Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Henriksen skrev:Jeg træner selv 5x5 i de 3 store + 4x6 i resten af mine øvelser. Det har givet mig ekstrem meget styrke i bla. dødløft hvor jeg endelig fik rykket de 152,5 x 5 som ikke lykkedes så godt før ejg startede.

Henriksen skrev:hold da op, jeg håber du har gå afstand til dit trænings center, for sådan en dag tager da ikke meget mere end 25-30 minutter. Så det sq surt at bruge 15 minutter hver vej i transport.

Lærling skrev:
@ Bnaz
Jeg har ikke besluttet mig for et bestemt endnu, jeg har set utrolig mange forskellige versioner og har lidt svært ved at vurdere, hvorfor det ene nødvendigvis skulle være bedre end det andet.
I givet fald ville det være noget i retning af 5x5 i en benøvelse, en presøvelse og en trækkeøvelse tre gange om ugen. F. eks:
Man:
5x5 squat
5x5 bænkpres
5x5 rows
Ons:
5x5 front squat
5x5 Military press
5x5 dødløft
Fre:
5x5 let squat
5x5 db pres
5x5 yates
og så supplere med nogen pull-ups, lidt abværk henadvejen.
Som sagt er min primære bekymring, om volumen er stor nok til at stimulere vækst.

Henriksen skrev:hold da op, jeg håber du har gå afstand til dit trænings center, for sådan en dag tager da ikke meget mere end 25-30 minutter. Så det sq surt at bruge 15 minutter hver vej i transport.

Balboa skrev:Lærling skrev:
@ Bnaz
Jeg har ikke besluttet mig for et bestemt endnu, jeg har set utrolig mange forskellige versioner og har lidt svært ved at vurdere, hvorfor det ene nødvendigvis skulle være bedre end det andet.
I givet fald ville det være noget i retning af 5x5 i en benøvelse, en presøvelse og en trækkeøvelse tre gange om ugen. F. eks:
Man:
5x5 squat
5x5 bænkpres
5x5 rows
Ons:
5x5 front squat
5x5 Military press
5x5 dødløft
Fre:
5x5 let squat
5x5 db pres
5x5 yates
Som sagt er min primære bekymring, om volumen er stor nok til at stimulere vækst.
Hvorfor så ikke give dig i kast med AHT 10x3?
Mht. bill starr har jeg haft rigtig gode erfaringer med det, både styrke og masse mæssigt. Men især min styrke steg meget den periode jeg kørte det.

Lærling skrev:Balboa skrev:Lærling skrev:
@ Bnaz
Man:
5x5 squat
5x5 bænkpres
5x5 rows
Ons:
5x5 front squat
5x5 Military press
5x5 dødløft
Fre:
5x5 let squat
5x5 db pres
5x5 yates
Hvorfor så ikke give dig i kast med AHT 10x3?
Mht. bill starr har jeg haft rigtig gode erfaringer med det, både styrke og masse mæssigt. Men især min styrke steg meget den periode jeg kørte det.
Det er sådan set også planen at gøre på et tidspunkt. Det er imidlertid en pointe, at jeg har ligget omkring de 7-10 i reprange indtil nu, hvorfor jeg ikke er konditioneret til alle de tunge 3'ere. Jeg tænkte derfor, at jeg ville køre noget bill star først, eller i det mindste en lavere reprange (omkring 5-6), for at mindske risikoen for overbelastningsskader

Søren W skrev:Henriksen skrev:hold da op, jeg håber du har gå afstand til dit trænings center, for sådan en dag tager da ikke meget mere end 25-30 minutter. Så det sq surt at bruge 15 minutter hver vej i transport.
Hvis man kan klare 5x5 i tre øvelser på en halv time har man for lidt kg på

poul hansen skrev:Søren W skrev:Henriksen skrev:hold da op, jeg håber du har gå afstand til dit trænings center, for sådan en dag tager da ikke meget mere end 25-30 minutter. Så det sq surt at bruge 15 minutter hver vej i transport.
Hvis man kan klare 5x5 i tre øvelser på en halv time har man for lidt kg på
Bingo!![]()
Dsuden, bill starr anbefaler også liiige lidt mavetræning, back extensions og evt chinn ups inden træningen for at varme op, mere core training og 10-15 beach work bagefter (tidsbegrænset for at styre volumen).
Desuden, varier vægte og også gerne rep ranges hvis det skal være ægte bill starr.

poul hansen skrev:Ja til det første
Supp øvelserne er ikke vildt vigtige, de skal bare ikke være for tunge eller fylde for meget

poul hansen skrev:5X5 er ikke bill starr. Bill Starr er meget mere

poul hansen skrev:5X5 er ikke bill starr. Bill Starr er meget mere

Balboa skrev:poul hansen skrev:5X5 er ikke bill starr. Bill Starr er meget mere
Her er en god og let læselig artikel om Bill Starr:
http://stronglifts.com/bill-starrs-stre ... big-three/

Macdoody skrev:Balboa skrev:poul hansen skrev:5X5 er ikke bill starr. Bill Starr er meget mere
Her er en god og let læselig artikel om Bill Starr:
http://stronglifts.com/bill-starrs-stre ... big-three/
jeg takker (: Nu tænker jeg; kan man modificere programmet lidt - og ret mig endelig hvis jeg snakker om noget mærkeligt noget - således at man kører de store basis øvelser mandag, onsdag, fredag - og lægger noget ren beach-work ind to gange om ugen i form af lidt til armene, delts, trapz og læg på andre dage?

Balboa skrev:
Synes den artikel jeg postede før er en smule mere overskuelig og lettere at læse

Søren W skrev:Balboa skrev:
Synes den artikel jeg postede før er en smule mere overskuelig og lettere at læse
Det gør den ikke nødvendigvis bedre
Synes bare jeg fik rigtig meget glæde ud af den i forhold til mange af de andre artikler, om Starr

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster