Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MadsMagnus skrev:Numero uno: fint du smider dødløft på din ryg dag, men det er mere en ben øvelse med fokus på bagkæde (synes jeg gentager mig selv på dette forum nogle gange). Du bruger self din "ryg", nærmere erector spinae, men det gør du jo også når du fx squatter, dog ikke i lige så høj grad.
Det kobler sig så lidt sammen med hvad jeg så på din ben dag: du har kun 1 øvelse for den kæmpe store muskel som nogle kender som skinken, og 2 på calves. Smid dødløft ind på din ben dag, og kast evt endnu en træk øvelse ind på ryg dagen.
Oh - og mht maven, du rammer kun abs, og slet ikke obliques. Hvis det var mig der skulle lave mave 2 dage i træk ville jeg desuden lave statisk den ene dag, og dynamisk den anden..

MadzP92 skrev:MadsMagnus skrev:Numero uno: fint du smider dødløft på din ryg dag, men det er mere en ben øvelse med fokus på bagkæde (synes jeg gentager mig selv på dette forum nogle gange). Du bruger self din "ryg", nærmere erector spinae, men det gør du jo også når du fx squatter, dog ikke i lige så høj grad.
Det kobler sig så lidt sammen med hvad jeg så på din ben dag: du har kun 1 øvelse for den kæmpe store muskel som nogle kender som skinken, og 2 på calves. Smid dødløft ind på din ben dag, og kast evt endnu en træk øvelse ind på ryg dagen.
Oh - og mht maven, du rammer kun abs, og slet ikke obliques. Hvis det var mig der skulle lave mave 2 dage i træk ville jeg desuden lave statisk den ene dag, og dynamisk den anden..
jeg ser den mere som en øvelse til lænden. derudover er der absolut INTET galt i at ramme benene sekundært på ryg dagen og så hvile dag og så benene som primær dag. umiddelbart synes jeg kun det er positivt.
jeg vil dog også have lidt mere store øvelser til benene på ben dagen end kun squat. forslag: lunges, bulgarian split squat, RDL, goodmornings.

Gormez skrev:Hvis du vil lave DL som ren erector øvelse(plus det løse) så lav den fra boks i en højde hvor du tager legdrivet ud af øvelsen, f.eks fra lige under knæ. I sin rene form er det ganske enkelt forkert at forsøge at smide den i så låst en kategori som "rygøvelse", underkropsøvelse er mere passende grundet de mange muskler som arbejder under udførsel.

tjallebong skrev:Gormez skrev:Hvis du vil lave DL som ren erector øvelse(plus det løse) så lav den fra boks i en højde hvor du tager legdrivet ud af øvelsen, f.eks fra lige under knæ. I sin rene form er det ganske enkelt forkert at forsøge at smide den i så låst en kategori som "rygøvelse", underkropsøvelse er mere passende grundet de mange muskler som arbejder under udførsel.
Ragpulls?
Lulz nu koger jeg bare.....

Gormez skrev:Pallen: Ja, grundet øvelsens natur og de mange variationer i udførsel grundet forskellig kropsbygning, styrker og svagheder hos udøverne er det meget forskelligt hvordan det vil se ud og hvor størstedelen af arbejdet vil ligge. Det er da rigtigt nok at konventionel dødløft ligger mere stress på erector og ryg generelt end f.eks sumo gør det, men det er i høj grad også et benløft, hvor bagkæde, quads og baller er aktive.

Pallen skrev:Gormez skrev:Pallen: Ja, grundet øvelsens natur og de mange variationer i udførsel grundet forskellig kropsbygning, styrker og svagheder hos udøverne er det meget forskelligt hvordan det vil se ud og hvor størstedelen af arbejdet vil ligge. Det er da rigtigt nok at konventionel dødløft ligger mere stress på erector og ryg generelt end f.eks sumo gør det, men det er i høj grad også et benløft, hvor bagkæde, quads og baller er aktive.
Jamen jeg er fuldstændig enig. Det er bare fordi der forleden var en tråd, hvori jeg argumenterede for, at dødløft hører til bendagen, hvilket mange andre brugere ikke var enig i.

MadsMagnus skrev:Numero uno: fint du smider dødløft på din ryg dag, men det er mere en ben øvelse med fokus på bagkæde (synes jeg gentager mig selv på dette forum nogle gange). Du bruger self din "ryg", nærmere erector spinae, men det gør du jo også når du fx squatter, dog ikke i lige så høj grad.

Evald skrev:Jeg synes ikke du skal lægge DL på ben dagen. Du har en dag mellem ryg og ben. Så dine baglår skal nok nå at være klar. Derimod synes jeg at DL og squat på samme dag, trækker tænder ud.

Rasmusglenvig skrev:Kan du komme med et eksempel på hvor høj volumen skal være?

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.

Rasmusglenvig skrev:Kan du komme med et eksempel på hvor høj volumen skal være?

Rasmusglenvig skrev:Jeg har kører stadig bodylabs back to basic program og det har egentlig også fungeret rigtig godt, dog har jeg bare tabt lidt motivationen og har bare haft brug for noget nyt. Jeg har også kigget på e 3-split, men hvad foretrækker I?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster