ved faktisk ved er ok.

Nogen, mig selv inkluderet, har det også bare bedst med, at skulle følge en bestemt progression for ikke at blive på samme kg i alt for lang tid.
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

denniskp-> np :) , men imo har du nok ikke valgt det bedste begynderprogram, 3split er nok for takserende for cns for begyndere. Men prøv du bare the basics of hypertrophy, havde selv fine gains af dette.

balboa-> motivation er så essentielt for træning at perfekt kost og program kan være nok så lige gyldigt, hvis du alligevel ikke gider at træne :hihi: men jeg selv er motiveret alene ved tanken om at straffe noget jern, så fuck hvordan det foregår :twisted:
Brugeravatar

Moody, okay :) begyndte også sammen med en kammi, som allerede havde trænet næsten 2 år, og startede samme rutine med ham, og jeg har taget næsten 10 kg på, på næsten et år.. så det er gået godt.. men er gået i stå nu.. så prøver dette program i 8 uger nu, så må jeg lige overveje om det skal være 2 split eller fullbody..
jeg priotere dog arme, bryst og skulder mest lige pt.. så mit bud ville være 2 split :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ved godt at det lyder lidt kedeligt, men her i starten bør du bare prøve en masse øvelser, og få en med god forstand til at vise dig hvordan og så lære at føle dem rigtigt, i de rigtige vinkler, brug 6mdr på det.

Du skal slet ikke tænke på at løfte tungt nu, bare høje sæt, og føelsen, det vil medføre at du holder i længden når vennerne står af med ømme håndled, dårlige skuldre og knæ osv, det er det vigtigste for en begynder.

Tro mig det er guld værd, og du skal nok vokse lidt imens.
Brugeravatar

Tak for jeres gode råd :)

Igor, det er vel også det jeg har gjort de sidste 9 måneder vel ? :)
Eller skal jeg fortsætte sådan 6 mdr endnu? selvom jeg ikk gainer mere ved det længere ?

:)
Brugeravatar

Styrkeliste

DennisKP skrev:Tak for jeres gode råd :)

Igor, det er vel også det jeg har gjort de sidste 9 måneder vel ? :)
Eller skal jeg fortsætte sådan 6 mdr endnu? selvom jeg ikk gainer mere ved det længere ?

:)

pas på du ikke hijacker tråden for meget, det er trodsalt vallemayn som stiller spørgsmålene i første omgang, hvormed det naturligt nok også er ham de fleste svar er henvendt til :wink:

nej efter 9 måneder bør du efterhånden være over begynder stadiet, selvom mange stadig oplever begyndergains, vil det nok være fornuftigt, så småt at finde et passende program
Brugeravatar

Moody skrev:
pas på du ikke hijacker tråden for meget, det er trodsalt vallemayn som stiller spørgsmålene i første omgang, hvormed det naturligt nok også er ham de fleste svar er henvendt til :wink:

nej efter 9 måneder bør du efterhånden være over begynder stadiet, selvom mange stadig oplever begyndergains, vil det nok være fornuftigt, så småt at finde et passende program

Undskyld :) så bare ikke ud som om at vallemayn var tilstede i tråden længere, og kunne godt bruge lidt flere svar og meninger :)

Det var ikke meningen at "stjæle" hans tråd :) sorry :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster