Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1122
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1120

Følg bodybuilding.dk på

57-58kg, søger lidt imput

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle. Jeg er en 17 årig dreng med en vægt på 58kg. Jeg har for 2 uger siden startet i et træningscenter. Indtil videre har jeg læst en masse artikler og nogenlunde sammensat et program. Mine løft er mega svage indtil videre, så tænkte at jeg lige ville smide mit program op til revidering

håber ikke i vil gøre grin med min fysik eller løft. man skal vel forhåbentligt starte et sted.

(lige startet med at træne 3 gange om ugen)

idag gjorde jeg følgende:
stang ikke talt med
squat 3x10 40kilo
goodmornings 3x10 20-22kilo
bench press 3x10 20kilo
chin 3x10 bw
dips 3x10 bw
shoulder press 3x10 8 kilo dumbbell
crunch 3x10
træstamme 2x 45sek

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tålmodighed er en dyd :wink:
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nu ved jeg ikke lige hvad det der træstamme er, men ellers er du da inde på noget af det rigtige.

Nu skriver du ikke lige hvad dit mål er men du kunne måske overveje at droppe træstamme og og så indføre noget dødløft - hvis det er for hårdt med både dødløft og squat i starten kunne du overveje at køre dem skiftevis hver anden gang eller squat 2 gange ugentligt og dødløft en gang.

Ellers så er det bare at klø på :lol: Og så få noget ordentligt foder.
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Imponerende du selv har sat et fornuftigt program sammen, og styrken er også god er en begynder!

Personligt vil jeg smide lateral raises ind til sidste også.

Kører du dødløft nogle andre dage? :)

Reputation point: 60

tak! det var en lettelse. var bange for at overtræne/undetræne. Har kun prøvet dødløft en enkelt gang, men vil begynde på det. jeg gør det bare der hvor man squatter da jeg ikke lige kan se hvor jeg ellers kunne gøre det. der er alligevel aldrig nogle andre der bruger den

den der træstamme er bare noget hvor man ligger stille på albuere og tæer. skulle eftersine træne ens "core".
Sidst rettet af anders22 20. nov 2008, 20:19, rettet i alt 1 gang.

anders22 skrev:tak! det var en lettelse. var bange for at overtræne/undetræne. Har kun prøvet dødløft en enkelt gang, men vil begynde på det. jeg gør det bare der hvor man squatter da jeg ikke lige kan se hvor jeg ellers kulle gøre det. der er alligevel aldrig nogle andre der bruger den

Dine øvelser ser virkelig fornuftige ud, så det skal du ikke være ked af :wink:

Som der bliver nævnt, ville jeg også smide nogle side laterals ind. Husk desuden at progressere jævnligt i enten sets, reps eller kilo :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Jeg synes også det ser fint ud. Husk også at sætte dig ind i kosten hvis du ikke har gjort det :)

Træstamme er nok det samme som planken/kropsstem vil jeg tro. En statisk maveøvelse.

Og vi var allesammen slappe da vi startede, men når du nu har da sat dig ind i tingene fra start så skal det nok gå hurtigt. Mange oplever en fordobling af styrken i løbet af de første to måneder fordi de får meget bedre koordination, så bare giv gas og smid noget mere vægt på når du kan :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

det vil jeg så gøre! tak for al jeres hjælp. Jeg prøver også at komme igen med mange års dårligt kost. Jeg drikker en masse mælk, spiser ofte (og sundt!) jeg sender lige et billede af den ellers lidt pinlige form pt.
Vedhæftede filer
7464-100_0341 copy.jpg
7464-100_0341 copy.jpg (132.14 KiB) Vist 30 gange

Hvor høj er du?

Men bare klø på!!!, vi skal alle starte et sted.

vejer selv 55kg :( - er selv 165 - godt nok nedren, men nemt at løbe rundt med når man laver cardio :)

Men der skal godt nok spises igennem, i hvert fald for mit vedkommende :D

Good luck

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Du skal nok komme efter det. Jeg har pt. trænet et år nu, og jeg startede på 56 kg. og 172 høj, så var meget tynd. Vejer nu 72 kg. og er 175 høj, med en fedtprocent på 9 - 10. Men få sat dig ind i kosten det er meget vigtigt. Held og lykke

Træner her: Chandre Fitness

hsraand skrev:Du skal nok komme efter det. Jeg har pt. trænet et år nu, og jeg startede på 56 kg. og 172 høj, så var meget tynd. Vejer nu 72 kg. og er 175 høj, med en fedtprocent på 9 - 10. Men få sat dig ind i kosten det er meget vigtigt. Held og lykke

Det lyder ret fantastisk.

Til topicstarter:
Imponerende, på en måde. Jeg kan uden besvær squatte 100, men jeg kan sku ikke lave 3x10 i chins. :lol: :oops:
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Bnaz skrev:
hsraand skrev:Du skal nok komme efter det. Jeg har pt. trænet et år nu, og jeg startede på 56 kg. og 172 høj, så var meget tynd. Vejer nu 72 kg. og er 175 høj, med en fedtprocent på 9 - 10. Men få sat dig ind i kosten det er meget vigtigt. Held og lykke

Til topicstarter:
Imponerende, på en måde. Jeg kan uden besvær squatte 100, men jeg kan sku ikke lave 3x10 i chins. :lol: :oops:

Jeg vejer jo også kun 58kg #-o . Lige et spørgsmål. vil det hindre mine gains hvis jeg løb en tur i ny og næ? (fx på ens hviledage?) jeg plejede nemlig at gå til fodbold og vil gerne forblive nogenlunde i form

nevermind læste lige FAQ. Sorry.

anders22 skrev:
Bnaz skrev:

Til topicstarter:

Jeg vejer jo også kun 58kg #-o . Lige et spørgsmål. vil det hindre mine gains hvis jeg løb en tur i ny og næ? (fx på ens hviledage?) jeg plejede nemlig at gå til fodbold og vil gerne forblive nogenlunde i form

nevermind læste lige FAQ. Sorry.

vil forhindre det på den måde at du så skal spise noget mere for at vokse, men hvis du gør det har det ingen betydning. - Jeg løber selv, da jeg ikke gider at starte op når fodboldsæsonen starter med en form lig 0!! - så løber to gange om ugen på ikke træningsdage :)

3x10 er da godt selv med det antal kg du vejer. kan måske tage 3x5 selv kun :( på en god dag :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster