Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

DonKahle skrev:Pulveret kan holde sig ret længe, vil sige minimum et år hvis ikke mere. Har haft noget stående i 1,5 år snart og det fejler intet :-)
Ja det kan du sagtens, Whey proteinpulver er et restprodukt fra mælk/ost. Det er valle som kommer fra en ko's patter. Dog bør du sikre dig, at din søn/børn ikke har laktose allergi. Det samme gælder dig (regner dog med du har drukket mælk før ;))
Det sidste spørgsmål kommer jeg dog til kort. Men da det som sagt er et restprodukt fra ost/mælke produktion, så vil jeg formode det ikke skader. Vil dog ikke anbefale dig og spise 100g om dagen, både gravid og ikke gravid. De fleste får ret dårlig mave, og prutter ret så meget.
heldigvis for det da smiler.. 100g om dagen? skal jeg så drikke/spise yderligere proteinpulver? Hvis ja, hvilket vil du/I anbefale..

LisaJensen skrev:DonKahle skrev:Pulveret kan holde sig ret længe, vil sige minimum et år hvis ikke mere. Har haft noget stående i 1,5 år snart og det fejler intet :-)
Ja det kan du sagtens, Whey proteinpulver er et restprodukt fra mælk/ost. Det er valle som kommer fra en ko's patter. Dog bør du sikre dig, at din søn/børn ikke har laktose allergi. Det samme gælder dig (regner dog med du har drukket mælk før ;))
Det sidste spørgsmål kommer jeg dog til kort. Men da det som sagt er et restprodukt fra ost/mælke produktion, så vil jeg formode det ikke skader. Vil dog ikke anbefale dig og spise 100g om dagen, både gravid og ikke gravid. De fleste får ret dårlig mave, og prutter ret så meget.
Vi er ikke laktose allergi, nogen af osheldigvis for det da smiler.. 100g om dagen? skal jeg så drikke/spise yderligere proteinpulver? Hvis ja, hvilket vil du/I anbefale..

Jmt skrev:Først og fremmest: Hvad vil du opnå? Træner du samtidig? Har du nogenlunde styr på din almindelige kost?
En shake om dagen (30-40 gram) tager jeg på mine træningsdage, dvs. kun 3 shakes om ugen. Og så skrev DonKahle, at han IKKE vil anbefale 100 g om dagen.

DonKahle skrev:Nej det er rigtigt nok. Din kropsvægt ganget med 2/2,5. Tror ikke det ændrer sig når du er gravid, da din lille inde i maven også skal have mad :-)
Hvis du bulker skal du ikke være bange for fedt, eller fedt generelt. Jeg plejer og sige din egen vægt skal være det antal gram i fedt du indtager. Sundt fedt vel og mærke.
Du kan i princippet godt indtage alt din protein fra shakes. Dog er det sundere også og få noget animalsk protein, også vil alt det vand gøre det mere besværligt for din mavesæk/tarme og udvinde alt proteinen fra din shake.

DonKahle skrev:Nej det er rigtigt nok. Din kropsvægt ganget med 2/2,5. Tror ikke det ændrer sig når du er gravid, da din lille inde i maven også skal have mad :-)
Hvis du bulker skal du ikke være bange for fedt, eller fedt generelt. Jeg plejer og sige din egen vægt skal være det antal gram i fedt du indtager. Sundt fedt vel og mærke.
Du kan i princippet godt indtage alt din protein fra shakes. Dog er det sundere også og få noget animalsk protein, også vil alt det vand gøre det mere besværligt for din mavesæk/tarme og udvinde alt proteinen fra din shake.

DonKahle skrev:Helt rigtigt :-)
Kulhydrater er så det som du skal fylde på mht. ligevægtsindtag. Lad os sige du ligger på 2000 kcal om dagen (magter ikke lige og regne på det) 1g fedt = 9 kcal. 1g Prot/kulhyd. = 4 kcal.
Protein og fedt udgør f.eks ca. 1000 kcal, så skal kulhydrater udfylde de sidste 1000 kcal.

mic skrev:/flyttet

Conclusions: Daily intake of artificially sweetened soft drinks may increase the risk of preterm delivery. Further studies are needed to reject or confirm these findings

Ioxer skrev:du skal være opmærksom på, at proteinpulver generelt indeholder sødestoffer (kun dem med smag). Hvis jeg var gravid, ville jeg ikke indtage sødemidler, da man ikke kender de langsigtede bivirkninger. Bodylabs proteinpulver indeholder aspartam & surcalose. Forskning siger generelt, at det er sikkert at indtage disse sødemidler, men der er stadig en hel del forsøg, hvor de havner i gråzonen. Jeg ville ihvertfald ikke udsætte mit barn for det.
nu googlede jeg bare lige hurtigt:
http://www.whilesciencesleeps.com/pdf/617.pdfConclusions: Daily intake of artificially sweetened soft drinks may increase the risk of preterm delivery. Further studies are needed to reject or confirm these findings
Mange tak for dit svar, jeg tror lige jeg snakker med min læge om det inden jeg begynder at proppe noget i mig og min søn
donkahle:
mener du ikke, at det sænker optagelseshastigheden? for det andet er noget vrøvl.

LisaJensen skrev:mic skrev:/flyttet
flyttet?

mic skrev:LisaJensen skrev:mic skrev:/flyttet
flyttet?
Jep! Flyttet til sektionen for kost & kosttilskud

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster